Pagina 1 din 3
Zgomot ciudat la nivelul cutiei de viteze.
Scris: Joi 12-Dec-2013 19:46
de calin_vanilla
Buna tuturor,Detin un C3 1,4Hdi 2005,si de vreo doua zile cand pornesc motorul si schimbatorul de viteza se afla liber scos din viteza,se aude un huruit(zgomot ciudat) la nivelul cutiei sau al motorului.Daca introduc maneta in viteza, indiferent in care dintre trepte de viteza, acest sunet dispare.Iar la revenire din treapta de viteza uneori sunetul dispare.Specific ca daca apas ambreajul sunetul persista,nu are nici o influienta. Oare ce ar putea fii? Multumesc.
Scris: Joi 12-Dec-2013 20:22
de PEDROS69
cred ca ai ramas fara ulei in cutie, verifica de urgent nivelul valvolinei din cutie pana NU SESPARGE si nu mai merge cu masina .
Scris: Joi 12-Dec-2013 20:49
de calin_vanilla
Sa verificat uleiul in cutie e in regula cu el.
Scris: Vin 13-Dec-2013 07:14
de PEDROS69
-daca sunetul nu este influentat de ambreiaj sigur nu este de la rulmentul de presiune, mai ales ca zgomotul dispare dupa ce bagi intr-o viteza oarecare;
- daca uleiul din cutie e la nivel si zgomotul cateodata se estompeaza, suspectez un rulment din trenul fix al cutiei, din pacate e foarte greu de determinat fara sa desfaci cutia in bucati, nu ai ce face mergi cu ea in continuare asa, oricum daca te apuci sa schimbi trebuie musai sa schimbi ambii rulmenti de pe trenul fix si costa destul de mult toata operatiunea.
Scris: Vin 13-Dec-2013 09:21
de u061308020
si la mine apare un zgomot (trepidatie) din zona cutie de viteze, schimbator care se transmite in interior foarte deranjant, dar am observat ca dispare daca tin schimbatorul usor apasat spre partea stanga. Se pot schimba ceva bucse la timonerie schimbator viteze?
Vreau sa precizez ca am schimbat bucsa suport cutie de viteze, (cea veche avea bucsele crapate) si imi provoca trepidatii la plecare de pe loc. Speram sa scap si de vibratia din interior dar banuiesc ca mai trebuie schimbate ceva bucse.
Scris: Vin 13-Dec-2013 09:59
de crysti79
Nu prea ai ce sa schimbi, sunt doua cabluri.
Si eu aveam un zgomot enervant la relanti, iar cand trageam de schimbator spre stanga, disparea. M-am bagat sub masina si am vazut ca unul dintre cablurile timoneriei atingea in permanenta caroseria. Acesta este prevazut din fabrica cu un manson care sa elimine zgomotele provocate de atingerea cablului de caroserie, dar era mai jos. Am tras acel manson pe cablu in zona unde atinge si a disparut zgomotul.
Acum a aparut alt zgomot, o vibratie care se aude si in masina si afara. Pana acum nu i-am dat de cap si ma scoate din minti. Fiind frig mai amn investigatiile.
Scris: Vin 13-Dec-2013 15:09
de calin_vanilla
PEDROS69, Daca totusi ar fii cutia de vina,in momentul cand apas ambreajul,cutia nu se mai invarte nu ar mai avea de-a face cu motorul,deci inclusiv acel sunet ar fii trebuit sa dispara,nu. Mai nou am observat ca daca o spritzez un pic din acceleratie sunetul dispare.
Intrebare:Daca un rulment e defect in cutie nu ar trebui in permanata sa faca un zgomot specific indiferent daca cutia se afla in sarcina,sau nu.
Scris: Vin 13-Dec-2013 22:18
de sorin.
Daca este zgomot cand masina sta pe loc si ambreiajul este apasat, nu este din cutie
Scris: Dum 15-Dec-2013 08:52
de PEDROS69
Logica ta este buna, daca se manifesta cum ai spus tu probabil ca zgomotul provine din alta parte nu de la cutie, poate fi din ambreiaj (nu stiu daca are volanta cu masa dubla) sau din cauza traseului de evacuare a gazelor, poate freaca undeva sau este rupt un tampon de cauciuc si transmite vibratiile motorului la caroserie.
Scris: Mar 17-Dec-2013 14:20
de calin_vanilla
Cauza a fost nefixarea buna a tijei sau barei de selectare a vitezei,de aceea imi aparareau acele zgomote ciudate in relantiv.Ori si cum multumesc pt sugestiile pe care le-am primit de la toti useri acestui forum.
Scris: Mar 17-Dec-2013 15:30
de crysti79
Daca poti fi mai explicit. Care tija sau bara de selectare a vitezelor? C3-ul are doua cabluri.
Scris: Mar 17-Dec-2013 16:10
de calin_vanilla
Este situata,undeva in spatele carcasei acumulator,la nivelul cutiei de viteza.Este o bara subtire de 6 sau 8 mm.Accesul la bara se face doar demontand carcasa bateriei de acumulator in partea superioara a cutiei de viteza.
Scris: Mie 18-Dec-2013 08:12
de u061308020
O poza sau o imagine din ceva aplicatie? daca se poate.
Scris: Joi 19-Dec-2013 20:23
de calin_vanilla
Maine am sa incerc sa fac o poza,sper sa se vada ceva.
Scris: Vin 10-Ian-2014 20:01
de calin_vanilla
Revin dupa ceva vreme cu detalii,Am reusit sa rezolv problema cu vibratia care se auzea de la cutie,Cauza a fost uzura la bucsile de la tija sau bara de selectie a schimbatorului de viteza.
PS:Nu pot sa fac poza pt ca spatiul e foarte mic si nu se poate vede tija bine.