Pagina 1 din 1
ulei in motorina pt motoarele comon rail?
Scris: Mar 14-Aug-2007 21:54
de christistanciu
Am citit intr-o revista germana, ca motoarele comon rail (HDI etc...) au o problema la sistemul de alimentare si anume ca atunci cand mergi cu putina motorina in rezervor datorita pompelor de nalta si joasa presiune se incalzeste motorina si isi pierde din calitatile de ungere, fapt pt care produce un span ce se depune in injectoare creeand probleme. Ca o recomandare alternativa se vorbeste acolo despre adaugare de ulei pt motoare in doi timpi in raportul de 1litru ulei la 200 litri motorina.
Ce parere aveti despre aceste afirmatii?
Ca si umor negru, unii posesori de mercedes dotate cu acest sistem de comon rail sunt foarte suparati ca au dat o gramada de bani pe masinile lor, iar acum li se spune sa puna ulei de trabant in rezervor.

Scris: Mar 14-Aug-2007 23:32
de bezz
masinile pana in 2004 au un schimbator de caldura cumva sub rezervor pentru racirea motorinei de pe retur, eu l-am vazut pe-al meu, acum incep sa-i inteleg si rolul.
masinile mai noi nu mai au acel schimbator {calcule tehnico-economice

}
uita-te sub masina si daca-l ai esti ok.
nu am avut probleme cand am mers cu becul portocaliu aprins, cu exceptia cand am alimentat de la lukoil/petrom.
Scris: Mie 15-Aug-2007 09:26
de nicum
Hmm... din cite stiu eu injectoarele de Mercedes ultimul tip sint piezo si nu stiu cum se impaca chestia ele cu uleiul de motoare 2T. De asemenea, nu stiu ce se intimpla cu noxele.
@christistanciu: poate ne dai si link-ul respectiv.
Oricum la toate motoarele cu injectie (benzina sau diesel) nu e recomandat sa mergi pe rosu si cel putin la unele modele scrie clar in manual sa mergi cu mai putin de 15l in rezervor. Chestia asta a fost verificata in practica de un coleg de-al nostru cu o Xsara diesel care mergea aproape numai pe rosu si pompa de injectie a cedat la ~ 40.000.
Scris: Mie 15-Aug-2007 17:26
de christistanciu
Revista nu este in format digital, Autoklub Magazin, am citit-o de la un prieten care a venit in concediu acasa in Romania cu un Renault Kangoo. Si scria ca Mercedes CDI daca nu ma insel au tehnologia asta.
Eu sunt curios daca cineva a auzit de asa ceva....
Scris: Joi 16-Aug-2007 08:07
de nicum
Poti sa o scanezi si sa o pui pe imageshack

Scris: Joi 16-Aug-2007 10:54
de bezz
offtopic
a incercat cineva purjarea si curatarea rezervorului fara demontarea lui? ca 100% e plin de apa si mizerii.
Scris: Joi 16-Aug-2007 12:29
de cbx
se poate purja rezervorul , ai nevoie de o pompa electrica , se desface sonda si introdus furtunul pt golire .
Scris: Mie 22-Aug-2007 23:06
de christistanciu
Nu am reusit sa gasesc revista, se pare ca a fost pierduta, insa am gasit discutia si on line pe un forum cam ca si al nostru. unde se spune la fel: 1 litru de ulei 2T la 200 litri de motorina.
http://www.motor-talk.de/forum/2-takt-o ... ost2565249
Scris: Lun 03-Sep-2007 22:01
de keos
Imi cer scuze pentru incapacitatile mele lingvistice, dar eu inafara de un avatar care alearga cu bidoanele sonticaind n-am inteles nimic

.
Dar as aprecia o discutie mai elevata asupra subiectului.
Scris: Lun 03-Sep-2007 23:01
de christistanciu
Eu ma mir ca acest subiect nu prezinta interes. Probabil ca Citroen nu are aceste probleme legate de aparitia spanului in injectoare. Am sa scriu acum niste lucruri din auzite (asta tipic romaneste- nu stiu, da imi dau cu parerea), poate ca va deranja pe cineva de specialitate si ne va explica de ce Citroen nu isi face probleme din aceasta eroare a sistemului comon rail.
- Se pare ca turbina cu geometrie variabila (nu stiu daca am scris corect numele) are o frecare unsa de motorina.
- Datorita incalzirii motorinei din cauza presiunii, mai ales cand este putina motorina in rezervor, aceasta isi pierde calitatile de ungere si apare spanul.
- Se pare ca acest span foarte fin de altfel, ajunge la injectoare facand motorul sa nu mai mearga rotund. De obicei se opreste la un injector. Se merge la service, diagnoza da defect injectorul... x care se inlocuieste, totul e bine o vreme dupa care un alt injector "se strica" adica alt span ... si tot asa. Rezolvarea acestei probleme este inlocuirea injectiei ce costa cca 2000 de euro.
- Ca si rezolvare a acestei probleme unii fabricanti folosesc pe peretii unde ajung paletele turbinei materiale speciale gen teflon.
- Iar pe termen lung cica ar fi sanatos sa pui in motorina ulei de 2 timpi cala trabant sau motoreta, in proportia 1la 200
* Repet, am scris toate aceste lucruri in necunostintza de cauza, poate cineva care chiar intelege cum functioneaza aceste lucruri se va enerva si ne va explica tuturor daca sunt baliverne sau e ceva demn de luat in seama.

Scris: Mar 04-Sep-2007 10:06
de nicum
Poate ne explici si noua:
- cum se unge turbina cu motorina, nu de alta dar la temperaturile de acolo are mari sanse sa ia foc
- cum ajunge spanul din turbina inapoi in injectoare, pentru ca turbinele sint unse si racite cu ulei, eventual antigel (nu prea se practica la masinile europene)
E bine sa NU mai postati aici "urban legends", nu de alta dar motoarele diesel sint oricum pretentioase si nu e nevoie de multe lucruri ca sa le stricam.
Din punctul meu de vedere multe din problemele injectiei, in special la diesel sint cauzate de combustibilii execrabili, lucru testat chiar si pe masina mea, mult mai toleranta cu benzina. Am vazut in Germania dieseluri mai vechi, care abia dadeau un pic de fum in full-throttle, pe cind in RO vad masini noi (in special nemtesti, dar si Ford), care dau fum la greu. De ce oare?
Scris: Mar 04-Sep-2007 11:16
de christistanciu
OK, am inteles mesajul, sper ca nu am suparat prea tare cu acest topic. Eu personal am luat in vedere aceste "zvonuri" mai ales din cauza ca mi s-a parut ceva grav si care ar putea sa puna in pericol C3-ul meu. As fi recunoscator daca pe viitor cei ce stapanesc functionarea motoarelor si au cunostinte in domeniu, sa poata sa explice pe scurt cat de cat babeste ca sa poata intelege mai multi utilizatori unele aspecte tehnice. Sunt dispus sa platesc in bere sau alte produse similare pt. asta.

Eu ma declar un pasionat Citroen si as vrea sa cunosc cat mai bine masinile mele. Pe aceasta cale multumesc inca o data tuturor celor ce au facut posibil sa existe acest forum unde eu personal am aflat foarte multe lucruri utile si interesante despre masinile mele.
Scris: Sâm 23-Mai-2009 00:34
de iuliu m.
Salut,
Vad ca ai C3 pe benzina.Pe sectiunea C5,vei afla ca unii dintre noi, cei cu Diesel, adaugam in motorina de ceva vreme(cam o luna),ulei de doi timpi in proportie de 1:200(0,5% ulei 2T ).Efectele par a fi exclusiv benefice.Sunt o gramada de forumuri europene,americane si asiatice care trateaza pe larg problema,si nu prea ai sa gasesti useri nemultumiti, sau care sa fi patit ceva(rau la motor,evident).In legatura cu adaugarea in benzina a uleiului 2T am gasit pe forumul "Briskoda" urmatorul post:
"I have been using 2T oil mix in my 1.4 16V 100bhp petrol fabia for almost two years now (almost 20000 km) and I will continue using it in every fill. Never a single problem, no lights on the dash or any other type of problems.
It cured some pinking it used to suffer, the engine is much quieter at idle now, it starts better from cold and it revs up really faster than before ... I can't describe but it feels a bit more punchy than before.
I use a lower mix with petrol (400:1) to avoid getting greasy spark plugs, always use Castrol 2T fully synthetic (Jaso FD / ISO EGD are the highest grades and they are smokeless).
Avoid API TC only oils as this american standard is very old and is not recommended nowadays.
Just my experiences with 2T oil on my fabia, I also use it on my Peugeot 307 HDI but that is another story.
Cheers."
Nu stiu ce sa zic.Mai cerceteaza!In orice caz,par a fi mai "rai" combustibilii actuali,ecologici,(atat benzina cat si motorina Euro 5),in sensul de "agresivi pentru suprafetele de metal" cu care ajung in contact.Mai departe, nu stiu, si nu pot sa-mi asum responsabilitatea de a recomanda asa ceva.
Bafta!