Inlocuire "Calculator ABS"
Moderator: Echipa Tehnica
- ancadogaru
- simpatizant
- Mesaje: 72
- Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:53
- Localitate: Bucuresti via Constanta
Inlocuire "Calculator ABS"
Salut,
Acum cateva zile mi-a venit o scrisoare la posta cum ca trebuie sa ma prezint la ATS pentru a-mi inlocui "calculatorul ABS". Intrebarea mea e daca a mai primit cineva o asemenea hartie... cat de grav/urgent e ...si daca a reusit sa se programeze.. (cei de la ATS m-au expediat dupa zeci de minute de asteptare la telefon ca nu se pot face programari.. si sa sun dupa 6 feb.)
Acum cateva zile mi-a venit o scrisoare la posta cum ca trebuie sa ma prezint la ATS pentru a-mi inlocui "calculatorul ABS". Intrebarea mea e daca a mai primit cineva o asemenea hartie... cat de grav/urgent e ...si daca a reusit sa se programeze.. (cei de la ATS m-au expediat dupa zeci de minute de asteptare la telefon ca nu se pot face programari.. si sa sun dupa 6 feb.)
- sorin69
- pasionat
- Mesaje: 535
- Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
- 2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006
Am primit si eu un prioripost de la ATS, am inteles ca, calculatorul abs nu functioneaza la parametrii reali cand bateria este descarcata, mi-au spus ca, nu este ceva grav, urmand a fi inlocuit calculatorul abs. A ramas sa ma prezint la service in momentul in care voi face prima revizie(doua, trei luni). P.S.1 in momentul de fata am 1200km, urmand in doua ,trei luni sa fac in jur de 2000km. 2. pe data de 5 februarie se deschide un service ATS langa METRO BANEASA. 

YOU"LL NEVER WALK ALONE
- phantom390
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 19-Iun-2006 09:15
- Localitate: Bucuresti
sorin69 scrie:Presupun ca, este vorba de un anumit lot de masini care a fost fabricat intr-o perioada scurta de timp,nu neaparat toate C3.
Da, interesant e ca pana acum au primit scrisori pentru schimbarea calculatorului ABS doar cei cu C3 "face-lift-at". Sa vedem, poate e doar o problema care a afectat un numar redus de masini.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
am fost, mi l-au schimbat, am plecat acasa. operatia dureaza exact cat scriu ei in scrisoare, adica 2 ore pentru ca sunt multe de demontat pana ajungi la el.
din experienta mea de electronist si electrician mai mult decat amator si din ce mi-au spus baietii de la service, tot chestia cu disfunctionalitati la scaderea sub 12,x vcc a tensiunii de pe baterie, am dedus ca microcontrollerul pe care il boteaza ei elegant calculator are problema cu watchdog-timerul independent care ar fi trebuit sa-l reintializeze in situatii d-astea extremis.
Acuma care stie mai multe sa zica aici pe forum....
din experienta mea de electronist si electrician mai mult decat amator si din ce mi-au spus baietii de la service, tot chestia cu disfunctionalitati la scaderea sub 12,x vcc a tensiunii de pe baterie, am dedus ca microcontrollerul pe care il boteaza ei elegant calculator are problema cu watchdog-timerul independent care ar fi trebuit sa-l reintializeze in situatii d-astea extremis.
Acuma care stie mai multe sa zica aici pe forum....
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
Watchdog timer-ul e o functie de siguranta care reseteaza micro-controller-ul doar in situatia in care acesta din urma o ia prin "balarii", adica se blocheaza sau intra intr-o bucla infinita. Daca CPU-ul nu mai apuca sa reincarce timer-ul cu o valoare prestabilita, jucaria aplica un RESET hardware asupra CPU-ului.
In situatia in care tensiunea generala de 12 Volti cade sub o anumita valoare, poti sa ai tspe watchdog timer-uri ca nu te mai ajuta nimic sa repornesti jucaria daca nu ii dai tensiunea si curentul de care are nevoie. E o problema hardware care nu se poate rezolva software. Altfel rescriau softul ABS-ului si ieseau mai ieftin baietii.
E ciudata scuza asta cu faptul ca ABS-ul ar fi afectat de caderea tensiunii de alimentare sub 12 Volti. Pai cand te afli cu masina in mers si cu alternatorul "pedaland" ca o hidrocentrala, ai lejer 14,4 Volti tensiune de alimentare generala! ABS-ul nu e alimentat si activ decat cu motorul pornit, doar nu ma dau cu masina pe o panta, cu motorul oprit, si mai vreau sa am si ABS
In situatia in care tensiunea generala de 12 Volti cade sub o anumita valoare, poti sa ai tspe watchdog timer-uri ca nu te mai ajuta nimic sa repornesti jucaria daca nu ii dai tensiunea si curentul de care are nevoie. E o problema hardware care nu se poate rezolva software. Altfel rescriau softul ABS-ului si ieseau mai ieftin baietii.
E ciudata scuza asta cu faptul ca ABS-ul ar fi afectat de caderea tensiunii de alimentare sub 12 Volti. Pai cand te afli cu masina in mers si cu alternatorul "pedaland" ca o hidrocentrala, ai lejer 14,4 Volti tensiune de alimentare generala! ABS-ul nu e alimentat si activ decat cu motorul pornit, doar nu ma dau cu masina pe o panta, cu motorul oprit, si mai vreau sa am si ABS

- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
am spus ca ar putea fi o problema a watchdog timerului folosind urmatoarea schema de gandire logica:
1. Pentru a nu reseta microcontrolerul watchdog timerul primeste inputuri generate de rutinele acestuia
2. Pentru a reseta microcontrolerul catelu pazitor tre sa judece el daca rutinele sunt hang up sau daca inputurile lui nu mai au cadenta care trebuie
3. In cazul in care iti pica bateria, logic, nu mai ai alimentare pe circuitele de comanda. neavand tensiune pe circuitele de comanda moare tot cu catel cu tot. La repornire??? presupunand ca-ti pleaca motorul, circuitele sunt alimentate insa surpriza, catelusul nu le mai reseteaza si ele nu mai urmeaza secventa de autoboot si de reintializare a rutinelor.
... zic si io nu dau cu paru'
1. Pentru a nu reseta microcontrolerul watchdog timerul primeste inputuri generate de rutinele acestuia
2. Pentru a reseta microcontrolerul catelu pazitor tre sa judece el daca rutinele sunt hang up sau daca inputurile lui nu mai au cadenta care trebuie
3. In cazul in care iti pica bateria, logic, nu mai ai alimentare pe circuitele de comanda. neavand tensiune pe circuitele de comanda moare tot cu catel cu tot. La repornire??? presupunand ca-ti pleaca motorul, circuitele sunt alimentate insa surpriza, catelusul nu le mai reseteaza si ele nu mai urmeaza secventa de autoboot si de reintializare a rutinelor.
... zic si io nu dau cu paru'
_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
Hai s-o luam nitel cu teoria.
Watchdog timer-ul nu e altceva decat un parlit de timer. El nu are niciun fel de putere de decizie, daca sa reseteze sau nu CPU-ul. El nu stie sa faca altceva decat sa aplice un puls pe intrarea RESET a CPU-ului in momentul in care timer-ul a ajuns la zero. E o functie pe cat de simpla, pe atat de utila in anumite situatii. Daca watchdog-ul ajunge sa reseteze fizic CPU-ul, atunci e o problema nasoala cu softul controller-ului.
Ideea este ca periodic CPU-ul trebuie sa incarce o anumita valoare in timer. Timer-ul incepe sa decrementeze valoarea respectiva la fiecare impuls de ceas. Daca CPU-ul nu apuca sa reincarce timer-ul inainte ca acesta sa ajunga la zero (e blocat prin vreo bucla datorita unui bug software), timer-ul ajunge in situatia de a reseta hardware CPU-ul.
Daca se doreste utilizarea watchdog timer-ului intr-o anumita aplicatie cu microcontroller, atunci softul CPU-lui trebuie scris de o asa maniera incat un apel al unei proceduri sa nu dureze mai multe de acei N cicli de ceas incarcati in timer, astfel incat CPU-ul sa apuce sa revina in programul principal si sa reinitializeze timer-ul. Asadar valoarea de reincarcare a timer-ului trebuie bine calculata in asa fel incat sa fie egala cu perioada cea mai lunga de executie a unui apel de procedura, plus o marja de siguranta.
Gata cu teoria.
ABS-ul e alimentat numai cu contactul pus. Daca-ti moare bateria cu motorul pornit te doare-n basca, ca sa zic asa. Atata timp cat motorul e pornit, alternatorul trebuie sa-i furnizeze ABS-ului tensiunea necesara. Iar cand vei pune din nou contactul si bateria e sa zicem moarta n-o sa mai poti reinitializa probabil nu doar ABS-ul, dar si celelalte calculatoare ale masinii. Si o sa-ti clipeasca frumos martorul de baterie, cel de ABS si poate si un mare pom de Craciun pe bord
Watchdog timer-ul nu e altceva decat un parlit de timer. El nu are niciun fel de putere de decizie, daca sa reseteze sau nu CPU-ul. El nu stie sa faca altceva decat sa aplice un puls pe intrarea RESET a CPU-ului in momentul in care timer-ul a ajuns la zero. E o functie pe cat de simpla, pe atat de utila in anumite situatii. Daca watchdog-ul ajunge sa reseteze fizic CPU-ul, atunci e o problema nasoala cu softul controller-ului.
Ideea este ca periodic CPU-ul trebuie sa incarce o anumita valoare in timer. Timer-ul incepe sa decrementeze valoarea respectiva la fiecare impuls de ceas. Daca CPU-ul nu apuca sa reincarce timer-ul inainte ca acesta sa ajunga la zero (e blocat prin vreo bucla datorita unui bug software), timer-ul ajunge in situatia de a reseta hardware CPU-ul.
Daca se doreste utilizarea watchdog timer-ului intr-o anumita aplicatie cu microcontroller, atunci softul CPU-lui trebuie scris de o asa maniera incat un apel al unei proceduri sa nu dureze mai multe de acei N cicli de ceas incarcati in timer, astfel incat CPU-ul sa apuce sa revina in programul principal si sa reinitializeze timer-ul. Asadar valoarea de reincarcare a timer-ului trebuie bine calculata in asa fel incat sa fie egala cu perioada cea mai lunga de executie a unui apel de procedura, plus o marja de siguranta.
Gata cu teoria.
ABS-ul e alimentat numai cu contactul pus. Daca-ti moare bateria cu motorul pornit te doare-n basca, ca sa zic asa. Atata timp cat motorul e pornit, alternatorul trebuie sa-i furnizeze ABS-ului tensiunea necesara. Iar cand vei pune din nou contactul si bateria e sa zicem moarta n-o sa mai poti reinitializa probabil nu doar ABS-ul, dar si celelalte calculatoare ale masinii. Si o sa-ti clipeasca frumos martorul de baterie, cel de ABS si poate si un mare pom de Craciun pe bord

- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
oricum ar incerca sa demonteze ideea defectului hardware macane.
daca era soft, reperau bug-ul si rescriau eepromul. asa e clar ca deficienta e pe parte hardware, fie ea solid-state la electronica sau pe partea hidraulica/mecanica.
mie greu sa cred ca microncontrollerele sunt alimentate cum zici tu doar cu contactul pus, pentru simplul fapt ca Economy mode-ul lui in felul asta ar fi fost realizat cel mai probabil cu vreo varianta frantuzeasca de met13 ;)
vad ca te pricepi destul de bine la microcontrolere, asa ca iti putin o intrebare si putin off-topic. Cum pot obtine cat mai multe digital-outputuri si analog-inputuri de la un microcontroller pe care-l pun langa un rtl8019as in vederea realizarii unui sbc?
dau o bere fara alcool la prima intalnire...
daca era soft, reperau bug-ul si rescriau eepromul. asa e clar ca deficienta e pe parte hardware, fie ea solid-state la electronica sau pe partea hidraulica/mecanica.
mie greu sa cred ca microncontrollerele sunt alimentate cum zici tu doar cu contactul pus, pentru simplul fapt ca Economy mode-ul lui in felul asta ar fi fost realizat cel mai probabil cu vreo varianta frantuzeasca de met13 ;)
vad ca te pricepi destul de bine la microcontrolere, asa ca iti putin o intrebare si putin off-topic. Cum pot obtine cat mai multe digital-outputuri si analog-inputuri de la un microcontroller pe care-l pun langa un rtl8019as in vederea realizarii unui sbc?
dau o bere fara alcool la prima intalnire...

_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
Nu stiu, mi se pare aberant sa tii alimentat ABS-ul din moment ce singura lui utilitate e in mers. La fel si ECU. In mod permanent nu e alimentat decat BSI-ul (sau COM-ul cum i-o zice), care dispune si de un mode sleep mai avansat. Restul controller-elor inclin sa cred ca nu sunt alimentate decat cand se pune contactul si se aprinde bordul. Asa e logic. Acum toate jucariile astea de controller-e pot sa aiba anumite memorii volatile sau non-volatile in care isi stocheaza anumiti parametri dupa care isi ajusteaza modul de functionare (ECU de exemplu). Ca memoriile astea or fi alimentate permanent din baterie dupa tipicul plusului permanent de la radio CD, se poate. Dar ECU n-are de ce sa rumege bitisori si sa manance curent de pomana din baterie, atata timp cat motorul e bine merci oprit.
Mi-a luat nitel timp sa inteleg ce-i cu SBC-ul ala. Presupun ca se refera la Single Board Computer. RTL8019AS e un controller Ethernet pe bus ISA, daca am cautat eu bine pe net.
Cum poti obtine mai multe input-uri analogice? Pai depinde ce controller vrei sa folosesti. Exista o gama foarte larga de unde ai ce alege. Daca ai nevoie de input analogic, evident ai nevoie de un controller cu ADC. Daca controller-ul dispune de ADC cu multiplexor pe intrare, vei avea mai multe intrari analogice. In caz contrar, poti monta separat pe intrarea analogica a ADC-ului un multiplexor analogic.
Daca vrei mai multe output-uri digitale poti folosi circuite gen 8255 arhicunoscute.
Dar cel mai bine e sa-ti alegi un controller care sa aiba toate liniile digitale si analogice de care ai tu nevoie in aplicatia ta si sa nu recurgi la solutii hibride. Asta daca nu esti constrans de alti factori.
Un controller pe care l-am studiat acum cativa anisori si care ofera destule gadget-uri hardware este Philips 8xC552. Are 8 input-uri analogice pe 10 biti, o caruta de linii digitale si multe altele.
Mi-a luat nitel timp sa inteleg ce-i cu SBC-ul ala. Presupun ca se refera la Single Board Computer. RTL8019AS e un controller Ethernet pe bus ISA, daca am cautat eu bine pe net.
Cum poti obtine mai multe input-uri analogice? Pai depinde ce controller vrei sa folosesti. Exista o gama foarte larga de unde ai ce alege. Daca ai nevoie de input analogic, evident ai nevoie de un controller cu ADC. Daca controller-ul dispune de ADC cu multiplexor pe intrare, vei avea mai multe intrari analogice. In caz contrar, poti monta separat pe intrarea analogica a ADC-ului un multiplexor analogic.
Daca vrei mai multe output-uri digitale poti folosi circuite gen 8255 arhicunoscute.
Dar cel mai bine e sa-ti alegi un controller care sa aiba toate liniile digitale si analogice de care ai tu nevoie in aplicatia ta si sa nu recurgi la solutii hibride. Asta daca nu esti constrans de alti factori.
Un controller pe care l-am studiat acum cativa anisori si care ofera destule gadget-uri hardware este Philips 8xC552. Are 8 input-uri analogice pe 10 biti, o caruta de linii digitale si multe altele.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
multam fain de info pt uctrl.
Am dat un telefon si am aflat ca ai dreptate, uctrlere sunt active doar cu cheia in contact. Mi-am adus apoi si eu aminte ca dupa ce a cuplat lexia la buburuza, baiatul de la service a pornit motorul sa citeasca pid-urile. se pare ca totusi exista un met13 ascuns pe undeva pe sub bord...
)
Am dat un telefon si am aflat ca ai dreptate, uctrlere sunt active doar cu cheia in contact. Mi-am adus apoi si eu aminte ca dupa ce a cuplat lexia la buburuza, baiatul de la service a pornit motorul sa citeasca pid-urile. se pare ca totusi exista un met13 ascuns pe undeva pe sub bord...

_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
MaxiTechnicus scrie:multam fain de info pt uctrl.
Am dat un telefon si am aflat ca ai dreptate, uctrlere sunt active doar cu cheia in contact. Mi-am adus apoi si eu aminte ca dupa ce a cuplat lexia la buburuza, baiatul de la service a pornit motorul sa citeasca pid-urile. se pare ca totusi exista un met13 ascuns pe undeva pe sub bord...)
N-ai pentru ce.
O sa ma interesez si eu la ATS daca problema asta cu controller-ul ABS-ului nu afecteaza si buburuza mea. Pana acum n-am primit nicio scrisoare. Parca n-as vrea sa se-apuce baietasii sa-mi demonteze masinuta, dar nici sa raman fara ABS cand as avea mai mare nevoie de el n-ar fi o placere.
Oricum am o problema mai veche cu display-ul central, asa ca se pare ca voi fi nevoit sa le fac o vizita.
- MaxiTechnicus
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Lun 23-Oct-2006 00:53
- Localitate: Constanta
calculatorul de ABS este in fata rotii stanga fata, trebuie doar sa demonteze contraripa de plastic si inca doua suruburi ale suportului controlerului. ca si pozitie, este sub farul stanga fata. mufa e unsa cu o emulsie siliconica ca sa reziste la intemperii conexiunea cu controllerul.
mi-e frica sa ma gandesc pe unde au mai ascuns astia celelalte controlere...
mi-e frica sa ma gandesc pe unde au mai ascuns astia celelalte controlere...

_/\_ Don't drink and drive! You may spill some..._/\_ Proud owner of a C3 1,4 HDi 2006, bleu lucia
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo