Martor presiunea uleiului aprins :(
Scris: Lun 13-Mar-2006 12:14
Vineri seara, cand ma intorceam de la munca, se aprinde martorul responsabil cu presiunea uleiului + cele 3 bip-uri aferente.
Mentionez ca treaba asta se intampla numai la ralanti, la turatie normala se stingea.
Avand in vedere ca era prea tarziu pt a mai ajunge la ATS, ma tarasc spre casa, pe un traseu cu cat mai putine stopuri, sa stea cat mai mult in turatie.
Consult manualul: zice sa verific nivelul uleiului, daca nu-i in regula sa completez, iar in caz contrar "sa alertez reteaua Citroen".
BTW, care-i diferenta intre "sa consult de urgenta reteaua Citroen" - cum e la martorul autodiagnostic motor si "sa alertez reteaua Citroen" - cum e la asta de presiunea uleiului, care-i mai urgent?
Sambata verific nivelul uleiului:
- "joja electronica" zice ca totul e perfect (6 patratele -din 6)
- joja manuala n-am prea inteles-o: ghidusia aia de plastic galben a evoluat inspre o culoare maro inchis, exact culoarea uleiului si contrast maro pe maro e exact ceea ce am nevoie
Cu toate astea, mi se pare ca are ulei pe toata zona dintre min si max, chiar daca stratul de ulei e mai gros in prima treime.
Daca ar trebui sa dau un raspuns boolean: "are sau nu uleiul la nivel" as raspunde ca are...
Dar in logica kleeneana, as raspunde cu hotarare: maybe
Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.
Urmeaza telefon la ATS, explic situatia; concluzia discutiei: n-a fost o idee tocmai stralucita sa completez uleiul; daca n-am defect permanent nu au cum sa depisteze cauza.
In principiu am facut programare peste o saptamana, daca nu se mai aprinde beculetul intre timp ma duc sa vad daca/de ce nivelul de ulei raportat de joja electronica e gresit.
Iar daca se aprinde [martorul] sa ma duc la service cu el aprins.
P.S. Acum am ~14000 km, am schimbat uleiul la 11800, la ATS, folosind uleiul lor.
Masina are aproape doi ani.
Mi se pare un pic cam devreme pt astfel de probleme...
Mentionez ca treaba asta se intampla numai la ralanti, la turatie normala se stingea.
Avand in vedere ca era prea tarziu pt a mai ajunge la ATS, ma tarasc spre casa, pe un traseu cu cat mai putine stopuri, sa stea cat mai mult in turatie.
Consult manualul: zice sa verific nivelul uleiului, daca nu-i in regula sa completez, iar in caz contrar "sa alertez reteaua Citroen".
BTW, care-i diferenta intre "sa consult de urgenta reteaua Citroen" - cum e la martorul autodiagnostic motor si "sa alertez reteaua Citroen" - cum e la asta de presiunea uleiului, care-i mai urgent?

Sambata verific nivelul uleiului:
- "joja electronica" zice ca totul e perfect (6 patratele -din 6)
- joja manuala n-am prea inteles-o: ghidusia aia de plastic galben a evoluat inspre o culoare maro inchis, exact culoarea uleiului si contrast maro pe maro e exact ceea ce am nevoie

Cu toate astea, mi se pare ca are ulei pe toata zona dintre min si max, chiar daca stratul de ulei e mai gros in prima treime.
Daca ar trebui sa dau un raspuns boolean: "are sau nu uleiul la nivel" as raspunde ca are...
Dar in logica kleeneana, as raspunde cu hotarare: maybe

Whatever, apelez la bidonul de ulei si completez inca ~100 ml.
Binenteles ca joja electronica arata tot 6 patratele, la cea manuala nu remarc nici o schimbare dar in schimb nu se mai aprinde beculetul de presiunea uleiului.
Urmeaza telefon la ATS, explic situatia; concluzia discutiei: n-a fost o idee tocmai stralucita sa completez uleiul; daca n-am defect permanent nu au cum sa depisteze cauza.
In principiu am facut programare peste o saptamana, daca nu se mai aprinde beculetul intre timp ma duc sa vad daca/de ce nivelul de ulei raportat de joja electronica e gresit.
Iar daca se aprinde [martorul] sa ma duc la service cu el aprins.
P.S. Acum am ~14000 km, am schimbat uleiul la 11800, la ATS, folosind uleiul lor.
Masina are aproape doi ani.
Mi se pare un pic cam devreme pt astfel de probleme...
