Martor presiunea uleiului aprins :(

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Martor presiunea uleiului aprins :(

Mesajde mars2k » Lun 13-Mar-2006 12:14

Vineri seara, cand ma intorceam de la munca, se aprinde martorul responsabil cu presiunea uleiului + cele 3 bip-uri aferente.
Mentionez ca treaba asta se intampla numai la ralanti, la turatie normala se stingea.
Avand in vedere ca era prea tarziu pt a mai ajunge la ATS, ma tarasc spre casa, pe un traseu cu cat mai putine stopuri, sa stea cat mai mult in turatie.

Consult manualul: zice sa verific nivelul uleiului, daca nu-i in regula sa completez, iar in caz contrar "sa alertez reteaua Citroen".
BTW, care-i diferenta intre "sa consult de urgenta reteaua Citroen" - cum e la martorul autodiagnostic motor si "sa alertez reteaua Citroen" - cum e la asta de presiunea uleiului, care-i mai urgent? :?

Sambata verific nivelul uleiului:
- "joja electronica" zice ca totul e perfect (6 patratele -din 6)
- joja manuala n-am prea inteles-o: ghidusia aia de plastic galben a evoluat inspre o culoare maro inchis, exact culoarea uleiului si contrast maro pe maro e exact ceea ce am nevoie :twisted:
Cu toate astea, mi se pare ca are ulei pe toata zona dintre min si max, chiar daca stratul de ulei e mai gros in prima treime.
Daca ar trebui sa dau un raspuns boolean: "are sau nu uleiul la nivel" as raspunde ca are...
Dar in logica kleeneana, as raspunde cu hotarare: maybe :lol:

Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.

Urmeaza telefon la ATS, explic situatia; concluzia discutiei: n-a fost o idee tocmai stralucita sa completez uleiul; daca n-am defect permanent nu au cum sa depisteze cauza.
In principiu am facut programare peste o saptamana, daca nu se mai aprinde beculetul intre timp ma duc sa vad daca/de ce nivelul de ulei raportat de joja electronica e gresit.
Iar daca se aprinde [martorul] sa ma duc la service cu el aprins.

P.S. Acum am ~14000 km, am schimbat uleiul la 11800, la ATS, folosind uleiul lor.
Masina are aproape doi ani.
Mi se pare un pic cam devreme pt astfel de probleme... :(

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 13-Mar-2006 12:30

La o maşină atât de "electronizată" cum e a noastră, poate nu ar trebui să ne mirăm când mai dă rateuri vreun senzor :?

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Lun 13-Mar-2006 14:12

Nasol...nu prea imi explic ce s-a intamplat...
ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...
Nu te-ai programat la ATS !?
In 30.000 Km cat zic ei intre 2 revizii, cam cat ulei ar trebui sa manance ?!
...sper sa nu imi raspundeti ca deloc...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 13-Mar-2006 14:22

Daca nu e pompa de ulei (cam devreme), atunci poate e un senzor dereglat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 13-Mar-2006 14:52

B25BUY scrie:ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...

Eu am avut o problemă cu patinarea ambreiajului - soldată cu ĂŽnlocuirea ĂŽntregului mecanism pe garanţie, dar ĂŽn afară de senzaţia neplăcută ĂŽn sine, nu am avut nici un bec ĂŽn plus aprins pe bord. Deci cred că e totuşi doar un senzor.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Lun 13-Mar-2006 14:53

mars2k scrie:Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.

Update: am fost sa verific inca o data nivelul uleiului.
Joja electronica indica acum nivel peste maxim, la fel si cea manuala.
Probabil sambata nu ajunsese inca uleiul cu care completesem la "destinatie", cand am verificat a doua oara.

Deci varianta "martor aprins din motive de prea putin ulei" cade.

Ok, deci acum am doua probleme:
1. Pompa ulei buba sau senzorul de presiune ulei defect, care BTW de ce nu se mai aprinde?
2. Ulei peste nivelul maxim - ce se poate intampla de la asta?
Din auzite stiu ca "se f*te compresia", cat e de adevarat?

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Lun 13-Mar-2006 15:09

Cred ca ar fi bine sa scoti ceva ulei,sa-l aduci la nivel.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Lun 13-Mar-2006 15:22

De urgenta prezinta-te la service unde se va inlocui filtrul de ulei, acesta fiind cauza pierderii de presiune la ralanti.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Lun 13-Mar-2006 15:34

Mersi Mugurel, dar poti da mai multe detalii te rog?

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Lun 13-Mar-2006 15:37

au fost un lot de filtre de ulei la care nu tine presiunea supapei de descarcare!

e vorba numai de filtrele produse de MANNsi in ambalaj CITROEN-Peugeot.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Lun 13-Mar-2006 16:50

In momente de acest gen, apreciem ca este un om din partea oficialilor Citroen Romania (fie ca sunt dealeri, fie ca sunt importatori), si ni se demonstreaza cata nevoie avem de ei.

Aviz amatorilor!

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Lun 13-Mar-2006 17:00

Fii sigur ca ATS'ul nu-ti raspundea in veci asa prompt si deschis. :twisted:

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Lun 13-Mar-2006 17:12

m.s. scrie:Fii sigur ca ATS'ul nu-ti raspundea in veci asa prompt si deschis. :twisted:

Asta este doar o presupunere indusa de traiul in Ro. Cand va deveni certitudine,........ vom vedea!

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Lun 13-Mar-2006 17:30

E o "presupunere" cu o baza concreta! De cand sint pe forumul asta, nu am vazut nici un raspuns "la obiect" din partea ATS. Sau poate nu am vazut eu bine??? :shock:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 14-Mar-2006 11:25

Continuare: "din fericire" ieri seara, in drum spre service, s-a aprins din nou martorul.
Asadar am avut oportunitatea sa ma prezint "regulamentar" la ATS cu problema activa. :)

Presupun ca motivul pt care nu s-a aprins nici sambata cand i-am dat o cheie de control si nici luni dimineata a fost ca uleiul nu ajungea la temperatura de lucru - mi se pare plauzibil deoarece vascozitatea uleiului scade cu cresterea temperaturii.

Intr-adevar, problema era filtrul de ulei. Mugurel "is za man" :prayer:
Ultima oară modificat Mar 14-Mar-2006 17:08 de către mars2k, modificat 1 dată în total.


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187664
    Total subiecte 18615
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru catalinos