Pagina 1 din 3

Ajutor! martor temperatura si martor motor aprins!

Scris: Dum 03-Ian-2010 12:30
de boureaq
Salutare, sunt un pic disperat..

pe drum, deodata s-a aprins martorul de temperatura, m-am oprit am verificat nivelul antigel, am mai completat un pic....
Cu motorul oprit, ventilatorul mergea intruna, sa oprit dupa aprox 10 min.

Ce este ciudat, in timp ce martorul de temperatura era aprins, masina baga numai aer rece, si motorul pare rece (erau -5C)


Acum se aprinde martorul de motor, si nu mai dispare....

Am verificat nivelul antigel, nu pare sa fie mai putin, deci nu cred ca exista scurgeri pe undeva ....


pls helpp!

c3 1.4 bezina

Scris: Dum 03-Ian-2010 13:01
de Gozmin
PĂŁi dacĂŁ bagĂŁ aer rece ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ nu ai apĂŁ suficientĂŁ ĂŽn motor Âşi nu ajunge la caloriferul de cĂŁldurĂŁ. Iar dacĂŁ ai mers aÂşa s-ar putea sĂŁ ai acum mari probleme la motor (chiar sĂŁ-l gripezi).
Nu am ÎnÞeles ce ai spus referitor la motor: Cum adicã pare rece ? Ai pus mâna pe chiulasã sau capac ?

Scris: Dum 03-Ian-2010 13:27
de boureaq
problema cea mai mare e ca sunt in praga acum ..si am mers vreo 80km cu martorul de temp aprins (eram pe autostrada)
am mers usor dupa 90km /h erau -5C afara si ningea

Am pus mana exact pe "chestia aia din tabla subtire" din fata radiatorului care are un semn NU ATINGE
si pe capacul motor...era rece

am verificat vizual furtunele, nu observ scurgeri..

la ce sa ma uit?

Scris: Dum 03-Ian-2010 14:18
de PEDROS69
daca nu ai pierdut antigel si electroventilatorul functiona mie teama ca ai prajit garnitura de chiuloasa, cu motorul pornit verifica daca sufla bule de aer in vasul de expansiune daca sufla dute neaparat la un service citroen ca e grava problema.

Scris: Dum 03-Ian-2010 14:48
de mesersmith
daca motorul e rece si ai pus mana pe blocul motor si pe chiulasa si erau reci, inseamna ca e sonda de temperatura defecta si raporteaza o temp aiurea si motorul nu are nimic....
dar mai bine ar fi sa ne dai detalii, de ex, aveai caldura la interior, era vreun miros de temp f mare, de ars, etc...

porneste motorul, rece fiind nu risti nimic, si faci mai multe verificari...
in primul rand, tre sa observi in cat timp creste apa, dar in tot acest timp, pui mana pe motor din cand in cand, pt ca daca nu ai avea apa, lucru de care ma indoiesc, sonda nu va arata o temp mare, dimpotriva...
mai intai, identifica blocul motor si chiulasa, desi nu stiu daca ai acces sa pui mana pe ele...
vezi sa nu pui mana pe evacuare ca risti sa te arzi rau si te va si insela cu privire la temp motorului...
apoi, desfaci capacul vasului de expansiune si vei vedea ca undeva in partea de sus, e un furtunel care intra in borcan.
acela e returul si pe acolo ar trebui sa vin aapa din motor...verifica daca vine si mai ales daca e f fierbinte...
apa in motor ar trebuie sa fie cam la 90 grade cand se incalzeste, iar mana ta, in functie de grosimea pielii tale, rezista pana la 62-65 grade, asa ca mai bine ai folosi un termometru...

bule nu vei putea observa daca scoate, decat daca vei umple vasul la maxim, dar daca faci asta, trebuie sa scoti lichidul in surplus dupa verificare...

verifica si tine-ne la curent...

Scris: Dum 03-Ian-2010 14:58
de khan
mergi linistit, e doar senzorul de temperatura. ventilatoarele merg ca masura de protectie

Scris: Dum 03-Ian-2010 14:59
de sandor mihai
daca s-a ars garnitura de chiulasa,nici nu mai trebuie sa te uiti dupa bule.refa plinul la antigel ,stringe bine capacul ,porneste motorul si lasa-l pornit cam un minut.poti sa-l si turezi putin.dupa asta opreste-l si desfa capacul de la vasul de expansiune.daca s-a format presiune,chiar si putina,garnitura de ch.s-a ars.
ce e clar e ca ai ramas fara apa.din cauza asta nu mai aveai caldura.
motivul lipsei apei e o pierdere sau o supraincalzire a motorului.

Scris: Dum 03-Ian-2010 14:59
de sandor mihai
khan scrie:mergi linistit, e doar senzorul de temperatura. ventilatoarele merg ca masura de protectie

atunci de ce nu are caldura?

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:02
de khan
merge mai mult rece din cauza ventilatorului care merge pe maxim, nu e altceva, am intilnit de zeci de ori defectul. se pare ca apare cel mai des cind e frig afara

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:02
de mesersmith
sandor mihai scrie:daca s-a ars garnitura de chiulasa,nici nu mai trebuie sa te uiti dupa bule.refa plinul la antigel ,stringe bine capacul ,porneste motorul si lasa-l pornit cam un minut.poti sa-l si turezi putin.dupa asta opreste-l si desfa capacul de la vasul de expansiune.daca s-a format presiune,chiar si putina,garnitura de ch.s-a ars.
ce e clar e ca ai ramas fara apa.din cauza asta nu mai aveai caldura.
motivul lipsei apei e o pierdere sau o supraincalzire a motorului.


omul povestea ca a completat in vas lichidul si ca nu a trebui sa puna mult...
de asta i-am spus ca vada daca pe furtunul de retur ajunge apa din nou in vas, semn ca circuitul e complet...
si eu inclin sa cred ca e doar sonda...
iar circuitul de racire este oricum sub presiune si daca desface capacul tot va avea presiune chiar si cu garnitura buna...

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:04
de mesersmith
khan scrie:merge mai mult rece din cauza ventilatorului care merge pe maxim, nu e altceva, am intilnit de zeci de ori defectul. se pare ca apare cel mai des cind e frig afara


da, si apa e f rece din cauza asta, am intalnit si eu...
eu verific asta prin masurarea temperaturii apei ce se intoarce in vas...

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:07
de sandor mihai
khan scrie:merge mai mult rece din cauza ventilatorului care merge pe maxim, nu e altceva, am intilnit de zeci de ori defectul. se pare ca apare cel mai des cind e frig afara

EU ZIC CA POT MERGE 10 VENTILATOARE LA MAXIM.DACA (scuze) termostatul e ok.ar trebui sa bage putina caldura mai ales pe autostrada unde motorul merge la 2000 de ture.

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:09
de sandor mihai
mesersmith scrie:
sandor mihai scrie:daca s-a ars garnitura de chiulasa,nici nu mai trebuie sa te uiti dupa bule.refa plinul la antigel ,stringe bine capacul ,porneste motorul si lasa-l pornit cam un minut.poti sa-l si turezi putin.dupa asta opreste-l si desfa capacul de la vasul de expansiune.daca s-a format presiune,chiar si putina,garnitura de ch.s-a ars.
ce e clar e ca ai ramas fara apa.din cauza asta nu mai aveai caldura.
motivul lipsei apei e o pierdere sau o supraincalzire a motorului.


omul povestea ca a completat in vas lichidul si ca nu a trebui sa puna mult...
de asta i-am spus ca vada daca pe furtunul de retur ajunge apa din nou in vas, semn ca circuitul e complet...
si eu inclin sa cred ca e doar sonda...
iar circuitul de racire este oricum sub presiune si daca desface capacul tot va avea presiune chiar si cu garnitura buna...

de completat a completat,dar a si aerisit sistemul?putin probabil.iar daca completezi cu motorul oprit fara sa aerisesti umpli doar vasul
presiune nu ar trebui sa faca in nici un caz dupa ce merge 1 minut.doar daca e garnitura arsa.

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:09
de khan
nu e altceva, stiu ca e putin ilogic, dar asta se intimpla. termostatul are inertie mai mare la inchidere si nu inchide la aceeasi temp la care deschide, de aici problema cu caldura

Scris: Dum 03-Ian-2010 15:12
de mesersmith
acest comportament se numeste histerezis si e special creat din proiectare, insa diferenta nu e f mare...