Problema inexplicabila - nu porneste la rece
Scris: Joi 11-Apr-2013 21:41
Salutare!
Datele sunt urmatoarele:
1. Acum doua luni apare eroare in bord si motorul sta turat la aproximativ 2500... parca se accelera singur. Oprit motor, dat mai multe chei - eroarea pare sa fi disparut complet. Dupa un timp apare din nou si constat ca e aleatorie.. odata la 10 porniri sau ceva de gen. Ingrijorat, ma duc cu ea la service... o pune pe tester si arata o mare lista de erori de la alternator... rezultatul - regulatorul de tensiune este ars si se inlocuieste la service - costuri: 300 lei
2. Iau masina din service si in ziua urmatoare constat ca masina nu mai porneste din primele 5-6 chei, in special daca am farurile aprinse - iar atunci cand porneste se tureaza pana la 2000 - 2500 dupa care coboara "in trepte" la 1500 - 1200, urmand ca dupa aprox 4-5 min sa se stabilizeze la relanti-ul normal de 900 turatii. In plus, masina face si un beep mai lung la pornire. Merg cu masina la service, o pune din nou pe tester - nici o eroare. Dupa masurarea tensiunii se constata ca bateria (care avea 3 ani pe masina) nu da tensiunea corespunzatoare. Schimbat baterie + curatat clapeta de acceleratie - 390 lei
3. Iau masina acasa bucuros ca s-a rezolvat! In dimineata urmatoare soc.... tot nu pornea masina!!! De atunci s-a transformat totul intr-un veritabil cosmar. O duc din nou la service... sta o saptamana... si cand iau masina mi se spune ca s-a rezolvat - era un contact imperfect la computerul de bord - 200 lei
4. Iau din nou masina, aceleasi figuri, aceleasi simptome, sun la service... ma invata sa o pornesc apasand putin acceleratia.... duc masina din nou la service, mai ca mi se zice ca sunt nebun - "hai dom`ne ca nu se poate asa ceva"... pana la urma masina ramane in service... care dupa ce o tine cateva zile reuseste sa vada simptomele (initial era problema cu pornitul doar cand era frig) o transfera la reprezentanta Prestige, unde se face o resoftare + reinitializare de paramentrii.
Dupa 5 zile merg sa iau masina si mi se explica ca s-a resetat totul si nu ar trebui sa mai faca asa, ca ar fi o problema care apare la C3 si este cunoscuta de CItroen dar nu exista solutii decat sa desfacem masina bucata cu bucata si sa vedem unde este problema, ceea ce implica costuri foarte mari. De asemenea, mi s-a spus chiar ca as putea sa ma obisnuiesc cu problema, pentru ca pana la urma masina tot porneste!!!
Acum, constat urmatoarele:
- initial masina nu pornea LA RECE, adica la prima pornire din zi, in general cand era frig afara. Daca se pleca cu masina problema nu mai revenea in cursul aceleiasi zile - masina sta in parcare subterana incalzita. Acum, indiferent de temnperatura la care sta masina, daca motorul apuca sa se raceasca nu mai porneste - o ia cu greu dupa 5-6 chei.. nu mai functioneaza nici treaba cu pedala de acceleratie....
- inainte de a intra prima oara in service, porneam masina iar turatia nu se ducea peste 1200 ... apoi cobora rapid la 900. Acum, cand masina porneste turatia se duce pana la 2500 si apoi coboara in trepte cum explicam mai sus.. Explicatia la service a fost ca "in timp clapeta de acceleratie se uzeaza si probabil ca deschide putin mai mult. eceva normal la orice masina pe benzina..". Mai are cineva astfel de probleme?! Eu nu am mai auzit...
- cand stau la semafor, masina are o trepidatie din cand in cand... creste turatia putin si apoi revine la normal foarte rapid- asta era si inainte sa apara problemele.
- masina are un piuit la pornire - mi s-a spus ca este de la baterie, dar dupa schimbarea bateriei facea la fel.
- astazi o parca sotia mea dupa ce a mers o vreme cu ea si la un moment dat i s-a oprit motorul (din neatentie) - a reusit sa o porneasca din nou dupa cateva chei, ceea ce inseamna ca deja nu mai vorbim de pornire la rece..
- acum seara, am pornit-o de mai multe ori si am ascultat cu atentie cum se comporta. a pornit din prima, dar uneori pare ca se ineaca putin la putin timp dupa ce porneste.. nu stiu cum sa explic. Am mai observat ca daca aprind un consumator mai mare (faza lunga in cazul asta) apare o trepidatie cu crestere de turatie...
Ma puteti ajuta in vre-un fel? Aveti vre-un sfat? Am ajuns la disperare si deja nu stiu ce sa mai fac.... a deveni o mare problema de timp si bani... alergatura, program dat peste cap, bani pe taxiuri, etc...
Datele sunt urmatoarele:
1. Acum doua luni apare eroare in bord si motorul sta turat la aproximativ 2500... parca se accelera singur. Oprit motor, dat mai multe chei - eroarea pare sa fi disparut complet. Dupa un timp apare din nou si constat ca e aleatorie.. odata la 10 porniri sau ceva de gen. Ingrijorat, ma duc cu ea la service... o pune pe tester si arata o mare lista de erori de la alternator... rezultatul - regulatorul de tensiune este ars si se inlocuieste la service - costuri: 300 lei
2. Iau masina din service si in ziua urmatoare constat ca masina nu mai porneste din primele 5-6 chei, in special daca am farurile aprinse - iar atunci cand porneste se tureaza pana la 2000 - 2500 dupa care coboara "in trepte" la 1500 - 1200, urmand ca dupa aprox 4-5 min sa se stabilizeze la relanti-ul normal de 900 turatii. In plus, masina face si un beep mai lung la pornire. Merg cu masina la service, o pune din nou pe tester - nici o eroare. Dupa masurarea tensiunii se constata ca bateria (care avea 3 ani pe masina) nu da tensiunea corespunzatoare. Schimbat baterie + curatat clapeta de acceleratie - 390 lei
3. Iau masina acasa bucuros ca s-a rezolvat! In dimineata urmatoare soc.... tot nu pornea masina!!! De atunci s-a transformat totul intr-un veritabil cosmar. O duc din nou la service... sta o saptamana... si cand iau masina mi se spune ca s-a rezolvat - era un contact imperfect la computerul de bord - 200 lei
4. Iau din nou masina, aceleasi figuri, aceleasi simptome, sun la service... ma invata sa o pornesc apasand putin acceleratia.... duc masina din nou la service, mai ca mi se zice ca sunt nebun - "hai dom`ne ca nu se poate asa ceva"... pana la urma masina ramane in service... care dupa ce o tine cateva zile reuseste sa vada simptomele (initial era problema cu pornitul doar cand era frig) o transfera la reprezentanta Prestige, unde se face o resoftare + reinitializare de paramentrii.
Dupa 5 zile merg sa iau masina si mi se explica ca s-a resetat totul si nu ar trebui sa mai faca asa, ca ar fi o problema care apare la C3 si este cunoscuta de CItroen dar nu exista solutii decat sa desfacem masina bucata cu bucata si sa vedem unde este problema, ceea ce implica costuri foarte mari. De asemenea, mi s-a spus chiar ca as putea sa ma obisnuiesc cu problema, pentru ca pana la urma masina tot porneste!!!
Acum, constat urmatoarele:
- initial masina nu pornea LA RECE, adica la prima pornire din zi, in general cand era frig afara. Daca se pleca cu masina problema nu mai revenea in cursul aceleiasi zile - masina sta in parcare subterana incalzita. Acum, indiferent de temnperatura la care sta masina, daca motorul apuca sa se raceasca nu mai porneste - o ia cu greu dupa 5-6 chei.. nu mai functioneaza nici treaba cu pedala de acceleratie....
- inainte de a intra prima oara in service, porneam masina iar turatia nu se ducea peste 1200 ... apoi cobora rapid la 900. Acum, cand masina porneste turatia se duce pana la 2500 si apoi coboara in trepte cum explicam mai sus.. Explicatia la service a fost ca "in timp clapeta de acceleratie se uzeaza si probabil ca deschide putin mai mult. eceva normal la orice masina pe benzina..". Mai are cineva astfel de probleme?! Eu nu am mai auzit...
- cand stau la semafor, masina are o trepidatie din cand in cand... creste turatia putin si apoi revine la normal foarte rapid- asta era si inainte sa apara problemele.
- masina are un piuit la pornire - mi s-a spus ca este de la baterie, dar dupa schimbarea bateriei facea la fel.
- astazi o parca sotia mea dupa ce a mers o vreme cu ea si la un moment dat i s-a oprit motorul (din neatentie) - a reusit sa o porneasca din nou dupa cateva chei, ceea ce inseamna ca deja nu mai vorbim de pornire la rece..
- acum seara, am pornit-o de mai multe ori si am ascultat cu atentie cum se comporta. a pornit din prima, dar uneori pare ca se ineaca putin la putin timp dupa ce porneste.. nu stiu cum sa explic. Am mai observat ca daca aprind un consumator mai mare (faza lunga in cazul asta) apare o trepidatie cu crestere de turatie...
Ma puteti ajuta in vre-un fel? Aveti vre-un sfat? Am ajuns la disperare si deja nu stiu ce sa mai fac.... a deveni o mare problema de timp si bani... alergatura, program dat peste cap, bani pe taxiuri, etc...