A aparut (in timp) o problema la motor. Spun in timp pentru ca nu mi-am dat neaparat seama. Nu conduc foarte sportiv. Problama am observat-o oarecum din greseala cand am scos mufa de la debitmetrul de aer si am uitat-o scoasa. Am observat ca motorul tragea foarte bine de la relanti, puteam sa plec mult mai bine cu ea din loc, sa "tasnesc" la intersectii. Nu am stiut ce s-a intamplat pana cand mi s-a aprins becul de check engine in bord. Dupa o diagnoza, am aflat ca am uitat mufa scoasa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bun. Evident, mi-a placut mult mai mult cu merge motorul fara debitmetru, dar nu puteam sa umblu asa.
Masina are 201000 km.
Am schimbat turbina pe la 180000 km nu pentru ca nu mai functiona, ci pentru ca scapa ulei in intercooler si nu am vrut sa risc sa-mi sparg motorul.
Am presupus ca debitmetrul e defect. L-am schimbat, dar nu s-a imbunatatit nimic.
Am demontat EGR-ul si l-am curatat, dar tot fara niciun rezultat.
Filtrele sunt recent schimbate.
Am avut ceva probleme cu injectoarele (cred) in sensul ca la relanti, motorul nu mergea rotund si tremura mult mai tare, dar neavand timp sa ma ocup de masina, si-a revenit. Acuma merge rotund. Inca nu am facut nimic cu ele.
Ce mai e de spus e ca peste 3000-3500 rpm scoate fum negru exagerat de mult.
Ma gandesc la posibilitatea de a fi catalizatorul infundat, dar nu vad de ce ar trage bine la turatii mai mari (cand presupun ca debitul de aer e mult mai mare) decat la turatii mici. Oare daca scot catalizatorul (fara sa il inlocuiesc) mai merge bine motorul ?
De specificat e ca fara mufa de la debitmetru, si in gol, sare turometrul, pe cand cu mufa scoasa, calc pedala si ma uit la ac cum urca relativ incet.
Ce credeti ca as putea sa mai fac cu ea ?
Apreciez orice idee si va multumesc anticipat.