Pagina 1 din 1

Problema pornire, martor bujie motor 1.4 hdi 16v

Scris: Mar 10-Ian-2012 15:31
de dragosql
De 2 zile masina nu mai porneste la prima cheie. Martorul bujii nu se aprinde cand pun contactul ci doar dupa ce porneste motorul si ramane aprins pana se incalzeste apa ( problema cu martorul e de mai mult timp dar pornea la prima cheie). Are cineva idee despre ce e vorba si cum pot sa probez bujiile sa vad care sunt arse? Mentionez ca maine tre sa plec cu masina si am de parcurs 3000 de km iar in service nu am cum sa merg aici decat cu programare....!! Multumesc anticipat!

Scris: Mar 10-Ian-2012 15:45
de Rica
pai daca nu incalzeste si nu se aprinde becul este releul
la aro legam cateva secunde bujiile pe direct
sa le verifici le dai jos si le legi pe direct si daca devin incandescente sunt ok
verifica intai releul

Scris: Mar 10-Ian-2012 17:01
de dragosql
Multumesc pentru raspuns! Cum probez releul? Releul este acelasi lucru cu senzorul aprindere bujii? Dar daca releul nu functioneaza si becul nu se aprinde in bord cum de porneste? Am sanse sa ajung cu ea acasa asa? Imi cer scuze ca pun atatea intrebari dar sunt novice! Multumesc!

Scris: Mar 10-Ian-2012 17:05
de Rica
totul depinde de temperatura exterioara
una e senzorul alta e releul
poti verifica sa vezi daca iti ajunge curent la bujii cu un ap de masura sau un bec daca nu ai aparat
dupa mine poti ajunge atata timp cat temperatura de afara sa u a motorului e ok

Scris: Mar 10-Ian-2012 17:17
de dragosql
Multumesc inca odata!! O sa detaliez rezolvarea problemei cand ajung in tara. Se ajunge greu la bujii si o sa ma prinda noaptea montand si demontand. Am 2 bujii noi cu mine in cazul in care o sa imi faca surprize. Respect!!

Scris: Mar 10-Ian-2012 17:21
de Rica
o data pornit nu mai depinde de bujii
nu e ca la benzinare rotatia si scanteia

Scris: Mie 11-Ian-2012 14:48
de christistanciu
Daca este un posesor de C3 1,4 HDI varianta cu 8 valve, (cu 70 de cai) care a schimbat bujiile incandescente il rog din din suflet sa dea niste detalii aici pe forum. Cam cum sunt pozitionate bujiile, ce trebuie desfacut ca sa ajung la ele si eventuale sfaturi si chestii bune de stiut.
Tip de bujii, caracteristici etc.
Multumesc frumos.

Scris: Mie 11-Ian-2012 19:48
de sandor mihai
cel mai important aspect este faptul ca bujiile se rup foarte usor.motorul trebuie sa fie cit mai cald in momentul in care se incearca desfacerea lor.daca nu merg,nu are rost sa fortati pt. ca se va rupe virful.

Scris: Vin 13-Ian-2012 09:36
de crysti79
Tipul de bujii:
Imagine
E destul de greu de ajuns la ele, trebuie sa demontezi o gramada inainte. Ar mai trebui sa dai cu un spray degripant din timp ca sa nu ai probleme cu ruperea lor.
Am prieten cu doua Citroenuri, ambele cu 350-360.000 km si nu a umblat niciodata la ele.

Scris: Sâm 14-Ian-2012 13:13
de dragosql
Imi cer scuze ca raspund atat de tarziu dar acum am ajuns la un calculator cu o conexiune internet! Multumesc pentru sfat! Stiam de problema bujiilor, o sa folosesc un spray wd 40. Cat despre problema acum se aprinde martorul cand pun contactul dar ramane aprins cand motorul este rece semn ca trebuiesc schimbate bujii. Banuiesc ca au fost ceva probleme pe la releu, acum ca am ajuns acasa o sa cercetez mai in amanunt, insa pe drum venind mi s/a aprins de vreo 3 ori martorul ceck engine...care se stingea numai dupa ce opream motorul si o lasam 10 min sa se odihneasca...banuiesc ca totul se intampla de la ulei deoarece dupa 400 de km de mers fara oprire simteam ca sunetul motorului era schimbat si avea o vibratie mai ciudata cand acceleram. Folosesc ulei total quartz 5w 40 dar parca nu sunt multumit de cum se comporta motorul cu acest ulei. Motorul are 240.000 km. Exista posibilitatea ca temperatura uleiului sa creasca foarte mult si sa isi piarda proprietatile? Mentionez ca temperatura apei era normala!