Frana de mana TINE PE FATA!!-AXA1!!!-AVIZ NOILOR POSESORI

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Lun 08-Mar-2010 14:56

ViperDodo scrie:@ cristi_s:

dezvolta te rog treaba cu ASR-ul manual :razz:


Pai treaba este simpla. Dai sa pleci si patineaza rotile, de obicei una singura, cea cu aderenta mai scazuta dintre cele doua. Daca inainte de plecare tragi frana de mana undeva la trei sferturi, pana aproape de limita de blocare a rotilor, atunci in primul rand rotile se vor invarti cu aceeasi turatie, ca si cum diferentialul ar fi blocat. In plus de asta, frana de mana trasa partial nu va permite rotilor sa se invarta cu o turatie prea mare, ceea ce face si ASR ul in mod normal. Am aplicat de multe ori faza asta la Oltcit si de cele mai multe ori a functionat. :roll: Inca nu am incercat la XM, ca nu prea e nevoie, fiind cutie automata nu prea poti sa pleci cu rotile patinand asa usor. O sa incerc si la XM totusi. :D

O conditie destul de importanta este ca frana de mana sa tina cat mai aproape de egal stanga cu dreapta. :roll: Si, evident, sa tina. :D
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 08-Mar-2010 15:04

in felul asta nu faci decat sa freci discul de ambreiaj inutil. E mai sanatos pentru masina sa controlezi patinajul rotilor din ambreiaj.

Iar frana de mana nu actioneaza ca diferential blocabil pe rotile de pe o punte. Oricum o dai, tot pe loc ramane roata cu aderenta mare si si incepe sa se invarta prima roata cu aderenta mica. Ca sa mearga ce ai spus tu ar trebui sa aplici frana numai pe o singura roata, aia cu aderenta minima ca sa obligi diferentialul sa inceapa sa miste roata cu aderenta mare.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Lun 08-Mar-2010 15:44

SPF scrie:in felul asta nu faci decat sa freci discul de ambreiaj inutil. E mai sanatos pentru masina sa controlezi patinajul rotilor din ambreiaj.


Sanatos pentru ca.... :roll: :roll: :roll:

Fii convinsa ca o chestie din asta nu o faci in fiecare zi de 30 de ori. :roll: Spre deosebire de cuplarea si decuplarea ambreiajului. :roll: Ma rog, eu iti spun ce am experimentat, daca doresti detalieri teoretice, se poate si asta.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100

https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 08-Mar-2010 16:45

cristi_s scrie:
ViperDodo scrie:@ cristi_s:

dezvolta te rog treaba cu ASR-ul manual :razz:


Pai treaba este simpla. Dai sa pleci si patineaza rotile, de obicei una singura, cea cu aderenta mai scazuta dintre cele doua. Daca inainte de plecare tragi frana de mana undeva la trei sferturi, pana aproape de limita de blocare a rotilor, atunci in primul rand rotile se vor invarti cu aceeasi turatie, ca si cum diferentialul ar fi blocat. In plus de asta, frana de mana trasa partial nu va permite rotilor sa se invarta cu o turatie prea mare, ceea ce face si ASR ul in mod normal. Am aplicat de multe ori faza asta la Oltcit si de cele mai multe ori a functionat. :roll: Inca nu am incercat la XM, ca nu prea e nevoie, fiind cutie automata nu prea poti sa pleci cu rotile patinand asa usor. O sa incerc si la XM totusi. :D

O conditie destul de importanta este ca frana de mana sa tina cat mai aproape de egal stanga cu dreapta. :roll: Si, evident, sa tina. :D


da, toata problema este ca in viata reala eu nu am reusit sa ies din situatii nashpa niciodata cu frana de mana trasa aproape de tot. Stiam posibilitate de la cineva, dar tot impins am iesit din probleme.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 08-Mar-2010 20:28

nu eu am reusit asta, dar: stalpul era pe exterior, dar pe jos era zapada.... s-a dus direct in el :lol:

nicu_ak
pasionat
Mesaje: 310
Membru din: Joi 14-Ian-2010 21:55
Localitate: timisoara
Masina: Xsara Picasso 1.6 hdi
2: Xsara Picasso 2.0 hdi
3: Xsara Picasso 1.6 i

Mesajde nicu_ak » Lun 08-Mar-2010 22:36

Salut,am fost azi sa schimb kit ambreaj la picasso si mecanicul mi-a zis de cineva caruia ia spus se intoarca cu frana de mana si tipu care nu stia a facut asta si a venit cu o loviura la cap de la volan(cred ca a dat cu capu) :) dar cica nu a recunoscut!

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Mar 09-Mar-2010 07:27

Eu nu cred.

Ieri am mai verificat odata cum opreste cu frana de mana, de data asta de la 20 km la ora. Am tras frana de mana 2 dinti, adica foarte mult, ca daca trag un singur dinte masina ramane blocata pe o panta de iesire din parcare de vreo 30 de grade.

Asadar am tras in mers pe la 20 la ora frana de mana 2 dinti si a franat, s-a dus de bot in jos, dar nu sa ma dea cu capul de volan. A franat destul de lent. Mult, mult mai incet decat daca as fi trantit o pedala de frana la podea.

Daca extrapolez la viteza mai mare, forta de franare fiind constanta dar crescand energia cinetica a discului de frana, imi inchipui ca va frana si mai lent la viteze mai mari. Asadar, frana de mana este calculata sa aiba o eficienta maxima astfel incat sa tina pe loc o masina de 1,5 tone pe o panta de 30 de grade si nu sa opreasca masina in timp ce se deplaseaza cu viteza. Mi se pare corect din partea inginerilor francezi. Au jucat o carte sigura. In conditii de asfalt uscat nu ai cum sa pierzi controlul masinii daca tragi frana de mana violent la viteza mare. Am curaj sa pariez pe treaba asta. Pur si simplu sistemul de pargii cu cabluri nu poate sa produca o forta de franare atat de mare ca si sistemul hidraulic.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 09-Mar-2010 08:23

legat de titlul topicului:
eu, cand am cumparat BX-ul, ca nou posesor care nu avusese nicio legatura cu marca Citroen (nici macar cu Oltcit), m-am interesat ce, cum, unde functioneaza, am facut rost de manuale, informatii, etc si am aflat despre citroen (in general si BX in special) ca are multe lucruri care sunt deosebite de autoturismele "normale"
macar ati aflat, noii posesori, de ce s-a montat frana de mana pe puntea din fata?
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Mar 09-Mar-2010 18:12

Draku scrie:legat de titlul topicului:
eu, cand am cumparat BX-ul, ca nou posesor care nu avusese nicio legatura cu marca Citroen (nici macar cu Oltcit), m-am interesat ce, cum, unde functioneaza, am facut rost de manuale, informatii, etc si am aflat despre citroen (in general si BX in special) ca are multe lucruri care sunt deosebite de autoturismele "normale"
macar ati aflat, noii posesori, de ce s-a montat frana de mana pe puntea din fata?

Frana de mana s-a pus pe fata din cauza suspensiei hidraulice. Mai precis datorita bratelor tip bascula de pe spate care daca ar avea frana de mana trasa pe spate nu ar mai permite masinii sa se ridice de spate la o eliberare de o eventuala sarcina. Din celeasi motive ridicarea hidraulica cu comanda din buton nu functioneaza daca frana de serviciu este actionata.
Incercati urmatorul test daca vreti sa va convingeti: Masina cu motorul pornit si incarcata cu doua trei persoane pe spate, pe inaltime de drum, calcati frana de serviciu si coborati persoanele din masina tinand frana apasata. Dupa coborarea persoanelor veti observa o ridicare brusca a masinii. Inchipuiti-va ce s-ar intampla daca frana de mana ar fi pe spate si cum ar impinge hidraulica in sus cu placutele stranse pe disc. Pe fata nu se aplica aceeasi problema deoarece suspensia este perpendiculara pe roata.

andre
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Lun 16-Mai-2011 13:47
Localitate: arad

frina de mina

Mesajde andre » Mar 17-Mai-2011 18:24

Eram cu masina in garantie si tot tragind frina de mina ramin cu butonul in mina.Ma duc la AUTOGLOBUS la timisoara si il lipesc inapoi de 2 ori cu superglue.A treia oara au schimbat bratul de frina de mina si componenete de sub masina au venit din FRANTA.Deci a fost de asteptat ca de obicei.

gogajose
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Lun 19-Mar-2012 09:59
Localitate: Bucuresti

legat de frana de mana

Mesajde gogajose » Dum 10-Iun-2012 03:25

la c5-ul meu frana de mana se intepeneste si ce anume vreau sa zic este ca initial daca o actionez, nu tine iar daca strang surubul care regleaza jocul cablurilor, cel de la levierul franei de mana, frana se intepeneste deci tine. iar cand dau drumul la surub sa refac un joc mai mare, frana ramane intepenita(asta bineinteles cu frana de mana trasa pana la al cincilea dinte cu un joc al cablurilor prestabilit initial...ca in mod normal doar 2 dinti pot trage frana de mana). trebuie astfel sa folosesc un ciocan sa bat in bratul de actionare al cablului de frana, cel de la etrier incat sa se deblocheze. a mai intalnit cineva asemenea caz si daca are cineva o idee ce as putea sa fac? in principiu doar roata de pe partea stanga ramane intepenita.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 10-Iun-2012 13:52

Da, problema este in interiorul etrierului, la mecanismul care impinge pistonul atunci cand se actioneaza micul levier de pe etrier.
Din pacate, nu stiu sa existe chit de reparatie pentru asa ceva.
Eu am avut exact problema asta si a trebuit sa cumpar un etrier nou, asta si cu ajutorul unor colegi care dezmembrau c5-uri pe forum si nu au avut chef sa-l demonteze.
Incearca tot la colegii de pe forum, poate pentru tine isi vor face timp.
Poti, de asemenea, sa incerci sa desfaci etrierul si sa determini ce anume s-a intamplat in interior, insa iti spun din experienta, ca se strica mecanismul respectiv si trebuie sa-l inlocuiesti si n-o sa ai de unde.
La var II am rezolvat prin schimbarea etrierului si la var I inca nu am rezolvat, am decuplat cablul de tot.

maryann3333
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Sâm 19-Noi-2011 19:32
Localitate: vulcan

Mesajde maryann3333 » Dum 10-Iun-2012 21:33

salutare. daca esti sigur ca intepenirea apare in etrier atuci doar garniturile de pe cilindru de frana sa fie afectate si in combinatie cu rugina sa blocheze pistonul. mecanismul care face frana de mana daca sare de unde e capsat merge in gol . eu personal am patit sa mi se blocheze frana de mana dar din cauza tubului pe care este bagata cablu de la frana de mana. am schimbat acele tevi si am pus de cupru . pe original era 260 amandoua. asta a fost in cazul meu si ti am zis o parere pers poate ajuta. asa ca succes la rezolvare

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 10-Iun-2012 21:58

Corect, cablul de frana se poate bloca in camasa lui.
Din ce am inteles de la colegul nostru, a dat cu ciocanul in levierul aflat pe etrier, cel care e actionat de catre cablul de frana in sine.
Asadar, iese din discutie cablul de frana.
Eu la varianta I asa am patit.

Apoi, nu doar garniturile pistonasului il pot bloca pe acesta.
De fapt, nici este blocat pistonasul, in situatia asta.
Se intampla un alt fenomen.
Pistonasul merge liber si, atunci cand e trasa frana de mana, un disc cu doua canale cu adancimi progresive, se invarte impreuna cu doua bile aflate in acele canale.
Astfel, atunci cand se invarte levierul de pe etrier, acel disc se invarte, bilele sunt impinse inainte, si astfel, iese pistonul in afara.
Cand se blocheaza acel levier, de fapt se blocheaza discul despre care vorbeam cu rugina.
Problema este ca uneori, de cele mai multe ori, se strica intreg mecanismul asta, care pe langa ce am povestit eu aici, mai are si alte elemente, elemente care la mine erau praf.

Asa ca, se poate demonta pistonasul si in functie de ce este in el, se poate si repara.
Din cate stiu, nu exista chit de reparatie.

laur7755
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Mar 19-Feb-2013 18:03
Localitate: Alexandria

Mesajde laur7755 » Mar 09-Apr-2013 11:28

multumesc pt informatie,acum am aflat dc cei de la ITP ,in prima faza m-au respins pe motiv k ni imi merge frana de mana pe spate(am un C5 din 2007),am rezolvat-o k "o atentie" :D dar nu credeam niciodata k citroenul are frana de mana pe fata,ceva nou...


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats