Pagina 1 din 1

Am schimbat bateria.

Scris: Mar 25-Aug-2009 16:26
de XENON
Pentru ca vara e pe terminate si se apropie toamna, asta inseamna implicit ca se apropie si iarna :lol: . Asa ca am decis ca 2 ani ii cam ajung batriei Fulmen, care e si mica, a fost si decarcata complet o data, a facut si un pic de oxid la borna "+", deci ii cam ajungea. Am pus pe masina cea mai buna baterie care se poate gasi pe la noi (zic eu), Varta SILVER dynamic. Mai exista o gama, Ultra dynamic, dar aceea e pt. masini de top, nici nu exista decat doua modele, una de 70 si una de 95 de amperi.
E bine de stiut, in cazul in care vreti sa schimbati bateria cu una mai mare, ca dimensiunea maxima care incape pe suport, pana la linia denumita "Diesel", este de 207mm lungime. Bateria pe care am pus-o eu are 52Ah, fata de 42Ah cea Fulmen din fabrica. Are 207mm lungime, fata de 175mm cea veche (la 175mm marcajul este "Petrol"). Mai exista un model Sylver pe 207mm de 54Ah, dar aceea nu se gaseste sub nicio forma in Romania.
Sper sa nu fiu acuzat de reclama de catre administratorii forumului, dar dupa ce o cunostinta cu magazin de baterii voia sa ma arda oferindu-mi bateria la 350RON, trebuie sa va spun locul in care am gasit cel mai bun pret, adica 260RON. Este vorba de un magazin aflat pe B-dul Stefan cel Mare, chiar vis-a-vis de Stadionul Dinamo. Iata si siteul cu preturi: www.bumbas.ro .
Nu va mai spun cum porneste acum buburuza. Rupeee! :wink:

Scris: Mie 26-Aug-2009 10:23
de bogdan78
Felicitari. Probabil sunt locuri unde se gaseste si mai ieftin. Ar mai fi de mentionat faptul ca o baterie de putere mai mare tine mai mult. Si in plus daca ai un prieten cu bateria moarta, il poti ajuta mai bine cu cabluri.

Scris: Mie 26-Aug-2009 10:30
de XENON
eu m-am gandit si la faptul ca daca mai uit farurile aprinse sau alt consumator nu o sa mai moara ca cea veche dupa 15min. plus ca de acum pot sa o las linistit cu pozitiile aprinse ore bune daca parchez mai in drum.

Scris: Lun 07-Sep-2009 21:16
de Mishoo
Mie imi tiuie daca las farurile aprinse...nu stiu cum de le poti uita asa

Scris: Mar 08-Sep-2009 20:21
de XENON
si mie imi tiuie, dar dupa un timp (daca mai ai si altele pe cap) te obisnuiesti cu sunetul si le uiti aprinse.

Scris: Mie 14-Oct-2009 21:41
de RUTHLESS
Eu am schimbat-o dupa cca.1 an si jumatate.De fapt vina imi apartine,ca mergeam rar cu ea si mai lasam armat si alarma.M-am procopsit in schimb cu o mizerie de ZAP Silver de 54 sasu 55,care dupa 7 luni si-a dat duhul,de data aceasta nu mai lasasem armata alarma.S-ar putea sa am si vreun consumator mai nesatul,alarma ori radio-cd-ul montat ulterior,desi mi-au fost masurati consumatorii si cica-ar fi in parametrii.
Niscaiva reclama la OPC si mi-au schimbat bateria,bineanteles cu una identica si mai "buna"..,care a decedat in asa hal ,incat nu am mai putut-o incarca nici cu redresorul din dotare si am dus-o again la service-ul Zap,de-mi venea sa le dau cu ceva-n cap..Mi-au resuscitat-o si de atunci daca se-ntampla sa nu pot mere cu masina mai mult timp,ai scot borna de +,vad ca asa rezista mai mult electronii in ea..
Oricum viitoarea baterie o sa fie fara doar si fara poate o Varta Silver Dynamic ! Am si la motocicleta si n-am avut probleme.
Brava tie maestre Xenon ! :wink:

Scris: Mie 14-Oct-2009 22:20
de mesersmith
eu am schimbat-o dupa 5 ani si 4 luni....:))))

Scris: Dum 18-Oct-2009 17:14
de Gurau Alexandru
Am un Zap silver 70A de 2 ani jumate... pare ca noua. Daca citeam ce-au spus oamenii pe aici probabil nu ma riscam s-o iau fara garantie. :)

Scris: Mar 13-Iul-2010 07:43
de andrei.gavrila
Eu a schimbat-o dupa ce am injumatatit-o in accident :D Era fix impartita in doua :P

Scris: Dum 13-Feb-2011 14:28
de dionescux
Dupa aproape 5 ani ma paste si pe mine o schimbare de baterie, ochiul magic de la Fulmenul de origine s-a inegrit definitiv, dar culmea bateria inca merge bine.

Pentru ca nu ma dau banii afara din casa, ma gandeam sa ma risc la un Rombat Premier de 50Ah (cam 200 RON). Cunosc renumele rombat-urilor si asi lua o Varta oricand dar pretul e aproape dublu.

Sfaturi?

Scris: Dum 13-Feb-2011 19:43
de khan
cel mai important parametru este descarcarea instantanee, care e notata pe baterie sub forma 540A (250A, 400A, 740A, etc.). e mult mai important decit parametrul de tipul 50Ah (descarcarea maxima/h), asa ca cel mai bine masori bateria exact si cauti una de aceleasi dimensiuni si cu cel putin aceeasi valoare a curentului descarcat la rece. e valabil pentru orice aplicatie ce necesita acumulatori de acest gen. cu ocazia asta veti observa si ca bateriile cu descarcare mai mare sint sensibil mai scumpe

Scris: Dum 13-Feb-2011 19:51
de dionescux
Multumesc pentru sfat.

Fulmenul de origine, desi are doar 32 Ah, are un curent de descarcare la rece de 390A, cam cat Rombatul de 50Ah ...

Scris: Dum 13-Feb-2011 19:54
de khan
exact aici voiam sa ajung!

Scris: Vin 03-Iun-2011 22:10
de remus4u
Sa traiesti o mie de ani XEROX!

M-a lasat si pe mine bateria, am cautat pe net diverse baterii si am citit si topicul acesta apoi am sunat bumbas. Am gasit o oferta foarte buna pentru baterie Varta Black 45A la 165 RON. Garantie 2 ani mi-au verificat daca am probleme la partea electrica apoi mi-au montat si bateria in aceasi bani. Foarte multumit desi am intarziat si am ajuns cu 20 de minute dupa program si-au facut timp si pentru mine :)