Martor presiunea uleiului aprins :(
Moderator: Echipa Tehnica
Martor presiunea uleiului aprins :(
Vineri seara, cand ma intorceam de la munca, se aprinde martorul responsabil cu presiunea uleiului + cele 3 bip-uri aferente.
Mentionez ca treaba asta se intampla numai la ralanti, la turatie normala se stingea.
Avand in vedere ca era prea tarziu pt a mai ajunge la ATS, ma tarasc spre casa, pe un traseu cu cat mai putine stopuri, sa stea cat mai mult in turatie.
Consult manualul: zice sa verific nivelul uleiului, daca nu-i in regula sa completez, iar in caz contrar "sa alertez reteaua Citroen".
BTW, care-i diferenta intre "sa consult de urgenta reteaua Citroen" - cum e la martorul autodiagnostic motor si "sa alertez reteaua Citroen" - cum e la asta de presiunea uleiului, care-i mai urgent?
Sambata verific nivelul uleiului:
- "joja electronica" zice ca totul e perfect (6 patratele -din 6)
- joja manuala n-am prea inteles-o: ghidusia aia de plastic galben a evoluat inspre o culoare maro inchis, exact culoarea uleiului si contrast maro pe maro e exact ceea ce am nevoie
Cu toate astea, mi se pare ca are ulei pe toata zona dintre min si max, chiar daca stratul de ulei e mai gros in prima treime.
Daca ar trebui sa dau un raspuns boolean: "are sau nu uleiul la nivel" as raspunde ca are...
Dar in logica kleeneana, as raspunde cu hotarare: maybe
Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.
Urmeaza telefon la ATS, explic situatia; concluzia discutiei: n-a fost o idee tocmai stralucita sa completez uleiul; daca n-am defect permanent nu au cum sa depisteze cauza.
In principiu am facut programare peste o saptamana, daca nu se mai aprinde beculetul intre timp ma duc sa vad daca/de ce nivelul de ulei raportat de joja electronica e gresit.
Iar daca se aprinde [martorul] sa ma duc la service cu el aprins.
P.S. Acum am ~14000 km, am schimbat uleiul la 11800, la ATS, folosind uleiul lor.
Masina are aproape doi ani.
Mi se pare un pic cam devreme pt astfel de probleme...
Mentionez ca treaba asta se intampla numai la ralanti, la turatie normala se stingea.
Avand in vedere ca era prea tarziu pt a mai ajunge la ATS, ma tarasc spre casa, pe un traseu cu cat mai putine stopuri, sa stea cat mai mult in turatie.
Consult manualul: zice sa verific nivelul uleiului, daca nu-i in regula sa completez, iar in caz contrar "sa alertez reteaua Citroen".
BTW, care-i diferenta intre "sa consult de urgenta reteaua Citroen" - cum e la martorul autodiagnostic motor si "sa alertez reteaua Citroen" - cum e la asta de presiunea uleiului, care-i mai urgent?
Sambata verific nivelul uleiului:
- "joja electronica" zice ca totul e perfect (6 patratele -din 6)
- joja manuala n-am prea inteles-o: ghidusia aia de plastic galben a evoluat inspre o culoare maro inchis, exact culoarea uleiului si contrast maro pe maro e exact ceea ce am nevoie
Cu toate astea, mi se pare ca are ulei pe toata zona dintre min si max, chiar daca stratul de ulei e mai gros in prima treime.
Daca ar trebui sa dau un raspuns boolean: "are sau nu uleiul la nivel" as raspunde ca are...
Dar in logica kleeneana, as raspunde cu hotarare: maybe
Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.
Urmeaza telefon la ATS, explic situatia; concluzia discutiei: n-a fost o idee tocmai stralucita sa completez uleiul; daca n-am defect permanent nu au cum sa depisteze cauza.
In principiu am facut programare peste o saptamana, daca nu se mai aprinde beculetul intre timp ma duc sa vad daca/de ce nivelul de ulei raportat de joja electronica e gresit.
Iar daca se aprinde [martorul] sa ma duc la service cu el aprins.
P.S. Acum am ~14000 km, am schimbat uleiul la 11800, la ATS, folosind uleiul lor.
Masina are aproape doi ani.
Mi se pare un pic cam devreme pt astfel de probleme...
Nasol...nu prea imi explic ce s-a intamplat...
ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...
Nu te-ai programat la ATS !?
In 30.000 Km cat zic ei intre 2 revizii, cam cat ulei ar trebui sa manance ?!
...sper sa nu imi raspundeti ca deloc...
ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...
Nu te-ai programat la ATS !?
In 30.000 Km cat zic ei intre 2 revizii, cam cat ulei ar trebui sa manance ?!
...sper sa nu imi raspundeti ca deloc...
B25BUY scrie:ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...
Eu am avut o problemă cu patinarea ambreiajului - soldată cu ĂŽnlocuirea ĂŽntregului mecanism pe garanţie, dar ĂŽn afară de senzaţia neplăcută ĂŽn sine, nu am avut nici un bec ĂŽn plus aprins pe bord. Deci cred că e totuşi doar un senzor.
mars2k scrie:Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.
Update: am fost sa verific inca o data nivelul uleiului.
Joja electronica indica acum nivel peste maxim, la fel si cea manuala.
Probabil sambata nu ajunsese inca uleiul cu care completesem la "destinatie", cand am verificat a doua oara.
Deci varianta "martor aprins din motive de prea putin ulei" cade.
Ok, deci acum am doua probleme:
1. Pompa ulei buba sau senzorul de presiune ulei defect, care BTW de ce nu se mai aprinde?
2. Ulei peste nivelul maxim - ce se poate intampla de la asta?
Din auzite stiu ca "se f*te compresia", cat e de adevarat?
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Continuare: "din fericire" ieri seara, in drum spre service, s-a aprins din nou martorul.
Asadar am avut oportunitatea sa ma prezint "regulamentar" la ATS cu problema activa.
Presupun ca motivul pt care nu s-a aprins nici sambata cand i-am dat o cheie de control si nici luni dimineata a fost ca uleiul nu ajungea la temperatura de lucru - mi se pare plauzibil deoarece vascozitatea uleiului scade cu cresterea temperaturii.
Intr-adevar, problema era filtrul de ulei. Mugurel "is za man"
Asadar am avut oportunitatea sa ma prezint "regulamentar" la ATS cu problema activa.
Presupun ca motivul pt care nu s-a aprins nici sambata cand i-am dat o cheie de control si nici luni dimineata a fost ca uleiul nu ajungea la temperatura de lucru - mi se pare plauzibil deoarece vascozitatea uleiului scade cu cresterea temperaturii.
Intr-adevar, problema era filtrul de ulei. Mugurel "is za man"
Ultima oară modificat Mar 14-Mar-2006 17:08 de către mars2k, modificat 1 dată în total.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187664
Total subiecte 18615
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru catalinos