Pagina 1 din 2
Probleme acumulator (baterie) C3 - masina nu mai porneste
Scris: Sâm 03-Ian-2009 19:00
de LeoZao
Salut
Am un C3 1,4 HDi din 2006. De ceva vreme nu l-am mai pornit iar acum nu mai porneste deloc si banuiesc ca este din cauza bateriei.
Am incercat urmatoarele solutii dar tot nu vrea sa porneasca:
1. Am incercat sa pornesc cu bateria de la o alta masina. Am urmat procedura din carte C3-ului, adica am conecta cu cabluri de la bornele celeilate masini la bornele de la C3. Am lasat cateva minute si am incercat sa pornesc C3-ul dar tot nu vrea. Am lasat mai mult, circa o juma' de ora, dar tot nu vrea sa porneasca. Cand dau la automat se aud doar cateva ticaituri, nici o "interntie" de a porni. Mentionez ca daca pun contactul, martorul de baterie din bord apare intermitent.
2. Am incercat sa pornesc si prin impingere. Nu vrea sa porneasca nici asa.
Am intrebat mai multi specialisti si mi-au zis ca este imposibil sa nu porneasca daca conestez bateria la bateria altei masini care este pornita.
Acest lucru ma face sa banuiesc ca are alte probleme. Dar ce probleme poate avea daca ultima data cand a mers (cu 3-4 luni in urma) nu avea nici o problema?
Daca ati avut cumva aceasta problema sau daca stiti cumva cum as putea sa o fac sa porneasca ...
Va multumesc!
Scris: Sâm 03-Ian-2009 20:02
de cbx
1 .bateria ta ,este descarcata complet , singura solutie -incarcata cu un redresor
2 mai incearca sa pornesti masina impinsa ,mecanicii te asteapa sa-ti deschizi buzunarele
3 da jos bateria ta si monteaza o baterie care a fost folosita (incarcata ), o sa ai o surpriza
Scris: Sâm 03-Ian-2009 20:24
de abarth_mcm
sa nu care cumva sa pornesti masina impinsa...banuiesc ca ai curea la distributie...o masina pe curea nu se impinge!!! daca cumva ai lant, scuzele mele.
cauta mai bine o baterie buna.
Scris: Sâm 03-Ian-2009 20:42
de sorin.
De ce sa nu mearga impinsa o masina cu curea de distributie ?
Scris: Sâm 03-Ian-2009 21:14
de abarth_mcm
sansele sa se rupa cureaua sunt mari..sau sa sara de la punct...
sunt multi care le imping chiar daca sunt pe curea..dar riscul e mare...iti dai seama ce nenoroicire e daca se rupe cureaua?
daca e pe lant, se impinge fara probleme
Va multumesc...
Scris: Sâm 03-Ian-2009 21:43
de LeoZao
Va multumesc pentru raspunsurile voastre. Din cate am inteles trebuie sa gasesc un redresor pentru baterie si sa nu mai incerc sa o pornesc impinsa. O sa incerc sa gasesc un redresor maine si va spun daca am rezolvat ceva.
Scris: Sâm 03-Ian-2009 21:51
de mbc
ca sa incarci cu redresorul, bateria trebuie data jos (sau deconectate bornele daca ai curent in garaj). Sa nu pui redresorul pe bornele conectate
Scris: Sâm 03-Ian-2009 21:53
de abarth_mcm
exact. mbc spune bine!
si altceva...pune intai bornele la redresor pe baterie si mai apoi baga redresorul in priza..e mai recomandat asa. Ce fel de baterie ai apropo?
Scris: Sâm 03-Ian-2009 21:59
de dj01fad
se poate porni masina impinsa, dar cu grija, fara smucituri puternice, si cu cuplare lenta a ambreiajului. daca cumva maisna e in viteza si ii faci smucituri, sau o impingi de ii invarti invers motorul, atunci se intampla surprize neplacute. am impins toate masinile mele si nu a avut niciuna nimic. o luna de zile cat nu am avut demaror la cx la un moment dat, o lasam parcata pe o strada inclinata iar dimineata ii dadeam drumu la vale...
oricum, daca iti apar martorii cu intermitenta, e clar ca nu ai curent suficient, asa ca nu mai incerca sa o pornesti nici impinsa ca poate prajesti alternatorul. verifica tensiunea la bornele bateriei, si incearca o incarcare pe redresor, nu te mai chinui cu cabluri.
Scris: Sâm 03-Ian-2009 21:59
de LeoZao
Va multumesc. O sa tin cont de sfaturile voastre. Deocamdata nu stiu ce baterie am dar ma uit maine si va zic....
Scris: Sâm 03-Ian-2009 22:30
de Gurau Alexandru
Am patit la fel si am pornit-o cu curent de la alta masina, insa masina cealalta cu motorul pornit si accelerat. Si era vara...
Scris: Sâm 03-Ian-2009 23:23
de XENON
daca este atat de descarcata incat nu a pornit cu baterie de la alta masina dupa incercari repetate, nu cred ca va mai porni. eu am pornit-o pe a mea, am pornit si alta masina, dar doar cand au fost "proaspat" descarcate. parerea mea este sa iti cumperi o baterie noua. normal durata recomandata de utilizare a unei baterii este de 2 ani, deci, ii cam ajunge.
si eu mi-am cumparat redresor dupa ce am ramas fara baterie (am uitat farurile aprinse

, dar la mine bateria avea doar 1 an si 2 luni. inca nu stiu daca a meritat investitia (80lei), fiindca bateria noua pt. mine e f. ieftina.
Scris: Dum 04-Ian-2009 08:30
de sorin.
Probabil ai incercat sa pornesti cu cabluri cumparate din comert.[METRO....} Daca desfaci unul, te apuca rasul.
Scris: Dum 04-Ian-2009 08:41
de LeoZao
Intr-adevar am incercat cu niste cabluri din comert dar, de asemenea, un prieten mi-a zis ca nu ar fi bune si mi-a adus el alte cabluri cu care mai reusise sa porneasca si alte masini si nu a mers nici cu acestea.
Scris: Dum 04-Ian-2009 09:52
de abarth_mcm
Te vei convinge cand vei pune alta baterie!
Asa a patit un amic cu un Megane II 1.5 diesel...cu o zi inainte a mers cu masina(pornit normal) si a doua zi nu a mai vrut sa porneasca deloc..baterie moarta...f dubios pt ca nu a dat niciun semn inainte!..oricum..la renault megane diesel bateriile au amperajul f mic.
Ai grija cand cumperi baterie...nu de alta..dar sa iti incapa in cutia aia de plastic! Uita-te pe cartea masinii sa vezi ce amperaj iti trebuie...parerea mea e ca poti pune si mai mare un pic! Vezi cand iti deconectezi bornele..pierzi codul la radio..sper ca il ai..sau suni de unde ai luat-o si iti vor da codul.