
RadioCD - nu se ĂŽnchide la oprirea contactului
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Am mĂŁsurat voltajul la mufa din bord (cele 4 fire).
Mufa verde groasĂŁ: 14 V cu motorul pornit, 12,8 V cu motorul oprit
Mufa verde/galben: masa
Mufa verde subĂžire: 4,7 V cu motorul pornit, 4,5 V cu motorul oprit (dupĂŁ 1 minut se fac 11,5 V ???)
Mufa roÂşie subĂžire: 0,35 V cu motorul pornit, 0,5 V cu motorul oprit.
Poate vĂŁ ajutĂŁ aceste date.
Mufa verde groasĂŁ: 14 V cu motorul pornit, 12,8 V cu motorul oprit
Mufa verde/galben: masa
Mufa verde subĂžire: 4,7 V cu motorul pornit, 4,5 V cu motorul oprit (dupĂŁ 1 minut se fac 11,5 V ???)
Mufa roÂşie subĂžire: 0,35 V cu motorul pornit, 0,5 V cu motorul oprit.
Poate vĂŁ ajutĂŁ aceste date.
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Nu ai cum sa-ti alimentezi Radio CD-ul si sa mearga pe cheie doar folosind firele din mufa originala. 4,5V si ce mai aveai pe acolo sunt pentru comenzile la volan si legatura cu displeiul. Ca sa-ti mearga pe cheie trebuie sa iei plusul din alta parte. Mie cel mai la indemana mi-a fost alimentarea la bricheta (priza). Daca te pricepi cat de cat reusesti sa desfaci cateva plastice pe acolo si sa ajungi la fire. Sunt uni care zic ca nu e bine sa te alimentezi de la bricheta; dar eu n-am avut probleme din moment ce nu am consum foarte mare.
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Fratilor, treaba e foarte simpla. Daca ati cauta pe forum, veti vedea ca s-a mai scris despre povestea asta.
Faptul ca radio CD-ul nu se opreste dupa ce iei contactul inseamna un singur lucru: firul de plus prin cheie (+12V IGN) e pus in scurt cu plusul permanent (+12V BAT)!
Dupa cum a observat si autorul topicului, pe mufa proprietara Citroen, a carei schema poate fi gasita intr-un alt topic (folositi cu incredere functia search), exista 3 fire vitale pentru alimentarea radio CD-ului: plus permanent (fir galben), plus prin cheie (fir rosu) si masa (fir negru).
Exista 2 variante de alimentare a radio CD-ului:
1) alimentare "cinstita", consecventa cu politica Citroen, dar care iti cam scoate peri albi cand calculatorul BSI decide sa intre in Economy Mode. In varianta aceasta plusurile sunt legate in schema 1-la-1. Concret, plusul permanent de pe mufa Citroen este legat la plusul permanent al radio CD-ului, respectiv plus prin cheie este legat la plusul prin cheie al radio CD-ului. Folosind aceasta schema de alimentare, radio CD-ul trebuie sa se opreasca atunci cand se ia contactul!
2) alimentare "pe direct", schema care presupune scurtcircuitarea celor 2 plusuri ale radio CD-ului si legarea acestora impreuna la plusul permanent de pe mufa proprietara Citroen. In aceasta situatie, plusul prin cheie al masinii nu mai este folosit. Mare atentie ca scurtcircuitarea celor 2 plusuri se face pe mufele (sau adaptoarele) radio CD-ului si nu pe mufa masinii! Cu aceasta scheme de alimentare, radio CD-ul va fi pacalit sa "creada" mereu ca masina are cheia in contact. In consecinta, vom putea folosi radio CD-ul si cu contactul luat si chiar daca BSI-ul intra in Economy Mode (atentie la consum!).
In ambele situatii, nu aveti nevoie de fire trase de la baterie sau alte sofisticarii, atata timp cat alimentati un banal radio CD si nu statii de amplificare sau alte minunatii. Mufa proprietara Citroen, pentru radio CD, fara modificari sau alte improvizatii, este arhisuficienta. In afara de aceasta, va mai trebuie un adaptor care sa faca trecerea de la mufa Citroen la mufe ISO A+B si de adaptorul, primit odata cu radio CD-ul, care sa realizeze conversia de la mufa proprietara a radio CD-ului la mufe ISO, in cazul in care radio CD-ul nu are mufe ISO chiar pe el (putine au asa ceva).
Parerea mea personala este ca undeva exista un scurt intre plusul permanent si plusul prin cheie. Verifica cu mare atentie toate adaptoarele si firele de legatura...
Faptul ca radio CD-ul nu se opreste dupa ce iei contactul inseamna un singur lucru: firul de plus prin cheie (+12V IGN) e pus in scurt cu plusul permanent (+12V BAT)!
Dupa cum a observat si autorul topicului, pe mufa proprietara Citroen, a carei schema poate fi gasita intr-un alt topic (folositi cu incredere functia search), exista 3 fire vitale pentru alimentarea radio CD-ului: plus permanent (fir galben), plus prin cheie (fir rosu) si masa (fir negru).
Exista 2 variante de alimentare a radio CD-ului:
1) alimentare "cinstita", consecventa cu politica Citroen, dar care iti cam scoate peri albi cand calculatorul BSI decide sa intre in Economy Mode. In varianta aceasta plusurile sunt legate in schema 1-la-1. Concret, plusul permanent de pe mufa Citroen este legat la plusul permanent al radio CD-ului, respectiv plus prin cheie este legat la plusul prin cheie al radio CD-ului. Folosind aceasta schema de alimentare, radio CD-ul trebuie sa se opreasca atunci cand se ia contactul!
2) alimentare "pe direct", schema care presupune scurtcircuitarea celor 2 plusuri ale radio CD-ului si legarea acestora impreuna la plusul permanent de pe mufa proprietara Citroen. In aceasta situatie, plusul prin cheie al masinii nu mai este folosit. Mare atentie ca scurtcircuitarea celor 2 plusuri se face pe mufele (sau adaptoarele) radio CD-ului si nu pe mufa masinii! Cu aceasta scheme de alimentare, radio CD-ul va fi pacalit sa "creada" mereu ca masina are cheia in contact. In consecinta, vom putea folosi radio CD-ul si cu contactul luat si chiar daca BSI-ul intra in Economy Mode (atentie la consum!).
In ambele situatii, nu aveti nevoie de fire trase de la baterie sau alte sofisticarii, atata timp cat alimentati un banal radio CD si nu statii de amplificare sau alte minunatii. Mufa proprietara Citroen, pentru radio CD, fara modificari sau alte improvizatii, este arhisuficienta. In afara de aceasta, va mai trebuie un adaptor care sa faca trecerea de la mufa Citroen la mufe ISO A+B si de adaptorul, primit odata cu radio CD-ul, care sa realizeze conversia de la mufa proprietara a radio CD-ului la mufe ISO, in cazul in care radio CD-ul nu are mufe ISO chiar pe el (putine au asa ceva).
Parerea mea personala este ca undeva exista un scurt intre plusul permanent si plusul prin cheie. Verifica cu mare atentie toate adaptoarele si firele de legatura...
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Salut.
Nu cred cĂŁ ai citit cu atenĂžie ce am scris.
Spune-mi Âşi mie care este plusul la contact:
Citez:
Am mĂŁsurat voltajul la mufa din bord (cele 4 fire).
Mufa verde groasĂŁ: 14 V cu motorul pornit, 12,8 V cu motorul oprit
Mufa verde/galben: masa
Mufa verde subĂžire: 4,7 V cu motorul pornit, 4,5 V cu motorul oprit (dupĂŁ 1 minut se fac 11,5 V ???)
Mufa roÂşie subĂžire: 0,35 V cu motorul pornit, 0,5 V cu motorul oprit.
Se vede clar faptul cĂŁ existĂŁ tensiune ĂŽn cele trei fire chiar dacĂŁ motorul este oprit Âşi contactul scos. Deci eu nu am fir cu legĂŁturĂŁ la contact care sĂŁ taie curentul ĂŽntr-unul din fire. Eu am doar un fir de 12 V deÂşi aveam nevoie de douĂŁ ca sĂŁ meargĂŁ Cd Player-ul iar unul sĂŁ fie conectat la contact.
Maºina a fost vândutã de nouã doar cu preechipare audio, deci nu avea echipamnet pe ea, doar mufa din bord (nici mãcar boxele).
Cam asta este problema. Eu nu am plusuri ĂŽn "scurt", eu am doar un + de 12V (fir galben de la bord) care este legat printr-o mufĂŁ la ambele fire + ale Cd playerului (galben Âşi roÂşu). Altfel nu merge.
MulĂžumesc oricum.
Nu cred cĂŁ ai citit cu atenĂžie ce am scris.
Spune-mi Âşi mie care este plusul la contact:
Citez:
Am mĂŁsurat voltajul la mufa din bord (cele 4 fire).
Mufa verde groasĂŁ: 14 V cu motorul pornit, 12,8 V cu motorul oprit
Mufa verde/galben: masa
Mufa verde subĂžire: 4,7 V cu motorul pornit, 4,5 V cu motorul oprit (dupĂŁ 1 minut se fac 11,5 V ???)
Mufa roÂşie subĂžire: 0,35 V cu motorul pornit, 0,5 V cu motorul oprit.
Se vede clar faptul cĂŁ existĂŁ tensiune ĂŽn cele trei fire chiar dacĂŁ motorul este oprit Âşi contactul scos. Deci eu nu am fir cu legĂŁturĂŁ la contact care sĂŁ taie curentul ĂŽntr-unul din fire. Eu am doar un fir de 12 V deÂşi aveam nevoie de douĂŁ ca sĂŁ meargĂŁ Cd Player-ul iar unul sĂŁ fie conectat la contact.
Maºina a fost vândutã de nouã doar cu preechipare audio, deci nu avea echipamnet pe ea, doar mufa din bord (nici mãcar boxele).
Cam asta este problema. Eu nu am plusuri ĂŽn "scurt", eu am doar un + de 12V (fir galben de la bord) care este legat printr-o mufĂŁ la ambele fire + ale Cd playerului (galben Âşi roÂşu). Altfel nu merge.
MulĂžumesc oricum.

Vrei sa spui ca nu ai fir de plus prin cheie pe mufa proprietara Citroen pentru radio CD?
Baga un ochi pe topicurile de mai jos, s-a mai discutat cate ceva despre problema ta:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... sc&start=0
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... sc&start=0
In al 2-lea topic vei gasi pinout-ul mufei Citroen, pe care ar trebui sa ai firul IGN (gri, in schema de acolo, sau poate alta culoare in cazul tau). In cazul in care nu-l ai, e o mica problema.
Baga un ochi pe topicurile de mai jos, s-a mai discutat cate ceva despre problema ta:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... sc&start=0
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... sc&start=0
In al 2-lea topic vei gasi pinout-ul mufei Citroen, pe care ar trebui sa ai firul IGN (gri, in schema de acolo, sau poate alta culoare in cazul tau). In cazul in care nu-l ai, e o mica problema.
In cazul in care nu ai plusul prin cheie pe mufa Citroen, rezolvarea problemei ti-a dat-o deja colegul Gurau Alexandru. Va trebui sa tragi un fir de plus de la mufa de bricheta.
In principiu, plusul prin cheie nu ar trebui sa fie folosit de radio CD ca un plus de forta (curent mare), ci doar ca un "indicator" asupra faptului ca este pus contactul. Curentul de alimentare propriu-zis al radio CD-ului ar trebui sa "curga" prin plusul permanent. Cel mai bine este sa faci totusi o masuratoare, ca sa te asiguri ca nu exista riscul sa suprasoliciti instalatia de la bricheta, asta in cazul in care mai vrei sa-ti aprinzi tigara sau sa mai pui vreun consumator acolo (nu se stie niciodata
).
In principiu, plusul prin cheie nu ar trebui sa fie folosit de radio CD ca un plus de forta (curent mare), ci doar ca un "indicator" asupra faptului ca este pus contactul. Curentul de alimentare propriu-zis al radio CD-ului ar trebui sa "curga" prin plusul permanent. Cel mai bine este sa faci totusi o masuratoare, ca sa te asiguri ca nu exista riscul sa suprasoliciti instalatia de la bricheta, asta in cazul in care mai vrei sa-ti aprinzi tigara sau sa mai pui vreun consumator acolo (nu se stie niciodata

-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Salut.
Linkurile date au fost ĂŽntr-adevĂŁr folositoare.
Concluzia: Nu am acel fir de la contact. Asta e clar.
Aºa cã decât sã Îmi mai fac de lucru l-am montat Înapoi aºa cum a fost.
Interesant cĂŁ la Loganul meu radio casetofonul este legat pe contact, se opreÂşte Âşi dacĂŁ se doreÂşte se poate aprinde din nou fĂŁrĂŁ contact pus Âşi merge vreo 10 minute.
Dacã aº lega la Citroen Cd playerul la bricheta ar merge doar când este contactul pus 8un mare dezavantaj).
nu ÎnÞeleg cum Citroen face instalaÞii electrice diferenÞiate pentru acelaºi tip de maºinã. Nu mã aºteptam ca la un Citroen c3 din 12/2005 facelift (cicã cu ÎmbunãtãÞiri) se ai mai puÞine opÞiuni decât pe unul mai vechi (ºi nu mã refer strict la conectorul din bord a sistemului audio).
MulĂžumiri pentru sprijin.
Linkurile date au fost ĂŽntr-adevĂŁr folositoare.
Concluzia: Nu am acel fir de la contact. Asta e clar.
Aºa cã decât sã Îmi mai fac de lucru l-am montat Înapoi aºa cum a fost.
Interesant cĂŁ la Loganul meu radio casetofonul este legat pe contact, se opreÂşte Âşi dacĂŁ se doreÂşte se poate aprinde din nou fĂŁrĂŁ contact pus Âşi merge vreo 10 minute.
Dacã aº lega la Citroen Cd playerul la bricheta ar merge doar când este contactul pus 8un mare dezavantaj).
nu ÎnÞeleg cum Citroen face instalaÞii electrice diferenÞiate pentru acelaºi tip de maºinã. Nu mã aºteptam ca la un Citroen c3 din 12/2005 facelift (cicã cu ÎmbunãtãÞiri) se ai mai puÞine opÞiuni decât pe unul mai vechi (ºi nu mã refer strict la conectorul din bord a sistemului audio).
MulĂžumiri pentru sprijin.
Ai dreptate sa fii dezamagit. Din cate am inteles de la o persoana care se ocupa cu montatul alarmelor, baietii din grupul PSA au bunul obicei sa cam schimbe cablajul electric al masinilor cand li se nazare lor...
Ca o precizare la ce ai spus tu in ultimul post, si eu am C3 cu facelift (fabricat in aprilie 2006), dar am plusul prin cheie pe mufa Citroen pentru radio CD. Ce harababura
Ca o precizare la ce ai spus tu in ultimul post, si eu am C3 cu facelift (fabricat in aprilie 2006), dar am plusul prin cheie pe mufa Citroen pentru radio CD. Ce harababura

Salutare la toti ... am avut mici prob cu calcu si acum am ajuns si eu sa il fack ... vad ca inca nu ai terminat sau solutionat problema ta cu mufa ... ti-am atasat o poza de a ta si ti-am desenat pe ea cum mi-am pus eu firele ca sa mai tina un timp curent in firele de la casetofon. Sper sa iti fie de folos ...Gozmin... .


Salut,
De vreo luna mi-am luat un C3 1.1 benzina 60cp. Am tot citit pe forum sa inteleg ce probleme am pe la el. Citind postul asta am zis ca trebuie sa scriu aici pt. ca am o problema asemanatoare.
La fel si la mine, cand scot cheia din contact, cd player-ul(un JVC destul de vechi) nu se opreste. M-am uitat la fire si par sa fie puse OK. Partea proasta e ca acum apare o alta problema pe care am mai vazut-o pe forum, dar fara raspuns, sau cel putin fara un raspuns pe care sa il inteleg eu.
Deci, dupa 1 minut, cd player-ul se stinge, dar instant un releu in cutia cu sigurante de sub bord cupleaza si decupleaza, se aude un bazait in spatele ceasurilor din bord si porneste iarasi cd player-ul. Si face asa constant din minut in minut. La un momentdat incepe sa clipeasca martorul bateriei din bord.
Nu am avut rabdare sa vad daca intai se consuma bateria si dupaia se opreste sau face asta inainte. L-am lasat sa faca asta de vreo 3 ori pana a inceput sa clipeasca beculetul.
Am incercat sa scot de tot cd player-ul din masina (adica am decuplat mufele) si masina tot asa se comporta -> adica cupleaza si decupleaza (sau o fi invers decupleaza si apoi recupleaza) respectivul releu in cutia cu sigurante din bord, dupa care se aude un barait (ca un motoras) din spatele ceasurilor din bord.
Aveti idee ce poate fi ?
Multumesc.
De vreo luna mi-am luat un C3 1.1 benzina 60cp. Am tot citit pe forum sa inteleg ce probleme am pe la el. Citind postul asta am zis ca trebuie sa scriu aici pt. ca am o problema asemanatoare.
La fel si la mine, cand scot cheia din contact, cd player-ul(un JVC destul de vechi) nu se opreste. M-am uitat la fire si par sa fie puse OK. Partea proasta e ca acum apare o alta problema pe care am mai vazut-o pe forum, dar fara raspuns, sau cel putin fara un raspuns pe care sa il inteleg eu.
Deci, dupa 1 minut, cd player-ul se stinge, dar instant un releu in cutia cu sigurante de sub bord cupleaza si decupleaza, se aude un bazait in spatele ceasurilor din bord si porneste iarasi cd player-ul. Si face asa constant din minut in minut. La un momentdat incepe sa clipeasca martorul bateriei din bord.
Nu am avut rabdare sa vad daca intai se consuma bateria si dupaia se opreste sau face asta inainte. L-am lasat sa faca asta de vreo 3 ori pana a inceput sa clipeasca beculetul.
Am incercat sa scot de tot cd player-ul din masina (adica am decuplat mufele) si masina tot asa se comporta -> adica cupleaza si decupleaza (sau o fi invers decupleaza si apoi recupleaza) respectivul releu in cutia cu sigurante din bord, dupa care se aude un barait (ca un motoras) din spatele ceasurilor din bord.
Aveti idee ce poate fi ?
Multumesc.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Ai clima sau aer conditionat clasic?
Reglajele aerului conditionat sau ale climei sunt din alea clasice, pe care le invarti sau sunt digitale?
Zgomotul pe care il auzi tu, pare a fi de la clapetele de la aeroterma, care se inchid dupa ceva timp.
La povestea cu casetofonul sau ce ai tu acolo, presupun ca nu e unul original Citroen si ca e unul aftermarket.
Daca da, e ceva mai complicat, pentru ca la Citroen, dupa ceva timp, se taie alimentarea auxiliarelor.
Daca ti se aprind si led-uri, e posibil sa fie legat total aiurea.
Reglajele aerului conditionat sau ale climei sunt din alea clasice, pe care le invarti sau sunt digitale?
Zgomotul pe care il auzi tu, pare a fi de la clapetele de la aeroterma, care se inchid dupa ceva timp.
La povestea cu casetofonul sau ce ai tu acolo, presupun ca nu e unul original Citroen si ca e unul aftermarket.
Daca da, e ceva mai complicat, pentru ca la Citroen, dupa ceva timp, se taie alimentarea auxiliarelor.
Daca ti se aprind si led-uri, e posibil sa fie legat total aiurea.
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
La mine,gomotul pe care-l auzi, e prezent ori de cate ori deschizi usa si iti apare numarul de km pe display sau pui cheia in contact. Si eu am montat un mp3 player si a trebuit sa improvizez un pic ca sa mearga cum trebuie si sa nu raman fara baterie. Eu am folosit doar +-ul permanent (cred ca era un fir verde mai gros) si " - " din mufa cu care se conecta cd payer-ul original, iar celalalt + l-am luat de la priza de 12v (bricheta). In felul asta aparatul se opreste cand scot cheile sau iau contactul.
Ma gandesc ca ar putea fi pe undeva niste contacte imperfecte care iti tot activeaza releul.
Mai sunt tot felul de senzori prin usi, scaune, pedale care pot activa releul in cazul in care esti in masina
Mai poate fi vreo eroare din calculatorul masinii.
Dupa juma de ora masina intra in "eco mode" si taie alimentarea consumatorilor conectati prin calculatorul masinii ( display, cd original, lumini interioare)
Ma gandesc ca ar putea fi pe undeva niste contacte imperfecte care iti tot activeaza releul.
Mai sunt tot felul de senzori prin usi, scaune, pedale care pot activa releul in cazul in care esti in masina
Mai poate fi vreo eroare din calculatorul masinii.
Dupa juma de ora masina intra in "eco mode" si taie alimentarea consumatorilor conectati prin calculatorul masinii ( display, cd original, lumini interioare)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen