Probleme C5 II 1.6 Hdi 2006
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
- Localitate: Craiova
- Masina: C5 Exclusive 163 Automat
- 2: Xantia Activa Hdi
Probleme C5 II 1.6 Hdi 2006
Buna ziua,
Sunt de curand fericitul posesor al unui C5 II si am sesizat cateva probleme deloc de neglijat:
1 - cand masina este in sarcina sau pe frana de motor intre 1700 - 3000 rot/min se aude un rontait ciudat accentuat de cat de mult apas pedala de acceleratie (mentionez k atunci cand decuplez cutia de viteze nu se mai aude absolut nimic);
2 - cand schimb vitezele simt un soc puternic la cuplarea ambreiajului cat si la decuplare (ca si cum ar fi rupti suportii la motor) dar vitezele se schimba f usor fara nici o problema - mentionez ca am verificat suportii si nu par sa fie uzati excesiv;
3 - cateodata la plecarea de pe loc se aude un scartait pana la decuplarea completa a ambreiajului;
4 - eroare la suspensie sezorul de la directie raporteaza pozitie incorecta a volanului - in pozitia 0 arata + 38 grade dar este functional indicand modificarea pozitiei volanului cand il misc stanga dreapta;
5 - senzorii de parcare au mers perfect vreo 2 saptamani pana intr-o zi cand nu au mai vrut sa mai detecteze nimic cand merg cu fata in schimb cand merg cu spatele detecteaza perfect si cei din spate si cei din fata cu afisare pe display si cu sunetele de rigoare - aici ma gandesc k poate am setat eu ceva gresit prin lexia de nu mai merg corespunzator;
6 - celebra deja eroare de lichid parbriz la care am incercat modificarea pozitiei senzorului de nivel dar fara nici un rezultat;
7 - la volan se aude o bataie posibil de la cuplajul volanului - daca stie cineva unde se afla
Orice informatie m-ar ajuta din experienta dvs de pana acum si eventual un manual de reparatie mi-ar fi folositor.
Totodata as avea nevoie de cateva nimicuri cum ar fi stropitoarele de la parbriz - unul are clema rupta si celalalt are o spartura si deviaza jetul total aiurea; clema de la scrumiera care face inchiderea si deschiderea ei; o cheie intrucat nu am decat una; scutul de sub motor lipseste....
Va multumesc anticipat!
Sunt de curand fericitul posesor al unui C5 II si am sesizat cateva probleme deloc de neglijat:
1 - cand masina este in sarcina sau pe frana de motor intre 1700 - 3000 rot/min se aude un rontait ciudat accentuat de cat de mult apas pedala de acceleratie (mentionez k atunci cand decuplez cutia de viteze nu se mai aude absolut nimic);
2 - cand schimb vitezele simt un soc puternic la cuplarea ambreiajului cat si la decuplare (ca si cum ar fi rupti suportii la motor) dar vitezele se schimba f usor fara nici o problema - mentionez ca am verificat suportii si nu par sa fie uzati excesiv;
3 - cateodata la plecarea de pe loc se aude un scartait pana la decuplarea completa a ambreiajului;
4 - eroare la suspensie sezorul de la directie raporteaza pozitie incorecta a volanului - in pozitia 0 arata + 38 grade dar este functional indicand modificarea pozitiei volanului cand il misc stanga dreapta;
5 - senzorii de parcare au mers perfect vreo 2 saptamani pana intr-o zi cand nu au mai vrut sa mai detecteze nimic cand merg cu fata in schimb cand merg cu spatele detecteaza perfect si cei din spate si cei din fata cu afisare pe display si cu sunetele de rigoare - aici ma gandesc k poate am setat eu ceva gresit prin lexia de nu mai merg corespunzator;
6 - celebra deja eroare de lichid parbriz la care am incercat modificarea pozitiei senzorului de nivel dar fara nici un rezultat;
7 - la volan se aude o bataie posibil de la cuplajul volanului - daca stie cineva unde se afla
Orice informatie m-ar ajuta din experienta dvs de pana acum si eventual un manual de reparatie mi-ar fi folositor.
Totodata as avea nevoie de cateva nimicuri cum ar fi stropitoarele de la parbriz - unul are clema rupta si celalalt are o spartura si deviaza jetul total aiurea; clema de la scrumiera care face inchiderea si deschiderea ei; o cheie intrucat nu am decat una; scutul de sub motor lipseste....
Va multumesc anticipat!
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
1. banuiesc rulmentul de presiune
schimba tot chitul daca te apuci de treaba
2. posibil unul sau mai multe suruburi slabite
3. banuiesc tot rulmentul,nu mai are vaselina in el
4. un senzor decalibrat
5. daca te mananca pielea
oi fi pus pe OFF
6. completeaza nivelul periodic
7. urmareste coloana si o sa o gasesti
8. cauta aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=34 sau aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=102 sunt cate C5-uri la dezmembrat
spor
schimba tot chitul daca te apuci de treaba
2. posibil unul sau mai multe suruburi slabite
3. banuiesc tot rulmentul,nu mai are vaselina in el
4. un senzor decalibrat
5. daca te mananca pielea

6. completeaza nivelul periodic
7. urmareste coloana si o sa o gasesti
8. cauta aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=34 sau aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=102 sunt cate C5-uri la dezmembrat
spor
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Cand mergi uniform, tine mana pe maneta de viteze si apasa usor pe acceleratie si apoi ia piciorul.
Se misca maneta, fie si putin? Daca da, ai sigur cel putin un suport terminat, in special cel de la cutie.
Cum adica ai modificat pozitia senzorului de nivel? Adica ai miscat de el si l-ai pus in alta pozitie?
Pentru ca asta trebuie sa faci si ar trebui sa fie ok.
Eroarea de pozitie unghiulara a volanului apare mai la toate masinile si nu e motiv de ingrijorare. Nu exista senzori si nici nu pot fi decalibrati, exista un singur traductor de pozitie unghilar.
Nu stiu de ce apare, insa inclin sa cred ca atunci cand se face geometria, nu se tine cont de pozitia exacta a volanului.
Bataia in volan o testezi asa: cu motorul oprit, intr-un loc linistit si fara zgomote, misti f usor de volan stanga-dreapta, si incerci sa asculti bataia.
O s-o regasesti undeva in partea de jos a coloanei de directie si e o problema ultra cunoscuta la c5.
Si eu am avut-o, iar un prieten de-al meu a sudat coloana intr-un anume loc si zgomotul a disparut definitiv.
Daca te uiti in poza, in partea de jos ai o zona cu dinti longitudinali, acea zona a fost sudata. Acolo apare jocul si implicit, zgomotul.

Se misca maneta, fie si putin? Daca da, ai sigur cel putin un suport terminat, in special cel de la cutie.
Cum adica ai modificat pozitia senzorului de nivel? Adica ai miscat de el si l-ai pus in alta pozitie?
Pentru ca asta trebuie sa faci si ar trebui sa fie ok.
Eroarea de pozitie unghiulara a volanului apare mai la toate masinile si nu e motiv de ingrijorare. Nu exista senzori si nici nu pot fi decalibrati, exista un singur traductor de pozitie unghilar.
Nu stiu de ce apare, insa inclin sa cred ca atunci cand se face geometria, nu se tine cont de pozitia exacta a volanului.
Bataia in volan o testezi asa: cu motorul oprit, intr-un loc linistit si fara zgomote, misti f usor de volan stanga-dreapta, si incerci sa asculti bataia.
O s-o regasesti undeva in partea de jos a coloanei de directie si e o problema ultra cunoscuta la c5.
Si eu am avut-o, iar un prieten de-al meu a sudat coloana intr-un anume loc si zgomotul a disparut definitiv.
Daca te uiti in poza, in partea de jos ai o zona cu dinti longitudinali, acea zona a fost sudata. Acolo apare jocul si implicit, zgomotul.

-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
- Localitate: Craiova
- Masina: C5 Exclusive 163 Automat
- 2: Xantia Activa Hdi
mesersmith scrie:Cand mergi uniform, tine mana pe maneta de viteze si apasa usor pe acceleratie si apoi ia piciorul.
Se misca maneta, fie si putin? Daca da, ai sigur cel putin un suport terminat, in special cel de la cutie.
Cum adica ai modificat pozitia senzorului de nivel? Adica ai miscat de el si l-ai pus in alta pozitie?
Pentru ca asta trebuie sa faci si ar trebui sa fie ok.
Eroarea de pozitie unghiulara a volanului apare mai la toate masinile si nu e motiv de ingrijorare. Nu exista senzori si nici nu pot fi decalibrati, exista un singur traductor de pozitie unghilar.
Nu stiu de ce apare, insa inclin sa cred ca atunci cand se face geometria, nu se tine cont de pozitia exacta a volanului.
Bataia in volan o testezi asa: cu motorul oprit, intr-un loc linistit si fara zgomote, misti f usor de volan stanga-dreapta, si incerci sa asculti bataia.
O s-o regasesti undeva in partea de jos a coloanei de directie si e o problema ultra cunoscuta la c5.
Si eu am avut-o, iar un prieten de-al meu a sudat coloana intr-un anume loc si zgomotul a disparut definitiv.
Daca te uiti in poza, in partea de jos ai o zona cu dinti longitudinali, acea zona a fost sudata. Acolo apare jocul si implicit, zgomotul.
Salut, intr-adevar la socurile respective se misca maneta schimbatorului de viteze inainte si inapoi, senzorul de nivel l-am rasucit in ambele directii fara vreun rezultat. In legatura cu coloana de directie - trebuie scoasa afara toata coloana ca sa identific problema sau se poate rezolva local?
Va multumesc pentru sfaturi si idei.
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
- Localitate: Craiova
- Masina: C5 Exclusive 163 Automat
- 2: Xantia Activa Hdi
Rica scrie:1. banuiesc rulmentul de presiune
schimba tot chitul daca te apuci de treaba
2. posibil unul sau mai multe suruburi slabite
3. banuiesc tot rulmentul,nu mai are vaselina in el
4. un senzor decalibrat
5. daca te mananca pieleaoi fi pus pe OFF
6. completeaza nivelul periodic
7. urmareste coloana si o sa o gasesti
8. cauta aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=34 sau aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=102 sunt cate C5-uri la dezmembrat
spor
in legatura cu senzorii de parcare am tot incercat alte setari cu lexia si nu a avut nici un efect: indiferent ce modific tot asa functioneaza...poate s-a mai lovit cineva de problema asta si a gasit o rezolvare...mai mult ca sigur nu sunt senzorii de vina din moment ce in mars-arierre functioneaza normal....
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Eu nu-ti recomand sa sudezi coloana, iti spuneam doar ca un amic a facut acest lucru de aproximativ un an si zgomotul a disparut definitiv.
Eu de exemplu, nu am facut la var I, desi aveam si eu acel zgomot.
Senzorul de nivel nu-l rasucesti pe nevazute. Il scoti afara din rezervor si il pozitionezi de asa maniera, incat daca-l tii in pozitie orizontala, asa cum este in bazin, elementul lui mobil sa cada in jos.
In pozitia asta, fara sa o schimbi cand te misti, il introduci in bazin.
Sigur va functiona, daca nu cumva e defect.
Poti verifica si mufa, eventual sa dai cu un pic de spray VD 40.
In ceea ce priveste senzorii, fa un print screen cu setarile pe care le faci sa vedem si noi ce si cum.
Eu de exemplu, nu am facut la var I, desi aveam si eu acel zgomot.
Senzorul de nivel nu-l rasucesti pe nevazute. Il scoti afara din rezervor si il pozitionezi de asa maniera, incat daca-l tii in pozitie orizontala, asa cum este in bazin, elementul lui mobil sa cada in jos.
In pozitia asta, fara sa o schimbi cand te misti, il introduci in bazin.
Sigur va functiona, daca nu cumva e defect.
Poti verifica si mufa, eventual sa dai cu un pic de spray VD 40.
In ceea ce priveste senzorii, fa un print screen cu setarile pe care le faci sa vedem si noi ce si cum.
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
- Localitate: Craiova
- Masina: C5 Exclusive 163 Automat
- 2: Xantia Activa Hdi
mesersmith scrie:Eu nu-ti recomand sa sudezi coloana, iti spuneam doar ca un amic a facut acest lucru de aproximativ un an si zgomotul a disparut definitiv.
Eu de exemplu, nu am facut la var I, desi aveam si eu acel zgomot.
Senzorul de nivel nu-l rasucesti pe nevazute. Il scoti afara din rezervor si il pozitionezi de asa maniera, incat daca-l tii in pozitie orizontala, asa cum este in bazin, elementul lui mobil sa cada in jos.
In pozitia asta, fara sa o schimbi cand te misti, il introduci in bazin.
Sigur va functiona, daca nu cumva e defect.
Poti verifica si mufa, eventual sa dai cu un pic de spray VD 40.
In ceea ce priveste senzorii, fa un print screen cu setarile pe care le faci sa vedem si noi ce si cum.
Care alta varianta mai exita in afara de sudura? Doar inlocuirea colooanei?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- buda.nicolae
- pasionat
- Mesaje: 223
- Membru din: Mie 20-Oct-2010 21:20
- Localitate: Baia Sprie
Acum trebuie sa te contrazic dragul meu coleg mesersmith! Eu am Fluence nou, iar la accelerari sau decelerari se misca maneta de viteze, deci nu poate fi nici la aceasta masina un tampon la motor (si am incercat si la alte masini noi, bineinteles ca "printesele noastre" pot fi exceptia care intaresc regula), o sa filmez si o sa postez filmul ca sa fie toti colegii convinsi de ceea ce spun.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Inseamna ca e o problema sau e prost facuta.
Chiar si de noua. Eu am doua peugeot 308 noi si de noi au avut aceleasi probleme la suspensia pe spate, in sensul ca troncaneau foarte tare la bumpere. Asa ca faza cu masina noua care face nu stiu ce, nu ma convinge.
Eu pot sa-ti arat ca toate masinile mele nu fac asa, cu exceptia c5-ului din 2007, care sigur are dus un tampon. L-am si verificat. Dar mi-e sila si lene sa-l schimb.
Acum, tu trebuie sa intelegi ca miscarea este una accentuata, smucita, daca tii mana pe maneta, se simte cum iti plimba mana cu tot cu maneta, chiar daca te opui. Daca la tine s-o misca usor...e alta poveste.
Chiar si de noua. Eu am doua peugeot 308 noi si de noi au avut aceleasi probleme la suspensia pe spate, in sensul ca troncaneau foarte tare la bumpere. Asa ca faza cu masina noua care face nu stiu ce, nu ma convinge.
Eu pot sa-ti arat ca toate masinile mele nu fac asa, cu exceptia c5-ului din 2007, care sigur are dus un tampon. L-am si verificat. Dar mi-e sila si lene sa-l schimb.
Acum, tu trebuie sa intelegi ca miscarea este una accentuata, smucita, daca tii mana pe maneta, se simte cum iti plimba mana cu tot cu maneta, chiar daca te opui. Daca la tine s-o misca usor...e alta poveste.
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
- Localitate: Craiova
- Masina: C5 Exclusive 163 Automat
- 2: Xantia Activa Hdi
am gasit in posturile tale mai vechi ca asa presupusa problema cu axul volanului era defapt de la capetele de bara...ma intreb daca nu cumva si la mine e la fel. Mecanicul mi-a zis ca articulatiile sunt "beton"; acu sa-l cred pe cuvant?!
in legatura cu miscarea schimbatorului de viteze nu pare sa fie asa pronuntata; am vazut la un C4 cu acelasi motor care are suportii mai buni ca ai mei o trepidatie puternica la oprirea motorului asa ca nu pot sa trag o concluzie ferma. Azi o duc la fosta reprezentanta citroen din craiova sa vad ce au si ei de zis despre toate aceste probleme....
va tin la curent!
in legatura cu miscarea schimbatorului de viteze nu pare sa fie asa pronuntata; am vazut la un C4 cu acelasi motor care are suportii mai buni ca ai mei o trepidatie puternica la oprirea motorului asa ca nu pot sa trag o concluzie ferma. Azi o duc la fosta reprezentanta citroen din craiova sa vad ce au si ei de zis despre toate aceste probleme....
va tin la curent!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
axul volanului este, si il vom face, dar fara sudura. facem o crestatura pe el, apoi il strangem cu un colier facut din 2 semicercuri, prins cu suruburi. sper totusi sa fie loc acolo pentru treaba asta, dar nu stiu pana nu desfacem
cu smucitul e discutabila treaba, am mers si eu cu masina si nu mi se pare nimic in neregula. dupa ce conduci o masina pe benzina timp de 3 ani, care nu da socuri deloc, normal ca ti se pare ceva dubios la diesel. sau... poate o fi ceva, si se va descoperi in final ce si cum.

cu smucitul e discutabila treaba, am mers si eu cu masina si nu mi se pare nimic in neregula. dupa ce conduci o masina pe benzina timp de 3 ani, care nu da socuri deloc, normal ca ti se pare ceva dubios la diesel. sau... poate o fi ceva, si se va descoperi in final ce si cum.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu