Am si eu (de fapt aveam) azot.
Pe scurt, parerea mea este ca presiunea variaza cu temperatura, ca pt orice alt gaz (p*V = niu*R*T, mersi Dan ;)).
Ca argumente rationale pt umflarea cu azot ar fi lipsa vaporilor de apa (ce zicea DanCld mai sus, punctul b' ) si eventual prevenirea imbatranarii stratului interior al cauciucului (din cauza absentei oxigenului).
Acum, pe larg, experienta mea cu azotul:
- aprilie 2005 - Sama Service - temperatura exterioara de ~11 grd Celsius, imi schimb cauciucurile de iarna cu cele de vara (folosind aceleasi jante).
Cu ocazia asta bag si azot, ca experiment.
Deci presiune initiala 2.1 fata / 2.3 spate, la temp de ~11 grade, azot.
- iulie 2005 - ma duc la Sama pt o verificare de presiune.
Rezultat: 2.2 fata / 2.4 spate, azot, cauciucuri
calde (verificare de presiune am facut-o la vreo 7 minute dupa ce am ajuns acolo).
Temperatura exterioara - circa 25 grade.
Tips&tricks: daca ati bagat azot de la Sama, verificarea de presiune si eventuala completare cu azot este gratuita!

- sfarsit de august 2005: folosind un manometru de 5 lei din Cora, fac o verificare de presiune, de data asta cu cauciucurile reci.
Temperatura exterioara: vreo 30 grade
Rezultat: 1.9 fata / 2.1 spate. Naspa.
Ma duc imediat la o vulcanizare din apropiere (circa 7 minute de mers cu masina) sa verific presiunea.
Rezultat: 2.2 fata / 2.4 spate. Le spun sa mai bage un +0.1 atat pe fata cat si pe spate, constient de faptul ca imi impurific bunatate de azot

Dar totusi imi era prea lene sa ma duc la Sama pt atata, plus ca peste vreo 2 luni oricum instalez pneurile de iarna.
- 26 septembrie 2005: hai sa testez noua pompa de picior (branduita Michelin), cumparata din Carrefour.
Atat pompa asta (are manometru) cat si doua manometre de 5 lei se incapataneaza sa arate identic: 1.9 fata si 2.1 spate (la rece).
Ma enervez si bag un 2.3 fata / 2.5 spate (adio azot)
Adevarul e ca topaie un pic acum, dar cauciucurile arata in sfarsit umflate (fara "burta") si broscuta sta mai ferm in viraje.
P.S. Mi-e frica sa ma duc la vulcanizarea aia de cartier, de ce valori mi-ar putea arata manometrul lor
