Cutie de viteze automat

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

l_tibi
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 26-Oct-2009 12:33
Localitate: Mauern Germania

Cutie de viteze automat

Mesajde l_tibi » Dum 21-Aug-2011 20:40

Buna domnilor !
Din nou sant antr-o dilema mare...a curs ulei pe la busonul de evacuare a cutiei de viteze,am desfacut busonul
si uleiul care s-a scurs aproximativ 2-3litri l-am depozitat intrun recipient care ulterior a fost varsat(nu de catre mine)
si din pacate nu stiu exact cantitatea si de care fel a fost.
Am citit pe topicuri si am aflat ca la desfacerea busonului nu se scurge tot uleiul si ca el poate fi de mai multe feluri
ATF 4HP20 AL4 - ATF LT 71141.
Intrebarea mea este cum sa scot restul uleiul fara sa desfac cutia,sau daca al completez cu cantitatea care s-a scurs
de care sa pun,cu aflu nivelul potrivit si oare nu va fii vreo problema daca pun de alt fel,nu se cearta ???
Cutia mea este 4HP 20 , dar nu stiu cand a fost schimbat uleiul si de care a fost folosit ?
Ma puteti ajuta ? Astept parerile voastre.
Multumesc !

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Lun 22-Aug-2011 15:01

o intrebare destul de dificila
chiar daca mergi si la reprezentanta parerile sunt foarte impartite.De certat uleiul nu se cearta ,trebuie sa pui un ulei ptr cutie automata eventual tiptronic.Ele sunt compatibile intre ele.Daca s/a scurs cat s/a scurs din cutie pe la buson ,nu mai ai cum sa golesti si pe restul care a mai ramas in partea de fata unde sunt electrovanele.Inainte de a te hotara intereseaza/te bine de cantitatea pe care trebuie sa o pui...Practic in situatia de fata tu faci schimbul de ulei la cutie.

l_tibi
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 26-Oct-2009 12:33
Localitate: Mauern Germania

Mesajde l_tibi » Lun 22-Aug-2011 21:43

Salut Eugen multumesc pentru promtitudinea ta,sfatul pe care mi-lai dat a fost foarte util.
Am fost la un magazin specializat an uleiuri,leam povestit ce imi trebuie,desigur cu talonul an mana.
Au fost foarte de treaba,mi-au cautat tipul de ulei si cantitatea care o am an cutie(7litri ptr C5 de 2,2),
dupa care mi-au recomandat sa bag doar 4litri spunand ca a mai ramas an cutie(asa cum mi-ai spus tu)
si an caz de nu se comporta frumos se mai poate complecta.
Deci uleiul este deja an cutie,ea se comporta bine am ancercat-o aici prin zona,maine va fi testul final
an forta pe autobanda !!!

Multumesc !

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mar 23-Aug-2011 07:08

ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema.Ai cutie automata?

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mar 23-Aug-2011 07:46

l_tibi scrie:Salut Eugen multumesc pentru promtitudinea ta,sfatul pe care mi-lai dat a fost foarte util.
Am fost la un magazin specializat an uleiuri,leam povestit ce imi trebuie,desigur cu talonul an mana.
Au fost foarte de treaba,mi-au cautat tipul de ulei si cantitatea care o am an cutie(7litri ptr C5 de 2,2),
dupa care mi-au recomandat sa bag doar 4litri spunand ca a mai ramas an cutie(asa cum mi-ai spus tu)
si an caz de nu se comporta frumos se mai poate complecta.
Deci uleiul este deja an cutie,ea se comporta bine am ancercat-o aici prin zona,maine va fi testul final
an forta pe autobanda !!!

Multumesc !

mare grija: calitatea uleiului si nivelul corect sunt doua aspecte foarte importante pentru functionarea corecta si viata cutiei. recomand ca nivelul sa fie facut conform procedurii pentru cutia ta, nu dupa principiul cat a curs atata completez sau hai sa punem 4 litri si mai vedem noi... Tipul de ulei este cel mentionat de tine mai jos, ATF LT 71141, NU pune un alt tip de ulei pt ca distrugi cutia.

l_tibi
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 26-Oct-2009 12:33
Localitate: Mauern Germania

Mesajde l_tibi » Mar 23-Aug-2011 21:28

Am ancercat masina astazi pe autobanda,merge perfect.
Cat despre nivelul uleiului stiu ca terbuie sa fie comform standardelor,eu am pus estimativ
caci nu stiu unde sa verific si cat trebuie sa fie...?
Daca ma poate ajuta cineva sa o fac cum terbuie sa fie...
Multumesc

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mie 24-Aug-2011 18:04

vad ca locatia e in germania,nici acolo nu se stie cat ulei intra in cutie?
si eu m/am lovit de aceasta problema ...chiar si la reprezentanta.Cutia de viteze este automata? E cumva AL 4?

l_tibi
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Lun 26-Oct-2009 12:33
Localitate: Mauern Germania

Mesajde l_tibi » Mie 24-Aug-2011 18:35

Salut !
Da locatia este Germania,si nici aici nu sant foarte comunicativi,interesul lor este sa duci
masina la ei an service ca sa te ciupeasca de bani,aici manopera este foarte scumpa,mai ales
la reprezentanta.
Cutia antradevar este automatica,pe ea scrie 4HP-20 .
Am gasit pe net un document pe care vreau sa al ampartasesc si cu voi,el se afla aici....
http://www.c5club.cz/files/navody/2005-C5_C8.pdf
Am citit putin prin el si gasesc lucruri utile,sper sa va fie de folos ?!
O zi fara evenimente va doresc !!!

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 24-Aug-2011 19:02

l_tibi scrie:Am ancercat masina astazi pe autobanda,merge perfect.
Cat despre nivelul uleiului stiu ca terbuie sa fie comform standardelor,eu am pus estimativ
caci nu stiu unde sa verific si cat trebuie sa fie...?
Daca ma poate ajuta cineva sa o fac cum terbuie sa fie...
Multumesc

nivelul de ulei la cutia AL4 se verifica astfel: se desface busonul de umplere de deasupra cutiei, se toarna 0.5 litri ulei ATF LT 71141 cod Citroen 973622, nu se monteaza la loc busonul, se porneste motorul, se calca ferm frana si se trece schimbatorul prin diferite pozitii de mai multe ori, se pune schimbatorul in pozitia P, cu motorul la relanti si temperatura uleiului in cutie la 60 grade C (-2/+8 grade) se desface busonul de golire de dedesupt. Uleiul trebuie sa inceapa sa curga si cand curgerea continua se transforma in picaturi se moteaza la loc busonul de golire, se opreste motorul si se monteaza busonul de umplere de deasupra. Nivelul este corect. Daca atunci cand desfaci busonul de golire nu curge ulei deloc sau picura se repeta procedura.

Tu ai cutie 4HP20, dar in principiu cred ca este aceeasi procedura. Totusi, la cutia AL4, daca desfaci busonul de golire cu motorul oprit va curge numai cca 0.5 litri ulei. Pt a scurge si diferenta pana la cca 3 litri trebuie demontata teava concentrica cu busonul de golire din interior. Cutia ta are alta capacitate pt ulei deci cifrele de mai sus sunt doar orientative.

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mie 24-Aug-2011 20:05

da ,dar pana la urma ptr un schimb normal de ulei la AL4...cati litri intra?3?

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 31-Aug-2011 13:53

Eugen Chiriac scrie:da ,dar pana la urma ptr un schimb normal de ulei la AL4...cati litri intra?3?

Aproximativ 3 litri... nivelul trebuie verificat, adica peste cei trei adaugi 0.5 si faci procedura. Capacitate totala 6 litri (cf specificatii).

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mie 31-Aug-2011 15:22

multumesc mult.Saptamana asta am sa verific nivelul .

mateotours
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Sâm 17-Mar-2012 20:29
Localitate: bucuresti

Mesajde mateotours » Vin 01-Aug-2014 11:22

poate ajuta pe cineva
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 01-Aug-2014 14:27

Lista nu este completa, pentru evitarea oricarui necaz inlocuieste si filtrul hidraulic din baia de ulei iar la schimbul de ulei cand este saltata pe elevator cu motorul pornit in pozitia P mecanicul din masina selecteaza intodeauna R (reverse) niciodata D (drive) ca prima trecere a uleiului in cutie, se accelereaza usor pana la 30Km/h iar mecanicul de sub masina observa daca a disparut spuma creata de ulei la busonul de verificare.

Pasul urmator se selecteaza din R in P se lasa 20 de sec la relanti dupa care se trece maneta in D (drive), eh aici treaba e naspa, se acelereaza in reprize de 0-20/0-40/0-60/0-90 km/h la fiecare repriza de ap 15 sec. se lasa in relanti cu maneta in drive si piciorul pus pe frana @20 de sec... mecanicul aflat jos verifica starea busonului sa nu faca bule de aer prea mari in repriza de acceleratie. La finalul nebuniei se trece in pozitia P se lasa motorul sa mearga aproximativ 2 min in relanti dupa care se opreste. (in tot acest timp busonul de verificare nu trebuie strans!!! pentru a nu perite aerului amestecat cu uleiul sa creeze perna de aer in interiorul cutiei) in final se completeaza cu ulei si se strange busonul de vizitare. Se face un test la drum dar nu in modul S doar in D si se asculta confortul schimbarii treptelor de viteza. (daca sunetul este deranjant uleiul nu este specific cutiei de viteza... se inlocuiese uleiul)

Operatiunea trebuie evitata la temperatura sub 25C al cutiei de viteze si maxim de 60C.


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes