Recomandare amortizoare spate pt. C3
Moderator: Echipa Tehnica
Recomandare amortizoare spate pt. C3
Salut,
Din cauza unor probleme aparute la amortizorul spate dreapta, va trebui sa inlocuiesc ambele amortizoare pe spate. Dupa o mica cercetare a pietei de amortizoare, am gasit cam urmatoarele oferte (pretul e la bucata):
1) Monroe - 160 RON
2) Kayaba (KYB) - 190 RON
3) Sachs - 220 RON
Imi puteti face o recomandare, daca se poate bazata pe experienta personala? Vanzatorul mi-a laudat Monroe, care par a fi bunicele. In cazul Sachs au mai fost unele situatii cu oameni patiti carora le-au picat amortizoarele noi la nicio luna de la montare (ghinionisti probabil). Personal as opta pentru Kayaba, care au referinte bune (firma e japoneza la origine), dar nu am informatii sigure despre calitatea produselor lor.
Din cauza unor probleme aparute la amortizorul spate dreapta, va trebui sa inlocuiesc ambele amortizoare pe spate. Dupa o mica cercetare a pietei de amortizoare, am gasit cam urmatoarele oferte (pretul e la bucata):
1) Monroe - 160 RON
2) Kayaba (KYB) - 190 RON
3) Sachs - 220 RON
Imi puteti face o recomandare, daca se poate bazata pe experienta personala? Vanzatorul mi-a laudat Monroe, care par a fi bunicele. In cazul Sachs au mai fost unele situatii cu oameni patiti carora le-au picat amortizoarele noi la nicio luna de la montare (ghinionisti probabil). Personal as opta pentru Kayaba, care au referinte bune (firma e japoneza la origine), dar nu am informatii sigure despre calitatea produselor lor.
Re: Recomandare amortizoare spate pt. C3
vldst scrie:Salut,
Din cauza unor probleme aparute la amortizorul spate dreapta, va trebui sa inlocuiesc ambele amortizoare pe spate. Dupa o mica cercetare a pietei de amortizoare, am gasit cam urmatoarele oferte (pretul e la bucata):
1) Monroe - 160 RON
2) Kayaba (KYB) - 190 RON
3) Sachs - 220 RON
Imi puteti face o recomandare, daca se poate bazata pe experienta personala? Vanzatorul mi-a laudat Monroe, care par a fi bunicele. In cazul Sachs au mai fost unele situatii cu oameni patiti carora le-au picat amortizoarele noi la nicio luna de la montare (ghinionisti probabil). Personal as opta pentru Kayaba, care au referinte bune (firma e japoneza la origine), dar nu am informatii sigure despre calitatea produselor lor.
mai bine alegi Monroe - 160 RON
am vazut pe mai multe masini si se comporta bine
si eu am problema la amortizoare cel de pe stanga spate e curs iar cel de pe dreapta scoate un zgomot ciudat le voi duce la intarit m am gandit mai bine pe toate 4 cu ocazia asta se mai imbunatateste si stabilitatea
-
- pasionat
- Mesaje: 166
- Membru din: Mar 20-Mar-2007 23:14
- Localitate: BUCURESTI
Salut,
Multumesc tuturor pentru raspunsurile de pana acum. Nu e neaparat o problema de bani. Dar din experientele avute pana acum am invatat ca pretul nu reflecta intotdeauna calitatea unui produs. Adica poti avea surpriza sa cumperi produsul cel mai scump si tocmai acela sa pice.
Cred ca voi ramane pana la urma la Kayaba (KYB), dar mai am ceva timp sa mai reflectez, nu e exclus sa ma razgandesc. Ca specificatii, toate cele 3 variante sunt cam la fel (amortizoare standard cu gaz, fara veleitati sport).
De montat voi avea placerea sa le montez singur, intrucat amortizoarele pe spate sunt considerabil mai usor de schimbat decat cele pe fata si ar trebui sa ma pot descurca fara presa de arcuri
Multumesc tuturor pentru raspunsurile de pana acum. Nu e neaparat o problema de bani. Dar din experientele avute pana acum am invatat ca pretul nu reflecta intotdeauna calitatea unui produs. Adica poti avea surpriza sa cumperi produsul cel mai scump si tocmai acela sa pice.
Cred ca voi ramane pana la urma la Kayaba (KYB), dar mai am ceva timp sa mai reflectez, nu e exclus sa ma razgandesc. Ca specificatii, toate cele 3 variante sunt cam la fel (amortizoare standard cu gaz, fara veleitati sport).
De montat voi avea placerea sa le montez singur, intrucat amortizoarele pe spate sunt considerabil mai usor de schimbat decat cele pe fata si ar trebui sa ma pot descurca fara presa de arcuri
Sincer, ma cam indoiesc ca Citroen pune din fabrica amortizoare Kayaba. Cel mai probabil e vorba de niste amortizoare OE (produse de un alt fabricant pentru Citroen). E putin probabil sa regasesti denumirea producatorului marcata cumva pe amortizorul original, dar dupa ce voi da jos pocnitorile mele de pe spate, voi posta aici mai multe detalii, in caz ca le voi putea identifica cumva.
M-am uitat pe site-ul Kayaba si din ce scrie acolo fabrica lor de amortizoare auto se afla in Japonia. Sunt o gramada de marci auto japoneze care vin echipate stock cu amortizoare Kayaba (Subaru fiind una dintre ele). Asta cred ca spune ceva despre calitatea marcii
M-am uitat pe site-ul Kayaba si din ce scrie acolo fabrica lor de amortizoare auto se afla in Japonia. Sunt o gramada de marci auto japoneze care vin echipate stock cu amortizoare Kayaba (Subaru fiind una dintre ele). Asta cred ca spune ceva despre calitatea marcii
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Lun 05-Ian-2009 11:01
- Localitate: Sibiu
-
- simpatizant
- Mesaje: 38
- Membru din: Lun 22-Sep-2008 16:45
- Localitate: Galati
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Lun 05-Ian-2009 11:01
- Localitate: Sibiu
Nu as recomanda nimanui sa "intareasca" amortizoarele la privat ... Ar fi in joc siguranta voastra si chiar nu merita, la cat costa un amortizor!
In general fortele de amortizare sunt extrem de greu de "ghicit", iar daca mergi la un privat nu o sa ai nici o sansa sa ai atat confort cat si reactie rapida. Sansele ca cele 2 amortizoare sa fie identice sunt de 1%! Posibilitatea sa nu mai ai acelasi volum de ulei este mare, sa ai deja mizerie in amortizor si sa se blocheze, sa se goleasca cilindrul de lucru datorita fortelor prea mari, etc ...
In general fortele de amortizare sunt extrem de greu de "ghicit", iar daca mergi la un privat nu o sa ai nici o sansa sa ai atat confort cat si reactie rapida. Sansele ca cele 2 amortizoare sa fie identice sunt de 1%! Posibilitatea sa nu mai ai acelasi volum de ulei este mare, sa ai deja mizerie in amortizor si sa se blocheze, sa se goleasca cilindrul de lucru datorita fortelor prea mari, etc ...
Nu prea ma tenta ideea de a intari amortizoarele oricum. Prefer sa le las asa cum le-a facut producatorul, care are cu siguranta o expertiza mult mai buna decat mine in a seta amortizoarele. Iar pentru mine siguranta personala si a masinii e mai importanta decat orice altceva.
Am mai facut unele cercetari pe forum si am gasit pareri impartite despre Monroe si Sachs. Aparent aceste 2 marci se vand cel mai bine la noi. Unii lauda in fel si chip Monroe (inclusiv vanzatorii de piese), dar am dat si peste post-uri cu oameni nefericiti, carora le-au curs amortizoarele la nici cateva luni de la montaj. Aceeasi problema am intalnit-o si cu Sachs. E posibil ca piata romaneasca sa fie invadata si cu falsuri (in special Sachs). Despre Bilstein nu stiu mare lucru, decat ca sunt facute la Sibiu si par a avea mai multe proveniente (unele facute prin Vest, altele la noi). Despre Kayaba nu am auzit multe lucruri de rau, dar probabil sunt mult mai putini cei care si-au montat asa ceva, comparativ cu cei care au Monroe sau Sachs.
Am mai facut unele cercetari pe forum si am gasit pareri impartite despre Monroe si Sachs. Aparent aceste 2 marci se vand cel mai bine la noi. Unii lauda in fel si chip Monroe (inclusiv vanzatorii de piese), dar am dat si peste post-uri cu oameni nefericiti, carora le-au curs amortizoarele la nici cateva luni de la montaj. Aceeasi problema am intalnit-o si cu Sachs. E posibil ca piata romaneasca sa fie invadata si cu falsuri (in special Sachs). Despre Bilstein nu stiu mare lucru, decat ca sunt facute la Sibiu si par a avea mai multe proveniente (unele facute prin Vest, altele la noi). Despre Kayaba nu am auzit multe lucruri de rau, dar probabil sunt mult mai putini cei care si-au montat asa ceva, comparativ cu cei care au Monroe sau Sachs.
Bogdan2008 scrie:Nu as recomanda nimanui sa "intareasca" amortizoarele la privat ... Ar fi in joc siguranta voastra si chiar nu merita, la cat costa un amortizor!
In general fortele de amortizare sunt extrem de greu de "ghicit", iar daca mergi la un privat nu o sa ai nici o sansa sa ai atat confort cat si reactie rapida. Sansele ca cele 2 amortizoare sa fie identice sunt de 1%! Posibilitatea sa nu mai ai acelasi volum de ulei este mare, sa ai deja mizerie in amortizor si sa se blocheze, sa se goleasca cilindrul de lucru datorita fortelor prea mari, etc ...
as vrea daca tot veniti cu un sfat sa fi incercat macar... si aici te contrazic total !! am pe masina nu citroen ! o alta masina competitiva doar pentru curse cat si de strada, folosita pentru cursele pe 402+VTM. legat de confort logic ca nu o sa mai ai confort dar macar iti permiti sa ataci unele viraje in forta si masina sa ti stea nemiscata eu prefer genul mai sportiv nu barca cu vasle.
Baieti, am rezolvat astazi problema.
Am optat pana la urma pentru Kayaba, am fost ieri si am ridicat amortizoarele. Kayaba fabrica pentru C3 doar amortizoare Excel-G (atat pe fata, cat si pe spate). Excel-G este un tip de amortizor bitubular, care a fost conceput pe ideea unui compromis intre sportivitate si confort. Codul pentru spate la C3 este KYB343396. Sunt "Made in Japan"
M-am chinuit nitel astazi cu ele, mai ales cand a trebuit sa strang piulita din capatul de jos al amortizoarelor, cu roata pe pamant, dar am reusit pana la urma. A trebuit sa fac nitica echilibristica cu 2 chei simultan, una fixa, de tinut contra, si cealalta dinamometrica stand pe burta sub masina
Pentru cei curiosi... amortizoarele din fabrica, montate de Citroen pe masina mea, sunt Delphi. Le-am gasit intr-o stare deplorabila, d-abia mai reveneau pe cursa de destindere, deci viteza de reactie zero... Si asta dupa doar 32.000 km, in conditiile in care am mers rezonabil cu masina si am ferit gropile atat cat s-a putut. Am constat cu surprindere ca capacul de protectie al tijei amortizoarelor vechi e facut din plastic. Nu mi-a venit sa cred ce piese de "calitate" monteaza Citroen pe masinile pentru Romania. Am o parere proasta despre Delphi, care pare a fi o firma ce produce ieftinituri de proasta calitate. Ma rog, poate ca altii sunt multumiti cu Delphi. Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar se pare ca de multe ori calitatea e lasata la urma si se prefera montarea in fabrica a unor piese de calitate indoielnica, care sa pice atunci cand are service-ul mai mare nevoie de bani. Inutil sa mai spun ca amortizoarele Kayaba au o carcasa exterioara realizata integral din metal, ca si a oricarui alt amortizor produs de un fabricant care se respecta. Nu-mi dau seama daca e o situatie generala la Delphi sau a fost o comanda speciala facuta de Citroen pentru amortizoare de calitate "super", la pret promotional.
Una peste alta, sunt multumit de amortizoarele noi. N-am apucat inca sa fac multi km cu ele, dar prima impresie este favorabila. Masina e muuult mai stabila pe viraje luate in forta, nu se mai inclina la fel ca inainte. In acelasi timp, amortizoarele noi nu par a fi foarte dure si filtreaza relativ bine denivelarile, nu imi clantane dintii in gura cand merg pe zone mai denivelate. Asa cum am spus si mai sus, sunt o solutie de compromis. Pentru pretentiile mele de sportivitate se incadreaza si le recomand oricarei persoane care isi doreste o solutie de mijloc. Nu ma pot pronunta inca asupra fiabilitatii acestor amortizoare, dar sper sa nu am probleme cu ele si sa ma tina un numar rezonabil de km (>32.000 ).
Multumesc inca o data tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturile lor
Am optat pana la urma pentru Kayaba, am fost ieri si am ridicat amortizoarele. Kayaba fabrica pentru C3 doar amortizoare Excel-G (atat pe fata, cat si pe spate). Excel-G este un tip de amortizor bitubular, care a fost conceput pe ideea unui compromis intre sportivitate si confort. Codul pentru spate la C3 este KYB343396. Sunt "Made in Japan"
M-am chinuit nitel astazi cu ele, mai ales cand a trebuit sa strang piulita din capatul de jos al amortizoarelor, cu roata pe pamant, dar am reusit pana la urma. A trebuit sa fac nitica echilibristica cu 2 chei simultan, una fixa, de tinut contra, si cealalta dinamometrica stand pe burta sub masina
Pentru cei curiosi... amortizoarele din fabrica, montate de Citroen pe masina mea, sunt Delphi. Le-am gasit intr-o stare deplorabila, d-abia mai reveneau pe cursa de destindere, deci viteza de reactie zero... Si asta dupa doar 32.000 km, in conditiile in care am mers rezonabil cu masina si am ferit gropile atat cat s-a putut. Am constat cu surprindere ca capacul de protectie al tijei amortizoarelor vechi e facut din plastic. Nu mi-a venit sa cred ce piese de "calitate" monteaza Citroen pe masinile pentru Romania. Am o parere proasta despre Delphi, care pare a fi o firma ce produce ieftinituri de proasta calitate. Ma rog, poate ca altii sunt multumiti cu Delphi. Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar se pare ca de multe ori calitatea e lasata la urma si se prefera montarea in fabrica a unor piese de calitate indoielnica, care sa pice atunci cand are service-ul mai mare nevoie de bani. Inutil sa mai spun ca amortizoarele Kayaba au o carcasa exterioara realizata integral din metal, ca si a oricarui alt amortizor produs de un fabricant care se respecta. Nu-mi dau seama daca e o situatie generala la Delphi sau a fost o comanda speciala facuta de Citroen pentru amortizoare de calitate "super", la pret promotional.
Una peste alta, sunt multumit de amortizoarele noi. N-am apucat inca sa fac multi km cu ele, dar prima impresie este favorabila. Masina e muuult mai stabila pe viraje luate in forta, nu se mai inclina la fel ca inainte. In acelasi timp, amortizoarele noi nu par a fi foarte dure si filtreaza relativ bine denivelarile, nu imi clantane dintii in gura cand merg pe zone mai denivelate. Asa cum am spus si mai sus, sunt o solutie de compromis. Pentru pretentiile mele de sportivitate se incadreaza si le recomand oricarei persoane care isi doreste o solutie de mijloc. Nu ma pot pronunta inca asupra fiabilitatii acestor amortizoare, dar sper sa nu am probleme cu ele si sa ma tina un numar rezonabil de km (>32.000 ).
Multumesc inca o data tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturile lor
si la Passat sint de plastic aparatorile, si la multe alte masini, asa ca nu de asta trebuie sa te plingi. iar Delphi e o firma chiar ok, contrar asteptarilor. pe de alta parte, Kayaba nu e un compromis ci o solutie fff buna, mai buna decit toate celelalta daca vorbim de o masina normala, nu una care trebuie sa raspunda si la alte exigente
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187669
Total subiecte 18617
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11704
Cel mai nou membru wilson