ridicator de tensiune 220V/50Hz

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

ridicator de tensiune 220V/50Hz

Mesajde B25BUY » Sâm 28-Iun-2008 15:54

salut !

si-a montat cineva ridicator de tensiune pe masinutza ? 220 V, dar o putere mai mare , sa zicem un 500-1000 W....
mi-am luat recent un ridicator dinasta de 2000 W ... si nu l-am testat inca in sarcina.
Una din utilizari de exemplu cand parchezi gresit si-ti pune panarama dinaia galbena la roata... scoti flexul il tai si pleci mai departe, nu ai vazut, nu ai stiut nimic !!! :wink:

Alt utilizare e cand pleci in concediu un drum mai lung si tre sa incalzesti mancare pt un copil sau ...alte astfel de situatii..
Sau chiar pentru un amplif de 2 x 50 w Harman Kardon si 2 boxe in portbagaj si chiar ca nu mai trebe subwoofer.. :wink:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 28-Iun-2008 18:09

eu am vazut niste convertoare de acest gen care insa aveau max 600 W peak. asta inseamna ca practic nu prea se poate scoate mai mult dintr-o baterie normala
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 28-Iun-2008 18:50

sa presupunem ca ar fi de 1000w. iti dai seama ca s-ar descarca bateria foarte repede.
sa zicem o baterie buna de diesel 72 Ah:
72Ah * 12v = 864w/h (asta in conditii ideale). Cu alte cuvinte, ai avea curent de 1kw timp de o ora, dupa care bateria ar fi goala. dupa 3 faze de astea, iti iei adio de la baterie. Sa nu mai zicem ca e posibil sa nu poti scoate atata curent asa repede din baterie...

Mai eficient este un generator de curent pe benzina / motorina.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Sâm 28-Iun-2008 22:17

lucreaza baiatu" la unul de 2.5kw , scula a fost dusa din germania defecta , astept piesele sa-mi vina si sa-i dau o cheie sa vad cu trage :arrow:

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

Mesajde Dan Popa » Dum 29-Iun-2008 06:01

Ridicatoare din acestea se folosesc la sistemele de alimentare individuala a caselor, cu panouri solare sau mori de vant. Acolo, energia produsa se inmagazineaza in doua - trei baterii, ca sa ai de unde sa ridici la 220 cand ai consumatori mai multi in casa.
cit_a, poti sa-mi spui si mie cine este producatorul ?

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Dum 29-Iun-2008 10:43

exact , scula o sa functioneze in sistem eolian.

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Dum 29-Iun-2008 10:45

scuze , marti sunt la munca si am sa-ti zic toate amnuntele despre convertorul de tensine.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Lun 30-Iun-2008 08:24

Pai nu se duce bateria asa repede, ca lasi motoru' pornit si o incarca...eu am incercat o bormasina de 700 W si a mers... un amic zicea chiar de un calorifer electric de 1100 W. o sa incerc si asa...
Evident ca doar peakuri pentru puteri mai mari..dar un 500-600 W sistematic cred ca duce fara probleme, un feon electric sau un fierbator...de 1000-1500 W pentru 10 minute iarasi nu cred ca-i problematic...mai prost cu cablurile de alimentare care tre sa fie groase-groase...

Un generator pe benzina este ideal (2-3 Kw) dar ma tem ca nu te poti carabani cu el prin concediu... mai ales daca ai o masina mica gen C3 sau Matiz... ;)

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 30-Iun-2008 09:06

Fratilor, nu va mai jucati cu jucarelele astea de nu stiu cate sute de Wati pe masinile voastre. Poate ardeti alternatoarele si dup-aia veniti si incepeti sa plangeti pe forum...

Mai bine informati-va ce curent poate debita alternatorul la turatia de relanti (presupun ca nu vreti sa stati tot timpul cu piciorul pe acceleratie). Si daca nu va puteti abtine, folositi aparate care necesita o putere mai mica decat ce poate oferi alternatorul la relanti, luandu-va si un coeficient sanatos de siguranta, pentru ca masina are nevoie si ea pentru consumul propriu.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Lun 30-Iun-2008 10:20

pai pui o umbrela acolo..sa stea motorul la 4000 rot/min... :lol:

Cred ca un alternator da cam 200 -300 W la ralanti
Eu mi-am luat jucaria asta pentru a taia cu flexul T-urile de prin parcari, care sunt ilegale... sau treaba aia care ti-o pun fraierii la roata cand parchezi unde n-ar fi voie... lanturi de pe la parcari, puse abuziv, etc...
plus pentru a monta un amplif de putere la 220 V...de 2 x 50 sau 2 x 100W cu boxele in portbagaj... oricum asta nu suge mai mult de 150-200 W...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Re: ridicator de tensiune 220V/50Hz

Mesajde nicum » Lun 30-Iun-2008 15:42

B25BUY scrie:salut !

si-a montat cineva ridicator de tensiune pe masinutza ? 220 V, dar o putere mai mare , sa zicem un 500-1000 W....
mi-am luat recent un ridicator dinasta de 2000 W ... si nu l-am testat inca in sarcina.


Hai sa facem niste calcule: socotind randamentul invertorului ca fiind 100%, ceea ce nu e adevarat, la 1200W putere consumata si 12V tensiune, rezulta un curent de 100 A. Afara de bornele de la masina, nu stiu alte cabluri dintr-o masina care sa suporte atit.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 30-Iun-2008 17:54

in primul rand nu stiu ce masina are alternator de 100. au unele de 80, dar cred ca un c3 benzinar are mult mai putin.

@nicum: pai si tu acum... daca merge un gps, merge si un aparat de sudura pe bricheta masinii. Pe langa ala, o bormasina adevarata nu ar strica, ceva macar de 2000w... ca doar imi pun priza de aia tripla care am luat-o la oferta din careffour.

--aberam, desigur. unii ar trebui sa inteleaga ca nu s-alege.
"If in doubt, flat out!"

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 30-Iun-2008 17:57

ps: am uitat de peak power. cu alte cuvinte, pentru a porni un aparat care consuma x wati, vei avea nevoie de aprox 1,5x wati pentru a porni chestia respectiva. unele pot cere pana la 2x wati pentru a se porni. cu alte cuvinte, pentru a porni un flex de 1000w, ai putea avea nevoie de 1500 - 2000w peak power.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Lun 30-Iun-2008 18:50

Eu stiu ca C3 si C4 au acelasi alternator (am intrebat la ATS) care da cam 600W la 2250 rot/min... de-aia am zis ca la 1000-1500 ar da cel putin 100 W...

Acum , la modul serios, un flex, sau o bormasina de 500-700 W utilizata pentru 5-10 minute sau mai mult dar cu intreruperi nu cred ca provoaca distrugeri ireversibile bateriei sau alternatorului...

Ganditi-va ca becurile pe fatza faza lunga+scurta au in total 200 W si mai ai si pozitiile si semnalizarile...deci ajungi la un 3-400 W ... in conditii obisnuite.

Mai sunt cate unii cu amplifuri de "300 W"...care ar apasa din nou bateria..e acelasi lucru teoretic 350 becurile + 300 wooferul = 650 W(evident ca nu au asemenea puteri reale, ca ar termina timpanele si geamurile, poate un 30-50W real-real)...

Si mai e si demarorul care are cam 900-1000 W din cate stiu si are si el cabluri destul de groase... :)

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 30-Iun-2008 21:03

e putin exagerat ce zici tu. in primul rand, demarorul nu ia de nici o culoare 1kw. Gandeste-te ca 1kw e un motor electric in toata regula nu un starter.

Ca si consumatori, becurile din faruri consuma cel mai mult. daca becurile iti consuma, sa zicem 200w, sigur nu ajungi la 400 cu tot consumul. un maxim de 300 ar fi realistic. si sa nu uitam o chestie: nu se aprind deodata, asa ca peak powerul nu trebuie sa fie de 2*300. Daca alternatorul iti scoate 600w la 2250 rpm (si tu vrei sa iti tii motorul la turatia aia), inseamna ca ai putea alimenta in siguranta un consumator de 300w. atat. de la 300w pana la 600, e cam dublu.

amplif de 300w? :))) un amplif de 300w ar insemna ceva cu adevarat puternic. (dupa cum ti-ai dat seama si tu) oricum, nici macar acel amplif nu iti va consuma 300w constant, ci in functie de cat are de aplificat, cu alte cuvinte de volum. cei care isi fac tuning auto profesional si includ si un sistem audio iesit din comun, apeleaza la una dintre cele 3 optiuni:
-schimba alternatorul
-pun baterie / baterii suplimentare
-ambele :)
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO