OBD-2 (EODB) pt C3

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 07-Feb-2006 17:09

Eugen, voi apela la tine pe post de arbitru.

Te rog spune-mi opinia ta referitoare la urmatoarele afirmatii:
1. "Avansul" este o intarziere a momentului cand se da scanteie.
2. Cu cat valoarea pt avans este mai mica (cred ca am gresit cand am spus "ideal zero", dar voiam sa subliniez o idee), cu atat se produce mai mult lucru mecanic util.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mar 07-Feb-2006 17:10

eugenro2001 scrie:
Arise scrie:Geniule, ce e ala PMS? Pre Menstrual Syndrome?


P.M.S. = Punctul Mort Superior

P.M.I. = Punctul Mort Inferior

Reprezinta pozitia in care pistonul isi schimba directia de miscare. Daca nu ar exista acest "avans" si scanteia ar detona amestecul exact cand pistonul se afla in P.M.S., nu ar mai ajuta la continuarea miscarii de rotatie a motorului ci mai curand l-ar frana sau chiar l-ar face sa se invarta invers.

@Arise -nu e mare diferenta :)

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 17:13

Daca se intampla aberatia asta, atunci da, recunosc ca am gresit.
Inchipuie-ti ca nu este o aberatie.
Eugen, daca nu ar exista avansul, nu s-ar invarti in sens invers, ci ar scadea foarte mult randamentul motorului, precum si o incalzire puternica a supapelor de evacuare, precum si o uzura mai intensa a pistonului si cilindrului, deoarece deplasarea accentuata a arderii in detenta mareste timpul de contact al flacarii cu cilindrul.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 17:30

Benzina nu arde instantaneu. Avansul optim se realizeaza cand faza principala de ardere se realizeaza simetric fata de PMS, deoarece in acest caz se produce o durata minima de ardere.(cu cat presiunea este mai mare, cu atat benzina arde mai repede)

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 07-Feb-2006 17:57

Eu am spus ca "ar detona amestecul exact cand pistonul se afla in P.M.S" deci in acest caz avansul ar trebui sa fie negativ 8) .

In ceea ce priveste daca este "avans" sau "intarziere" nu sunt suficient de pregatit ca sa pot raspunde. Dar s-ar putea ca la viteza cu care se petrec lucrurile in motor, timpul de cand apare scanteia si pana se produce detonatia sa fie suficient de mare astfel incat scanteia sa trebuiasca data inainte de P.M.S., in acest caz termenul de "avans" fiind corect.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 18:07

Poate ti se pare paradoxal, dar avansul la turatii mai mici poate fi mai mare uneori,daca sarcina motorului este foarte mica.

.....ideea este sa nu se ajunga la detonatie.
Ultima oară modificat Mar 07-Feb-2006 20:35 de către sorin., modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 07-Feb-2006 18:31

Sorin are dreptate. Dar si mars2k are dreptatea sa :) intr-un fel.

"injection timing retard" se traduce prin intarzierea timpului de injectie nu de aprindere. Doar ca eu nu am auzit ca vre-un sistem de injectie sa faca asta pentru ca nu-i vad utilitatea.
"ignition timing retard" este intarzierea timpului de aprindere. Asta are o logica doar in situatia urmatoare:
motorul conceput sa foloseasca benzina de 98 are avansul x grade. Pui benzina de 95 atunci calculatorul corecteaza avansul, mai precis il scade (ceea ce echivaleaza cu o intarziere) pentru a nu mai detona. Scaderea de avans se face NUMAI daca apare detonatia. Cu alte cuvinte, motorul nu stie cu ce benzina mergi tu. Daca detoneaza, ii scade avansul cu y grade timp de 2-3 secunde, apoi revine.
Daca pui benzina de 100 nu se modifica avansul, pentru ca el are o valoare maxima fixa. Si aia e definita pentru benzina de 98.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 07-Feb-2006 19:39

Imi cer scuze pt confuzia initiala.
Intr-adevar, era vorba despre "ignition timing retard" si nu de "injection timing retard" :(

Si intr-adevar, asta as vrea sa verific cu scanner-ul EOBD - care sunt valorile i.t.r. pt COR 95, 98 si 100.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 20:28

Si intr-adevar, asta as vrea sa verific cu scanner-ul EOBD - care sunt valorile i.t.r. pt COR 95, 98 si 100.

Si ce demonstrezi cu asta?
Apropo, la ce sarcina a motorului vrei sa verifici asta?
Verificarile astea au fost facute de oameni mai competenti in domeniu, cand s-a proiectat motorul.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 20:43

. Pui benzina de 95 atunci calculatorul corecteaza avansul, mai precis il scade (ceea ce echivaleaza cu o intarziere

Ai zis bine ,,echivaleaza,, caci asta nu inseamna neaparat ca se ajunge la o intarziere fata de PMI. (poate daca pui gazolina :lol: )
PMI= punctul mort intern :lol:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 08-Feb-2006 11:23

sorin. scrie:Verificarile astea au fost facute de oameni mai competenti in domeniu, cand s-a proiectat motorul.

Absolut de acord, dar au fost facute cu benzina de la ei din tara. :)

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Joi 26-Oct-2006 14:53

Exista acolo linia de comunicatie K ISO-9141/2? Daca conectorul este standard de 16 pini ar trebui sa fie pin 7. Nu stiu cum este la Citroen.
Daca exista atunci poate fi utilizata, anume, printr-o interfata relativ simpla se poate face conectarea intre ECU (Engine Control Unit) si un COM de pc (sau laptop).

Fabricantul este cam obligat sa respecte "partea comuna", sa raspunda la ce scrie in standard, asta daca vrea sa pretinda ca este standard.
Exista si interogari nestandard.

Revenind la ISO, exista un numar de cateva moduri de lucru, unul fiind "Get OBD Data". In acest mod avem 32 de PID-uri (Parameter ID) iar fiecare masina le are pe astea 32 sau cel mult 32.
Fiecare asemenea PID (cu exceptia lui 0) inseamna interogarea lui ECU cu scopul obtinerii valorii unui anumit parametru. Exista lista completa a acestora.
De fapt prin interogarea cu PID00 (Get Supported PIDs) se obtine indexul PID-urilor suportate. Aceasta interogare intoarce 4 octeti in care avem bit 0 = 0/1 dupa cum PID01 nu este este suportat / (este suportat), bit 1 este pentru PID02... bit31 este pentru PID32.

Printre aceste PID-uri standard exista si cel de obtinere a avansului la aprindere, anume PID 14.

PID 0E
- Get Ignition Advance
- string to send: '010E06’
Receive 13 bytes
Returns one byte response in location 12-13 of received data
Ignition Advance Deg. = (B1/2)-64

De exemplu daca octetul receptionat de la ECU are valoarea B1 = 140 atunci vom avea:
Ignition Advance Deg = 140/2-64 = 70-64 = 6 grade.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Joi 26-Oct-2006 21:10

la obiect...

Daca imi folosesc interfata realizata de mine dupa scheme dupa net si folosesc un soft de genul VAG COM obtin ceva...???
Eu unul am fost foarte entuziast la realizarea interfetei da cand am terminat-o mi s-a taiat si cheful de a o infige in mufa de la masina. N-am chef si nici bani sa-mi duc masina pe platforma la reprezentanta...
Dati si voi niste linkuri spre interfete care merg ok si nu fac nazuri si linkuri de softuri cu care sa vedem ce se ascunde in ecu-ul masinii.

Mufe si pini pt ea gasiti pe okazii.ro, vinde un tip destul de ieftin (mai ieftin decat le-am cumparat eu :( ).
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Vin 27-Oct-2006 08:40

Acei parametri prevazuti in standard se pot obtine, cred ca pe orice masina care se pretinde standard. Sau cea mai mare parte dintre ei, anume cei pentru care interogarea PID00 raspunde cu 1 pe bitul respectiv.
De exemplu desi exista in standard un parametrul pentru viteza (PID0D: Get vehicle speed) unele masini nu au senzor de viteza deci ECU nu stie viteza de deplasare a masinii si, normal, nu are cum sa o furnizeze, la nici o interogare.

Este o comunicatie intre 2 calculatoare conform cu un anumit protocol, asa trebuie privita.
Eu am scris singur softul de diagnoza si astept sa imi faca cineva o interfata.
Intentionez chiar sa il public, inclusiv sursa.


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO