Pagina 1 din 1

Filiera elvetiana/franceza

Scris: Joi 17-Mar-2005 16:10
de eugenro2001
Hai sa va povestesc epopeea CX-ului meu.
Cand am fost cuprins de microbul Citroen, prin 1984, nu imi placea deloc CX-ul. Acum cativa ani, mai bine zis in 2000, s-a produs o rasturnare de situatie si m-am hotarat sa imi iau CX. Cum nu aveam bani, am cumparat un 22TRS din '87 accidentat precum si un 25RD doar caroseria.
Intai le-am tinut intr-o curte a unor cunostiinte de unde le-am mutat repede pt ca mi-au furat bancheta din TRS (acolo nu locuia nimeni). Dupa alte "plimbari", TRS-ul a ajuns in spatele blocului iar RD-ul nu mai exista, fiind dezmembrat dupa ce a fost "vedeta" la Observator cand a vrut primaria sa il ridice.
In toamna lui 2003 mi s-a pus pata din nou si am inceput sa caut. Am gasit un TRD Turbo din '86 la Galati pe care l-am adus in Bucuresti cu destule aventuri.
Ajuns acasa, ma apuc sa fac curat in el si descopar ca avea stalpii parbrizului si cei dintre usi, fisurati/rupti. Nu ma inteleg cu vanzatorul sa imi dea banii inapoi asa ca am inceput sa caut solutii de remediere.
In 2004, prin vara, aveam nu stiu ce treaba pe Lipscani si pe o strada laturalnica, ce vad? Un TRD Turbo 2 cu numar de Elvetia, aproape impecabil. Ii pun biletel in parbriz si dupa 1 saptamana ma suna propietarul, elvetian cu afaceri in Romania, ca este de acord sa il vanda.
Deoarece eu aveam nevoie de acte sa fac recarosare, ma hotarasc sa iesim cu masina din tara pt a reveni cu ea fara motor, etc pt a putea sa o declar la vama caroserie si nu masina. Sperand ca pot obtine EUR1 pt scutirea de taxe vamale, am mers pana in Elvetia pt a efectua scoaterea motorului.
Merg intai la RAR, depun cererea de recarosare. Dupa o luna cu cererea aprobata ne pregatim sa plecam.
Aveam pasaportul expirat asa ca l-am facut si pe asta.
Fac credit la banca pt ca nu aveam bani si gata.
Impreuna cu un prieten si cu elvetianul, cu scule si carti tehnice, ne suim in CX si luam drumul Elvetiei.
Ajungem noi acolo si elvetianul ne spune ca nu mai putem dormi la el acasa asa ca ne luam camera la hotel. Mergem la garajul de unde si-a luat proprietarul noua masina si aranjam sa ne lase sa demontam motorul la ei.
A doua zi de dimineata ne apucam de munca si, mai putin pauza de masa de la ora 13:00, muncim pana la 18:30. Totul este pregatit, motorul si cutia date jos, toate puse frumos si masina pe roti in parcare.
Seara soseste cel cu platforma, dormim si a doua zi ne ducem sa incarcam. Patronul garajului a fost atat de amabil si ne-a facut factura pt caroserie si pt motor pe numele firmei lui. Motorul in microbuz si masina pe platforma. Pe la pranz plecam.
La 17:00 ajungem la granita. Incercam sa facem EUR1 dar Elvetia este cu totul deosebita. EUR1 elibereaza doar firma vanzatoare si doar anumite firme au voie sa faca asta. Ne resemnam si dam sa iesim din Elvetia. Austriecii ne intorc, ne trebuie tranzit. Ne intoarcem, este 17:30 si toate birourile s-au inchis!
Dupa o cearta cu soferul microbuzului care ne asigurase ca nu ne trebuie tranzit, tipul se hotaraste sa incercam pe la alt punct vamal. Ne ducem cu tupeu si trecem!!
In Ungaria ne oprim la rudele unui prieten si lasam motorul. Aici alta aventura. Era acasa doar fica de 15 ani care nu a stiut ca trebuie sa lasam motorul in garajul de la coltul strazii asa ca l-am lasat in garajul casei. Casa fiind de fapt o vila intr-un cartier rezidential!
Ajungem la granita romaneasca si aici alta problema: relatiile soferului nu functioneaza! Ca sa o bag in tara ca si caroserie trebuia sa am demontate basculele, fuzetele, sistemul de suspensie, farurile, tapiteria..... Ii dam rotile jos in zona libera dar nu a fost de ajuns. Cum nu imi permiteam sa platesc vama la masina intreaga, ne intoarcem in Ungaria si in primul sat, la prima casa unde am vazut pe cineva in curte, am oprit. Ma inteleg prin semne cu ungurul sa las masina cu tot cu platforma la el in curte pt o luna.
Plecam si ajungem acasa.
Dupa o luna organizez o alta expeditie. Cu ajutorul nepretuit al unui coleg de forum, mergem in Ungaria sa demontam piesele si sa aducem masina.
Ne ducem, terminam treaba in doua-trei ore si asteptam sa vina cel cu microbuzul ca sa ne bage in tara. Dupa multe telefoane aflam ca va intarzia doua zile! Unde dormim? Il sun pe prietenul meu din tara care vorbeste in ungureste cu cel unde aveam masina. Acesta ne lasa sa dormim la el in casa fara sa ne ia nici un ban!
Trec zilele, vine soferul, ne remorcheaza.
Intram in tara, de data asta relatiile au functionat si am trecut.
Dupa cativa km, trecem platforma la masina colegului de forum (tot un CX) si o luam spre casa. Ne oprim si punem basculele, fuzetele si rotile la loc pt ca sa nu ne trezim ca zboara masina de pe platforma.
Dupa cateva zile, impreuna cu Catalin ne apucam sa pregatim masina pt a ne duce la vama unde cerusem tranzit. Dam iar toate alea jos si plecam. Ne ducem la RAR apoi la vama. Acolo cu alte relatii si cu alte peripetii, platesc vama si gata. Ne intoarcem punem rotile si ale ala loc si eliberam platforma si masina de tractare pe care o blocasem 7 ore!
In Decembrie am facut alt hei-rup si am montat motorul de pe vechea caroserie pe cea noua.
In momentul de fata mai este de lucru pe la motor si esapament cam o zi si apoi trebuie sa ma duc la RAR pt omologare si ITP.
Am pus cateva imagini intr-o galerie pe net.
Imagini de pe drum si masina si garajul la

http://img92.exs.cx/gal.php?g=ec001919rz.jpg

Imagini din Berna si Munsingen la

http://img93.exs.cx/gal.php?g=ec00204tm.jpg

Scuze pt post-ul prea lung, sa stiti ca am sarit peste destule evenimente.
Sper sa v-o arat in "carne si oase" cat mai curand.

Scris: Joi 17-Mar-2005 16:21
de adytzu
FARA REPLICA! :D

Cred ca odiseea asta spune totul despre ce inseamna sa fii fan al unei marci si nu doar posesor al unei masini al acelei marci.

Bravo Eugene! Te asteptam cat de curand sa te vedem la volanul "frumoasei".

Scris: Joi 17-Mar-2005 16:30
de nicum
Eu sint unul dintre primii care abia asteapta sa vada rezultatele acestei veritabile epopei. Meritorii sint nu atit detaliile tehnice, cit vointa de a lupta cu un sistem care face totul sa te impinga catre dacia golan.
Si mai vreau sa vad si GSA-ul.
Ce diferenta fantastica intre niste oameni care se lupta cu sistemul sa aduca o masina din Elvetia si olandezii aia care au facut dintr-un CX seria I amfibie! Sint convins ei nu au avut de intimpinat atitea bariere birocratice, iar totul a fost intii un efort de munca si bani si abia apoi unul birocratic.
Tot asa niste americani s-au apucat sa restaureze un CX si nu cred ca i-a intrebat cineva de omologari si norme de poluare.

Din pacate asta este Romania!!!

Scris: Joi 17-Mar-2005 17:19
de eugenro2001
Multumesc pt aprecieri.
Va rog sa imi spuneti si parerile voastre legate de imagini, mai ales de felul in care arata un oras elvetian.

Cand am fost intorsi de la vama austriaca si cand nu am putut intra in tara cu caroseria au fost singurele dati din viata mea cand am simtit ca cedez nervos! Asta apropo de birocratie, sistem care pune piedici, sistem care nu te informeaza corect asupra actelor si demersurilor necesare pt a face un sau alta. Inainte de apleca, mi-a luat o luna intreaga pt a afla ce trebuie sa fac pt a aduce o caroserie in tara si tot nu am avut toate informatiile.

Va urma episodul doi, despre "nepotul" 2CV-ului si "bunicul" Oltcitului, GSA Pallas din 1984, culmea, tot adus din Elvetia, dar nu de mine.

Scris: Joi 17-Mar-2005 17:40
de nicum
Despre imagini, ce putem sa spunem? Am fost wk trecut la Brasov si intre Predeal si Brasov soseaua e ca dupa bombardament. La intoarcere, am dat intr-o groapa (am vrut sa feresc alta) de am zis ca se rupe masina in doua.
Despre CX? Arata foarte bine si stiu ca si motorul e practic nou. Restul sint doar detalii. Se pot rezolva, e doar o problema de timp. Hopurile cele mari au fost trecute.
Mult mai multe ar fi de spus despre cum stau lucrurile la noi si cum stau la ei. E o diferenta majora. Acum citiva ani, cind un prieten mi-a spus ca atunci cind si-a cumparat masina din Germania totul a durat 10 minute eram ferm convins ca exagereaza. Acum sint convins ca se poate face si in 3 minute. La ei nu la noi. Eu am stat la coada la Udriste 2 zile cind mi-am luat BX-ul. Aproape nu-mi venea sa cred ca terminasem.

Scris: Joi 17-Mar-2005 18:55
de MARIAN
Fratilor e mai nebun ca mine . :D Si nu v-a spus chiar tot...........

Scris: Joi 17-Mar-2005 22:03
de paga
Recunosc, putin te invidiez. Ai avut nervi de otel ca sa reusesti sa treci prin toate cate le-ai povestit (si imi inchipui ca au mai fost) dar rezultatul eu cred ca merita. Cu toate ca ma dau si eu iubitor al marcii, nu stiu daca sunt capabil de un asemenea efort.
Masina e superba! Am inteles din alte topicuri in care ai scris ca ai facut in amanunt si o verificare-restaurare a tuturor subansamblelor.
Iti doresc, cu toata sinceritate, sa te bucuri de CX-ul tau.
Felicitari!

Scris: Joi 17-Mar-2005 22:08
de paga
Poti sa ne spui cine e cel pe care-l numesti "coleg de forum"?
Erati prieteni? Sau te-a ajutat din pasiune pentru Citroen?

Scris: Joi 17-Mar-2005 22:12
de Draku
MARIAN scrie:Fratilor e mai nebun ca mine . :D Si nu v-a spus chiar tot...........

asa este, aprob pozitiv :lol: :lol:
eu n-as fi facut asa ceva......
nu dinspre partea mecanica, aia nu ma sperie asa tare,ci din cauza birocratiei care exista....
aaa, si am vazut cx-ul lui eugen, in faza aproape de final... ce sa zic, va fi ceva deosebit.....bravo lui

Scris: Vin 18-Mar-2005 08:53
de eugenro2001
Acel coleg este Cristi Stan din Ploiesti, pe care il cunosteam la fel de mult cat il cunosc si toti ceilalti care l-au cunoscut la intrunirile clubului.
Eram deja in impas, nu aveam cu cine sa merg sa iau masina si l-am sunat dintr-o inspiratie de moment.
Il sun, spun ce problema am, ca am nevoie sa mearga cu mine sa demontam piesele, ca trebuie sa mearga cu masina lui, ca trebuie sa tracteze platforma pana in Bucuresti, ca trebuie sa aiba pasaport valabil. Raspunsul a fost prompt "OK, cand vrei sa mergem?".
I-am multumit atunci si ii mai multumesc si acum inca o data pt ajutorul oferit exact cand am avut nevoie.

Scris: Vin 18-Mar-2005 14:23
de nicum
Paga, tu cind iti aduci DS-ul? Iti dai seama cite capete vei intoarce cu masina aia pe strada?
Am trebaluit astazi putin pe la masina si linga mine era un tip cu un golf IV. Cind am pornit masina si a inceput sa se ridice se uita cu ochii cit cepele! :twisted:
Intr-adevar, Eugen nu ne-a spus chiar tot, marile omisiuni sint legate tot de birocratie. Daca ar fi spus, cred ca ne-am fi dus cu totii la ambasadele SUA si Canada, cu un dosar beton de emigrare.
Sa va spun ce am patit eu in urma cu citiva ani. Ma dadeam cu un renault 5 cu numere de Italia. Inutil de precizat ca ma oprea politia din 20 in 20 de metri, noroc ca aveam toate documentele traduse si legalizate (masina nu era pe numele meu). Am intrebat diferiti politisti cite zile pot sa circul cu masina in tara. Majoritatea raspundeau 90 de zile, dar mai erau si unii care stiau raspunsul corect: 30 de zile. A trebuit sa fac un drum la Udriste doar pentru asta.

Scris: Vin 18-Mar-2005 21:10
de paga
nicum scrie:Paga, tu cind iti aduci DS-ul?


Poate prind mai mult curaj, dupa exemplul lui Eugen, si o sa inving lehamitea fata de sistemul asta plin inca de contopisti. Curand, sper.

Re: Filiera elvetiana/franceza

Scris: Joi 24-Noi-2016 14:04
de mihaistan
Dupa o lunga perioada , aceasta masina a ajuns in proprietatea noastra la Ploiesti , plina de rugina , dar functionala .

To be continued


Imagine