Pagina 1 din 1
Suierat
Scris: Mie 05-Dec-2012 14:42
de Nicolae_Mihai
De cateva luni tot suiera deranjant,am incercat sa localizez zgomotul si m-am gandit ca vine de la alternator,asa ca intr-o buna zi am dat jos cureaua accesorii si minune nici motorul nu se mai auzea,dar de unde sa stiu sigur ce este ca nu mai angrena nici alternatorul,nici compresorul AC,nici rola...aveti idee,v-ati confruntat cu o asemenea problema?si nu este singurul am mai auzit cel putin 5 c3-uri cu acelasi zgomot
Scris: Mie 05-Dec-2012 14:46
de Rica
distributia ai schimbat-o?
posibil sa suiere tot ce antreneaza cureaua
daca nu rolele intizatoare una e fara vaselina si urmeaza sa crape
verifica jocurile la tot ce antreneaza cureaua si aia e
Scris: Vin 07-Dec-2012 13:57
de Gozmin
Cureaua de distribuÞie angreneazã pompa de apã. Dacã de la cureaua de accesorii nu se aude când o dai jos atunci clar este de la una din componentele pe care cureaua de accesorii le angreneazã. Cel mai des cedeazã rola ºi e undeva la 100 lei aftermarket.
De la distribuĂžie nu poate fi vorba ĂŽn situaĂžia prezentatĂŁ.
Scris: Lun 18-Feb-2013 16:57
de yoolee
Intamplare oarecum similara cu a lui Nicolae_Mihai. Auzeam de ceva vreme fluieratul acela in partea dreapta a motorului, la inceput doar cateva secunde dupa pornirea motorului, apoi tot mai des si mai indelung, ca la urma pana sa se auda continuu. Initial am crezut ca e vorba de vreun rulment de la alternator care scartzaie. Totodata, pe langa scartzait, se mai auzea un sunet grav, ca un fel de mormait.
Problema s-a complicat in urma cu cateva dimineti cand, avand geamurile inghetate, am pornit motorul cateva minute inainte de plecarea de acasa. Dupa cca 4-5 min. de functionare la ralanti au inceput sa se auda niste batai puternice in partea dreapta a motorului: se rupsese cureaua de utilitati, iar parti din ea loveau zonele inconjuratoare.
Am schimbat cureaua si am constatat cĂŁ sunetul grav (ca un mormĂŁit) vine din vibratia curelei neintinsa suficient. A trebuit sa schimb si intinzatorul, merge putin mai bine, insa e departe de a fi ok, cureaua impreuna cu intinzatorul vibreaza la ralanti, de parca una din componentele angrenajului nu ar avea o rotatie constanta. Menționez ca mecanicul nu a gasit nimic in neregula (joc sau piesa gripata) la alternator sau compresorul AC, iar totul se intampla la ralanti, daca accelerez pana in jurul a 1500rot/min vibratia dispare si totul pare sa functioneze normal.
Mi-e teama insa ca, daca mai plec cu buburuza, istoria s-ar putea repeta cu curea rupta, etc... Care sa fie cauza?
PS Cureaua care s-a rupt, impreuna cu intinzatorul si fulia de la arborele cotit erau puse in urma cu cca 18 luni si nu cred sa fi parcurs cu ele mai mult de 2500 km.
Scris: Lun 18-Feb-2013 18:12
de Rica
poi daca ai schimbat si intinzatorul ala era de vina,cauza suieratului
tot ala il banuiesc si la colegu'
Scris: Vin 22-Feb-2013 20:06
de Gurau Alexandru
Si la mine tot cam asa se aude si vibreaza la relanti. Am schimbat vreo 3 fulii in 100000km. Ultima oara am luat o fulie mai simpla (fara masa dubla) si pare sa reziste mai bine, dar cureaua vibreaza in continuare. Am schimbat chiar si rulmentul de la AC, dar nu avea nimic saracul. Am schimbat si rola intinzatoare, nu mai era rotunda, s-a uzat neuniform si se apropia de o forma paralelipipedica (hexagon). Am schimbat si cureaua bineinteles. Tot ce am putut observa e o mica descentrare a fuliei, sau poate sa fie axul de vina.