Pagina 1 din 4

Recomandare amortizoare spate pt. C3

Scris: Joi 27-Aug-2009 13:46
de vldst
Salut,

Din cauza unor probleme aparute la amortizorul spate dreapta, va trebui sa inlocuiesc ambele amortizoare pe spate. Dupa o mica cercetare a pietei de amortizoare, am gasit cam urmatoarele oferte (pretul e la bucata):

1) Monroe - 160 RON
2) Kayaba (KYB) - 190 RON
3) Sachs - 220 RON

Imi puteti face o recomandare, daca se poate bazata pe experienta personala? Vanzatorul mi-a laudat Monroe, care par a fi bunicele. In cazul Sachs au mai fost unele situatii cu oameni patiti carora le-au picat amortizoarele noi la nicio luna de la montare (ghinionisti probabil). Personal as opta pentru Kayaba, care au referinte bune (firma e japoneza la origine), dar nu am informatii sigure despre calitatea produselor lor.

Re: Recomandare amortizoare spate pt. C3

Scris: Vin 28-Aug-2009 19:14
de AngelTero
vldst scrie:Salut,

Din cauza unor probleme aparute la amortizorul spate dreapta, va trebui sa inlocuiesc ambele amortizoare pe spate. Dupa o mica cercetare a pietei de amortizoare, am gasit cam urmatoarele oferte (pretul e la bucata):

1) Monroe - 160 RON
2) Kayaba (KYB) - 190 RON
3) Sachs - 220 RON

Imi puteti face o recomandare, daca se poate bazata pe experienta personala? Vanzatorul mi-a laudat Monroe, care par a fi bunicele. In cazul Sachs au mai fost unele situatii cu oameni patiti carora le-au picat amortizoarele noi la nicio luna de la montare (ghinionisti probabil). Personal as opta pentru Kayaba, care au referinte bune (firma e japoneza la origine), dar nu am informatii sigure despre calitatea produselor lor.

mai bine alegi Monroe - 160 RON
am vazut pe mai multe masini si se comporta bine
si eu am problema la amortizoare cel de pe stanga spate e curs iar cel de pe dreapta scoate un zgomot ciudat le voi duce la intarit m am gandit mai bine pe toate 4 cu ocazia asta se mai imbunatateste si stabilitatea

Scris: Lun 31-Aug-2009 12:02
de tali_lucian
mai bine pune sachs pe gaz,eu asa am pus pe masina cam de un an si nu am nici o problema,poti sa te duci cu incredere la dl Ciocarlan nu te gindi la banii,nu le schimbi iar decit peste 50k cel putin.

Scris: Lun 31-Aug-2009 18:14
de vldst
Salut,

Multumesc tuturor pentru raspunsurile de pana acum. Nu e neaparat o problema de bani. Dar din experientele avute pana acum am invatat ca pretul nu reflecta intotdeauna calitatea unui produs. Adica poti avea surpriza sa cumperi produsul cel mai scump si tocmai acela sa pice.

Cred ca voi ramane pana la urma la Kayaba (KYB), dar mai am ceva timp sa mai reflectez, nu e exclus sa ma razgandesc. Ca specificatii, toate cele 3 variante sunt cam la fel (amortizoare standard cu gaz, fara veleitati sport).

De montat voi avea placerea sa le montez singur, intrucat amortizoarele pe spate sunt considerabil mai usor de schimbat decat cele pe fata si ar trebui sa ma pot descurca fara presa de arcuri :D

Scris: Lun 31-Aug-2009 23:48
de mariuss
Am impresia ca cele cu care vine din fabrica sunt chiar Kyb.

Scris: Mar 01-Sep-2009 18:14
de vldst
Sincer, ma cam indoiesc ca Citroen pune din fabrica amortizoare Kayaba. Cel mai probabil e vorba de niste amortizoare OE (produse de un alt fabricant pentru Citroen). E putin probabil sa regasesti denumirea producatorului marcata cumva pe amortizorul original, dar dupa ce voi da jos pocnitorile mele de pe spate, voi posta aici mai multe detalii, in caz ca le voi putea identifica cumva.

M-am uitat pe site-ul Kayaba si din ce scrie acolo fabrica lor de amortizoare auto se afla in Japonia. Sunt o gramada de marci auto japoneze care vin echipate stock cu amortizoare Kayaba (Subaru fiind una dintre ele). Asta cred ca spune ceva despre calitatea marcii :D

Scris: Mie 02-Sep-2009 16:55
de Bogdan2008
Eu ti-as recomanda Bilstein.

Scris: Joi 03-Sep-2009 21:03
de AngelTero
daca tot iti raman amortizoarele uzate incearca sa faci o experienta cu ele si sa le intaresti singur da mi privat si iti spun un mic sfat cum sa le intaresti.

Scris: Sâm 05-Sep-2009 21:38
de pr_ovidiu
Am pe spate Sacks . Parerea mea e ca is bune.
Alegerea e a ta.

Scris: Dum 06-Sep-2009 10:45
de mihai_ro77
am schimbat amortizoarele fata si am optat pentru monroe, deocamdata sunt multumit, stabilitate buna la viraje si la franare pe drum denivelat.
Toate cele bune.

Scris: Mar 08-Sep-2009 07:50
de Bogdan2008
Nu as recomanda nimanui sa "intareasca" amortizoarele la privat ... Ar fi in joc siguranta voastra si chiar nu merita, la cat costa un amortizor!

In general fortele de amortizare sunt extrem de greu de "ghicit", iar daca mergi la un privat nu o sa ai nici o sansa sa ai atat confort cat si reactie rapida. Sansele ca cele 2 amortizoare sa fie identice sunt de 1%! Posibilitatea sa nu mai ai acelasi volum de ulei este mare, sa ai deja mizerie in amortizor si sa se blocheze, sa se goleasca cilindrul de lucru datorita fortelor prea mari, etc ...

Scris: Mar 08-Sep-2009 10:14
de vldst
Nu prea ma tenta ideea de a intari amortizoarele oricum. Prefer sa le las asa cum le-a facut producatorul, care are cu siguranta o expertiza mult mai buna decat mine in a seta amortizoarele. Iar pentru mine siguranta personala si a masinii e mai importanta decat orice altceva.

Am mai facut unele cercetari pe forum si am gasit pareri impartite despre Monroe si Sachs. Aparent aceste 2 marci se vand cel mai bine la noi. Unii lauda in fel si chip Monroe (inclusiv vanzatorii de piese), dar am dat si peste post-uri cu oameni nefericiti, carora le-au curs amortizoarele la nici cateva luni de la montaj. Aceeasi problema am intalnit-o si cu Sachs. E posibil ca piata romaneasca sa fie invadata si cu falsuri (in special Sachs). Despre Bilstein nu stiu mare lucru, decat ca sunt facute la Sibiu si par a avea mai multe proveniente (unele facute prin Vest, altele la noi). Despre Kayaba nu am auzit multe lucruri de rau, dar probabil sunt mult mai putini cei care si-au montat asa ceva, comparativ cu cei care au Monroe sau Sachs.

Scris: Vin 11-Sep-2009 19:03
de AngelTero
Bogdan2008 scrie:Nu as recomanda nimanui sa "intareasca" amortizoarele la privat ... Ar fi in joc siguranta voastra si chiar nu merita, la cat costa un amortizor!

In general fortele de amortizare sunt extrem de greu de "ghicit", iar daca mergi la un privat nu o sa ai nici o sansa sa ai atat confort cat si reactie rapida. Sansele ca cele 2 amortizoare sa fie identice sunt de 1%! Posibilitatea sa nu mai ai acelasi volum de ulei este mare, sa ai deja mizerie in amortizor si sa se blocheze, sa se goleasca cilindrul de lucru datorita fortelor prea mari, etc ...

as vrea daca tot veniti cu un sfat sa fi incercat macar... si aici te contrazic total !! am pe masina nu citroen ! o alta masina competitiva doar pentru curse cat si de strada, folosita pentru cursele pe 402+VTM. legat de confort logic ca nu o sa mai ai confort dar macar iti permiti sa ataci unele viraje in forta si masina sa ti stea nemiscata eu prefer genul mai sportiv nu barca cu vasle.

Scris: Dum 13-Sep-2009 19:58
de vldst
Baieti, am rezolvat astazi problema.

Am optat pana la urma pentru Kayaba, am fost ieri si am ridicat amortizoarele. Kayaba fabrica pentru C3 doar amortizoare Excel-G (atat pe fata, cat si pe spate). Excel-G este un tip de amortizor bitubular, care a fost conceput pe ideea unui compromis intre sportivitate si confort. Codul pentru spate la C3 este KYB343396. Sunt "Made in Japan" :D

M-am chinuit nitel astazi cu ele, mai ales cand a trebuit sa strang piulita din capatul de jos al amortizoarelor, cu roata pe pamant, dar am reusit pana la urma. A trebuit sa fac nitica echilibristica cu 2 chei simultan, una fixa, de tinut contra, si cealalta dinamometrica stand pe burta sub masina :D

Pentru cei curiosi... amortizoarele din fabrica, montate de Citroen pe masina mea, sunt Delphi. Le-am gasit intr-o stare deplorabila, d-abia mai reveneau pe cursa de destindere, deci viteza de reactie zero... Si asta dupa doar 32.000 km, in conditiile in care am mers rezonabil cu masina si am ferit gropile atat cat s-a putut. Am constat cu surprindere ca capacul de protectie al tijei amortizoarelor vechi e facut din plastic. Nu mi-a venit sa cred ce piese de "calitate" monteaza Citroen pe masinile pentru Romania. Am o parere proasta despre Delphi, care pare a fi o firma ce produce ieftinituri de proasta calitate. Ma rog, poate ca altii sunt multumiti cu Delphi. Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar se pare ca de multe ori calitatea e lasata la urma si se prefera montarea in fabrica a unor piese de calitate indoielnica, care sa pice atunci cand are service-ul mai mare nevoie de bani. Inutil sa mai spun ca amortizoarele Kayaba au o carcasa exterioara realizata integral din metal, ca si a oricarui alt amortizor produs de un fabricant care se respecta. Nu-mi dau seama daca e o situatie generala la Delphi sau a fost o comanda speciala facuta de Citroen pentru amortizoare de calitate "super", la pret promotional.

Una peste alta, sunt multumit de amortizoarele noi. N-am apucat inca sa fac multi km cu ele, dar prima impresie este favorabila. Masina e muuult mai stabila pe viraje luate in forta, nu se mai inclina la fel ca inainte. In acelasi timp, amortizoarele noi nu par a fi foarte dure si filtreaza relativ bine denivelarile, nu imi clantane dintii in gura cand merg pe zone mai denivelate. Asa cum am spus si mai sus, sunt o solutie de compromis. Pentru pretentiile mele de sportivitate se incadreaza si le recomand oricarei persoane care isi doreste o solutie de mijloc. Nu ma pot pronunta inca asupra fiabilitatii acestor amortizoare, dar sper sa nu am probleme cu ele si sa ma tina un numar rezonabil de km (>32.000 :D ).

Multumesc inca o data tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturile lor :)

Scris: Lun 14-Sep-2009 11:24
de khan
si la Passat sint de plastic aparatorile, si la multe alte masini, asa ca nu de asta trebuie sa te plingi. iar Delphi e o firma chiar ok, contrar asteptarilor. pe de alta parte, Kayaba nu e un compromis ci o solutie fff buna, mai buna decit toate celelalta daca vorbim de o masina normala, nu una care trebuie sa raspunda si la alte exigente