Si cum testez, la ralati sau rog un coleg s-o accelereze?
Martor presiunea uleiului aprins :(
Moderator: Echipa Tehnica
Facui testul (la rece, doar la ralanti).
C3-ul meu in paralel cu Loganul (1.6i) al unui coleg.
La ambele masini se simte un curent de aer, cu busonul de la ulei scos.
La a mea se simte in plus si miros de benzina (sau ma rog, ceva hidrocarburi).
Curentul de aer pare a fi mai puternic la C3-ul meu, dar ar putea fi subiectiv, din cauza ca la Logan e mai greu de tinut palma deasupra busonului - sunt niste cabluri prin zona.
In ambele cazuri, daca astupi cu mana orificiul busonului, nu creeaza suficienta presiune sa-ti impinga mana.
Imi cer scuze daca nu sunt f. coerent, resimt usoare efecte halucinogene de la hidrocarburile inspirate.
Ce recomandati mai departe - sa fac un test de compresie?
C3-ul meu in paralel cu Loganul (1.6i) al unui coleg.
La ambele masini se simte un curent de aer, cu busonul de la ulei scos.
La a mea se simte in plus si miros de benzina (sau ma rog, ceva hidrocarburi).
Curentul de aer pare a fi mai puternic la C3-ul meu, dar ar putea fi subiectiv, din cauza ca la Logan e mai greu de tinut palma deasupra busonului - sunt niste cabluri prin zona.
In ambele cazuri, daca astupi cu mana orificiul busonului, nu creeaza suficienta presiune sa-ti impinga mana.
Imi cer scuze daca nu sunt f. coerent, resimt usoare efecte halucinogene de la hidrocarburile inspirate.
Ce recomandati mai departe - sa fac un test de compresie?
Trebuie sa vorbesti neaparat cu un mecanic, nu neaparat la ATS - macar sa stii cu ce sa te duci acolo. Exista si varianta de a alerga masina pana la Drajna si inapoi la 3500-4000rpm constant pe ideea de a mai "curata" din diverse conducte si supape - in toate cazurile o astfel de problema nu se poate rezolva sau diagnostica in intregime pe forum.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Nu va mai speriati asa, la masinile moderne nu intra benzina in ulei peste noapte.
In plus, daca nivelul a crescut cu 10% ar trebui sa trazneasca a benzina! Daca ar fi luat apa s-ar fi emulsionat, asa ca nu are nimic
Testul gazelor din carter e bun, dar trebuie sa stii ce cauti cand faci asta: e normal sa iasa un curent de aer, cu un usor iz de hidrocarburi. Cand motorul este uzat, curentul se transforma intr-o ceata mirositoare.
In plus, daca nivelul a crescut cu 10% ar trebui sa trazneasca a benzina! Daca ar fi luat apa s-ar fi emulsionat, asa ca nu are nimic
Testul gazelor din carter e bun, dar trebuie sa stii ce cauti cand faci asta: e normal sa iasa un curent de aer, cu un usor iz de hidrocarburi. Cand motorul este uzat, curentul se transforma intr-o ceata mirositoare.
Am fost la ATS, intre timp.
Mi-au scos din ulei; acum este la nivel - pe joja manuala.
Joja electronica indica in continuare nivel depasit - e posibil sa fie o problema cu ea. O tin sub observatie.
In legatura cu testul de gaze + miros de hidrocarburi din carter, mi s-a explicat ca ambele sunt normale.
1. Curentul de aer: teava aia prin care vine circula aer (filtrat in prealabil de filtrul de aer) are o ramificatie ce intra in carter (asa e la toate?)
2. Mirosul de hidrocarburi: aici nu sunt sigur c-am inteles exact:
Aparent, ramificatia tevii aleia, ce intra in carter, are un rol de aerisire a carterului, obligand vaporii de ulei din carter sa treaca prin canistra de carbon activ (din motive de evitare a poluarii).
Daca scoti busonul de la ulei, vaporii respectivi (eventual "aditivati" cu vapori de benzina, din canistra de carbon)
o iau pe traseul de minima rezistenta - adica pe la buson.
E plauzibil ce-am inteles din explicatii?
Mi-au scos din ulei; acum este la nivel - pe joja manuala.
Joja electronica indica in continuare nivel depasit - e posibil sa fie o problema cu ea. O tin sub observatie.
In legatura cu testul de gaze + miros de hidrocarburi din carter, mi s-a explicat ca ambele sunt normale.
1. Curentul de aer: teava aia prin care vine circula aer (filtrat in prealabil de filtrul de aer) are o ramificatie ce intra in carter (asa e la toate?)
2. Mirosul de hidrocarburi: aici nu sunt sigur c-am inteles exact:
Aparent, ramificatia tevii aleia, ce intra in carter, are un rol de aerisire a carterului, obligand vaporii de ulei din carter sa treaca prin canistra de carbon activ (din motive de evitare a poluarii).
Daca scoti busonul de la ulei, vaporii respectivi (eventual "aditivati" cu vapori de benzina, din canistra de carbon)
o iau pe traseul de minima rezistenta - adica pe la buson.
E plauzibil ce-am inteles din explicatii?
daca nivelul ti a crescut e cel mai probabil de la scaparile benzina asa cum au zis baietii mai sus.
+1.5 cm pe joja e destul de mult. ar trebui sa nu mai mergi prea mult cu ea asa.
poti face urmatoarele (recomandari mecanic):
a. iei un pic de ulei de pe joja, il l freci pe mana si vezi daca miroase a benzina
b. indiferent de rezultatul de la punctul a) golesti uleiul in exces (sau ce o fi acum) ori cu o seringa si un furtun pe la joja, ori desfacand cu atentie busonul de ulei.
off: unde ai facut testul la motor?
edit: sry, nu am vazut ca ai rezolvat o deja
+1.5 cm pe joja e destul de mult. ar trebui sa nu mai mergi prea mult cu ea asa.
poti face urmatoarele (recomandari mecanic):
a. iei un pic de ulei de pe joja, il l freci pe mana si vezi daca miroase a benzina
b. indiferent de rezultatul de la punctul a) golesti uleiul in exces (sau ce o fi acum) ori cu o seringa si un furtun pe la joja, ori desfacand cu atentie busonul de ulei.
off: unde ai facut testul la motor?
edit: sry, nu am vazut ca ai rezolvat o deja
pr_ovidiu scrie:Va aud vorbind de manuale ale masinii. NU puteti cumva sa imi spuneti de unde sa fac si eu rost de unul. am cumparat masina second si nu am primit asa ceva. Astept raspuns.
Incearca sa-ti procuri unul de la dealer-ul din Timisoara. In mod normal, nu sunt obligati sa te serveasca, dar daca sunt oameni de treaba, asa cum stiu eu ca sunt banatenii, ar trebui sa te rezolve. Din pacate, pe forum nu avem un manual in format electronic pentru C3. Eu am manualul tiparit al masinii, dar modelul meu fiind mai recent (varianta cu face-lift), difera unele chestii fata de modelul original pe care banuiesc ca-l ai tu.
Iti mai ramane o varianta. Ziceai parca ca ai manualul in limba franceza. Poate te familiarizezi nitel cu limba lui Voltaire si s-ar putea sa-ti si placa
-
Gozmin
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Salut.
DeÂşi e un topic vechi, doresc sĂŁ-l reĂŽnviu Âşi sĂŁ spun cĂŁ de jumate de orĂŁ la bordul maÂşinii ĂŽmi beep-ĂŁie martorul de ulei (de trei ori) la RELANTI doar, adicĂŁ la turaĂžii mici. M-am sperit am verificat nivelul uleiului Âşi am constatat cĂŁ e la mijlocul dintre min. Âşi max.. Am cumpĂŁrat totuÂşi 1 L de oloi Âşi am adĂŁugat motorului pĂŽnĂŁ la maxim. AcelaÂşi efect. Ultimul schimb: acum 14 k km. Pe etichetĂŁ scrie revizie la 15 k. Se poate Âşi la mine sĂŁ fie filtrul de ulei problema, sau ce altceva se poate ĂŽntĂŽmpla ĂŽncĂŽt sĂŁ scadĂŁ presiune la relanti ?
MulĂžumesc domnilor. AÂştept sfaturi.
Numai bine.
DeÂşi e un topic vechi, doresc sĂŁ-l reĂŽnviu Âşi sĂŁ spun cĂŁ de jumate de orĂŁ la bordul maÂşinii ĂŽmi beep-ĂŁie martorul de ulei (de trei ori) la RELANTI doar, adicĂŁ la turaĂžii mici. M-am sperit am verificat nivelul uleiului Âşi am constatat cĂŁ e la mijlocul dintre min. Âşi max.. Am cumpĂŁrat totuÂşi 1 L de oloi Âşi am adĂŁugat motorului pĂŽnĂŁ la maxim. AcelaÂşi efect. Ultimul schimb: acum 14 k km. Pe etichetĂŁ scrie revizie la 15 k. Se poate Âşi la mine sĂŁ fie filtrul de ulei problema, sau ce altceva se poate ĂŽntĂŽmpla ĂŽncĂŽt sĂŁ scadĂŁ presiune la relanti ?
MulĂžumesc domnilor. AÂştept sfaturi.
Numai bine.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady




