Pagina 1 din 1
Discuri frana Citroen C3 1.4 HDI
Scris: Mar 04-Mar-2014 19:53
de crysti79
Discurile de frana ale unuia dintre C3-urile mele sunt cam la limita si placutele mai duc destul de putin. Ma gandeam ca la schimbul de placute sa schimb si discurile. Eram pornit in special pe Brembo, dar azi cand am discutat cu cineva care se ocupa de vanzari piese mi-a spus ca nu recomanda niciodata Brembo. Motivul ar fi ca se ovalizeaza foarte usor in cazul trecerii prin apa cu discurile incinse si au fost reclamatii multe. Si-au creat renumele in racing, dar nu sunt acelasi lucru cu cele pentru autoturisme de strada. Recomandarea a fost sa pun Zimmermann, la fel ca a altei persoane de la care am luat piese de-a lungul timpului.
A schimbat cineva discurile originale si ce a folosit?
Scris: Mie 05-Mar-2014 09:07
de mihaistan
Salut , sa stii ca noi am folosit mai multe marci , in principiu brembo punem de 1 an si jumatate - 2 ani fara probleme , toata lumea este multumita , am avut 2 cazuri de garantie dar s-au schimbat si sunt ok . Eu pe masina am tot brembo fara probleme ... am pus si zimmerman si pot spune ca la franari repetate cand se incalzesc bine incep sa fuleze , cand se racesc isi revin (aici este vorba de bx`ul meu cu mai multa putere decat ar fi normal dar si la cateva masini stock) , ar mai fi si ATE care iarasi sunt foarte ok .
Scris: Mie 05-Mar-2014 10:21
de crysti79
Bun, atunci ce recomandati?
Problema este ca eu vreau sa le schimb singur, deci in cazul unui defect o sa fie nasol cu garantia.
Am vrut TRW, dar, desi TRW ambaleaza numai la set, romanii le vand la bucata. Pretul mi se pare enorm fata de un disc Brembo, Zimmermann, Ferodo sau Ate. Adica un disc TRW ar fi cat doua discuri si ceva din celelalte.
Scris: Joi 06-Mar-2014 09:02
de mihaistan
Cred ca este o suma modica de schimbat discurile si placutele la un atelier autorizat , merita pentru garantia discurilor ! Daca nu.. as merge pe ate sau brembo, ar trebui sa fie ok .
Eu nu sunt fan mare trw ... mi se par un pic cam dure ...
Scris: Vin 07-Mar-2014 10:17
de Keket
Cu ATE nu ai cum sa dai gres!!! Si in legatura cu discuri incinse si balta de apa totusi vorbim de c3 ....cand ai sa ai parte de aceasta combinatie vreodata ??? Masina nu are valente sport .Eu am discuri brembo si placute trw care au scartait la frana in viraj la viteza mica de noi si pe la jumatate din uzura am schimbat placutele cu ATE care sunt super ok.
Preturi ok pentru disc 95 brembo si 125 ATE bucata.
Placute ATE 165 setul.
Scris: Vin 07-Mar-2014 10:37
de crysti79
Nu e vorba de valente sport, e de ajuns sa dai intr-o balta formata dupa o ploaie cum a fost cea de ieri dimineata din Constanta. Si aia nu a fost nimic fata de altele.
Eu la SX am placute TRW pe discurile originale, care mai mult ca sigur sunt tot TRW. Nu au scartait niciodata si frana este foarte buna. As vrea sa am aceleasi frane ferme si la cea careia vreau sa fac schimbarile de discuri, placute si eventual saboti.
Discuri Ate am gasit la 100-110 bucata. Placute am noi TRW luate de vreo 2 ani cand ma punea un mecanic sa schimb placutele aiurea. Merg si acum tot cu ele.
Scris: Vin 07-Mar-2014 11:04
de Keket
Sa nu crezi ca daca dai in balta le ovalizezi . Daca sunt incinse , iar la mers normal nu se incing discurile ca am avea toti discuri ovale daca ar fi asa . Discurile se incing la frane dese de la viteze mari care nu prea ai cum sa le realizezi in oras cu un C3 .
De exemplu la seria 3 de la BMW este o problema foate raspandita dar acea masina poate fi de exemplu 330xd si sa aiba 204 CP si sa te manance talpa si in 200 m sa ai peste suta si daca te joci asa pe ploaie le poti ovaliza.
Scris: Mar 25-Mar-2014 22:00
de crysti79
Scris: Joi 03-Apr-2014 09:00
de berty1
Iti recomand cu Încredere sa cumperi Ate când este vorba de sistemul de frânare. In 4 ani nu am fost dezamãgit indiferent de marca masinii.
Scris: Mie 07-Mai-2014 23:10
de crysti79
Azi am reusit sa schimb si sabotii. A fost urgie la scoaterea tamburilor, pe putin 2 ore la fiecare m-am chinuit. Din cauza mizeriei, ruginii si foarte putin a uzurii, s-a format un prag pe interiorul tamburilor care nu le dadea voie sa iasa. Cu ajutorul unor leviere si a unor improvizatii am reusit sa-i demontez, la unul din ei dezlipindu-se ferodoul de pe sabot. Deci, chiar daca nu sunt de schimbat, e bine sa mai demontati tamburii si sa-i curatati putin la interior.
Am curatat acele muchii formate cu ajutorul unei panze de bomfaier, am frecat bine cu smirghel de granulatie mare si am spalat tamburii cu spray de frane.
S-au montat sabotii noi si am reglat frana de mana conform indicatiilor din manualul de service. Totusi, mi se pare ca sunt cam multi dinti. Eu am reglat cam la 8 dinti maxim, dar cand am dat iar tamburii jos, distanta dintre pintenul de pe levierul sabotului si sabot era mult mai mare decat distanta prescrisa in manual. Am mai slabit, am masurat cu lera si am adus la 1 mm cum scria in carte.
Urmeaza schimbul lichidului de frana in reprezentanta si testarea franelor.
Poze nu am reusit sa mai fac.
Sabotii sunt acestia:



Scris: Joi 08-Mai-2014 14:53
de Mihai29
Cat au costat?
Scris: Joi 08-Mai-2014 15:17
de crysti79
In jur de 125 lei. Discurile si sabotii i-am luat de pe autok****, sper ca intelegi continuarea, nu vreau sa se considere reclama.
Sunt pentru sistem de franare Bosch. Trebuie sa vezi inainte ce sistem de franare ai pe spate. Cei pentru sistem TRW sunt mai scumpi. Si eu pe SX am sistem de franare TRW, pe acesta pe care am schimbat este Bosch.
Inca ceva: pe talerele pe care se monteaza sabotii exista cate un mic dop de cauciuc pentru verificarea uzurii. Eu am observat abia cand am cercetat mai atent.
Scris: Mar 13-Mai-2014 21:28
de crysti79
Azi am facut inlocuirea lichidului de frana + testare frane si constatare generala pe parte mecanica in reprezentanta. Cost total 133 lei, beneficiind si de niste reduceri de 20% la lichid si manopera. Masina este teapana, nu are nici un fel de problema.
Am terminat tot pe partea de frane la acesta. Urmeaza la SX inlocuirea totala a lichidului de frana.
Scris: Mar 13-Mai-2014 21:49
de Mihai29
Am inteles firma, dar totusi la cati km ai schimbat discurile si sabotii? Drumuri bune.
Scris: Mie 14-Mai-2014 13:45
de crysti79
Masina in cauza a fost adusa din Franta, este din 2008. Pe bord mai am putin pana la 100.000. reali sunt cu ~50.000 in plus. Am descoperit asta cand am pus Lexia pentru o verificare si am corelat data si kilometrii de la ultima inregistrare cu data si kilometrii din momentul verificarii facute de mine. Deci in jur de 150.000 ar avea, pe care oricum nu ii arata sub nici o forma.
La SX am in jur de 98.000 km, 100% reali. O sa-i pregatesc si lui un set de discuri la momentul cand vor trebui schimbate placutele, adica peste vreo 25.000 km. In functie si de cat vor masura ele la acel moment. Dar, in general, discurile tin cam 3 randuri de placute bune. Dupa astea 3 randuri, cam ajung la grosimea minima prescrisa in manual.