Pagina 1 din 1
C3: Probleme la partea electronica?!
Scris: Lun 05-Apr-2004 23:42
de vursianu
Salutare,
Am un C3 1.4 Hdi din septembrie 2003.
In perioada de inceput,adica pana in 2500 km cand era revizia de bun-venit

am constat urmatoarea problema: cand treceam ventilatie la parbriz pornea automat instalatia de AC, urmau incercari esuate ale mele de a o opri.Singura solutie era sa comut pe alta cale de ventilare si sa dezactivez AC.La acea revizie la service mi s-a spus ca asa e normal ca atunci cand comut pe parbriz sa porneasca instalatia de AC.
Ok asta am inteles, dar de ce atunci cand trec pe reciclare(scuzati termenul

) ,doar dupa multe apasari consecutive si insistente pe acelasi buton se dezactiveaza.
La revizia de 10mii km mi s-a zis ca daca aceste probleme persista o sa se inlocuiasca ceva la partea electronica.
A 3-a problema: daca raman cu nici o liniuta la afisajul nivelului de carburant(adica am mai putin de 8 l) si pun motorina din nou vreo 10-12 l nu se ridica nici un pic nivelul,d-abia la vreo 20l de motorina revine functionarea la normal a afisajului digital.
Daca ma lumineaza si pe mine cineva as fi recunoscator.
Scris: Mar 06-Apr-2004 08:51
de adytzu
Chestia cu ventilatia o am si eu la Xsara, adica in momentul cand dau pe ventilatie parbriz, porneste automat AC-ul. Dar merge oprit fara sa comut pe alt mod. Pe mine ce ma enerveaza e ca atunci cand dau ventilatia pe parbriz, imi vine aer si pe duzele din fata pe care tre' sa le inchid daca nu vreau sa-mi sufle vantul. Nu am idee cum e facut sistemul de ventilatie, dar s-ar parea ca intr-adevar sunt cateva probleme. Asta e, nimic nu e perfect pe lumea asta.
In legatura cu afisajul, nu te baza 100% pe el. Eu am incercat la un moment dat si am ramas in "pana prostului" desi calculatorul de bord arata ca mai pot parcurge vreo 60Km (eram pe Ploiesti-Bucuresti si mai aveam cam 30Km sa ajung). Nu stiu cum e la motorina, dar la motorul meu pe benzina 1.6l a fost cam greu sa-l repornesc dupa ce i-am pus 2l. S-ar parea ca nivelul de amorsare e destul de sus.
Scris: Mar 06-Apr-2004 09:23
de Vizitator
Mda deci se pare ca cei de la service au avut dreptate, au zis ca e "normal" sa porneasca AC-ul la parbriz...
La chestia cu afisajul hai sa zicem ca inteleg, e un paragraf in cartea tehnica care ma avertizeaza sa nu raman "chel" la afisaj...dar la partea cu reciclarea aerului,acolo chiar ca e problema !

Scris: Mar 06-Apr-2004 09:37
de adytzu
Da, logic ar fi fost ca atunci cand dau pe ventilatie parbriz sa se inchida clapele (daca exista) pentru ventilarea fata. Cel putin, asa se intampla la CIELO pe care-l am de la servici. Sincer, nu prea mi-am batut capul cu problema asta pana acum. Am sa intreb si eu la service luna viitoare cand tre' sa-i fac revizia de 30.000Km.
Scris: Mie 07-Apr-2004 17:58
de vursianu
Eu n-am problema care o ai tu, adica sa-mi "imprastie" aerul si in fata atunci cand dau spre parbriz!
Chiar sa-mi spui si mie cand faci revizia de 30mii km
C3: Probleme la partea electronica?!
Scris: Mar 30-Aug-2005 18:54
de dj07mcv
Nu e normal sa porneaca AC-ul automat cind comuti pe ventilatie parbriz. Mie nu m-i s-a intimplat niciodata. Poate o fi ceve diferit la HDI?
La fel cind sunt cu vetilatia pe parbriz se simce ceva aer pe aerisitoarele laterale insa cel mai mult aer vine de pe gaurile de dezaburire geamuri laterale (cele 3 gauri), dar ai dreptate este cam deranjant.
AC-ul este complet independent de reciclare si de modul de ventilatie. Singura restrictie este ca nu poti porni AC-ul daca ventilatorul este oprit (pe 0).
Mie asa m-i se pare normal si la mine asa si merge.
Scris: Mar 30-Aug-2005 23:44
de scozmin
mie mi se pare normal sa porneasca ac-u cand dai pe dezaburire( cred ca la asta va referiti cand spuneti ventilatie parbriz); ac-ul are si functia de a usca aerul si se presupune ca atunci cand dai pe dezaburire vrei sa-ti usuce parbrizu de condens
eu am ac simplu (nu clima)
Scris: Mie 31-Aug-2005 19:27
de mars2k
@dj07mcv: si la mine AC-ul functioneaza tot ca la tine, daca motorul e pornit, butonul de AC pe "ON", viteza ventilatorului >= treapta 1 si acceleratia este apasata nu foarte tare (hai sa zic mai putin de 70% din cursa, e un procent empiric, nu stiu valoarea exacta), atunci AC-ul functioneaza, in celelalte situatii NU.
Tu ai cumparat C3-ul cu Radio CD din fabrica sau nu?
Eu ma gandeam ca acel comportament mai complex al AC-ului, descris de @vursianu, e specific modelelor cu Radio CD, care au cateva giurumii in plus (display central multifunctional si senzor de temperatura exterioara, din cate stiu).
C3: Probleme la partea electronica?!
Scris: Joi 01-Sep-2005 17:47
de dj07mcv
@mars2K: Nu am cumparat C3-ul cu CD si acum imi pare rau fiidca imi placea sa am display-ul. Insa nu cred ca masinile cu CD au un altfel de AC. Se poate insa sa fie o problema cu ECU-ul (nu stiu ca care ca masinuta asta are multe controlere legate in retea) si pina la urma daca ceva nu merge cum ar trebui cred ca de cele mai multe ori e o problema de software. Cei de la Cartec Pitesti mi-au spus ca s-ar putea face upgrade la software.
mars2ktu ai 11000 si nu ai fost inca la prima revizie? Stiu ca cei de la Citroen (Franta) recomanda la 20000 (30000 chiar), insa eu cred ca e doar chestie comerciala. Eu o sa fac reviziile la 10000.
Ai avut vreo problema cu bordul? Nu l-ai gasit niciodata aprins? Ai alarama pusa?
Scris: Joi 01-Sep-2005 18:20
de mars2k
Cel mai probabil voi face revizia la 15k sau in noiembrie (sa incep iarna cu ulei proaspat).
Adica daca pt Renault - folosind ulei semi-sintetic 10W-40 - e OK sa faca revizia la 15k, merge si pt. Citroen - care foloseste ulei full-sintetic 5W-40.
Spune-mi te rog mai exact ce-au zis cei de la Cartec Pitesti despre upgrade-ul de software, adica exista o noua versiune de software pt 1.4i?
Sau ziceau asa generic - ca se poate upgrada in cazul in care o sa apara?
Eu am intrebat la ATS prin mai 2005 si ziceau ca n-au nici un upgrade disponibil pt 1.4i, doar pt 1.6i Sensodrive.
In legatura cu bordul gasit aprins - de obicei deschid masina din telecomanda inainte de a ajunge langa ea si nu mai e relevant.
O sa verific in seara asta (daca nu uit

).
C3: Probleme la partea electronica?!
Scris: Joi 01-Sep-2005 19:34
de dj07mcv
Chestia e ca se poate face upgrade la software. Mie mi-au spus ca am ultima versiune, insa tu care ai masina din 2004 e posibil sa fi aparut ceva modificari. Oricum nu cred ca la masini se aplica chestia cu HOT FIX -urile de la soft-urile de PC
Te-am intrebat despre bord, pentru ca mie m-i s-a intimplat de citeva ori sa gasesc tot bordul aprins (toate iconitele, ...) Motorul am putut sa-l pornesc insa fara sa vad nimic la bord. Singura modalitate de a reveni a fost sa decuplez bateria (imi place cum este borna de +, parca au facut-o special sa se poata reseta sistemul

). Este o eroare pe care cei de la Cartec nu au gasit-o. Eu suspectez alarma. Mai intii au spus ca poate e de la R-CD si mi-au taiat 2 fire de acolo (fire de date, cica) da n-a avut nici un efect.
Scris: Lun 05-Sep-2005 13:47
de Trekvogel
E cam ciudat sa raman bordul aprins intrucat C3-ul e tare zgarcit: dupa 30 de minute de la oprirea motorului taie toti consumatori, permitand doar pornirea masinii. In plus, pe display-ul central apare "Eco-mode" semn ca masinuta e pe economic.
AC-ul porneste intotdeauna automat cand:
1. se da drumul la ventilatie pe parbriz;
2. ventilatia e pe parbriz si se trece intr-o treapta superioara/inferioara de ventilatie.
Acest comportament este default la toate C3-urile Hdi - acesta a fost raspunsul producatorului.
In cazul in care situatia e diferita se prea poate ca aceasta sa fi fost anulata din soft sau sa fie o eroare de soft.
Afisajul rezervorului de motorina in cazul meu e corect, chiar daca am o liniuta intotdeauna imi indica ce am mai introdus. Totusi am observat ca daca ciupesc un pic din cei 8l caracteristici unei linute, scade nivelul.
Estima de km am verificat-o - involuntar, in concediul asta (zona in care nu prea existau benzinarii de incredere) - si functioneaza corect.
Scris: Lun 05-Sep-2005 14:55
de mars2k
@dj07mcv: ziceam ca verific cum face la mine, pas cu pas.
1. Ajung langa masina, nu o deschid. Bordul e off (adica nu e nimic aprins).
2. Deschid masina din telecomanda alarmei => partea portocalie a bordului prinde viata, dar nu am nici un martor aprins inca.
3. Deschid usa - nici o schimbare
4. Bag cheia in contact - nici o schimbare
5. Rotesc cheia pe prima pozitie ("accesorii") - se aprinde martorul de baterie.
6. Rotesc cheia pe a doua pozitie ("contact") => se aprinde toata gasca de martori, stau aprinsi cam 1 secunda, pe urma se sting toti cu exceptia martorului de depoluare/ECU, martorului de baterie si eventual a 2 martori conjuncturali: frana de mana si martor de centura necuplata (daca e cazul)