Am mers si eu noaptea cu C1. Cam slabute luminile! Parca eram cu un Matiz! Doar ca la C1 farurile bat mai bine in lateral si ai vizibilitate in curbe.
Se pot monta faruri cu halogeni? Trebuie puse si alte piese (transformatoare etc)? Trebuie neaparat facuta schimbarea la un service Citroen si cam cat ar costa?
faruri C1
Moderator: Echipa Tehnica
In mod normal masina vine din fabrica cu becuri cu halogen. Nu sunt insa cine stie ce becuri, cu performante deosebite. Daca vrei sa ai vizibilitate mai buna noaptea poti incerca gama de becuri de la Philips (eu unul recomand VisionPlus sau NightGuide, dar nu BlueVision, pentru faza scurta/lunga, in functie si de buget). Mai exista si niste becuri de la Osram de care am auzit ca ar fi bunicele. Pentru becurile cu halogen nu ai nevoie de alte piese suplimentare! Ai grija insa sa pui becuri de aceeasi putere cu cele montate in fabrica (55-60 de Wati). Exista si chinezisme sau turcisme ieftine in piata care se lauda cu puteri de 100 de Wati, dar cu care risti sa-ti prajesti instalatia electrica si sa-ti afumi farurile! Daca cumperi becuri de firma (Philips, Osram sau altceva) nu vei avea probleme cu puteri depasite sau efecte secundare asupra farurilor. Ideea e sa studiezi bine produsul inainte sa-l cumperi.
Se recomanda montarea becurilor in service, cel putin asa scria pe eticheta de la becurile Philips pe care le-am luat eu. Ca idee, daca ai nitel curaj, se pot monta si cu manuta proprie si personala. La C3 becurile de pe spate se schimba foarte usor, exista indicatii suficiente in manual pentru asta. La blocul optic fata, pozitiile si semnalizatoarele se schimba usor. Mai multa atentie trebuie sa ai cu lampile de faza scurta si lunga (H7 si H1, la C3). E important sa nu atingi cu mana sticla becurilor (poti lasa urme de grasime, care sa afecteze durata de viata a becului), in momentul montarii lampa trebuie manevrata cu grija. Farul e bine sa fie incalzit in prealabil (sa tii faza lunga si faza scurta aprinse cel putin 5 minute), pentru ca pe vremea rece de afara risti sa faci condens pe latura interioara a "sticlei" farurilor cand desprinzi vreun bec de pe soclu.
Nu stiu sa-ti spun cat te-ar costa montarea in service, dar cel mai bine e sa intrebi direct la service.
Becuri Philips gasesti la Augsburg sau in targ la Vitan. Daca poti cumpara pe firma, mergi direct la importator (www.aspad.ro). Becuri Osram am vazut prin Cora si cred ca poti lua si de la importator, care e undeva prin zona Pipera, daca nu ma-nsel.
Se recomanda montarea becurilor in service, cel putin asa scria pe eticheta de la becurile Philips pe care le-am luat eu. Ca idee, daca ai nitel curaj, se pot monta si cu manuta proprie si personala. La C3 becurile de pe spate se schimba foarte usor, exista indicatii suficiente in manual pentru asta. La blocul optic fata, pozitiile si semnalizatoarele se schimba usor. Mai multa atentie trebuie sa ai cu lampile de faza scurta si lunga (H7 si H1, la C3). E important sa nu atingi cu mana sticla becurilor (poti lasa urme de grasime, care sa afecteze durata de viata a becului), in momentul montarii lampa trebuie manevrata cu grija. Farul e bine sa fie incalzit in prealabil (sa tii faza lunga si faza scurta aprinse cel putin 5 minute), pentru ca pe vremea rece de afara risti sa faci condens pe latura interioara a "sticlei" farurilor cand desprinzi vreun bec de pe soclu.
Nu stiu sa-ti spun cat te-ar costa montarea in service, dar cel mai bine e sa intrebi direct la service.
Becuri Philips gasesti la Augsburg sau in targ la Vitan. Daca poti cumpara pe firma, mergi direct la importator (www.aspad.ro). Becuri Osram am vazut prin Cora si cred ca poti lua si de la importator, care e undeva prin zona Pipera, daca nu ma-nsel.
Multumesc foarte mult pentru sfaturi. Pana la urma am luat singurele becuri de marca pe care le-am gasit: Bosch - Xenon blue. Nu aveau nimic altceva. Sunt prea presat de timp sa mai astept alte becuri. Au costat 60 ron ambele - cate 30 ron fiecare.
Dar ce grea a fost montarea. M-am ambitionat sa o fac singur, dupa cartea tehnica. Pana la urma am ajuns la electrician, dar nu ca nu as fi stiut cum. Pur si simplu nu reuseam sa misc clemele!!!!
Am scos contactul electric fara probleme. La fel si mansonul de cauciuc. Cand sa desfac clema "D", conform cartii tehnice, cosmar. Nu mergea nici de un fel. Am folosit o oglinda sa vad cum vine acolo. Spatiul e foarte mic. Si mai ales clema e foarte foarte tare. Otel de otel. Am impins degeaba in ea cam o jumatate de ora. Am incercat si la celalalt far. M-am dus la electrician, pana la urma. A impins si el saracul, din greu la ambele faruri, cu mare atentie. A spus ca nu a vazut niste cleme atat de dure din otel pana acum. Costul interventiei electricianului la service autorizat a fost de 10 Ron (s-a socotit 1/2 ora manopera).
Clema (de fapt o sarma de otel care blocheaza becul sa nu iasa din far prin spate) trebuie impinsa in spate, adica spre far, apoi trebuie trasa in lateral, inspre motor, sa iasa din siguranta. Nu am riscat sa apas pe ea cu obiecte metalice. Pana la urma au cedat, unda dupa alta, ambele cleme. Dar foarte greu, cu totul a durat 40 minute! Apoi a fost floare la ureche sa pun la loc mansonul de cauciuc si cu dulia de contact.
Astept sa vad cum se vede la lumina noilor becuri, in seara asta.
Precizare. Becurile sunt H4 60/55 W. Pe cele din fabrica scris si "GE". O fi General Electric, nu stiu, dar sunt ca niste lumanari. Foarte slabe acele becuri din dotarea standard a C1. Farurile de la C1 sunt Valeo, la fel ca si cheia de contact ori stergatorul de pe fata. Tari cleme la Valeo. Uff.
Dar ce grea a fost montarea. M-am ambitionat sa o fac singur, dupa cartea tehnica. Pana la urma am ajuns la electrician, dar nu ca nu as fi stiut cum. Pur si simplu nu reuseam sa misc clemele!!!!
Am scos contactul electric fara probleme. La fel si mansonul de cauciuc. Cand sa desfac clema "D", conform cartii tehnice, cosmar. Nu mergea nici de un fel. Am folosit o oglinda sa vad cum vine acolo. Spatiul e foarte mic. Si mai ales clema e foarte foarte tare. Otel de otel. Am impins degeaba in ea cam o jumatate de ora. Am incercat si la celalalt far. M-am dus la electrician, pana la urma. A impins si el saracul, din greu la ambele faruri, cu mare atentie. A spus ca nu a vazut niste cleme atat de dure din otel pana acum. Costul interventiei electricianului la service autorizat a fost de 10 Ron (s-a socotit 1/2 ora manopera).
Clema (de fapt o sarma de otel care blocheaza becul sa nu iasa din far prin spate) trebuie impinsa in spate, adica spre far, apoi trebuie trasa in lateral, inspre motor, sa iasa din siguranta. Nu am riscat sa apas pe ea cu obiecte metalice. Pana la urma au cedat, unda dupa alta, ambele cleme. Dar foarte greu, cu totul a durat 40 minute! Apoi a fost floare la ureche sa pun la loc mansonul de cauciuc si cu dulia de contact.
Astept sa vad cum se vede la lumina noilor becuri, in seara asta.
Precizare. Becurile sunt H4 60/55 W. Pe cele din fabrica scris si "GE". O fi General Electric, nu stiu, dar sunt ca niste lumanari. Foarte slabe acele becuri din dotarea standard a C1. Farurile de la C1 sunt Valeo, la fel ca si cheia de contact ori stergatorul de pe fata. Tari cleme la Valeo. Uff.
Ai dreptate, clemele sunt al naibii de dure si la C3. Mi-am rupt si eu degetele in ele pe un frig de crapau pietrele. Dar capos cum sunt, m-am ambitionat si nu m-am lasat pana nu le-am dat singur de cap. M-am chinuit si eu vreo jumatate de ora pana m-am prins de smecherie. Trebuie apasat pe capetele clemelor si dup-aia indepartate de bec. La montarea becului nou, trebuie mai intai apropiate capatele clemei si apasate dupa aceea spre far. E nitel mai complicat pana te prinzi, dar dup-aia e usor.
Doua intrebari ...scurt si la obiect va rog, daca se poate:
1. Vreau sa-mi iau becuri Philips Vision Plus sau mai noul X-Treme Pover Vision. Lamuritima si pe mine ce e aia H4, H7... de care trebuie sa cumpar eu la C1? E vorba de sistemul de prindere care e diferit.. sau ce ? Vad ca diferenta de pret intre H4 si H7 la X-treme e destul de mare. 80 RON- 112 RON... cu ce sunt diferite ?
2. Stergatorul de parbriz e un dezastru... mai mult mazgaleste decat sterge... cand incepe o ploaie, merg cat pot de mult fara sa sterg. Daca e vre-un bucurestean care poate sa-mi spuna de unde sa-mi pot lua si au unul nou, exlus ATS ca alea-s din platina si cu diamante pe ele... nu e vb. de bani.. dar mi se par prea chiciste Am vazut ca se poatra acum niste lame mai lataretze care nu mai au deloc suportul metalic si care au si un profil areodinamic .. am vazut prin cora dar nu aveau asa de lungi.
Multumesc pt raspunsuri.
1. Vreau sa-mi iau becuri Philips Vision Plus sau mai noul X-Treme Pover Vision. Lamuritima si pe mine ce e aia H4, H7... de care trebuie sa cumpar eu la C1? E vorba de sistemul de prindere care e diferit.. sau ce ? Vad ca diferenta de pret intre H4 si H7 la X-treme e destul de mare. 80 RON- 112 RON... cu ce sunt diferite ?
2. Stergatorul de parbriz e un dezastru... mai mult mazgaleste decat sterge... cand incepe o ploaie, merg cat pot de mult fara sa sterg. Daca e vre-un bucurestean care poate sa-mi spuna de unde sa-mi pot lua si au unul nou, exlus ATS ca alea-s din platina si cu diamante pe ele... nu e vb. de bani.. dar mi se par prea chiciste Am vazut ca se poatra acum niste lame mai lataretze care nu mai au deloc suportul metalic si care au si un profil areodinamic .. am vazut prin cora dar nu aveau asa de lungi.
Multumesc pt raspunsuri.
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
eu mi-am montat Philips Xtreme Power de cand am luat masina de la www.aspad-shop.ro, importatorul. le-am montat cu tipul de acolo, ne-am cam chinuit, dar acum le pot monta si singur. ca sa vad cum dau jos clemele, am facut poze cu macro cu o camera sa vad exact cum arata clemele alea. va spun ca metoda e ok fiindca stii exact despre ce e vorba.
nu stiu de ce unii se plang de faruri pt ca mie mi se par sincer beton, si prima impresie a fost ca delimiteaza foarte bine spotul luminos. asta e si parerea altora care au mers cu masina.
La C1 becurile sunt H4 (adica becuri care au si faza lunga si faza scurta in acelasi bec, ca la Logan sau chiar Dacia berlina-mai greu dar se potrivea )
La Philips lumina e mai puternica si mai alba. oricum nu va asteptati la vreo minune. daca vrei tenta albastra gen xenon cumpara philips blue vision. la setul de becuri cumparat am primit cadou si 2 becuri de pozitie blue vision (care nu sunt albastre, ci mai albe decat cele originale.) diferenta de nuanta se vede mai ales prin comparatie cu becurile originale.
TOTUSI, daca vreti becuri tari, puneti-va instalatie xenon, cam 150-200 de euro. e o MARE diferenta. oricum si alea cred ca sunt tot chinezesti chiar daca pe unele scrie SIEMENS sau altceva. http://www.instalatiixenon.ro/produse/1 ... yInfo.html zic eu a au cel mai bun pretz la modelul nou de la siemens. (nu cred totusi ca sunt originale pt ca pe www.siemenshid.com apare ceva in chineza dar e posibil sa fie SIEMENS China, nu stiu exact)
nu stiu de ce unii se plang de faruri pt ca mie mi se par sincer beton, si prima impresie a fost ca delimiteaza foarte bine spotul luminos. asta e si parerea altora care au mers cu masina.
La C1 becurile sunt H4 (adica becuri care au si faza lunga si faza scurta in acelasi bec, ca la Logan sau chiar Dacia berlina-mai greu dar se potrivea )
La Philips lumina e mai puternica si mai alba. oricum nu va asteptati la vreo minune. daca vrei tenta albastra gen xenon cumpara philips blue vision. la setul de becuri cumparat am primit cadou si 2 becuri de pozitie blue vision (care nu sunt albastre, ci mai albe decat cele originale.) diferenta de nuanta se vede mai ales prin comparatie cu becurile originale.
TOTUSI, daca vreti becuri tari, puneti-va instalatie xenon, cam 150-200 de euro. e o MARE diferenta. oricum si alea cred ca sunt tot chinezesti chiar daca pe unele scrie SIEMENS sau altceva. http://www.instalatiixenon.ro/produse/1 ... yInfo.html zic eu a au cel mai bun pretz la modelul nou de la siemens. (nu cred totusi ca sunt originale pt ca pe www.siemenshid.com apare ceva in chineza dar e posibil sa fie SIEMENS China, nu stiu exact)
multumesc Xenon pt raspuns
Sa inteleg ca stergator Flat Blade (na, ca-s smecher ca am aflat si cum le zice :-) )nu si-a pus nimeni?
Sa inteleg ca stergator Flat Blade (na, ca-s smecher ca am aflat si cum le zice :-) )nu si-a pus nimeni?
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
cred ca o explicatie pt faptul ca au montat asa un stergator scurt pe spate este urmatoarea: luneta incepe la un moment dat sa se curbeze in partea de sus, si daca te uiti mai atent cand ai luneta mai murdara, o sa vezi ca spre capatul superior varful stergatorului nu mai atinge klumea luneta. deci cred ca un stergator mai lung nu ar sterge bine, si in plus e posibil sa nu i faca bine motorasului pt ca ar opune o rezistenta mai mare datorata frecarii crescute.
in 3000km cat am parcurs, nu am intalnit vreo ploaie mai mare ca sa vad problma stergatorului fata. apropo, bratul se poate ridica in vreun fel mai mult?
in 3000km cat am parcurs, nu am intalnit vreo ploaie mai mare ca sa vad problma stergatorului fata. apropo, bratul se poate ridica in vreun fel mai mult?
XENON scrie:cred ca o explicatie pt faptul ca au montat asa un stergator scurt pe spate este urmatoarea: luneta incepe la un moment dat sa se curbeze in partea de sus, si daca te uiti mai atent cand ai luneta mai murdara, o sa vezi ca spre capatul superior varful stergatorului nu mai atinge klumea luneta. deci cred ca un stergator mai lung nu ar sterge bine, si in plus e posibil sa nu i faca bine motorasului pt ca ar opune o rezistenta mai mare datorata frecarii crescute.
in 3000km cat am parcurs, nu am intalnit vreo ploaie mai mare ca sa vad problma stergatorului fata. apropo, bratul se poate ridica in vreun fel mai mult?
1. ai dreptate ... poate doar cu aceste noi modele flexibile de lame sa se poate face ceva a.i. si capatul sa stearga bine
2. Pe ploaie puternica sterge bine... proplema e tocmai la inceput cand ploaia abia incepe... dupa ce stergi vre-o juma' de ora, cand se mai "incalzeste" incepe sa-si mai dea drumu' .. semn clar de oboseala.... probabil are legatura cu pierderea proprietatiilor cauciucului care isi mai revine putin datorita frecarii dupa un timp de folosire
3. NU ... sau poate doar cu un flex
- Renault Megane II.2 Luxe Privilege - 1.6 16V 110CP
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
_________
Foste:
- Citroen C1 Cool Air 1.0 VVT-i 68CP
- Nissan Almera LX 1.4 16V - 90CP
- Dacia 1310 1.4 - CP: cati dadea Al' de Sus
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos