Pagina 1 din 1

Problema lumini dreapta spate.

Scris: Joi 15-Oct-2009 15:56
de Catalin N
Va salut. Am un C3 fab 2006, 1.4 D. De 2 zile am o problema cu luminile dreapta spate (nu se aprinde nimic, stop frana, pozitie, semnal), si cu stopul pe frana din partea de sus a haionului. De asemenea, becul de faza scurta stanga se arde din 2 in 2 saptamani, dar asta nu arde chiar asa tare. Daca ma puteti ajuta cu un sfat despre luminile dreapta spate as fi recunoscator. Am cautat si sigurantele, sub volan, sub capacul acela de plastic, si am observat ca e una singura in panoul cu 11 sau 12 sloturi si una singura intr-un slot in care intra 2 fire. Astept raspuns daca v-ati mai confruntat cu problemele astea, mersi!

Scris: Joi 15-Oct-2009 16:06
de vldst
Foloseste cu incredere scula electricianului... voltmetrul.

Scris: Joi 15-Oct-2009 16:17
de Catalin N
Am sa incerc sa fac rost de unu', si de cineva sa-l foloseasca, sau macar sa-mi arate. Pana atunci, daca mai ai vreo idee astept. Mersi. PS cu sigurantele de sub volan e in regula? Numai una trebuie sa fie acolo?

Scris: Joi 15-Oct-2009 16:26
de vldst
Trebuie vazut mai intai daca ajunge tensiune pe soclurile becurilor. D-asta ti-am recomandat sa verifici cu un voltmetru ce se intampla acolo. E posibil sa fie vreun contact de masa oxidat, daca zici ca nu se aprinde niciun bec pe acel stop.

Cat despre sigurante... depinde unde te uiti. E un C3 II sau C3 I? Tabloul de sigurante de bord se afla in partea inferioara a calculatorului BSI. Trebuie sa rabatezi un capac mic negru in jos. Atentie, nu trebuie sa desfaci panoul mare de sub volan, trebuie sa te uiti cumva in stanga clapetei de saltat capota si vei gasi capacul cu pricina.

Scris: Joi 15-Oct-2009 16:41
de Catalin N
Ok, mersi mult. Revin cu detalii despre rezolvare. Seara buna!

Scris: Joi 15-Oct-2009 16:47
de vldst
N-ai pentru ce. Seara buna! :D

Scris: Dum 18-Oct-2009 09:51
de Catalin N
Gata, s-a rezolvat. Ieri am avut ceva timp sa ma ocup.

Luminile dreapta spate - era un pin care nu facea contact in mufa (i-am slefuit putin, acum totul e ok).
Lampa numar - era ars un bec, l-am schimbat desfacand interiorul haionului, cum ai explicat tu in alt topic, insa tot am crapat putin plasticul ce-l acopera.
Bec faza scurta stanga - prima data cand schimb unul, m-am chinuit ceva insa am reusit in final.
Stop frana din partea superioara a haionului - avea putin joc in soclu, nu facea contact cum trebuie.

Cam asta ar fi, mersi frumos inca o data, bafta!

Scris: Dum 18-Oct-2009 10:19
de vldst
Felicitari, ma bucur ca ai reusit sa rezolvi singur problemele pana la urma :D Nimic nu se compara cu satisfactia lucrului facut cu mana ta.

Daca ai probleme cu contacte oxidate, poti folosi cu incredere spray-ul de contacte. Daca nu da rezultate metoda aceasta, poti recurge si la metode mai radicale (slefuit cu smirghel fin).

Scris: Dum 18-Oct-2009 13:39
de khan
pune becuri bune la faruri si se vor arde mai rar. problema e din BSI, sint multe relee si mai scapa curenti de tensiune mare din bobine in circuit si pirlesc becuri, n-ai ce-i face din pacate

Scris: Dum 18-Oct-2009 23:53
de bogdan78
Oare nu se poate insera in circuit un dispozitiv de protectie? Multa lume se plange de becuri arse.

Scris: Lun 19-Oct-2009 07:42
de Catalin N
Da, pai spray nu am avut, asa ca am trecut direct la smirghel. Becuri pun numai de calitate, acum e bine ca pot sa le schimb eu cand se ard nu mai stau sa fac drumuri si sa pierd timp. O zi buna!

Scris: Lun 19-Oct-2009 08:13
de vldst
Nu prea ar avea de ce sa scape tensiuni mari la consumatori, pentru ca acele tensiuni apar in circuitul de comanda al releului, nu pe contactele de la consumator. In cazul in care releul nu ar avea protectia necesara (o banala dioda supresoare rapida), ar putea apare probleme in BSI si nu la becuri :D