Salut
Am un C3 1.4 hdi diesel din 2006 si acum cam o saptamana si ceva am sesizat un huruit la motor care se cam intensifica pe zi ce trecea. Am observat ca atunci cand apasam ambreiajul huruitul inceta. Nu am sesizat nici o alta problema la masina, nu aveam probleme cu vitezele, masina mergea normal ...singura belea era huruitul
M-am dus la un service (masina tocmai a iesit din garantie de o luna) si mi-a zis ca e rulmentul de presiune de la ambreiaj. A fost schimbat rulmentul acela si tot are un alt fel de huruit... posibil un rulment de la cutia de viteze.
Vreau sa stiu daca mai a avut cineva asemenea probleme.
Si daca aveti idee de unde pot cumpara o cutie de viteze ptr asemenea model, mecanicul mi-a zis ca spera sa nu fie rulmentul fix de pe axul cutiei pentru ca trebuie schimbat tot axul.
Va multumesc anticipat pentru orice informatie
Problema rulment ambrieiaj/cutie de viteze
Moderator: Echipa Tehnica
ambreiaj sau cutie?
Cum s-a rezolvat problema?
masina mea din 2004, 1.4Hdi, la aprox 45000km intra greu in viteza 1a, a 2a si in marsarier.
E prima oara cand am probleme cu aceasta masina.
A mai avut cineva astfel de probleme? Ambreiajul?
Multumesc anticipat pentru orice sfat sau comentariu.
masina mea din 2004, 1.4Hdi, la aprox 45000km intra greu in viteza 1a, a 2a si in marsarier.
E prima oara cand am probleme cu aceasta masina.
A mai avut cineva astfel de probleme? Ambreiajul?
Multumesc anticipat pentru orice sfat sau comentariu.
Eu am un C3, HDI, 1,4, 2004, am sesizat si eu un usor fluierat atunci cand sunt pe loc si apas ambreiajul, chiar fara sa bag in viteza. Clar ca este vorba de rulmentul de presiune, probabil uzat sau fara ungere (nu stiu). In rest merge ok, intra in viteze, nu am nici un fel de probleme. Cineva specializat mi-a pus sa nu-mi fac probleme, in cazul asta ar trebui schimbat tot kitul de ambreiaj, dar cum inca nu mi-a crapat pot merge in continuare fara probleme si sa ma pregatesc intre timp pentru o reparatie. Oricum , imi spunea ca pot avea surpriza sa nu pice prea curand iar cand va pica va trebui sa schimb tot, asa ca tot acolo voi ajunge. Dupa cum spui tu, desi schimbat, totusi face la fel, eu zic sa incerci si la alt mecanic. Zgomot de genul asta si in legatura cu cutia de viteze mi se pare cam hazardant dat diagnosticul. Poate nu are legatura cu curtia de viteze sau nu stiu ce sa-ti spun!
Revin cu alte detalii. Ieri am facut 200 km, am incercat sa schimb vitezele cat mai rar. Masina a mers perfect. Nici un fel de problema.
sper ca e o problema minora de fixare a manetei schimbatorului de viteze. Mi se pare ca maciulia are un joc prea mare (chiar si in viteza) si NU transmite nici un fel de vibratie de la motor. Stiu ca e un motor foarte bun dar totusi...
Sunt sigur ca printre voi sunt soferi cu experienta si astept un sfat/comentariu.
Masina prin oras (acel oras!), dupa un timp, intra greu in viteza, adica nu se poate duce schimbatorul in pozitia respectiva. In special 1a si marsarier.
Am multe sute de mii de km la activ si nu am avut niciodata probleme cu ambreiajul sau cutia de viteze. C3u' are 45000km. Nu a a vut nici o problema pana acum, in 4 ani.
sper ca e o problema minora de fixare a manetei schimbatorului de viteze. Mi se pare ca maciulia are un joc prea mare (chiar si in viteza) si NU transmite nici un fel de vibratie de la motor. Stiu ca e un motor foarte bun dar totusi...
Sunt sigur ca printre voi sunt soferi cu experienta si astept un sfat/comentariu.
Masina prin oras (acel oras!), dupa un timp, intra greu in viteza, adica nu se poate duce schimbatorul in pozitia respectiva. In special 1a si marsarier.
Am multe sute de mii de km la activ si nu am avut niciodata probleme cu ambreiajul sau cutia de viteze. C3u' are 45000km. Nu a a vut nici o problema pana acum, in 4 ani.
De la service mi s-a spus ca nu are cablu de ambreiaj. As vrea sa ma lamuresc oarecum, nu cred ca se poate remedia pe loc, si sincer mi-e frica sa o las. Daca imi spun a doua zi, ca trebuie schimbat tot ambreiajul.....
Nu pot sa cred ca o masina cu ambreiajul defect poate merge 200km fara probleme pe alocuri - autostrada - chiar cu 170km/h (pe bord, viteza reala o fi fost numai! 160).
Ce problema ar putea apare in oras deci la schimbari frecvente, viteze si turatii mici, plecari de pe loc? Repet faptul ca uneori la mersul prin oras schimbatorul nu mai poate fi impins/tras in pozitia respectiva, decat dupa mai multe incercari. Pana la urma merge...inca..
Nu pot sa cred ca o masina cu ambreiajul defect poate merge 200km fara probleme pe alocuri - autostrada - chiar cu 170km/h (pe bord, viteza reala o fi fost numai! 160).
Ce problema ar putea apare in oras deci la schimbari frecvente, viteze si turatii mici, plecari de pe loc? Repet faptul ca uneori la mersul prin oras schimbatorul nu mai poate fi impins/tras in pozitia respectiva, decat dupa mai multe incercari. Pana la urma merge...inca..
mai degraba timoneria de la schimbator e de vina, nu cred ca ambreiajul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Va multumesc. Azi dimineata iarasi a mers normal, e drept numai 1 km.
Ce problema ar putea sa apara dupa un timp, cu schimari dese de treapta la viteze mici? Daca ma duc la service, se poate sa o testam acolo si sa mearga bine, o sa spuna ca sunt eu ciudat
Inclin sa cred si eu ca e timoneria, dar de ca la rece sau la drum intins merge bine?
Ce problema ar putea sa apara dupa un timp, cu schimari dese de treapta la viteze mici? Daca ma duc la service, se poate sa o testam acolo si sa mearga bine, o sa spuna ca sunt eu ciudat

Inclin sa cred si eu ca e timoneria, dar de ca la rece sau la drum intins merge bine?
Giobica scrie:Va multumesc. Azi dimineata iarasi a mers normal, e drept numai 1 km.
Ce problema ar putea sa apara dupa un timp, cu schimari dese de treapta la viteze mici? Daca ma duc la service, se poate sa o testam acolo si sa mearga bine, o sa spuna ca sunt eu ciudat
Inclin sa cred si eu ca e timoneria, dar de ce la rece sau la drum intins merge bine?
Azi am fost la service. Fara sa ezite deloc mecanicul a spus ca timoneria e OK dar ca placa de presiune in timp isi pierde elasticitatea si dupa un timp de folosire, incalzita, nu mai debreiaza complet. Cat e rece sau la drum lung este OK. Pare logic. Trebuie schimbat tot setul (placa, disc, rulment), costa mai mult manopera decat piesele. Mai jos ce am gasit pe la altii:
Some common reasons a clutch may stick are:
* Broken or stretched clutch cable - The cable needs the right amount of tension to push and pull effectively.
* Leaky or defective slave and/or master clutch cylinders - Leaks keep the cylinders from building the necessary amount of pressure.
* Air in the hydraulic line - Air affects the hydraulics by taking up space the fluid needs to build pressure.
* Misadjusted linkage - When your foot hits the pedal, the linkage transmits the wrong amount of force.
Ce parere aveti?
Some common reasons a clutch may stick are:
* Broken or stretched clutch cable - The cable needs the right amount of tension to push and pull effectively.
* Leaky or defective slave and/or master clutch cylinders - Leaks keep the cylinders from building the necessary amount of pressure.
* Air in the hydraulic line - Air affects the hydraulics by taking up space the fluid needs to build pressure.
* Misadjusted linkage - When your foot hits the pedal, the linkage transmits the wrong amount of force.
Ce parere aveti?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Nu ai specificat nicaieri daca ai cablu sau ambreiaj hidraulic.
Daca ai cablu poti incerca sa intinzi cablul (un ambreiaj dus se manifesta si printr-un cablu moale). Daca problemele dispar (intra usor si fara ciriit in viteze), dar ambreiajul tine sus si cupleaza foarte brusc (insa patineaza in treptele superioare sau la plecari bruste), atunci ori ambreiajul e dus, ori cablul e intins prea mult si tb schimbat.
Daca ai ambreiaj hidraulic, nu prea ai reglaje de facut, cel mult mai poti sa micsorezi nivelul fluidului de ambreiaj (lichid de frina sau ulei hidraulic). Ambreiajul hidraulic isi auto-compenseaza uzura, deci are cam acelasi comportament pe toata durata de viata si de regula pica cam brusc, exact din cauza asta.
Iti recomand sa cumperi tot kitul (rulment, placa disc) si sper sa nu ai volanta cu masa dubla ca atunci e tragica (a se citi scumpa) povestea.
Daca ai cablu poti incerca sa intinzi cablul (un ambreiaj dus se manifesta si printr-un cablu moale). Daca problemele dispar (intra usor si fara ciriit in viteze), dar ambreiajul tine sus si cupleaza foarte brusc (insa patineaza in treptele superioare sau la plecari bruste), atunci ori ambreiajul e dus, ori cablul e intins prea mult si tb schimbat.
Daca ai ambreiaj hidraulic, nu prea ai reglaje de facut, cel mult mai poti sa micsorezi nivelul fluidului de ambreiaj (lichid de frina sau ulei hidraulic). Ambreiajul hidraulic isi auto-compenseaza uzura, deci are cam acelasi comportament pe toata durata de viata si de regula pica cam brusc, exact din cauza asta.
Iti recomand sa cumperi tot kitul (rulment, placa disc) si sper sa nu ai volanta cu masa dubla ca atunci e tragica (a se citi scumpa) povestea.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cei de la Citroen au spus (doi oameni diferiti, in diferite ocazii) ca nu are cablu.
Nu patineaza in nici o imprejurare.
Este ori placa ori sistemul hidrauulic de actionare.
La sistemul hidraulic, chiar nu se poate defecta vreo componenta? Daca dupa ce se incalzeste vreo componenta impiedica transmiterea presiunii corespunzatoare? Care componenta ar putea fi influentata de actionarea repetata a ambreiajului la viteze mici, implicit de caldura ?
Daca imi schimba tot setul si problema ramane? Asta ar fi ceva nasol.
In principiu nu voi face nimic pana nu aflu cu certitudine cauza. Sper sa nu ma lase-n drum...
Nu patineaza in nici o imprejurare.
Este ori placa ori sistemul hidrauulic de actionare.
La sistemul hidraulic, chiar nu se poate defecta vreo componenta? Daca dupa ce se incalzeste vreo componenta impiedica transmiterea presiunii corespunzatoare? Care componenta ar putea fi influentata de actionarea repetata a ambreiajului la viteze mici, implicit de caldura ?
Daca imi schimba tot setul si problema ramane? Asta ar fi ceva nasol.
In principiu nu voi face nimic pana nu aflu cu certitudine cauza. Sper sa nu ma lase-n drum...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Presupunind ca ai ambreiaj hidraulic si ca inca mai poate fi folosit, poti sa te uiti atent (probabil ca de sub burta masinii se vede mai bine) dupa eventuale scurgeri de lichid de la partea de actionare a ambreiajului.
De regula, la ambreiajele hidraulice ai un mic vas in care se completeaza lichid (asemanator cu ala de lichide de frina de la motociclete). Urmaresti traseul instalatiei pentru eventuale urme. Totul trebuie sa fie uscat.
De regula, la ambreiajele hidraulice ai un mic vas in care se completeaza lichid (asemanator cu ala de lichide de frina de la motociclete). Urmaresti traseul instalatiei pentru eventuale urme. Totul trebuie sa fie uscat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw