HELP Radio C3

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 17:59

Uitati si ce-am scos din mufa asta quadbloc de la masinul meu.
EDIT: vldst mi-a semnalat greselile din pinout, asa ca dupa o verificare am modificat si postul. Cu mufa conectata corect, radioul merge si fara cheie in contact, pana intra in ECO mode folosindu-se de 12Vcc permanent
Imagine
In blocul de conexiuni al difuzoarelor am rectificat si am scris si unde duce fiecare (vldst mi-a atras atentia), iar pe celalalt bloc, am "colorat" ce fire vin de sub bord si sub ce cod de culoare.
Ma lamureste si pe mine cineva care-i treaba cu mufa asta si de ce sunt conectate doar firele astea sau ma lamuresc singur cu google-ul. Am auzit ceva de vre-o bucatica de server pe ftp... i-am trimis un mail la admin, poate ma rezolva mai repede c-o parola. Daca nu, care aveti, puteti sa intrati si sa-mi dati si mie diagramele electrice aflate in manualul de service al masinii (repair manual)...

Va rog io.... mult.... e loc si de'un Cico!
Ultima oară modificat Lun 13-Noi-2006 19:07 de către MaxiTechnicus, modificat 1 dată în total.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 18:14

Din pacate, nu avem pe server-ul de FTP niciun manual pentru C3, nici macar cel de utilizator, darmite manualul de reparatii... S-ar putea sa se gaseasca ceva pe Planete Citroen, daca te ai bine cu franceza.

Pentru contul de FTP, poti sa-i dai PM lui WLD, administratorul forumului si te rezolva el.

In ultima poza a mufei nu apare niciun fir pentru KG, ILL si CAN+ (ar trebui sa fie totusi un fir macar pentru CAN+). De asemenea, esti sigur ca culorile pentru BAT si IGN sunt corecte? N-ar trebui sa fie un rosu pentru IGN, respectiv galben pentru BAT?

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 19:01

Nu e neaparata nevoie sa ai + CAN dupa parerea mea. Cred ca spun prostii dar am impresia ca minusul CAN e izolat galvanic fata de minusul carcasei din motive mai mult decat practice - la primul fulger ai prajit ECU daca n-ai un traf de separatie pe undeva. In al doilea rand cred ca minusul ala e pus acolo sa-l folosesti impreuna cu alarma, ca sa o protejezi si pe ea, caci sunt mai mult ca sigur ca ai fost trezit din somn cand a inceput sa urle o alarma in parcare de la un amarat de fulger. In felul asta, descarcarea electrostatica din aer trece si prin tabla masinii, dar nu face nici un peak demn de activat alarma, care se uita la senzorii ei. Sectiunea utila a firelor de pe alimentarea radioului e destul de mare, tine si 50A daca-ti pui mintea cu ea, da nu e de dorit, pe cand firele de alarma si - CAN sunt destul de subtiri ceea ce arata ca nu's proiectate pt sarcini mari.

Daca am zis prostii va rog corectati-ma, sa nu prostesc si pe altii ...
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 19:13

Eu banuiesc ca semnalele de pe bus-ul CAN sunt diferentiale, adica e folosita o tensiune pozitiva pentru "1" logic, respectiv o tensiune negativa pentru "0" logic (asta daca e folosita logica pozitiva, altfel sensul tensiunilor se inverseaza pentru cele 2 cifre binare). Utilizarea semnalelor diferentiale sporeste imunitatea la zgomot a bus-urilor digitale folosite de calculatoarele dintr-o masina, care sunt asaltate cu tot felul de paraziti acumulati de prin toata cablaraia aranjata mai mult sau mai putin haotic. Daca semnalele de pe busul CAN sunt diferentiale nu exista absolut nicio legatura electrica intre semnalul CAN- si GND, masa caroseriei!

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 20:01

vldst scrie:Eu banuiesc ca semnalele de pe bus-ul CAN sunt diferentiale, adica e folosita o tensiune pozitiva pentru "1" logic, respectiv o tensiune negativa pentru "0" logic (asta daca e folosita logica pozitiva, altfel sensul tensiunilor se inverseaza pentru cele 2 cifre binare). Utilizarea semnalelor diferentiale sporeste imunitatea la zgomot a bus-urilor digitale folosite de calculatoarele dintr-o masina, care sunt asaltate cu tot felul de paraziti acumulati de prin toata cablaraia aranjata mai mult sau mai putin haotic. Daca semnalele de pe busul CAN sunt diferentiale nu exista absolut nicio legatura electrica intre semnalul CAN- si GND, masa caroseriei!


Din cate stiu eu, - din nou zic, s-ar putea sa zic prostii - busul CAN foloseste codarea NRZ. NRZ-ul asta merge pe pricipiul bit 1 = nivel de tensiune de x Volti, bit 0 = nivel 0 de tensiune. Fratiorul lui NRZ e RZ, adica return-to-zero, singura diferenta fiind ca caderea de la nivelul x de tensiune e interpretata ca bit 1. Manchesterul diferential, care le combina oarecum, folosit si in Ethernet, interpreteaza panta ascendenta ca fiind bit 0 si panta descendenta a unui nivel de tensiune ca fiind bit 1. Acuma nu m-am exprimat in termenii invatati la cursul de CCNA, da oricum nu te lua de panta, ca e panta oricum a-i da-o, chiar daca vrei sa crezi ca sunt semnale dreptunghiulare pe osciloscop.

De ce am fir de CAN- si nu am tras si firul de + habar n-am. S-or fi gandit frantujii ca nu cumva sa fac vre'un strap pe-acolo sa omor masina

:lol:
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 08-Noi-2006 20:07

can - si can + sunt folosite la cd pt cresterea volumului in funtie de viteza masini;separarea can-ului se face din calculatorul central

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 20:14

cbx scrie:can - si can + sunt folosite la cd pt cresterea volumului in funtie de viteza masini;separarea can-ului se face din calculatorul central


Pachetele de date care ajung la CD si provoaca digital outputul de crestere a volumului sunt descifrate de unitatea de cd, ele sunt pachete de date care contin si identificator de device audio, deci practic ECU comanda cresterea sau scaderea volumului in functiile de analog inputurile primite de la senzorul de turatie. CAN- si CAN+ reprezinta terminalele de nivel 1 - model OSI la transmiterea datelor, nivelele de mai sus facand alte operatii de descifrare a pachetelor de date.
O sa caut specificatiile protocolului de date si in masura in care va intereseaza o sa si postez info despre ele.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 21:33

Da, e clar ca exista o comunicatie pe bus-ul CAN intre device-uri pentru a regla nivelul sunetului in functie de viteza de deplasare. Din pacate, chestia asta functioneaza doar cu radio CD-ul de fabrica. Protocolul CAN e destul de stufos si contine specificatii electrice pentru partea de codare, ca si protocolul propriu-zis pentru comunicatia de date intre device-urile conectate pe bus. Atentie, nu cred ca ECU este implicat in mecanismul acesta de reglare. El nu are habar decat de turatia motorului, precum si de alti parametri importanti legati de functionarea si controlul motorului, dar viteza de deplasare presupun ca e cunoscuta doar de calculatorul care comanda afisajul de la volan (probabil BSI-ul sau un controller separat).

MaxiTechnicus, chiar as fi interesat daca poti face rost de o schema a instalatiei electrice a C3-ului sau macar una principiala a unei masini cat de cat "moderne", ca sa vedem si noi cam cu ce gadget-uri electronice ne este impanata masina!

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 22:14

vldst scrie:MaxiTechnicus, chiar as fi interesat daca poti face rost de o schema a instalatiei electrice a C3-ului sau macar una principiala a unei masini cat de cat "moderne", ca sa vedem si noi cam cu ce gadget-uri electronice ne este impanata masina!


Way ahead of you brotha' :P

Am gasit tot manualul de C3, si atentie, nu brosurica aia tampitica in care iti zice cum sa pornesti stergatoarele de parbriz (e buna si carticica aia dac-o citesti cat e nou masinul... io am fost extraordinar de bucuros cand am descoperit la vreo 2 saptamani ca C3ul meu arunca apa si pe hayon ;)).

In sectiunea elecrica.... surpriza... am gasit n tipuri de diagrame electrice, m-am impiedicat si de ceva care striga diesel dintr-un header. Adminul de aciea de pe forum nu mi-a raspuns la email asa ca n-am unde sa va urc documentatia.... so sad :cry:

Am citit specificatiile CANului dupa ce am cautat ca turbatul prin RFCurile internetului ca sa descopar ca protocolul e de fapt proprietar al Bosch. Am avut dreptate, se codeaza cu NRZ, si mai dureaza cateva zile sa-mi dau seama cu ce se mananca fiecare bit trimis si primit folosind protocolul asta. Acuma studiez structura packetelor, frameuri & sh*t.
Ca si o chestie care revine on-topic, daca v-ati fript si v-ati luat adaptorul quadlock -> ISO la 17 euro de la ATS, va zic ca-l gasiti si pe capodimonte.ro la vreo 8 lei. La fel si cu adaptorul de antena fakra-> ISO pe care il gasiti tot pe-acolo.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 22:32

Bravo, MaxiTechnicus. As zice ca ai vreo pila la Citroen sau esti vreun vrajitor de faci rost de atata documentatie... Esti o adevarata comoara la casa omului, pardon, a forumului :lol: Ramanem noi datori cu o bere, poate mai multe!

Bus-ul CAN este intr-adevar proprietar Bosch, nu vei gasi in niciun RFC sau alt standard de networking cu specificatiile lui. Asta pentru ca e un bus pentru comunicatii intre embedded devices (controller-e in special), functioneaza doar pana la nivelul 2 in stiva OSI, desi nu prea are treaba cu networking-ul, dar poate fi raportat si la modelul asta. As zice ca e cam vechiut, are deja o vechime pe piata si cred ca vor apare, daca nu au aparut deja bus-uri mai capabile. Dar fiind de o vreme pe piata, s-a impus intr-o oarecare masura ca standard in automatizari, cu toate ca exista inca probleme de compatibilitate intre device-uri care se lauda ca ar respecta standardul.

Cu adaptorul m-am fript din pacate si am platit pe el mai mult decat facea. Dar asta e... Sa-mi fie invatatura de minte! Acum stiu macar ca fara adaptor nu se putea monta radio CD-ul...

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 22:45

Dupa ce-mi rezolv mp3playerul asa cum vreau eu, poate o punem si de-o interfata de diagnoza si nu numai. Am vazut un thread p-aci cu titlu de genul odb2, dar n-am descoperit decat posturi de genul "io sunt destept" si "quote/ io sunt destept/quote - IO SUNT CEL MAI DESTEPT ca stiu unde-i punctu mort la masina"

Nu stiu care e treaba cu abtibildurile alea cu Club Citroen ca as fi vrut si io sa-mi tunez masinu cu asa ceva da nu prea ma vad avand timp sa vin la vreo intalnire d-asta a pasionatilor citronisti, mare parte din cauza ca imi e peste mana sa bat 400km doar pt asta.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 22:55

Pai te asteptam la intalnirile noastre, ale citroen-istilor din Bucuresti! Nu strica sa bati chiar si 400 de km dus-intors. Ai diesel, ce naiba... :D Se merita sa mergi cu motorul asta cat mai mult ca sa-ti scoti banii mai repede. Si la drum lung e foarte economica daca mergi pana-n 100 de km/h. Sa vedem, poate reusim sa ne adunam pana-n Sarbatori la o intalnire...

Hai c-am dat-o in off-topic si ne iau cu farasul moderatorii...

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 11-Noi-2006 18:20

MaxiTechnicus, vezi ca s-au strecurat niste greseli in diagrama mufei pentru radio CD pe care ai postat-o zilele trecute.

Astazi am avut si eu ceva mai mult timp liber si m-am ocupat pe indelete de o reinstalare serioasa a head unit-ului meu. Of, mesterii astia mi-au facut o treaba de-mi vine sa-mi smulg parul din cap...

Dar sa revin la mufa. Sunt gresit indicati pinii pentru alimentari la mufa respectiva. Ei sunt in realitate dispusi asa:

DS+ DS- CAN+ ALARM
DF+ DF- CAN- ILL
SF+ SF- KG IGN
SS+ SS- BAT GND

Concret, firul rosu-verde este GND (masa caroserie), firul verde este BAT (plus permanent), iar firul gri este IGN (plus prin cheie). Scuze ca n-am facut si eu o diagrama cu un Paint ceva si postez dispunerea pinilor asa, dar nu prea am timp acum.

Am testat treaba asta cu un multimetru digital, e simplu sa verifici si tu.

In privinta celoralte fire, am observat si eu ca nu am fire conectate pentru CAN+ si ILL. Am o alta remarca, firul CAN- e de culoare verde la mine, nu galbena ca in diagrama ta!!! Ma tem ca daca vrei sa folosesti functia de dimmer a head-unitul-ui nu ai alta solutie decat sa te conectezi la semnalul de pozitii din BSI. La mine asa e facuta instalatia. Nu exista semnal direct de illumination, tras din fabrica in mufa de radio CD. Am incercat sa ma joc cu pozitiile si sa vad cu multimetrul daca se schimba ceva pe ceilalti pini, dar pinul CAN- indica permanent cam 0.5 Volti, iar pinul ALARM bascula intre 4,3 Volti si vreo 11,3 Volti, dupa o regula nestiuta de mine.

Mi-am facut destui draci pe ziua de azi. Am vrut sa scot radio CD-ul de pe alimentarea directa. Desteptul de mester imi legase pe adaptorul de la mufa Citroen la mufele ISO firul galben la firul rosu. Numai ca idiotul mi-a taiat jumatate din firul rosu cu papuc cu tot! Mama, ce l-am injurat... Nu mai zic de alte treburi facute la stilul de lasa-ma sa te las, tipic romanesc. Am muncit de mi-au sarit capacele ca sa fixez sina radio CD-ului ca lumea. El o lasase asa, cat sa nu sara din bord...

In concluzie, am un sfat pentru bucuresteni si nu numai. Oameni buni, nu va montati nimic la Alarm Service 96. Nu-mi place ca trebuie sa le fac reclama negativa, dar pe mine m-au usurat de o gramada de bani (au niste preturi cam nesimtit de mari, dar nu mi-am dat seama pe moment) si nici nu fac treaba de calitate.

MaxiTechnicus, tu de unde ti-ai luat adaptorul pentru radio CD? Parca ziceai ceva de capodimonte.ro? Au marfa buna la preturi decente, sunt prompti?

Ai reusit sa postezi pana la urma documentatia pe server-ul de FTP? Ca m-ar interesa si pe mine si probabil mai sunt si altii interesati...

Multam.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Sâm 11-Noi-2006 23:17

Nu am avut timp sa verific manual acest pinout. Oricum el este luat din mai multe surse si am postat si eu ce-am crezut ca este mai descriptiv si mai placut ochiului. Daca baietii de la Citroen ne-au rezervat surpriza asta sa le fie rusine, pt ca pinoutul la orice mufa e universal, de-aia si 1000 de tipuri de mufe, ca fiecare nebun cu mufa lui, da' pinoutul trebuie conform patentului. Ma bucur ca inca n-am avut timp sa-mi fac eu mufa si s-o montez in masin.... Mama cati nebuni pe lumea asta...

Cat despre capodimonte, vezi ca gasesti acolo tot ce-ti trebuie pt instalatia audio. TOT, gama COMPLETA. Sunt foarte multumit de prestatia lor si de preturile care le au, singura problema e cu produsele care nu le au pe stoc si sunt in antrepozitul lor de la polonezi, dar oamenii sunt super-cinstiti si iti zic si cand pleaca produsul din antrepozit spre ei, ca sa nu ai surprize neplacute peste 2 luni de Craciun cand in loc de brad sa iei difuri la masin.

Au de la tweetere, rame de mp3player, suporti pt usile din spate, mufe pt difuzoare, mufe adaptoare si suruburi, toate pt C3 sau alte modele ca au oferta variata, la preturi mai mult decat rezonabile. Pt Dumnezeu, perechea de tweetere e doar vreo 50 lei si se potriveste ca la mama ei...

O sa editez posturile si imaginile in cauza, multam mult ca te-ai deranjat sa bagi multimetrul prin mufa.
In legatura cu postatul manualului de service, tre sa ma mai informez in legatura cu legalitatea postarii lui, avand in vedere ca forumul e urmarit, n-as vrea sa am probleme din cauza la oamenii de bine de pe la dealeri.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 11-Noi-2006 23:32

Nu stiu cat de "universala" e mufa de radio CD a C3-ului. Aruncand un ochi pe capodimonte.ro, cred ca am mai vazut aceeasi mufa si la unele adaptoare pentru masini Ford (Ford Mondeo parca). Mai mult ca sigur mufa nu e proiectata si fabricata de Citroen, ci cumparata de la un tert. Citroen nu e obligat sa respecte in proportie de 100% layout-ul indicat de fabricantul mufei. D-asta exista adaptoare, pentru ca unii aleg sa nu respecte standardele :evil: Nu stiu unde auzisem eu si am ramas cu ideea ca masina are cablare ISO. Acum e clar ca C3 nu are mufa ISO pentru radio CD. Aviz amatorilor de montat radio CD-uri in masina asta.

Referitor la documentatie, server-ul de FTP al clubului nu e public si nici nu cred ca poti sa postezi pe forum documentatia respectiva. Il poti intreba tot pe WLD despre aspectele legale ale chestiunii.


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern