Pagina 1 din 1
Lexia 3
Scris: Vin 02-Feb-2007 17:55
de MaxiTechnicus
Haideti fratilor sa vedem care ce stim despre standul de testare de la Citroen. Eventual, daca cineva are vre-un manual ceva, sau o diagrama electrica...
Eu tocmai aflai ca C3ul meu are vreo 11 controllere (ei le spun calculatoare) care controleaza diferiti parametri.


Re: Lexia 3
Scris: Vin 02-Feb-2007 18:01
de vldst
MaxiTechnicus scrie:Haideti fratilor sa vedem care ce stim despre standul de testare de la Citroen. Eventual, daca cineva are vre-un manual ceva, sau o diagrama electrica...
Eu tocmai aflai ca C3ul meu are vreo 11 controllere (ei le spun calculatoare) care controleaza diferiti parametri.


Baga si tu niste documentatie ceva daca ai despre alea 11 calculatoare de pe C3. Tare-as fi curios sa vad si eu macar o schema de principiu a instalatiei electrice.
Cat despre Lexia iti dai seama ca Citroen-ul isi pazeste bine secretele. Un manual de utilizare poate s-o gasi, dar o diagrama electrica... Si problema nu e numai de diagrama electrica, dar sunt multi alti parametri care trebuie bine cunoscuti (locatii de memorie, protocoale). Sunt multe chichite si daca n-ai documentatia necesara e greu si riscant sa faci tu munca de debugging pe masina personala.
Scris: Vin 02-Feb-2007 18:08
de MaxiTechnicus
Tare as vrea sa impart cu voi documentatia da' tare mi-e ca imi fac cadou astia bratari la urmatoarea revizie. Datasheeturile la microcontrolere cred ca nu le-a facut nimeni publice pana acum din simplu fapt ca-i solutie prorietara, asa ca nu mare mi-ar fi mirarea ca ele sa nu fie publice. Pe de alta parte, exista oarece similitudini cu microcontrolere industriale folosite sau nu tot in industria auto asa ca, cu putin patos si googalit se descopera pinouturi & stuff. Desigur ca in loc de reverse-engineering poti sa faci o mica intelegere cu niste baieti de la service. Intrebarea e daca ei au habar de ce exista in micile black-boxuri sau doar sunt simpli montatori. Banuiala mea e ca nu stiu, pentru ca n-am auzit sa repare ei ECU sau alte controllere.
D'asta incepui topicul. Poate stim noi.
Scris: Vin 02-Feb-2007 18:13
de eugenro2001
Chiar daca ai datasheet-ul controlerelor tot degeaba daca nu ai si softul comentat. E ca si cum ai avea tote schemele si componentele sa iti construiesti un PC dar nu sti ce sa scrii in EPROM.
Scris: Vin 02-Feb-2007 18:20
de vldst
Ma indoiesc ca partea de hardware (controller-ele propriu-zise) sunt proiectate si fabricate de la zero de catre Citroen. Cel mai probabil sunt preluate de la un tert (Bosch, Philips, Siemens sau altii) si eventual "re-botezate". Singurul aport al Citroen-ului este punerea cap la cap a "puzzle-lului" hardware si, lucru nu tocmai usor, dezvoltarea si testarea software-ului pentru armata aia de 11 calculatoare. Pun pariu ca placa de ECU si cea de la sistemul ABS sunt cumparate ca sisteme all-in-one de la Bosch. BSI-ul de pe C3 (care mi se pare ca e acelasi si pe C4, parca asa mi-a spus tipul care mi-a montat alarma) s-ar putea sa fie creatia proprie a inginerilor de la Citroen.
Cat despre cunostintele celor din service... Ma indoiesc ca au habar ce contine "jucaria" aia de Lexia. In cel mai bun caz ei stiu sa foloseasca scula, dar nu s-o depaneze.
Scris: Vin 02-Feb-2007 18:21
de MaxiTechnicus
eugenro2001 scrie:Chiar daca ai datasheet-ul controlerelor tot degeaba daca nu ai si softul comentat. E ca si cum ai avea tote schemele si componentele sa iti construiesti un PC dar nu sti ce sa scrii in EPROM.
Nu cred ca e cine stie ce inginerie de comunicatie intre cele 10 microcontrollere si ECU. Hai sa fim seriosi, n-o folosit criptare Blowfish sau altele mai grele. E comunicatie simpla pe bus CAN codata NRZ parca, pentru ca Manchester diferential era prea mult pt 2m de cablu. La soft se poate face un dumpening daca stii pinoutul la microcontroler si cu ajutorul unui prieten programator eperimentat se poate face si reverse engineering, sau dai o bere la baietii de la service sa-ti dea o imagine de upgrade sau mai veche.
Ziceam si eu...
Scris: Vin 02-Feb-2007 21:09
de khan
nu numai programul e problema, ci si mufele de conectare si traductoarele+driverele pentru ele
Scris: Vin 02-Feb-2007 22:26
de MaxiTechnicus
khan scrie:nu numai programul e problema, ci si mufele de conectare si traductoarele+driverele pentru ele
mufa e standard, o gasesti si
aiciE drept ca o interfata bazata pe ELM327 nu-ti confera libertatea de a programa cum vrei tu ECU sau orice alt microcontroler dar macar sa citesti niste PIDuri tot poti face, asa de inceput, pt fun.
ca o mentiune, habar n-am de tipul care vinde interfetele, doar ca am considerat un bun argument sa arat faptul ca nu trebuie sa te dai peste cap pt obtinerea mufei respective