Filiera elvetiana/franceza
Scris: Joi 17-Mar-2005 16:10
Hai sa va povestesc epopeea CX-ului meu.
Cand am fost cuprins de microbul Citroen, prin 1984, nu imi placea deloc CX-ul. Acum cativa ani, mai bine zis in 2000, s-a produs o rasturnare de situatie si m-am hotarat sa imi iau CX. Cum nu aveam bani, am cumparat un 22TRS din '87 accidentat precum si un 25RD doar caroseria.
Intai le-am tinut intr-o curte a unor cunostiinte de unde le-am mutat repede pt ca mi-au furat bancheta din TRS (acolo nu locuia nimeni). Dupa alte "plimbari", TRS-ul a ajuns in spatele blocului iar RD-ul nu mai exista, fiind dezmembrat dupa ce a fost "vedeta" la Observator cand a vrut primaria sa il ridice.
In toamna lui 2003 mi s-a pus pata din nou si am inceput sa caut. Am gasit un TRD Turbo din '86 la Galati pe care l-am adus in Bucuresti cu destule aventuri.
Ajuns acasa, ma apuc sa fac curat in el si descopar ca avea stalpii parbrizului si cei dintre usi, fisurati/rupti. Nu ma inteleg cu vanzatorul sa imi dea banii inapoi asa ca am inceput sa caut solutii de remediere.
In 2004, prin vara, aveam nu stiu ce treaba pe Lipscani si pe o strada laturalnica, ce vad? Un TRD Turbo 2 cu numar de Elvetia, aproape impecabil. Ii pun biletel in parbriz si dupa 1 saptamana ma suna propietarul, elvetian cu afaceri in Romania, ca este de acord sa il vanda.
Deoarece eu aveam nevoie de acte sa fac recarosare, ma hotarasc sa iesim cu masina din tara pt a reveni cu ea fara motor, etc pt a putea sa o declar la vama caroserie si nu masina. Sperand ca pot obtine EUR1 pt scutirea de taxe vamale, am mers pana in Elvetia pt a efectua scoaterea motorului.
Merg intai la RAR, depun cererea de recarosare. Dupa o luna cu cererea aprobata ne pregatim sa plecam.
Aveam pasaportul expirat asa ca l-am facut si pe asta.
Fac credit la banca pt ca nu aveam bani si gata.
Impreuna cu un prieten si cu elvetianul, cu scule si carti tehnice, ne suim in CX si luam drumul Elvetiei.
Ajungem noi acolo si elvetianul ne spune ca nu mai putem dormi la el acasa asa ca ne luam camera la hotel. Mergem la garajul de unde si-a luat proprietarul noua masina si aranjam sa ne lase sa demontam motorul la ei.
A doua zi de dimineata ne apucam de munca si, mai putin pauza de masa de la ora 13:00, muncim pana la 18:30. Totul este pregatit, motorul si cutia date jos, toate puse frumos si masina pe roti in parcare.
Seara soseste cel cu platforma, dormim si a doua zi ne ducem sa incarcam. Patronul garajului a fost atat de amabil si ne-a facut factura pt caroserie si pt motor pe numele firmei lui. Motorul in microbuz si masina pe platforma. Pe la pranz plecam.
La 17:00 ajungem la granita. Incercam sa facem EUR1 dar Elvetia este cu totul deosebita. EUR1 elibereaza doar firma vanzatoare si doar anumite firme au voie sa faca asta. Ne resemnam si dam sa iesim din Elvetia. Austriecii ne intorc, ne trebuie tranzit. Ne intoarcem, este 17:30 si toate birourile s-au inchis!
Dupa o cearta cu soferul microbuzului care ne asigurase ca nu ne trebuie tranzit, tipul se hotaraste sa incercam pe la alt punct vamal. Ne ducem cu tupeu si trecem!!
In Ungaria ne oprim la rudele unui prieten si lasam motorul. Aici alta aventura. Era acasa doar fica de 15 ani care nu a stiut ca trebuie sa lasam motorul in garajul de la coltul strazii asa ca l-am lasat in garajul casei. Casa fiind de fapt o vila intr-un cartier rezidential!
Ajungem la granita romaneasca si aici alta problema: relatiile soferului nu functioneaza! Ca sa o bag in tara ca si caroserie trebuia sa am demontate basculele, fuzetele, sistemul de suspensie, farurile, tapiteria..... Ii dam rotile jos in zona libera dar nu a fost de ajuns. Cum nu imi permiteam sa platesc vama la masina intreaga, ne intoarcem in Ungaria si in primul sat, la prima casa unde am vazut pe cineva in curte, am oprit. Ma inteleg prin semne cu ungurul sa las masina cu tot cu platforma la el in curte pt o luna.
Plecam si ajungem acasa.
Dupa o luna organizez o alta expeditie. Cu ajutorul nepretuit al unui coleg de forum, mergem in Ungaria sa demontam piesele si sa aducem masina.
Ne ducem, terminam treaba in doua-trei ore si asteptam sa vina cel cu microbuzul ca sa ne bage in tara. Dupa multe telefoane aflam ca va intarzia doua zile! Unde dormim? Il sun pe prietenul meu din tara care vorbeste in ungureste cu cel unde aveam masina. Acesta ne lasa sa dormim la el in casa fara sa ne ia nici un ban!
Trec zilele, vine soferul, ne remorcheaza.
Intram in tara, de data asta relatiile au functionat si am trecut.
Dupa cativa km, trecem platforma la masina colegului de forum (tot un CX) si o luam spre casa. Ne oprim si punem basculele, fuzetele si rotile la loc pt ca sa nu ne trezim ca zboara masina de pe platforma.
Dupa cateva zile, impreuna cu Catalin ne apucam sa pregatim masina pt a ne duce la vama unde cerusem tranzit. Dam iar toate alea jos si plecam. Ne ducem la RAR apoi la vama. Acolo cu alte relatii si cu alte peripetii, platesc vama si gata. Ne intoarcem punem rotile si ale ala loc si eliberam platforma si masina de tractare pe care o blocasem 7 ore!
In Decembrie am facut alt hei-rup si am montat motorul de pe vechea caroserie pe cea noua.
In momentul de fata mai este de lucru pe la motor si esapament cam o zi si apoi trebuie sa ma duc la RAR pt omologare si ITP.
Am pus cateva imagini intr-o galerie pe net.
Imagini de pe drum si masina si garajul la
http://img92.exs.cx/gal.php?g=ec001919rz.jpg
Imagini din Berna si Munsingen la
http://img93.exs.cx/gal.php?g=ec00204tm.jpg
Scuze pt post-ul prea lung, sa stiti ca am sarit peste destule evenimente.
Sper sa v-o arat in "carne si oase" cat mai curand.
Cand am fost cuprins de microbul Citroen, prin 1984, nu imi placea deloc CX-ul. Acum cativa ani, mai bine zis in 2000, s-a produs o rasturnare de situatie si m-am hotarat sa imi iau CX. Cum nu aveam bani, am cumparat un 22TRS din '87 accidentat precum si un 25RD doar caroseria.
Intai le-am tinut intr-o curte a unor cunostiinte de unde le-am mutat repede pt ca mi-au furat bancheta din TRS (acolo nu locuia nimeni). Dupa alte "plimbari", TRS-ul a ajuns in spatele blocului iar RD-ul nu mai exista, fiind dezmembrat dupa ce a fost "vedeta" la Observator cand a vrut primaria sa il ridice.
In toamna lui 2003 mi s-a pus pata din nou si am inceput sa caut. Am gasit un TRD Turbo din '86 la Galati pe care l-am adus in Bucuresti cu destule aventuri.
Ajuns acasa, ma apuc sa fac curat in el si descopar ca avea stalpii parbrizului si cei dintre usi, fisurati/rupti. Nu ma inteleg cu vanzatorul sa imi dea banii inapoi asa ca am inceput sa caut solutii de remediere.
In 2004, prin vara, aveam nu stiu ce treaba pe Lipscani si pe o strada laturalnica, ce vad? Un TRD Turbo 2 cu numar de Elvetia, aproape impecabil. Ii pun biletel in parbriz si dupa 1 saptamana ma suna propietarul, elvetian cu afaceri in Romania, ca este de acord sa il vanda.
Deoarece eu aveam nevoie de acte sa fac recarosare, ma hotarasc sa iesim cu masina din tara pt a reveni cu ea fara motor, etc pt a putea sa o declar la vama caroserie si nu masina. Sperand ca pot obtine EUR1 pt scutirea de taxe vamale, am mers pana in Elvetia pt a efectua scoaterea motorului.
Merg intai la RAR, depun cererea de recarosare. Dupa o luna cu cererea aprobata ne pregatim sa plecam.
Aveam pasaportul expirat asa ca l-am facut si pe asta.
Fac credit la banca pt ca nu aveam bani si gata.
Impreuna cu un prieten si cu elvetianul, cu scule si carti tehnice, ne suim in CX si luam drumul Elvetiei.
Ajungem noi acolo si elvetianul ne spune ca nu mai putem dormi la el acasa asa ca ne luam camera la hotel. Mergem la garajul de unde si-a luat proprietarul noua masina si aranjam sa ne lase sa demontam motorul la ei.
A doua zi de dimineata ne apucam de munca si, mai putin pauza de masa de la ora 13:00, muncim pana la 18:30. Totul este pregatit, motorul si cutia date jos, toate puse frumos si masina pe roti in parcare.
Seara soseste cel cu platforma, dormim si a doua zi ne ducem sa incarcam. Patronul garajului a fost atat de amabil si ne-a facut factura pt caroserie si pt motor pe numele firmei lui. Motorul in microbuz si masina pe platforma. Pe la pranz plecam.
La 17:00 ajungem la granita. Incercam sa facem EUR1 dar Elvetia este cu totul deosebita. EUR1 elibereaza doar firma vanzatoare si doar anumite firme au voie sa faca asta. Ne resemnam si dam sa iesim din Elvetia. Austriecii ne intorc, ne trebuie tranzit. Ne intoarcem, este 17:30 si toate birourile s-au inchis!
Dupa o cearta cu soferul microbuzului care ne asigurase ca nu ne trebuie tranzit, tipul se hotaraste sa incercam pe la alt punct vamal. Ne ducem cu tupeu si trecem!!
In Ungaria ne oprim la rudele unui prieten si lasam motorul. Aici alta aventura. Era acasa doar fica de 15 ani care nu a stiut ca trebuie sa lasam motorul in garajul de la coltul strazii asa ca l-am lasat in garajul casei. Casa fiind de fapt o vila intr-un cartier rezidential!
Ajungem la granita romaneasca si aici alta problema: relatiile soferului nu functioneaza! Ca sa o bag in tara ca si caroserie trebuia sa am demontate basculele, fuzetele, sistemul de suspensie, farurile, tapiteria..... Ii dam rotile jos in zona libera dar nu a fost de ajuns. Cum nu imi permiteam sa platesc vama la masina intreaga, ne intoarcem in Ungaria si in primul sat, la prima casa unde am vazut pe cineva in curte, am oprit. Ma inteleg prin semne cu ungurul sa las masina cu tot cu platforma la el in curte pt o luna.
Plecam si ajungem acasa.
Dupa o luna organizez o alta expeditie. Cu ajutorul nepretuit al unui coleg de forum, mergem in Ungaria sa demontam piesele si sa aducem masina.
Ne ducem, terminam treaba in doua-trei ore si asteptam sa vina cel cu microbuzul ca sa ne bage in tara. Dupa multe telefoane aflam ca va intarzia doua zile! Unde dormim? Il sun pe prietenul meu din tara care vorbeste in ungureste cu cel unde aveam masina. Acesta ne lasa sa dormim la el in casa fara sa ne ia nici un ban!
Trec zilele, vine soferul, ne remorcheaza.
Intram in tara, de data asta relatiile au functionat si am trecut.
Dupa cativa km, trecem platforma la masina colegului de forum (tot un CX) si o luam spre casa. Ne oprim si punem basculele, fuzetele si rotile la loc pt ca sa nu ne trezim ca zboara masina de pe platforma.
Dupa cateva zile, impreuna cu Catalin ne apucam sa pregatim masina pt a ne duce la vama unde cerusem tranzit. Dam iar toate alea jos si plecam. Ne ducem la RAR apoi la vama. Acolo cu alte relatii si cu alte peripetii, platesc vama si gata. Ne intoarcem punem rotile si ale ala loc si eliberam platforma si masina de tractare pe care o blocasem 7 ore!
In Decembrie am facut alt hei-rup si am montat motorul de pe vechea caroserie pe cea noua.
In momentul de fata mai este de lucru pe la motor si esapament cam o zi si apoi trebuie sa ma duc la RAR pt omologare si ITP.
Am pus cateva imagini intr-o galerie pe net.
Imagini de pe drum si masina si garajul la
http://img92.exs.cx/gal.php?g=ec001919rz.jpg
Imagini din Berna si Munsingen la
http://img93.exs.cx/gal.php?g=ec00204tm.jpg
Scuze pt post-ul prea lung, sa stiti ca am sarit peste destule evenimente.
Sper sa v-o arat in "carne si oase" cat mai curand.