pornire Radio CD

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mar 07-Noi-2006 19:31

Se poate gasi cineva p-aci sa posteze pinoutul conectorului cu care vine implicit C3ul? Eu am fost la reprezentanta si mi l-au montat pe direct, la doua zile am uitat radioul peste noapte - economy mode ioc! - si am avut neplacerea ca in urma cu vreo 2 zile sa-mi clipoceasca martorul de baterie in bord. Sunt specialist pe echipamente electronice si am facut rost de mufa adaptoare + pini care asteapta sa fie sertizati si m-am gandit ca m-ati putea scuti de googaleala si m-ati ajuta.
Poate trec si eu pe la o intalnire a citronistilor si dau o bere (fara alcool) celui care ma va putea ajuta.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 07-Noi-2006 22:03

MaxiTechnicus scrie:Se poate gasi cineva p-aci sa posteze pinoutul conectorului cu care vine implicit C3ul? Eu am fost la reprezentanta si mi l-au montat pe direct, la doua zile am uitat radioul peste noapte - economy mode ioc! - si am avut neplacerea ca in urma cu vreo 2 zile sa-mi clipoceasca martorul de baterie in bord. Sunt specialist pe echipamente electronice si am facut rost de mufa adaptoare + pini care asteapta sa fie sertizati si m-am gandit ca m-ati putea scuti de googaleala si m-ati ajuta.
Poate trec si eu pe la o intalnire a citronistilor si dau o bere (fara alcool) celui care ma va putea ajuta.


S-a mai discutat chiar aici, pe forum. Iata link-ul care sper sa te ajute pentru ce ai tu nevoie:

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... nector+iso

E normal sa-ti clipoceasca martorul de baterie pe bord. Asa se comporta masina cand intra in ECO mode. Problema e ca radio CD-ul fiind montat pe direct, nu-l deranjeaza cu nimic faptul ca masina a intrat in modul economic si trage cu nadejde mai departe curent de la baterie.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mar 07-Noi-2006 23:08

Multam' mult de raspuns dar eu ma refeream la mufa aceea montata din fabrica in masin, aceea care vine de unde-o veni ea. Are si un brat pivotant de blocare din plastic, peste mufa complementara care face adaptarea. La tipul asta, prezentat pe forum am pinoutul complet, dat cu generozitate in manualul mp3 playerului.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 07-Noi-2006 23:16

MaxiTechnicus scrie:Multam' mult de raspuns dar eu ma refeream la mufa aceea montata din fabrica in masin, aceea care vine de unde-o veni ea. Are si un brat pivotant de blocare din plastic, peste mufa complementara care face adaptarea. La tipul asta, prezentat pe forum am pinoutul complet, dat cu generozitate in manualul mp3 playerului.


Din ce spui tu inteleg ca C3-ul nu are mufa ISO in bord pentru radio CD, iar tu vrei sa-ti construiesti un adaptor. Suntem pe aceeasi lungime de unda? Vrei sa spui ca Citroen foloseste pana la urma un conector proprietar? Te intreb pentru ca eu stiam ca masina are cablare ISO.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mar 07-Noi-2006 23:28

Am impresia, nu bag mana in foc ca n-am dat pana acum de o pagina cu layouturi de mufe tip car audio, ca tipul ala de mufa se conecteaza la Blaupunktul sau Clarionul sau Panasonicul cu care vine echipata din fabrica. Tipii de la Constanta, au pus ei acolo un adaptor, dar mie nu prea imi convine pentru ca in mufa masinului intra mai multe fire decat duce mai departe adaptorul spre mp3 player, ori eu daca are facilitatea de backlight la display cand pornesc pozitiile apai vreau s-o folosesc musai, daca vrea masinul (ii zic masin ca-i Citroen) sa-mi taie muzichia ca ma stie cascat si ii consum bateria atunci asa sa fie (ma cunoaste masinul, nu gluma).
Am postat in topicul pe care m-ai indrumat pinoutul complet pt tipul de mufa ISO, in speranta ca se indura careva sa posteze si el/ea celalalt pinout. Layoutul mufelor de tip ISO, mai exact am celor de tip junction plug prezent pe mp3playere il am dar inca nu m-am lamurit cum sa-l postez in mesaj.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 07-Noi-2006 23:37

MaxiTechnicus scrie:Am impresia, nu bag mana in foc ca n-am dat pana acum de o pagina cu layouturi de mufe tip car audio, ca tipul ala de mufa se conecteaza la Blaupunktul sau Clarionul sau Panasonicul cu care vine echipata din fabrica. Tipii de la Constanta, au pus ei acolo un adaptor, dar mie nu prea imi convine pentru ca in mufa masinului intra mai multe fire decat duce mai departe adaptorul spre mp3 player, ori eu daca are facilitatea de backlight la display cand pornesc pozitiile apai vreau s-o folosesc musai, daca vrea masinul (ii zic masin ca-i Citroen) sa-mi taie muzichia ca ma stie cascat si ii consum bateria atunci asa sa fie (ma cunoaste masinul, nu gluma).
Am postat in topicul pe care m-ai indrumat pinoutul complet pt tipul de mufa ISO, in speranta ca se indura careva sa posteze si el/ea celalalt pinout. Layoutul mufelor de tip ISO, mai exact am celor de tip junction plug prezent pe mp3playere il am dar inca nu m-am lamurit cum sa-l postez in mesaj.


Si mie mi s-a montat la firma la care am facut instalarea radio CD-ului adaptorul de care spui tu. Mi s-a parut nitel cam ciudat atunci, pentru ca stiam ca masina are cablare ISO. M-a costat o caruta de bani adaptorul ala... Pentru chestia cu dimmer-ul de care pomenesti tu, tipul care s-a ocupat de montaj mi-a tras un fir din BSI de la pozitii si l-a legat direct la banana din manunchiul de fire cu care a venit radio CD-ul. Crezi ca masina are semnal de la pozitii pe mufa aia neagra si adaptorul nu-l duce mai departe?

In privinta alimentarii, am impresia ca mi-a scurtcircuitat plusurile pe adaptor (era un fir galben si unul roz, nu mai retin exact). Probabil a taiat firul de plus prin cheie si l-a legat direct la cel galben. Parca tot tu spuneai ca plusul permanent e trecut printr-o siguranta de 0.5 Amperi. N-ar fi cam nasol daca tai contactul si dai radio CD-ul nitel mai tare? Ar trebui sa se cam prajeasca siguranta aia de pe plusul permanent.

Daca ai layout-ul mufei in format JPG, poti sa-l pui pe ImageShack si sa postezi link-ul.

Multumim mult pentru informatiile legate de mufa ISO :D

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Mie 08-Noi-2006 00:03

Din cate stiu eu linia cu siguranta de 500 mA e folosita pt smecherii mici de genul actuatoarelor de antena. O prostie de motoras n-o sa ajunga niciodata la 500mA ca doar nu ridica masina in antena :D ... Linia aia cu fir galben e 12 volti-ul de serviciu, care eu unul inca nu stiu ce face... in detaliu mai precis. Am facut rost de pe net de un manual de service de Citroen C3 dar din pacate e pentru modele de pana in 2005, asa ca stau si ma gandesc daca diagramele electrice coincid cu ce am eu in masina.
Se gaseste p-aci pe vre'un thread vre-un link util in acest sens sau tre sa googlasesc pana'mi vine acru?? :(

Cu mufa aia tot nu sunt lamurit deloc. Si ca raspuns la intrebarea ce fir a taiat mesteru' minune, iti zic ca l-a taiat p-ala rosu de alimentare si l-a legat la ala galben. Faza frumoasa e ca eu le-am platit lor si vreo 40 lei pt instalat fire in spate ca stiam de pe forum ca nus legate pana in fata. Baietii s-au facut ca sunt, eu m-am prefacut mirat, si cand m-oi duce sa schimb lichidul de racire... valeu de ei. I-am lasat asa, ca imi place tare de reprezentanta din CT, gagici misto si mesteri de la scoala profesioanala, si e o placere continua sa le demonstrez ca's incapabili. Basca de asta, difuzoarele o sa le montez eu - inca astept sa-mi vina mufele pentru ele ca sa-i las muti - (nu-mi permit luxul sa inlocuiesc nici un papuc de la masin ca sa nu fiu prins in offsaid) si cand imi voi face drum pe-acolo o sa ma distrez copios...
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Lun 22-Ian-2007 12:04

Laremia, daca ai rezolvat si esti multumita este perfect.
Mai exista insa dorinte posibile in legatura cu playerul.

Exemplu: mergi undeva cu masina, ai un pasager in dreapta fata. Ajungi la destinatie, parchezi si trebuie sa cobori sa te duci la un magazin (presupunem). Vei lipsi circa 20-25 minute iar pasagerul doreste sa ramana in masina. Cand pleci de la masina iei cheile cu tine, asta nu se discuta. Dar pasagerul ar dori si el sa asculte ceva la player (sa nu se plictiseasca) in acele 20 de minute.
Deci tu ai rezolvat ca la scoaterea cheii aparatul sa se opreasca presupunand (pe buna dreptate) ca asa trebuie.
Dar situatia de mai sus ne duce la concluzia ca aparatul sa mearga chiar si cu cheia scoasa, deci ceva contrar.

Cum se rezolva asta (excluzand legarea impreuna a celor 2 fire de plus despre care am convenit ca este o nenorocire)?

Dorinta de mai sus se completeaza si precizeaza astfel:
1. la scoaterea cheii playerul sa se opreasca
2. la introducerea cheii aparatul sa treaca in starea din momentul scoaterii cheii.
3. sa existe un buton care, in starea cu cheia scoasa, sa rezlizeze urmatorul lucru. La pasarea acestui buton aparatul sa intre intr-o stare numita "safe mode" in care: aparatul merge cu putere maxima limitata (1W) si aparatul stie sa se opreasca singur in 30 minute.
La fiecare apasare pe buton "i se mai dau" inca 30 de minute de functionare.

Daca masina are un mod economic, o gandire in legatura cu reducerea consumului de energie electrica (oprirea unor consumatori) si daca toata aceasta chestie cu aparatul este subsumata acelei gandiri - foarte bine.

Daca insa masina NU are asa ceva atunci putem pune problema numai si numai pentru player. In acest sens este interesant ca functia se poate face fara nici un modul electronic exterior playerului, se poate face in interiorul playerului pentru motivul ca acele 2 fire de + sunt disponibile in aparat. Nu ma refer la a ne apuca sa facem asa ceva (sa dam gauri si sa spanzuram pe undeva vreun buton, sa punem in interior player vreun montaj suplimentar) ci ma refer la faptul ca, pornind de la aceasta concluzie ca SE POATE FACE in interior aparat, exista aparate (playere) care au acest safe mode.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 22-Ian-2007 12:37

Chestia cu legat-ul plusului permanent cu plusul prin cheie pe mufa radio CD-ului te asigur ca nu e un dezastru. Singurul lucru rau care se poate intampla este ca radio CD-ul din diverse motive sa-ti consume neautorizat curent din baterie, lucru care poate conduce la descarcarea acesteia.

Nu se face scurt pe "plusurile" masinii, ci pe "plusurile" radio CD-ului. E ca si cum radio CD-ul ar avea o singura borna plus conectata direct la baterie (nu prin contact). Deci nu se pune problema sa se faca scurt intre plusul prin cheie si plusul permanent pe mufa masinii.

Eu unul mi-am facut un adaptor cu papuci izolati prin care pot alimenta radio CD-ul in ambele variante (pe direct sau prin cheie). Momentan, am lasat papucii infipti dupa schema cu alimentare prin cheie, nu pe direct.

Ideea cu safe mode pe care o prezinti tu nu se poate implementa dupa parerea mea decat in varianta cu alimentarea radio CD-ului pe direct. Daca radio CD-ul, impreuna cu butonul de comanda, sunt alimentate prin cheie, ele nu vor mai primi curent dupa scoaterea cheii din contact. Singurul lucru bun pe care l-ai putea obtine cu acel buton este ca ai putea avea un element de siguranta in plus, in cazul in care uiti radio CD-ul aprins. Stii vreun aparat din comert care sa ofere aceasta functie de safe-mode, sau te gandesti sa modifici unul deja existent?

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Lun 22-Ian-2007 13:24

Dupa cum a exemplificat si Laremia la inceputul discutiei, daca ai plusurile legate impreuna si daca uiti sa-l opresti… asta este o mica nenorocire, provocata de conectarea incorecta.

Daca radio CD-ul, impreuna cu butonul de comanda, sunt alimentate prin cheie, ele nu vor mai primi curent dupa scoaterea cheii din contact.


Nu. Chiar daca se face un strap intre acele 2 fire, unul din ele nu trece prin cheia de contact deci are +12V pe el permanent.

Eu ma refer la alimentarea corecta, cea impusa de semnificatia pinilor in conectorul ISO. Deci alimentarea unui player (incepand cu un anumit moment, sa spunem de cel putin 10 ani) se face printr-un anumit tip de conector, indiferent de producatorul masinii si de producatorul playerului iar in acest conector pinii au anumite semnificatii.
In acest conector exista un fir de +12V care ajunge in aparat indiferent de starea cheii de contact. Deci in permanenta exista +12V in aparat. Numai ca pe traiectoria acestui fir exista o siguranta de numai 0.5A si deci din acest fir nu se poate trage curent mare.
Dar acest fir este tocmai bun pentru a crea (de catre creatori) functia de safe mode.
Lasand la o parte depasirea de curent (deci rezolvarea necesitatii de a limita puterea audio) chestiunea cu safe mode se reduce tocmai la a "face si desface" scurt intre cele 2 fire de +, conform cu o gandire - soft intr-un microcontroller - determinata de starea de aparitie/disparitie a tensiunii pe firul de + de la cheie (cel de "forta") si de dorinta utilizatorului exprimata prin apasarea butonului de safe mode.
Deci in aceasta viziune, pt implementare safe mode este necesar ca aparatul sa NU fie pus pe direct pentru motivul ca aparitia/disparitia tensiunii pe firul de +12V forta (cel trecut prin cheie, in conectarea corecta) reprezinta o variabila de intrare in judecata pentru luarea deciziei de activare safe mode.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Lun 22-Ian-2007 14:31

Din cate stiu eu...

1. Legarea pe direct se refera la straparea contactului general de 12 Vcc al bateriei la cheia de contact. De fapt e mult spus pentru ca strapul se pune pt relizarea unui releu care trimite mai departe cei 12 Vcc, asta din cauza amperajului mare. Bypassul releului nu e de dorit pentru ca asigura o cale destul de directa pentru a descarca bateria si probabil pentru a confuza destul de rau si ECU.

2. Legarea prin cei 12 Vcc permanent, e o modalitatea mai fina. S-ar putea sa ma insel dar mai mult ca sigur exista ceva gen LM7812 de prin/pe langa ECU care asigura tensiunea aceasta. Consumatorii sunt monitorizati de ECU si la buburuzele noastre, li se taie alimentarea dupa 30 de minute sau dupa cum am constatat destul de uimit cand amperajul bateriei scade sub anumite praguri de nivel.

Recapituland, daca sari din masina sa iei paine si chibrituri de la nushtu ce chiosc si te-asteapta nevasta in masina, in cazul in care ai bateria ok si instrumentul de distractie conectat corespunzator (fara mestesuguri marca ATS dupa cum am auzit sau Alpha Motors dupa cum am ramas uimit sa vad), pentru 30 de minute n-ai nici o problema cu auditia in masina. Dupa astea 30' trebuie doar sa repornesti muzichia si va merge la fel tot pt 30'.

In caz contrar, daca esti la cumparaturi cu nevasta si ai uitat muzica mergand si mai ai si instrumentul conectat pe direct, s-ar putea sa impingi putin la masinuta... si sa te rogi sa nu depisteze serviceul c-ai impins-o ca doar scrie in cartea ei ca n-ai voie. :lol:
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 22-Ian-2007 15:01

Necazul cu conectorii de care vorbesti tu este ca nici pana acum producatorii de masini si cei de aparatura audio nu s-au putut pune de acord asupra unui standard.

In cazul C3-ului meu a fost nevoie sa trec de la mufa Citroen la mufe ISO si de la mufe ISO la mufa Alpine. Ma rog, am inteles ideea ta. Sunt cam aceiasi pini de alimentare si semnal peste tot, indiferent de mufe.

Nu stiu cine a inventat povestea cu siguranta de 0,5 Amperi montata pe plusul permanent. M-am uitat atent in manual pe tabelele de sigurante ale masinii si cea mai mica siguranta care figura acolo era de 5 Amperi! Radio CD-ul era pus "la comun" cu display-ul central si inca ceva pe o siguranta de 20 de Amperi in tabloul de sigurante de sub volan. Parerea mea sincera este ca curentul maxim oferit de plusul permanent al radio CD-ului nu este limitat printr-o siguranta de 0,5 Amperi. Nu vad de ce s-ar chinui Citroen sa limiteze consumul folosindu-se de sigurante, cand are deja Economy Mode-ul care taie consumatorii prin relee si soft-ul BSI-ului, asta daca toti consumatorii sunt alimentati prin cheie. Iti mai dau un motiv pentru care ma indoiesc ca siguranta aceea de 0,5 Amperi exista de fapt: am avut o perioada bunicica de timp radio CD-ul montat pe direct si am dat destul de tare scula pentru perioade scurte de timp. Daca siguranta aia de 0,5 Amperi ar fi existat pe undeva, as fi prajit-o de mult (consumul era cu siguranta mai mare de 6 Wati la momentul in care ma jucam eu cu scula). Probabil acel plus permanent este trecut prin aceeasi siguranta ca si plusul prin cheie (de 20 de Amperi), dar evident nu este intrerupt cand se ia contactul din cheie.

Eu unul cred ca nu exista decat siguranta din tabloul de bord al masinii si cea de pe radio CD (Alpine-ul meu are o siguranta de 10 Amperi), ambele montate pe plusul prin cheie. Un radio CD corect proiectat, fabricat si montat in masina nu va consuma curent de pe plusul permanent decat pentru a-si alimenta memoriile, dupa ce se ia cheia din contact.

In rest sunt de acord cu modul in care te-ai gandit tu sa proiectezi treaba cu butonul acela. Eu unul cred ca e nevoie de o cutiuta care sa faca scurt intre cele 2 plusuri spre radio CD pentru 30 de minute, atunci cand e apasat butonul de comanda. Ca intrari in cutie sunt necesare: plusul prin cheie, plusul permanent, masa si butonul. Iar ca iesiri: plusul permanent si plusul prin cheie care vor fi conectate direct la radio CD. Cred ca nici nu ai nevoie de micro-controller, se poate rezolva doar cu un releu, un circuit temporizator si butonul de comanda. Butonul de comanda nu va face altceva decat sa reseteze circuitul temporizator (care poate fi digital, dar cred ca se poate face si cu o schema analogica, mai simpla si mai ieftina). In cazul in care se intrerupe alimentarea (din cheie, sau din circuitul tau), radio CD-ul ar trebui sa stie sa revina acolo unde era cand a fost oprit (cel putin asa face la Alpine-ul meu).

Interesanta ideea ta.

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Lun 22-Ian-2007 15:22

MaxiTechnicus,
una din cerinte in cazul playerului este sa se opreasca la scoaterea cheii de contact. Obligatoriu sa se opreasca.
Intrarea in Safe mode sa se faca numai la apasare de buton de catre deget de cetatean, chiar si prima intrare in safe mode (de dupa scoatere cheie din contact). Daca cineva a gandit altfel, respecte... dar opinia mea asta este.

Avatar utilizator
MaxiTechnicus
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
Localitate: Constanta

Mesajde MaxiTechnicus » Lun 22-Ian-2007 16:13

Instrumentul se opreste la scoaterea cheii din contact si reporneste daca vrea utilizatorul. Dupa asta sta deschis 30 de minute.

La pornire porneste odata cu bagatul cheii in contact.

Asa merge la mine. Nu stiu de ce la voi e o problema asa de mare chestia asta. E simplu ca buna ziua. In instrument tre sa intre doua fire care poarta 12 Vcc. Unu poarta mereu acesti 12Vcc, altul ii trimite doar cand ai cheia in contact. Punct.

Daca legi pe direct risti sa descarci bateria si sa mai produci nushtu ce stricaciuni improbabile dar nu imposibile la ECU care o sa fie saracu debusolat de enigma "E tensiune, nu'i tensiune si daca e de ce nu merge motoru'?", iar daca il legi firesc, conform specificatiilor mufelor fakra, ISO care-or fi ele totul merge conform manualului ala de-l tineti in torpedou si se pune praful pe el.
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Lun 22-Ian-2007 16:29

Eu mi-am clarificat aceste chestiuni si mi-am format o opinie. Tot asa am zis si eu, ca intra 2 plusi, unul permanent si unul conditionat de cheie. Sunt de acord ca legatul impreuna al acestor 2 fire este cel putin neindicat.

La pornire porneste odata cu bagatul cheii in contact.

Daca prin cuvantul "porneste" intelegi inclusiv pornire aparat in starea de oprit (!!!) atunci formularea este corecta (desi suspecta), altfel nu!

Este vorba de cazul cand utilizezi butonul de off al aparatului.


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO