Pagina 1 din 4

Martor presiunea uleiului aprins :(

Scris: Lun 13-Mar-2006 12:14
de mars2k
Vineri seara, cand ma intorceam de la munca, se aprinde martorul responsabil cu presiunea uleiului + cele 3 bip-uri aferente.
Mentionez ca treaba asta se intampla numai la ralanti, la turatie normala se stingea.
Avand in vedere ca era prea tarziu pt a mai ajunge la ATS, ma tarasc spre casa, pe un traseu cu cat mai putine stopuri, sa stea cat mai mult in turatie.

Consult manualul: zice sa verific nivelul uleiului, daca nu-i in regula sa completez, iar in caz contrar "sa alertez reteaua Citroen".
BTW, care-i diferenta intre "sa consult de urgenta reteaua Citroen" - cum e la martorul autodiagnostic motor si "sa alertez reteaua Citroen" - cum e la asta de presiunea uleiului, care-i mai urgent? :?

Sambata verific nivelul uleiului:
- "joja electronica" zice ca totul e perfect (6 patratele -din 6)
- joja manuala n-am prea inteles-o: ghidusia aia de plastic galben a evoluat inspre o culoare maro inchis, exact culoarea uleiului si contrast maro pe maro e exact ceea ce am nevoie :twisted:
Cu toate astea, mi se pare ca are ulei pe toata zona dintre min si max, chiar daca stratul de ulei e mai gros in prima treime.
Daca ar trebui sa dau un raspuns boolean: "are sau nu uleiul la nivel" as raspunde ca are...
Dar in logica kleeneana, as raspunde cu hotarare: maybe :lol:

Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.

Urmeaza telefon la ATS, explic situatia; concluzia discutiei: n-a fost o idee tocmai stralucita sa completez uleiul; daca n-am defect permanent nu au cum sa depisteze cauza.
In principiu am facut programare peste o saptamana, daca nu se mai aprinde beculetul intre timp ma duc sa vad daca/de ce nivelul de ulei raportat de joja electronica e gresit.
Iar daca se aprinde [martorul] sa ma duc la service cu el aprins.

P.S. Acum am ~14000 km, am schimbat uleiul la 11800, la ATS, folosind uleiul lor.
Masina are aproape doi ani.
Mi se pare un pic cam devreme pt astfel de probleme... :(

Scris: Lun 13-Mar-2006 12:30
de DanCld
La o maşină atât de "electronizată" cum e a noastră, poate nu ar trebui să ne mirăm când mai dă rateuri vreun senzor :?

Scris: Lun 13-Mar-2006 14:12
de B25BUY
Nasol...nu prea imi explic ce s-a intamplat...
ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...
Nu te-ai programat la ATS !?
In 30.000 Km cat zic ei intre 2 revizii, cam cat ulei ar trebui sa manance ?!
...sper sa nu imi raspundeti ca deloc...

Scris: Lun 13-Mar-2006 14:22
de nicum
Daca nu e pompa de ulei (cam devreme), atunci poate e un senzor dereglat.

Scris: Lun 13-Mar-2006 14:52
de DanCld
B25BUY scrie:ai observat, patineaza ambreiajul !? poate-ti scapa ulei de motor in carter... n-o fi pus bine simeringul ala...

Eu am avut o problemă cu patinarea ambreiajului - soldată cu ĂŽnlocuirea ĂŽntregului mecanism pe garanţie, dar ĂŽn afară de senzaţia neplăcută ĂŽn sine, nu am avut nici un bec ĂŽn plus aprins pe bord. Deci cred că e totuşi doar un senzor.

Scris: Lun 13-Mar-2006 14:53
de mars2k
mars2k scrie:Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.

Update: am fost sa verific inca o data nivelul uleiului.
Joja electronica indica acum nivel peste maxim, la fel si cea manuala.
Probabil sambata nu ajunsese inca uleiul cu care completesem la "destinatie", cand am verificat a doua oara.

Deci varianta "martor aprins din motive de prea putin ulei" cade.

Ok, deci acum am doua probleme:
1. Pompa ulei buba sau senzorul de presiune ulei defect, care BTW de ce nu se mai aprinde?
2. Ulei peste nivelul maxim - ce se poate intampla de la asta?
Din auzite stiu ca "se f*te compresia", cat e de adevarat?

Scris: Lun 13-Mar-2006 15:09
de m.s.
Cred ca ar fi bine sa scoti ceva ulei,sa-l aduci la nivel.

Scris: Lun 13-Mar-2006 15:22
de MUGUREL PIRSCOVEANU
De urgenta prezinta-te la service unde se va inlocui filtrul de ulei, acesta fiind cauza pierderii de presiune la ralanti.

Scris: Lun 13-Mar-2006 15:34
de mars2k
Mersi Mugurel, dar poti da mai multe detalii te rog?

Scris: Lun 13-Mar-2006 15:37
de MUGUREL PIRSCOVEANU
au fost un lot de filtre de ulei la care nu tine presiunea supapei de descarcare!

e vorba numai de filtrele produse de MANNsi in ambalaj CITROEN-Peugeot.

Scris: Lun 13-Mar-2006 16:50
de prafuit
In momente de acest gen, apreciem ca este un om din partea oficialilor Citroen Romania (fie ca sunt dealeri, fie ca sunt importatori), si ni se demonstreaza cata nevoie avem de ei.

Aviz amatorilor!

Scris: Lun 13-Mar-2006 17:00
de m.s.
Fii sigur ca ATS'ul nu-ti raspundea in veci asa prompt si deschis. :twisted:

Scris: Lun 13-Mar-2006 17:12
de prafuit
m.s. scrie:Fii sigur ca ATS'ul nu-ti raspundea in veci asa prompt si deschis. :twisted:

Asta este doar o presupunere indusa de traiul in Ro. Cand va deveni certitudine,........ vom vedea!

Scris: Lun 13-Mar-2006 17:30
de m.s.
E o "presupunere" cu o baza concreta! De cand sint pe forumul asta, nu am vazut nici un raspuns "la obiect" din partea ATS. Sau poate nu am vazut eu bine??? :shock:

Scris: Mar 14-Mar-2006 11:25
de mars2k
Continuare: "din fericire" ieri seara, in drum spre service, s-a aprins din nou martorul.
Asadar am avut oportunitatea sa ma prezint "regulamentar" la ATS cu problema activa. :)

Presupun ca motivul pt care nu s-a aprins nici sambata cand i-am dat o cheie de control si nici luni dimineata a fost ca uleiul nu ajungea la temperatura de lucru - mi se pare plauzibil deoarece vascozitatea uleiului scade cu cresterea temperaturii.

Intr-adevar, problema era filtrul de ulei. Mugurel "is za man" :prayer: