Pagina 1 din 1

Carait la pornirea de pe loc C3 si consum crescut

Scris: Vin 18-Oct-2013 08:36
de cristina58
Buna ziua tuturor.
V-as ruga sa ma lamuriti intr-o problema legata de C3-ul meu,din 2006,motorina,hatchback.
Il conduc de cca 3 luni si sotul meu,imi spune mereu,ca la pornirea de pe loc,se aude un carait ca de cioara,pe care eu nu-l mai aud in mers.Cum sint incepatoare,el banuieste ca nu apas bine ambreiajul,mai ales ca de cand am cumparat-o,toti prietenii care au testat-o au spus ca ambreiajul e tare ,iar cutia de viteze cam rigida.
E posibil ca nici pozitia scaunului sa nu fie reglata cum imi trebuie mie,pt ca fostul proprietar are 1,90 m iar eu 1,67 m.
N-am ridicat scaunul,de frica...si m-am obisnuit s-o conduc asa.Nu pot sta cu ambreiajul apasat prea mult,in trafic bara la bara,pt ca imi tremura piciorul,de tare ce este,asa ca m-am obisnuit sa scot pe liber,inainte de a opri si sprijin piciorul stg,de podea,pt a fi gata de plecare.
Consumul a sarit de la 6,2L/100 KM la cat am cumparat-o,la 7,8L/100 KM.
Am fost si mi-am umflat rotile si voi reseta consumul,insa ma gindesc ca fac greseli si tare as vrea sa inteleg,unde gresesc.
Pe sotul meu,nu l-am plimbat cu masina mea,de frica ca ma va critica prea rau si ma va face sa gresesc.
Merg prin Bucuresti si am parte de mers bara la bara....din plin,asa ca nu stiu care este cauza consumului crescut.
Poate fi si din pricina climatizarii si din pricina cupitului frinei,cand stau pe loc,de frica sa nu ma duc in spate?
Nu prea merg cu a 4-a,pt ca nu depasesc 47 KM/h iar turatia creste la 1800 rot/min si deocamdata la traficul din Bucuresti si la abilitatile mele de incepator,ma tem sa folosesc a 4-a.Dvs,la C3 la cate turatii schimbati treapta?La Logan,motorul cerea treapta superioara,la 2000 turatii/min.La C3 cum este?(la motorina)
Multumesc mult.

Re: Carait la pornirea de pe loc C3 si consum crescut

Scris: Vin 18-Oct-2013 09:44
de james kilowatt
cristina58 scrie:Buna ziua tuturor.
...
N-am ridicat scaunul,de frica...si m-am obisnuit s-o conduc asa....
...


Tare chestia asta cu reglatul scaunului!

La uneleintrebari ti-ai dat singura explicatia. Traficul urat e prima cauza a consumului scazut. 7.8 in trafic bara la bara nu e chiar atat de rau.

E bine sa o scoti pe liber si sa NU tii piciorul pe ambreiaj.

Apropo, are filtru de particule? Si asta are darul de a creste consumul in trafic dens atunci cand face regenerarea.

Scris: Vin 18-Oct-2013 18:41
de cristina58
Din datele descarcate de pe site-ul Citroen,nu am filtru de particule....din fericire,pentru mine.
La treaba cu reglatul scaunului,ce sa zic.....sint femeie,am aproape 52 de ani,iar permisul,l-am luat la 50 de ani.
Psihologic,sint o dura care isi mascheaza astfel emotivitatea.
Fericita ca am reusit sa nu patesc nimic,dupa vreo 3000 KM,parcursi doar in Bucuresti,doar pe drumuri cunoscute,doar cu anumiti pantofi....mi-a fost frica sa schimb ceva.
Pentru ca am avut obraznicia sa-mi doresc sa conduc si mi-am dorit masinuta mea,sint nevoita sa trec prin emotii mari,pentru ca circul intr-un trafic infernal si ma intorc acasa,printr-o intersectie,in care multi pierd examenul de permis auto.
Poate sint de tot risul,insa aceasta este explicatia si asta simt.
Despre consum,e crescut avind in vedere explicatiile fabricantului.
Despre caraitul de la pornirea de pe loc,nu-mi poate spune nimeni nimic?
Stiu doar,ca toti prietenii sotului,au evitat sa mergem cu masina mea,din pricina ambreiajului puternic si a volanului prea usor manevrabil,a cutiei de viteza,rigida.
Nu le place masinuta mea si pace....asta inseamna ca trebuie totusi sa o duc la un service.
Ce ciudat!
Am dus-o inainte de a o cumpara,insa cred ca mecanicul,a simtit ca sotul meu,e impotriva si prietenul nostru la fel si dupa ce a testat-o si a condus-o chiar el,concluzia a fost :E BUNA MASINA.....CUMPARATI-O DOAMNA!