Problema distributie + cutie
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Problema distributie + cutie
Buna ziua! Am si eu doua probleme, prima ar fi ca de curand ,mergeam cu masina ,si deodata imi sare cureaua de la accesorii(masina are 69700 km). Stiti cumva de la ce ar putea fi ? si a doua de cand am luat masina ,imi apare eroarea automatic gear fault , si cand merg cu ea pe manuala , dupa treapta a 4 , sare singura in automata , si la un moment dat cand se incalzeste cutia, la 140 km , am pe undeva de 5500 rpm si tot nu schimba in viteza a 5 a , ramane cumva blocata in a 4 a. Ma gandeam sa o duc , la o resoftare , sau ceva de genu. (am uitat sa mentionez cutia este una triptonica)
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
Cam nasol...cureaua poate sari in momentul in care de gripeaza o rola sau rulmentul de la alternator sau ajunge cumva ulei pe ea.
Pentru partea cu cutia, e naspa, pentru ca astea cand incep sa faca figuri is cam gata de ele. Poti incerca mai multe schimburi de ulei la cutie, deoarece nu se poate schimba tot uleiul o data, ci se tot "reimprospateaza" cu ulei nou, tot cate 3 litri, si dupa calculele facute pe alte forumuri iti trebuie cam 5-6 schimburi succesive ca sa ai peste 90 % ulei proaspat in cutie.Cel mai probabil ar trebui sa incepi sa te orientezi spre un bloc de valve nou sau sa il trimiti pe al tau la un specialist sa il repare(la noi in tara nu prea sunt sanse sa gasesti specialisti).
Bafta si sa ne tii la curent.
Later edit: cutia ta nu cumva e doar in 4 (AL4)...ceea ce ar face asteptarea ta sa intre in a 5-a redundanta?
Pentru partea cu cutia, e naspa, pentru ca astea cand incep sa faca figuri is cam gata de ele. Poti incerca mai multe schimburi de ulei la cutie, deoarece nu se poate schimba tot uleiul o data, ci se tot "reimprospateaza" cu ulei nou, tot cate 3 litri, si dupa calculele facute pe alte forumuri iti trebuie cam 5-6 schimburi succesive ca sa ai peste 90 % ulei proaspat in cutie.Cel mai probabil ar trebui sa incepi sa te orientezi spre un bloc de valve nou sau sa il trimiti pe al tau la un specialist sa il repare(la noi in tara nu prea sunt sanse sa gasesti specialisti).
Bafta si sa ne tii la curent.
Later edit: cutia ta nu cumva e doar in 4 (AL4)...ceea ce ar face asteptarea ta sa intre in a 5-a redundanta?
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Uleiul din cv a fost schimbat la ~60.000?...schimbal pana nu crapa de tot cutia... este normal la toate cv at cu selectarea in modul manual sa schimbe automat urmatoarea treapta de viteza cand acul turometrului atinge pragul rosu/maxim de rpm. Faptul ca nu schimba din tr. 4 in tr 5. in modul at. clar este problema mecanica(uzura/ulei ''ciorba''), urmat de smucituri in tr. 2-3, daca era problema electronica nu plecai cu ea de pe loc.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Beemer scrie: Poti incerca mai multe schimburi de ulei la cutie, deoarece nu se poate schimba tot uleiul o data, ci se tot "reimprospateaza" cu ulei nou, tot cate 3 litri, si dupa calculele facute pe alte forumuri iti trebuie cam 5-6 schimburi succesive ca sa ai peste 90 % ulei proaspat in cutie
+1 Beemer,... dar mai degraba decat sa faca 5-6 schimburi de ulei (deloc neglijabil pretul la ulei @140lei/L) ca sa fii sigur ca este super clean cutia, nu mai bine o demonteaza nea' mecanicu' o spala si verifica blocul hidraulic, placile din treapta 5-6 oare sunt ok? (e cutia cu 6 tr nu?).
calorifer4 scrie:Beemer scrie: Poti incerca mai multe schimburi de ulei la cutie, deoarece nu se poate schimba tot uleiul o data, ci se tot "reimprospateaza" cu ulei nou, tot cate 3 litri, si dupa calculele facute pe alte forumuri iti trebuie cam 5-6 schimburi succesive ca sa ai peste 90 % ulei proaspat in cutie
+1 Beemer,... dar mai degraba decat sa faca 5-6 schimburi de ulei (deloc neglijabil pretul la ulei @140lei/L) ca sa fii sigur ca este super clean cutia, nu mai bine o demonteaza nea' mecanicu' o spala si verifica blocul hidraulic, placile din treapta 5-6 oare sunt ok? (e cutia cu 6 tr nu?).
1.Ma gandeam sa o dau jos , lunile ce vine ,ca tot bag bani in ea , si sa vad daca sunt ok discurile , si da este cutia in 6 trepte.Problema de la cutie este de cand am luat masina , Merg cu ea normal pe manuala si in a 4 a cand ajunge la 90 , sare pe automata si apare automatic gear fault ,opresc pe dreapta ii dau d , si merge , la un momentant dat cand schimba din a 2 in a 3 a apare o smucitura ,si dupa totul ok , ajung in a 4 a - merg , 140 -150 ,ajunge aproape de 6000 de rpm si tot nu vrea sa schimbe , ma gandesc sa nu fie vr-un disc uzat ,si de asta sa nu ofere posibilitatea schimbarii.
2. Am cumparat o curea pt accesori , si se pare ca am gripata rola intinzatoare,si nu mai invarte si imi manca cureaua.
3. Ma gandeam si la un upgrade se soft al cutiei, am inteles ca e undela la 50 de lei ,max 100 .La reprezentanta.
Ultima oară modificat Lun 15-Iun-2015 15:29 de către kzydiaz, modificat 1 dată în total.
calorifer4 scrie:Uleiul din cv a fost schimbat la ~60.000?...schimbal pana nu crapa de tot cutia... este normal la toate cv at cu selectarea in modul manual sa schimbe automat urmatoarea treapta de viteza cand acul turometrului atinge pragul rosu/maxim de rpm. Faptul ca nu schimba din tr. 4 in tr 5. in modul at. clar este problema mecanica(uzura/ulei ''ciorba''), urmat de smucituri in tr. 2-3, daca era problema electronica nu plecai cu ea de pe loc.
sincer nu stiu cand a fost facut ultimul schimb de ulei la cutie , am cumparat masina cu aproximativ 64 de mii de km , acum are 69 de mii si ceva.
Beemer scrie:Ideea cea ma inspirata ar fi sa ne spui exact modelul masinii eventual sa postezi seria de sasiu, cat despre ulei, daca e cutia Aisin in 6 tr uleiul e in jur de 35 de lei litrul Mobil ATF JWS3309 pe Autokarma
Am atatasat 2 poze cu masina, scuzati interiorul
Modelul este Citroen C5 1 2.0 1.6v 136 CP , exclusive , cutie triptonica


-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Mi-e greu sa cred ca e cutia in 6 trepte.
Din ce stiu eu C5 benzina 1 si 2 sunt toate in 4 trepte.
Pe de alta parte 6000 rpm in treapta 4 pentru 150 km/h imi indica faptul ca ar mai avea vreo 1-2 trepte sau ca transmisia "aluneca" foarte mult.
Cred ca are nevoie de ceva mai mult decat un schimb de ulei la cutie. Nu pare sa fie ok cutia.
Posibile erori pot aparea si de la accidentul/socul care o generat sarirea airbagurilor.
Din ce stiu eu C5 benzina 1 si 2 sunt toate in 4 trepte.
Pe de alta parte 6000 rpm in treapta 4 pentru 150 km/h imi indica faptul ca ar mai avea vreo 1-2 trepte sau ca transmisia "aluneca" foarte mult.
Cred ca are nevoie de ceva mai mult decat un schimb de ulei la cutie. Nu pare sa fie ok cutia.
Posibile erori pot aparea si de la accidentul/socul care o generat sarirea airbagurilor.
iulian.arg scrie:Mi-e greu sa cred ca e cutia in 6 trepte.
Din ce stiu eu C5 benzina 1 si 2 sunt toate in 4 trepte.
Pe de alta parte 6000 rpm in treapta 4 pentru 150 km/h imi indica faptul ca ar mai avea vreo 1-2 trepte sau ca transmisia "aluneca" foarte mult.
Cred ca are nevoie de ceva mai mult decat un schimb de ulei la cutie. Nu pare sa fie ok cutia.
Posibile erori pot aparea si de la accidentul/socul care o generat sarirea airbagurilor.
Cand am luat-o masina era ok , dar cu eroarea asta la cutie , sa ii zic . Acum 1 an , a fost facut accidentul, a fost masina mamei, si m-am hotarat s-o iau eu , ca am nevoie de ceva cu care sa ma deplasez.
Beemer scrie:Ceva nu se leaga aici deoarece pe modelul acesta (c5 1) nu a fost pusa o cutie automata in 6 trepte ci doar 2 modele au fost : ZF 4HP20 si Aisin AL4, ambele avand 4 viteze.
Am crezut ca este o cutie in 6 trepte , nu am stiut. Am cautat pe mai multe forumuri si da , am vazut ca are doar 4. In vara asta ma angajez si spre sa reusesc sa o termin pana la sfarsitul verii. Distributie + Bord + Cutie + Airbag uri.
Si stiti cumva daca bordul este impartit in 3 parti? ca ma intereseaza sa schimb doar partea cu airbagul spart
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
Din cate stiu, plansa superioara( cea neagra) nu se schimba separat, deoarece este lipita din fabrica cu ceva adeziv, insa e posibil sa ma insel. Cat despre cutie, ai noroc oarecum ca la acestea in 4 viteze se schimba cele 2 electrovane de la blocul de valve, pe care le poti comanda din reprezentanta, daca nu cel ma intelept lucru si mult mai usor, zic eu, este sa cauti o cutie completa la dezmembrari, cu tot cu convertizor eventual, la un parc de dezmembrari unde sa iti dea si garantie.Despre cealalta problema, vezi ca tu cam confunzi distributia cu transmisia .
Beemer scrie:Din cate stiu, plansa superioara( cea neagra) nu se schimba separat, deoarece este lipita din fabrica cu ceva adeziv, insa e posibil sa ma insel. Cat despre cutie, ai noroc oarecum ca la acestea in 4 viteze se schimba cele 2 electrovane de la blocul de valve, pe care le poti comanda din reprezentanta, daca nu cel ma intelept lucru si mult mai usor, zic eu, este sa cauti o cutie completa la dezmembrari, cu tot cu convertizor eventual, la un parc de dezmembrari unde sa iti dea si garantie.Despre cealalta problema, vezi ca tu cam confunzi distributia cu transmisia .
Scuze , gresela mea , am vrut sa spun cureaua de accesori. Oricum lunile astea o sa desfac cutia si sa vad ce are busit in interior, si am un service special pt citroene la mine in oras, de unde cred ca pot face rost de ceva piese pentru cutie.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO