Problema electromotor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 29-Ian-2012 09:03

Verifica cu atentie parghia care face legatura dintre solenoid si bendix, sa nu fie rupte urechile si la pornire sa nu ia bendixul dupa el altfel electromotorul cupleaza, se invarte numai ca bendixul nu ajunge pe coroana dintata de pe volanta si motorul nu se roteste.
MESERIAS

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 29-Ian-2012 09:53

Imagine

Poate te ajuta sa pricepi si ce spunea Marian si ce spunea Pedros.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 29-Ian-2012 13:43

@dadan-atitudinea ta nu a fost una care arãta cã vrei sã-i rezolvi problema sau sã arate cã vrei sã ÎnÞelegi ceva din "fenomen", aºa cum Îl defineai. Pe scurt, electromotorul are douã componente: una mecanicã ºi una electricã. Cea electricã ai verificat-o ºi te-ai prins cum funcÞioneazã, deci este În regulã. Componenta mecanicã este ansamblul pinion (bendixul - dupã numele inventatorului) care are un fel de "ambreaj" (funcÞionarea acestuia este similarã cu cea racului de pe bicicletele cu frânã În butuc Þi toÞi ne amintim cã la uzurã "scãpa") pentru a lãsa liber pinionul În momentul când a pornit motorul. Nu ai cum sã verifici În exterior funcÞionarea bendixului, deoarece componenta supusã uzurii este capsulatã (se vede În imagine), dar Învârtitul În gol (dar numai Învârtidul În gol - nu ºi cuplarea cu intermitenÞe) este aproape o certitudine asupra defecÞiunii acestei componente.

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Dum 29-Ian-2012 17:56

PEDROS69 scrie:Verifica cu atentie parghia care face legatura dintre solenoid si bendix, sa nu fie rupte urechile si la pornire sa nu ia bendixul dupa el altfel electromotorul cupleaza, se invarte numai ca bendixul nu ajunge pe coroana dintata de pe volanta si motorul nu se roteste.

Imagine
Multumesc,am verificat cu mare atentie, toate componentele,cand l-am demontat.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Dum 29-Ian-2012 18:02

mesersmith scrie:Poate te ajuta sa pricepi si ce spunea Marian si ce spunea Pedros.

Imagine
Multumesc,am priceput exact,chestia e ca nu inteleg...totul e OK! inclusiv blocajul(torpedoul),si totusi face figuri.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Dum 29-Ian-2012 18:18

MARIAN scrie:@dadan-atitudinea ta nu a fost una care arĂŁta cĂŁ vrei sĂŁ-i rezolvi problema sau sĂŁ arate cĂŁ vrei sĂŁ ĂŽnĂželegi ceva din "fenomen", aÂşa cum ĂŽl defineai
Imi pare rau,am mai spus ca nu a fost aroganta,fenomenul,asa cum il defineam se refera strict la nelamurirea mea.Nu sunt omul care face ceva fara sa priceapa de ce trebuie facut asa si nu ...asa! Nu este primul electromotor pe care-l desfac...e a V-a masina pe care o am.Am reparat ceva motoare.Nu sunt novice in mecanica,electromecanica...Imi place sa repar,de inlocuit...doar cand nu se mai poate repara, asa ca MARIAN te rog schimba-ti impresia gresita care ti-ai facut-o doar pentru...fenomen,si hai sa-ncercam sa-i dam de cap. Sa auzim de bine!
Xsara II 1,4i 75cp 2001

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 29-Ian-2012 18:26

Fotografia este concludenta: tipul tau de parghie se imbina prin mijloc cu piesa culisanta (miezul de fier) al solenoidului daca este montata corect nu are cum sa sara . deci nu mai ramane decat bendixul .Te sfatuiesc sa-l ansamblezi si sa-l incerci in felul urmator: il prinzi ca lumea de carcasa in menghina si montezi 2 cabluri groase cu borne pe baterie , il comanzi cu un fir mai subtire cu + pe borna solenoidului si urmaresti ca electromotorul sa se invarta puternic bendixul sa plece in fata pana la siguranta opritor de pe ax, daca toate astea se intampla il mai comanzi odata si incerci sa franezi partea danturata a bendixului cu o coada de matura ascutita stil pana pe o parte. Daca reusesti sa franezi bendixul atunci trebuie sa-l inlocuiesti, daca nu reusesti atunci electromotorul functioneaza normal. Suplimentar poti verifica si starea coroanei dintate de pe volanta invartind usor de motor, desi aceasta piesa este tratata foarte bine si este foarte rezistenta, rar am gasit una stricata.
MESERIAS

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 29-Ian-2012 20:18

@dadan- eram convins convins cĂŁ nu eÂşti novice, iar impresia mi-am fĂŁcut-o la momentul ĂŽn care am citit: "Raspunsuri nu pot primi decat de la cei care cunosc bine fenomenul" :wink:
- dacã totul era OK, mergea fãrã probleme... dacã nu merge, trebuie sã admiÞi cã una din componente este defectã. Cum ai verificat bendixul? La mânã? Cât timp l-ai verificat, cã doar ºi pe maºinã porneºte uneori? Se Întâmplã sã se Învârtã În gol de cele mai multe ori când este motorul cald ºi uneori la prima pornire la rece?

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 31-Ian-2012 00:13

Nu are nici o lege! Cum il apuca...si cu motorul cald si cu el rece.De verificat,l-am verificat doar la mana,fara sa-l alimentez,din moment ce toate componentele erau OK,totul se misca bine dupa curatare si ungere...n-am mai patit asa ceva pana acum dar toate au un inceput! Acum chiar pe gerul asta nu ma mai apuc sa-l dau jos,umblu cu ea asa pana prind vreme mai calda. Eu am postat subiectul si aici,ca am vazut mai multa miscare decat la "Xsara I-II",si la demaror defectele sunt cam tot alea.Clar e defect ceva dar asta ziceam: daca se-nvarte,inseamna ca miezul bobinei(electromagnetului) e atras pana la capat,deoarece am verificat contactul cu aparatul de masura . Atunci...implicit furca impinge pinionul spre coroana.Deaia nu inteleg rotirea in gol de parca furca ar fi rupta...da nu e. @PEDROS69,cum spuneam, sa vina vremea mai calda si-l voi verifica si asa. Multumesc
Xsara II 1,4i 75cp 2001

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 31-Ian-2012 12:01

Deaia nu inteleg rotirea in gol de parca furca ar fi rupta...da nu e.

Þi-a zis cineva cã nu aruncã pinionul? Înþelegi ce este bendixul ºi cum funcþioneazã? Mã scuzi cã întreb asta, dar din mesajul anterior înþeleg cã nu prea ai înþeles ce se explica mai sus...
LE: uite cum se verificĂŁ bendixul... este dintr-un manual de Cielo, dar ideea este tot aia.
Imagine

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 31-Ian-2012 19:14

Sigur ca stiu cum functioneaza un bendix,altfel nu ma mai apucam de el inainte sa intreb. Probabil patineaza(din cand in cand)cuplajul unisens.E singura chestie ce se poate intampla in cazul meu,desi l-am verificat, dar nu dinamometric.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

danaMili
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Mar 07-Feb-2012 11:13
Localitate: cluj napoca

Schimbare/reparare electromotor

Mesajde danaMili » Mar 07-Feb-2012 11:35

Buna,

Am dus masina la service autorizat Citroen (cel de pe Calea Turzii) si mi-au spus ca sunt probleme la electromotor
si ca trebuie sa il schimb. Stiu ca ei nu repara ci doar schimba piese dar as vrea sa stiu daca nu se poate rezolva problema
si mai usor, fara sa schimb tot electromotorul. Masina nu porneste si nici nu reactioneaza nici cum cand incerc sa o pornesc; din cate am citit in mare
eu cred ca poate sa fie starterul, avand in vedere ca nu suna nimic la prima cheie. Nu am cerut mari detalii pentru ca stiu ca ei nu repara.
Ei au propus un pret de 800 lei pentru un electromotor ne-original si 1700 pentru cel original, plus inca 100 manopera.

Care ar fi decizia cea mai corecta (si ieftina) , sa schimb sau sa incerc sa il repar la alt mecanic?
Am gasit pentru Cluj urmatorii mecanici recomandati pe Citroen:
1.Hari Jamgossian, in Cluj Napoca, str tractoristilor nr 11, 0744.242.453
2.Viorel - 0727.079.405

Recomandati si altii? Ideea e ca ar trebui sa apelez si la o firma de remorcare , vreau sa stiu daca merita sau nu.

Multumesc!


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst