motor 1.6 hdi 9HZ-110CP

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

patasanu iulian
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mie 05-Dec-2012 09:42
Localitate: pitesti
Masina: citroen C5 1.6HDI 2007

motor 1.6 hdi 9HZ-110CP

Mesajde patasanu iulian » Sâm 04-Iul-2015 05:24

Buna ziua tuturor! Poate cineva sa-mi spuna care este diferenta dintre motorul 9HZ si 9HX si daca sunt interschimbabile ansamblul chiulasa-distributie(suportul plus axele cu came) intre cele doua tipuri?

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Sâm 04-Iul-2015 10:59

9HZ (DV6TED4); 9HY (DV6TED4);sunt facute in acceiasi perioada, detin puterea egala 80kw/109cp, turbina este diferita in fuctie de echiparea EURO cu sau fara filtru de particule chiuloasele sunt ''identice'', palier identic, pistoane si biele identice, volanta are echipare 9hz LUK, 9hy Valeo :? injectoare BOSCH 9hz, Siemens 9hy, (posibil scaunele sa nu fie identice la chiuloasa cu injectie bosch, siemens, delphi... verifica totusi injectoarele sa detina cote identice la portinjector inainte de montaj) singurul defect care il stiu la acceste motoare ar fi ca ''transpira'' ulei la fiecare 150k km... recomand etansarea lor la fiecare distributie.
Informatia o detin de la echiparea Citroen C4 ph1 1.6 hdi 2004.

9HX (DV6TED4) 90cp, turbina este diferita fata de celalte 2 modele, cutia de viteze este diferita, racord galerie evacuare catalizator cu sau fara filtru de particule diferit , injectoare Bosch diferite, Volanta diferita.
Chiuloasa, supape, tren supape, axe came identice, distributia, pompa apa, radiator si furtune identice cf 9HZ, 9HY. (retine garnitura de chiuloasa de la cea ''noua'' ce cota de reparatie are!, nerecomandat patile chiuloasei inferiora superioara sa fie diferite.)

patasanu iulian
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mie 05-Dec-2012 09:42
Localitate: pitesti
Masina: citroen C5 1.6HDI 2007

Mesajde patasanu iulian » Dum 05-Iul-2015 10:23

Multumesc mult pentru precizari. Spuneti-mi totusi, va rog, mai in detaliu ce inseamna sa etansez la fiecare distributie.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Lun 06-Iul-2015 09:56

Motoarele 1.6 hdi au prostul obicei de a umezii cu ulei peste tot pe unde sunt garnituri si simeringuri, nu toate dar majoritatea da... un lucru este clar, atunci cand umblii la distributie este bine sa schimbi si cele 2 simeringuri ax came/arbore fata sa verifici atent scursuri de ulei sau zone umezite de ulei care pot eventual la scurt timp sa devina alt necaz #-o

patasanu iulian
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Mie 05-Dec-2012 09:42
Localitate: pitesti
Masina: citroen C5 1.6HDI 2007

Mesajde patasanu iulian » Lun 06-Iul-2015 11:21

OK. multumesc mult! si mai am o intrebare: puteti sa-mi spuneti cum se caleaza axele cu came la punerea lantului?


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen