Pagina 1 din 2

[Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Mie 02-Aug-2017 15:16
de Criminus
Interesul meu pt Citroen C5 a aparut acum multi ani, pe vremea facultatii. Aveam un coleg care la vremea respectiva aducea masini din afara tarii pt revanzare pe meleagurile noastre mioritice si la un moment dat a adus si un C5 din prima generatie. Atunci am fost vrajit de suspensia Hydractive. La acel moment mai avea in paralel un WV Passat si un BMW seria 5 dar niciuna din ele nu a reusit sa ma atraga asa cum a facut-o C5-ul.

Fast forward multi ani inainte si a venit momentul sa imi cumpar si eu prima masina, dupa lungi deliberari am decis ca va fi un C5 generatia I cu facelift. Piata nu a tinut cu mine, caci nu am gasit nimic care sa intruneasca conditiile impuse asa ca m-am decis sa fac un efort financiar si sa trec la generatia II cunoscuta si ca X7.
Dupa ce am intrat in legatura cu Mihai Stan, fiindu-mi recomandat din multe surse pt. tot ceea ce tine de Citroen, acesta m-a si ajutat sa gasesc o masina, citez, "corecta".
Masina in cauza este un C5 Tourer, nivel de echipare Exclusive, 2.0HDi cu transmisie manuala "de provenienta frantuzeasca".

Am decis sa o cumpar in octombrie 2015, atunci avea in jur de 179.000km.

Inainte ca eu sa o cumpar fostul proprietar apucase sa mai schimbe una alta pe la ea, si aici se pot enumera amortizoarele fata(OEM), parbrizul(Guardian) si acumulatorul(Bosch).

Dupa achizitie mi-a venit mie timpul sa ma ocup de ea :twisted:

1. Octombrie 2015 (180k)
- distributie completa
- ulei motor
- filtru ulei
- tampon motor (cel orizontal)
- antigel

2.Decembrie 2015 (182k)
- filtru polen
- ulei cutie
- duza spalator parbriz
- lumini de zi led, 5w
- regulator de presiune

3.Ianuarie 2016 (183k)
- bujii Denso
- opritoare usi fata (dezmembrari)

4.Martie 2016 (185k)
- kitt ambreiaj LUK
- volanta LUK
- semering cutie
- semering vibrochen
- semering diferential
- furca si bila
- ulei cutie
- ulei motor
- filtru ulei
- filtru motorina
- colier esapament
- reconditionare turbina AVD Turbo
- anulare DPF, fizic+soft
- upgrade de putere Stage2 la OBD Tuning
- upgrade lumini de zi, led 7.5w

5.Aprilie2016 (187k)
- anulare EGR soft

6.Iulie 2016 (189k)
- schimb placute de frana fata REMSA

7.August2016 (191k)
- schimb furtun termostat->motor pt antigel
- schimb lichid de frana
- ulei motor
- filtru ulei
- filtru de polen
- filtru de motorina
- antigel

8.Septembrie 2016 (193k)
- bielete anti ruliu fata LEMFORDER
- upgrade lumini de zi, led 15w

9.Decembrie 2016 (197k)
- ulei motor
- filtru de ulei
- filtru de motorina
- filtru de aer
- filtru de polen
- schimb alternator (dezmembrari, OEM)

10.Ianuarie 2017 (198k)
- upgrade discuri fata, 330mm, BREMBO
- upgrade placute de frana fata, TRW
- upgrade etrieri fata, 2 pistoane, kit pistoane si garnituri noi (OEM)
- etrieri fata vopsiti electrostatic

11.Februarie 2017 (199k)
- upgrade discuri spate, striate, BREMBO MAX
- placute de frana, spate, REMSA
- tampoane motor (orizontal si vertical)
- curea alternator

12.Martie-Aprilie
- inlocuire senzor rotatii motor (OEM)

Si pt. ca nu am prea putut sa abtin am mai adus niste mici modificari/imbunatatiri pe ici pe colo:
- becurile de interior au fost inlocuite cu lumini led
- covorasele originale textile au fost inlocuite cu unele de cauciuc specifice modelului
- am adaugat un suport pt ochelari
- am inlocuit antena radio cu una de dimensiuni reduse (~3cm)
- polish faruri cu folie de protectie peste
- detailing complet in vara lui 2016
- am remediat cateva din problemele specifice modelului, si anume firele intrerupte pt al 3-lea stop si furtunul pt spalatorul lunetei

Masina a venit cu jante de 17" model Baltique pt. care am cumparat, in 2016, 2 seturi de anvelope, noi, NEXEN de vara respectiv iarna, ambele cu dot 2016.
In iarna lui 2017 insa am reusit sa gasesc un set de jante de 18" model Roccastrada pe care le-am reconditionat si vopsit electrostatic. Si pentru acestea am cumparat niste "incaltari" noi, LANDSAIL 588UHP.

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Joi 03-Aug-2017 13:43
de calorifer4
Ulei si filtre motor schimbate la ~5k km, Respect!... eu le schimb la 10k :( in practica ar trebuii de fiecare data toamna pt. sezonul rece si dupa primavara pentru sezonul cald (o sa-mi sara rautaciosii in cap acum, sti ba' ca uleiul este sintetic acum si se schimba la 2 ani sau la 30k km... nota 2 luati loc in banca), sunt oameni care isi permit covor fermecat si alti care scuipa seminte si asculta manele si se cred ca au numa' bemwe-uri in parcare.

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Joi 03-Aug-2017 16:59
de Criminus
Pt. mine e simplu: ai grija de masina si masina va avea grija de tine :)

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Joi 03-Aug-2017 21:29
de mihaistan
De specificat ca uleiul schimbat mai devreme se datoreaza turbinei noi . In rest noi recomandam 10k km !
Si da , Cristi are in exces grija de masina !

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Joi 03-Aug-2017 22:11
de Criminus
Proaspat adusa de la atelierele TOTCITRO Serv & Customs mai adaugam urmatoarea intrare:
13.August 2017 (206k)
- intinzator alternator INA
- curea alternator BOSCH
- schimbat LDS TOTAL
- ulei motor
- filtru ulei
- filtru aer
- filtru polen
- filtru motorina
- antigel
- tampon motor
- ulei cutie
- volanta (OEM, LUK)
- kit ambreiaj (OEM, LUK)
- furca ambreiaj
- pompa de inalta presiune cu regulatorul de presiune aferent (OEM, dezmembrari)

Si separat se adauga un refresh al freonului din instalatia de climatizare, cu substanta de contrast UV in caz de viitoare neplaceri.

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Vin 04-Aug-2017 12:59
de iulian.arg
N-as vrea sa fiu carcotas dar ce rost au etrierii upgradati, vopsiti, jantele de 18, stage2, egr dpf off si alte brizbrizuri scumpe in combinatie cu cauciucurile alea de 3 lei? Nexen? Landsail? Pe bune? Niste componente atat de importante pentru siguranta sunt atat de desconsiderate?
Apoi alternator din dezmembrari??? E 400 lei un alternator nou. Cum sa-l iei si pe asta din dezmembrari? Asta considera unii intretinere exemplara? Mie unul mi se pare ca se incadreaza fix la seminte si ma...


Sent from my ZUK Z1 using Tapatalk

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Vin 04-Aug-2017 14:33
de Criminus
- Stage2 pt. putere, e totusi o masina de 1860kg, la care se adauga un rezervor de 71L si un sofer de 80kg = aprox 2000kg
- din pct. meu de vedere atunci cand maresti puterea nu e un lucru rau sa maresti si capacitatea de oprire, si daca discurile si placutele tot trebuiau schimbate mi s-a parut momentul potrivit pt. upgrade
- vopsitul etrierilor (gri, nu rosu sau galben ;) ) si jantele au fost pt. design
- Nexen nu sunt cele mai bune, dar in acelasi timp nici cele mai proaste in terminologia de astazi s-ar spune "MidRange"
( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-RU1.htm )
( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen ... -Sport.htm )
- Landsail au fost achizitionate in baza unor review-uri si rezultate obtinute in teste
( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Lands ... 88-UHP.htm )
( http://www.tyrepress.com/2015/03/landsa ... tyre-test/ )
Si as vrea aici sa subliniez aici ca toate au fost cumparate de noi si in set de 4, nu second hand, nu doar pe puntea fata, nu cu vechime de 7-9 ani dar le folosesc pt ca mai au "carne" pe ele. De fel nu imi place sa platesc de 2-3 ori pretul pentru "ca-s de firma".
- in momentul in care am cumparat alternatorul acela din dezmembrari, cel mai ieftin disponibil de cumparat nou era undeva in jur de 1600ron, eu nu am gasit un pret atat de bun ca cel mentionat de tine, nu m-ar fi deranjat sa mai pun 100ron peste cei 300 platiti ca sa il iau nou (si inca merge, iar cel vechi urmeaza sa fie reconditionat, reconditionare care costa cat pretul dat de tine pt. unul nou) :)

Acum acestea au fost motivele pt. care am facut acele lucruri pe care tu le consideri demne de "seminte si ma..." .
Nu toate lucrurile facute pe masina asta au fost necesare, si foarte probabil mare parte din cele ce vor mai fi facute nu vor fi, dar nu tot ceea ce facem in viata facem din necesitate, de ce nu s-ar aplica si la masini ? :)

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Lun 07-Aug-2017 13:07
de Criminus
Si pt. ca sa nu treaca neobservata canicula pe langa mine, AC-ul s-a gandit sa imi faca o bucurie:

14.August 2017 (207k)
- inlocuire furtun instalatie climatizare (cel ce duce de la compresor la radiator)
- incarcare instalatie cu freon

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Dum 03-Sep-2017 07:41
de Criminus
15.Septembrie 2017 (209k)
- bielete anti ruliu spate SWAG

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Mar 03-Oct-2017 09:13
de Criminus
Pt. ca incepuse sa dea semne de oboseala si ca sa nu imi faca vreo surpriza cand mi-e lumea mai draga:
16.Octombrie 2017 (210k)
- inlocuit ventilator racire radiator

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Joi 26-Oct-2017 14:31
de Criminus
17.Octombrie 2017 (211k)
- detailing interior

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Vin 10-Noi-2017 11:41
de Criminus
Saptamana aceasta am trecut pe rotile de iarna, Baltique-urile de 17". Cumva nu imi aduceam aminte sa fie diferenta de confort atat de mare intre 17" si 18". In orice caz, si cu 18" tot e peste orice altceva disponibil in gama ei de pret :)

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Lun 27-Noi-2017 13:12
de Criminus
Am comandat la inceputul lunii prin intermediul celor de la Radacini capacul de far care imi lipsea, cod reper
6203 F0, si dupa "cateva" zile de asteptare (comanda plasata 01.11.2017 si livrata 25.01.2017) am fost sa il ridic.
Ajuns acolo surpriza, desi codul de pe ambalajul produsului era cel comandat produsul in sine este destul de diferit fata de cel deja existent pe masina.
Pe masina:
Imagine

Comandat:
Imagine

In afara de diferentele vizibile la aspect, mai este la moodul in care se monteaza, cel vechi vine peste orificiu ca un capac, cel nou intra in orificiu ca un dop. Isi face treaba si cel nou etansand farul dar mi se pare destul de aiurea o astfel de modificare in contextul in care noua forma a capacului impinge un pic in masca pe care o am peste far.
Si partea amuzanta in toata treaba asta: am asteptat 25 de zile pt ca un produs sa fie adus din alta tara in contextul in care pe eticheta scrie Made in Romania :D

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Lun 27-Noi-2017 22:35
de MisterClaude
Zi mersi ca s-a potrivit :)) Mai ales la elemente din astea mici, gen capace, garnituri, plastice, etc.. poti sa ai surprize destul de mari. Sunt facute prin tot felul de dughene, nu mai respecta nimeni standardele producatorului. Si la mine dopurile de la far sunt cam "coapte" dar momentan vad ca nu fac probleme, asa ca le las in pace.
Am si eu o intrebare in legatura cu postul de luna trecuta.. unde ai facut detailing interior? Stii vreun atelier serios in Bucuresti?

Re: [Jurnal de bord] Covorul meu plutitor, C5 (X7) Tourer Exclusive

Scris: Mar 28-Noi-2017 12:03
de Criminus
Salut, luna trecuta a fost la cineva din Ploiesti, iar cei pe care i-am folosit anul trecut din Bucuresti nu as putea sa ii recomand.