Pagina 1 din 2

Acumulatori (baterie) pt. C3 1,4 HDi

Scris: Lun 04-Dec-2006 18:06
de pr_ovidiu
Lalutare oameni buni!
Va intreb si eu pt. ca nu am carte de C3 daca stie cineva ce fel de acumulator trebuie pt. un C3 Diesel. Masina mea e din 2002 are o baterie franceza (originala care inca functioneaza), iar deasupra cat este vizibil nu se vede amperajul bateriei. Poate stie careva dintre voi intre ce valori (de amperi) putem pune pe aceasta masina. Poate recomandati di vre-o firma?
Multumesc.

Scris: Lun 04-Dec-2006 18:18
de vldst
Eu am baterie Fulmen pe buburuza mea. O sa ma uit maine pe lumina sa vad ce amperaj are. Din cate stiu, la diesel e nevoie de amperaje mai mari la pornire.

Scris: Lun 04-Dec-2006 18:27
de pr_ovidiu
Mersi!
Astept raspunsul tau :)

Scris: Lun 04-Dec-2006 19:30
de DanCld
Am gãsit Într-o broºurã (adresa aici) cã ar trebui o baterie de minim 62Ah. Cu cât mai mare, cu atât mai bine deci :lol:

Scris: Lun 04-Dec-2006 23:50
de pr_ovidiu
Aia stiu cu cat mai mare cu atat mai bun, dar nu va fece probleme la incarcare? Si apoi trebuie sa incapa in locasul ala mic. :?
Eu mai bine as vrea sa stiu care ii valoarea originala (amperi) si sa nu pun cu mult mai mare decat zice producatorul ca asa ii bine nu? :D
Apropo Dancld ce ulei folosesti doar Total? Daca gasesti ceva mai ieftin dar tot bun sa ma anunti si pe mine. Iar filtrele de unde le putem lua? au ceva cod sau ??? la reprezentanta is intotdeauna mai scumpe :!:
Multumesc!
Astept raspunsuri :D

Scris: Mar 05-Dec-2006 15:31
de DanCld
Ulei: teoretic orice ulei 5W40 (cu variatii: 5W30 sau 10W40). Nu ti-as recomanda sa pui ulei din surse necertificate / de provenienta incerta :!:

Scris: Mar 05-Dec-2006 22:18
de vldst
M-am uitat la inscrisurile de pe bateria mea. Iata ce am gasit:

Fulmen
RV-058614
L2 400 / 640A EN

Chestiile de mai sus nu spun mare lucru despre baterie (amperaj, etc), dar din cate se pare diesel-ul de la C3 ar avea nevoie de o baterie de cam 60 Ah.

Poti incerca sa gasesti cate ceva si pe site-ul Fulmen (producatorul brand-ului este Exide):

http://www.fulmen.net
http://www.fulmen.fr

In stanga paginii o sa gasesti un link de cautare rapida unde poti sa introduci modelul masinii (C3) si o sa-ti returneze niste modele de baterii compatibile cu C3.

Bafta.

Scris: Mie 06-Dec-2006 07:40
de pr_ovidiu
Multumesc tuturor pt. raspunsuri.
Va doresc sarbatori frumoase, iar Mosul sa va aduca de toate pt.
C3-ul vostru. :D

Scris: Sâm 14-Iul-2007 23:38
de christistanciu
vad ca topicul e vechi dar inca nu s-a scris nimic concret si mi-am luat o baterie varta de 74 Ah care evident nu intra in cutiutza de plastic. Luni trebuie sa merg sa mi-o schimb.. dar cu ce? dupa lista de la Bosch data aici de DanCld se pare ca ar trebui o baterie de 62 Ah, care mie mi se pare mica pentru un 1.4 HDI. Rog frumos pe cei care au schimbat la 1.4 HDI bateria(si nu numai) sa imi dea un sfat...

Scris: Dum 15-Iul-2007 16:26
de eugenro2001
Cred ca daca CX-ul meu batran cu motor de 2500cmc merge cu baterie de 77A, al tau de 1600cmc si modern sigur merge cu ce spune producatorul.

Scris: Dum 15-Iul-2007 17:04
de khan
e bine sa nu fie nici mai mare nici mai mica decit trebuie. mai mare nu incape si solicita alternatorul mai ales daca ramine fara curent din varii motive, mai mica e posibil sa duca dar sa tina mult mai putin in timp sau la solicitari mai mari. cel mai simplu e sa iei si niste masuri ale bateriei inainte de a o cumpara ca sa fi sigur ca incape in acelasi loc, asta pe linga cunoasterea amperajului

Scris: Dum 15-Iul-2007 22:57
de christistanciu
masina e adusa din frantza, anul fabricatiei este 2003, culmea este ca pe baterie nu scrie la fel ca la saxo: "citroen", dar totusi data pansonata pe bateria de pe masina este luna 4 2003. coincide cu anul fabricatiei...

intrebare... nu este normal ca pe baterie sa fie inscrisa sigla citroen? pentru ca toti producatorii fac asta la bateria originala indiferent de producatorul bateriei

am un mare handicap in a citi amperajul bateriei ceea ce inteleg este ca are o capacitate de a da 480 A la pornire este un EN acolo si cica aia inseamna. vad la @vldst ca are tot fulmen dar care stie sa dea 640 A la pornire.

acum nu stiu oare a fost schimbata cu rea intentie bateria inainte de vinzare sau pur si simplu francezii au crezut de cuviintza ca imi ajunge bateria asta micutza... la 1.4 HDI

va multumesc frumos pentru sfaturi sper sa gasesc ceva bun pt broscutza mea

Pt bateria ta

Scris: Lun 16-Iul-2007 15:59
de Macktinator
Deci daca motorul e 1.4 hdi de 68 CP/ 90 Cp bateria care o recomanda in Autodata{un manual al tuturor producatorilor} zice ca e de 62 de amperi.Atit da ,nu mai da o alternativa.Iti recomand cu caldura sa folosesti bateria care zice producatorul din urmatoarele consinderente:Daca pui o baterie prea mare alternatorul care incarca un anumit numar de aperi pe ora nu va incarca bateria aia la capacitate niciodata,daca o pui prea mica alternatorul cva baga prea multi amperi si mai devreme sau mai tirziu o va fierbe.In concluzie 62 AH.Nu te zgirci sa cumperi o baterie buna,Cumpara una fara intretinereca si asa locul e mic si nu vrei sa ai bataia de cap.Incearca chiar si o baterie Steco sau Ducelier ,frantuzesti dar foaret bune.Bafta.

Scris: Mar 17-Iul-2007 14:34
de christistanciu
@ Macktinator, sa stii ca am respectat intocmai ceea ce ai scris si iti multumesc pentru sfat. Ma rog nu 100% in sensul ca bateria se numeste varta si nu ducelier sau steco. nu stiu cat este de adevarat, eu initial am vrut bosch silver dar cei de acolo au spus ca varta ar fi peste bosch in ultima vreme, adevarul...nu stiu care este eu am acum varta de 62 ca in autodata.

Varta e ok

Scris: Mie 18-Iul-2007 12:37
de Macktinator
Acu un an am fost la un traning cu cei de la bosch ,varta.Ori una ori alta e aceiasi firma,si ce vad eu la mine in magazin este ca Boschul cam cade.Am vorbit acollo cu tipi care chiar produc bateriile cu pricina ,si iam intrebat :man dece o baterie inainte ,originala tinea 5ani pe masina noua,si acuma maxim 3.Stii ce mi-a tipul? Cica toate bateriile se fac numai din acumulatori reciclati si daca plumbul de exemplu din el e ok nu are scurt ,il baga la loc in acumulatorii noi.Deci daca ai "norocul" sate tina 2 ani si dupa aia cade ,ai paltit cam degeaba acumulatorul.a doua chestie interesanta spusa de el este ,felul clasificarilor in functie de tara in care pleaca bateria:De exemplu tarile nordice primesc acumulatori AA+{nici o treaba cu consumul energetic}apoi germania AA,Franta si Italia A-,si tot asa,la noi ajung BB-.Eu zic ca asta spune totul despre calitate.In speranta ca te-am lamurit un pic,te salut.