Pagina 1 din 1

Ventilator

Scris: Joi 22-Sep-2005 09:10
de AndreiOniceanu
Salut!

Mi s-a intamplat de vreo 2 ori ca dupa ce opresc motorul ventilatorul de la radiator sa mearga in continuare, chiar daca motorul nu era incalzit. Am stat pe langa el sa vad daca se opreste si nimic... cred ca mergea pana maine asa, sau ma rog, pana intra in eco mode si ii taia curentul. Am pornit din nou motorul si l-am oprit si... surpriza: s-a oprit si ventilatorul. Inca nu am ajuns la service cu ea, dar mai am vreo 200 kn pana la prima revizie si o sa ii intreb si pe ei atunci dar din pacate nu o sa le pot demonstra ca face asa pt. ca de cateva zile nu s-a mai intamplat chestia respectiva. S-a mai confruntat cineva cu problema asta?

Scris: Joi 22-Sep-2005 09:22
de Matrixu
Ciudat rau, la C4-le meu nu am auzit niciodata ventilatorul dupa ce am oprit masina si asta pe cele mai nenorocite calduri.
Vezi ai mare grija cu dobitocii aia de la Arrow

Scris: Joi 22-Sep-2005 10:17
de kata
cat ai stat pe langa el?

pana la cateva min. nu e nimic in neregula.

Scris: Joi 22-Sep-2005 10:51
de Draku
pateam si eu asa la fosta nova
dar in cateva minute (mai lungi, ce-i drept) se oprea...
singura explicatie pe care am gasit-o pt faptul ca momentul opririi se "prelungea" destul de mult dupa oprirea motorului (cand acesta era incins), este ca lichidul de racire din circuit, nemaifiind "plimbat" prin fata ventilatorului de pe radiator de catre pompa de apa (motorul fiind oprit) si racit, ramane la temperatura destul de mare in zona termocuplei iar aceasta tine mai mult timp ventilatorul pornit. trebuie avut in vedere ca termocupla nu este pozitionata in fluxul de aer al ventilatorului, fapt ce face ca zona respectiva sa se raceasca mai greu.
din acelasi motiv (lipsa circulatiei lichidului de racire in circuit cand motorul este oprit) facea ca, uneori, electroventilatorul sa porneasca dupa oprirea motorului
la BX am scapat de aceasta problema, electroventilatorul fiind actionat prin contact :lol:

Scris: Joi 22-Sep-2005 12:49
de khan
nu e o problema, e mai bine sa fie asa, pentru ca daca vrei sa repornesti la scurt timp, motorul sa se raceasca imediat (temperatura in motor creste dupa oprirea lui, mai ales daca e f incins)

Scris: Joi 22-Sep-2005 13:31
de Arise
Parintii mei au avut o Dacia Nova GT si vara mai ales, dupa ce parcau, un ventilator continua sa se invarta (si sa faca si ceva zgomot... evident :) ) si dupa ce se oprea motorul si se scoteau cheile din contact.

Oricum, treaba era vazuta ca un fel de "feature", adica ceva bun...
Ca o chestie paralela, la calculator acasa am o sursa Enermax al carei ventilator continua sa se invarta si dupa ce dau Shut Down. Motivul? Sa elimine aerul cald din interior.