Pagina 1 din 1

Putere foarte scazuta la turatii joase la 1.4 HDi 68 cp

Scris: Dum 01-Iun-2014 12:47
de SoulTrain
Va salut,
A aparut (in timp) o problema la motor. Spun in timp pentru ca nu mi-am dat neaparat seama. Nu conduc foarte sportiv. Problama am observat-o oarecum din greseala cand am scos mufa de la debitmetrul de aer si am uitat-o scoasa. Am observat ca motorul tragea foarte bine de la relanti, puteam sa plec mult mai bine cu ea din loc, sa "tasnesc" la intersectii. Nu am stiut ce s-a intamplat pana cand mi s-a aprins becul de check engine in bord. Dupa o diagnoza, am aflat ca am uitat mufa scoasa :)).
Bun. Evident, mi-a placut mult mai mult cu merge motorul fara debitmetru, dar nu puteam sa umblu asa.

Masina are 201000 km.
Am schimbat turbina pe la 180000 km nu pentru ca nu mai functiona, ci pentru ca scapa ulei in intercooler si nu am vrut sa risc sa-mi sparg motorul.
Am presupus ca debitmetrul e defect. L-am schimbat, dar nu s-a imbunatatit nimic.
Am demontat EGR-ul si l-am curatat, dar tot fara niciun rezultat.
Filtrele sunt recent schimbate.

Am avut ceva probleme cu injectoarele (cred) in sensul ca la relanti, motorul nu mergea rotund si tremura mult mai tare, dar neavand timp sa ma ocup de masina, si-a revenit. Acuma merge rotund. Inca nu am facut nimic cu ele.
Ce mai e de spus e ca peste 3000-3500 rpm scoate fum negru exagerat de mult.

Ma gandesc la posibilitatea de a fi catalizatorul infundat, dar nu vad de ce ar trage bine la turatii mai mari (cand presupun ca debitul de aer e mult mai mare) decat la turatii mici. Oare daca scot catalizatorul (fara sa il inlocuiesc) mai merge bine motorul ?
De specificat e ca fara mufa de la debitmetru, si in gol, sare turometrul, pe cand cu mufa scoasa, calc pedala si ma uit la ac cum urca relativ incet.

Ce credeti ca as putea sa mai fac cu ea ?
Apreciez orice idee si va multumesc anticipat.

Scris: Dum 01-Iun-2014 18:21
de crysti79
Daca ai facut diagnoza, care a fost rezultatul? Ai facut cu Lexia sau un tester universal?
Parametri turbina, corectii injectoare, parametri EGR (test actuatori) astea cum au iesit?
Fumul negru este dat de surplus carburant sau admisie aer obturata.
Debitmetrul l-ai pus nou sau sh?
Ai intercooler pe ea? Ca eu nu am vazut pe 1.4 8v intercooler.

Scris: Dum 01-Iun-2014 22:45
de SoulTrain
Diagnoza am facut-o cu un tester universal. Nu am facut teste atat de amanuntite.
Debitmetrul l-am pus nou, dar cand am vazut ca nu merge mai bine l-am returnat pt ca era foarte scump, undeva pe la 400 lei.
Intercooler-ul l-am pus eu de pe un Peugeot 206. S-a simtit diferenta. Oricum, de mult timp il am.

Scris: Lun 20-Oct-2014 08:31
de Mihai29
Salutari tuturor. De la un timp ma confrunt si eu cu aceasta problema, dar nu pot sa zic ca trage rĂŁu la turații mici, de fapt turbo intra doar la cca. 2000 ture, deci poate ceva normal, problema e ca scoate fum exagerat daca o turez mai tare, adicĂŁ la o depĂŁșire. Am schimbat filtrul de motorina, dar nici o modificare a fumului. Am observat ca sub filtrul de aer se vede ca si cum ar fi curs ulei, se vede umed. Cineva a zis ca scĂŁpa pe la garnitura de la EGR. E grav, ați mai ĂŽntâmpinat așa ceva? Multumesc anticipat si drumuri bune.

Scris: Joi 12-Mar-2015 01:46
de SoulTrain
Pana la urma la mine a fost problema cu EGR-ul. Nu am avut bani sa il schimb, asa ca, dupa multe cercetari si intrebari puse mecanicilor de la Peugeot, am hotarat sa il blindez. Adica am facut o alta garnitura, fara gaura. Masina merge perfect, nu mai scoate fum, dar din cand in cand mi se aprinde becul de check engine si eroarea va las pe voi sa ghiciti care e :P Cand voi avea bani, il voi schimba.