turbina si egr

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

turbina si egr

Mesajde neneabe » Lun 03-Aug-2015 19:02

salut,
am o problema la C5 var I, HDI 80KW.
Motorulnu mai trage cum trebuie, creste cam greu in turatii.*sa zicem ca functioneaza la 75/80 % din capacitate.
In accelerare se aude si un zgomot gen trrrr, nu suparator, dar exista.
La decelerare se aude un fel de vajait.
Am fost la tester lexia si a descoperit doar eroare egr, restul nimic.
Masina nu scoate fum deloc, consuma normal, uleiul nu a scazut la joja.
Cel de la service a si accelerat pe loc si mi a aratat cum la turatii mai inalte suiera turbina si ar fi si axul stricat dupa cum se aude.
Pentru a scapa de eroarea egr am mers pe autostrada acum o saptamana vreo 30km in vit a 4 a, peste 3.000 ture.
Nu s a schimabt nimic .
Ce paraere aveti?

nocivu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Dum 08-Mar-2015 18:45
Localitate: Usa
Contact:

Mesajde nocivu » Lun 03-Aug-2015 21:19

Verifica si tu axu turbinei simplu .
Scoti furtunul din admisie la turbina cu motorul oprit bagi un deget si misti usor de ax turbinei si vezi ce joc are. Daca are joc mare atunci ai o problema la turbina, daca ai joc foarte mic adica insesizabil turbina este ok ... altundeva este problema. Aceeas problema am avut la un 307.
dar un coleg care a mai avut problema asta la Citroen poate sa dea un verdict sau o parere mai avizata.

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Joi 12-Noi-2015 16:55

Salut,
Am fost azi dimineata la service.
Diagonoza completa turbina efectuata. nu are nimic, decat un usor zgomot, care, cnf specialistrului nu influenteaza puterea, performantele.
Am schimbat si uleiul plus filtrele. Mentionez ca si ambreiajul e putin obosit.
Poate se simt in plus la pedala 3 cp acum dupa schimb ulei.
Dar tot nu trage cum ar trebui. Merge undeva sa zic la 80%.
Ce parere aveti?
E valva egr, ambreiajul de vina sau motorul da semne de oboseala?
Multumesc.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Joi 12-Noi-2015 17:58

Teoretic, cand esti in sarcina egr-ul e inchis pentru a nu pierde presiune facuta de turbina.
Problema ta este in alta parte si ar fi trebuit s-o detecteze sau macar s-o izoleze meseriasul daca este meserias.

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Joi 12-Noi-2015 18:21

Meseriasii sunt 2.
1.Cei de la Citroen (Prestige) unde s-a testat cu lexia si s a descoperit eroarea egr si asa zisa problema a turbinei.
Probabil nu stiau pe ce sa dea vina si au dat o pe turbina.
2.Cei de la service de reconditionat turbine, care au recenzii bune (ionutturbo) si care au testat o din t pct de vedere si mi au spus ca nu trebuie reparata.

Deci e un ping pong fara iesire.
Cred ca ma voi resemna si voi da vina pe motor, e batranel saracu>
:)

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Joi 12-Noi-2015 21:59

Nu te resemna.
Tre sa fie vre-un senzor, vre-o injectie sau furtun de vacuum sau presiune.
Un meserias ar trebui sa "simta" masinile si motoarele.
Din ce zici tu, la tine e permanenta deci teoretic ar trebui sa fie mai usor de identificat dar din pacate depinzi de meseriasi.

Am si eu o variatie de putere insa incerc sa ma obisnuiesc cu ea pentru ca apare in anumite conditii de temperatura/umiditate si presiune atmosferica si n-am de gand sa schimb jumate de motor mergand pe mana meseriasilor.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 12-Noi-2015 22:16

Eroarea EGR poate aparea si din cauza debitmetrului defect, precum si din alte cauze. Depinde ce eroare este.
In principiu, daca EGR-ul nu mai inchide bine, ai consum marit si posibil ceva fum.
Ambreiajul se simte imediat daca patineaza. In plus creste consumul.

Daca nu trage, principalele posibile probleme sunt:
Debitmetru
EGR murdar care nu mai etanseaza.
Galerie de admisie plina de depuneri din cauza EGR.
Clapeta de aer din admisie blocata semi inchis.
Electrovana control EGR
Electrovana control turbina.
Senzor presiune turbo defect sau deconectat din circuitul de presiune
Catalizator infundat

Pentru problema semnalata de tine este necesar un diagnostic in mers, pentru a elimina defectele "electronice", dar ageamii de la "reprezentante" nu il fac pentru ca nu stiu sa interpreteze datele, mai ales la masinile mai vechi.
Cu diagnoza in mers pot sa te ajut eu. Da-mi un mesaj privat daca vrei.

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Vin 13-Noi-2015 17:27

Masina nu scoate fum si nu sconsuma mult , 5.5% pe autostrada la 130kmh si urban in jur de 10. Are 207.000 km facuti.
E clar , nici eu nu am chef sa schimb jumate de motor cum a spus si colegul.
Ambreiajul sa zicem ca e pe jumate mort, patineaza la plecare, atunci se simte mai tare, cand si trepideaza mai mult.
E clar ce e la reprezentante, m am lamurit, stiu lucrurile de baza, dar la fineturi sunt 0.
Nu stiu daca e de folos si asta, dar iarna porneste f greu la mai putin de minus 8, iar pe la minus 14, 15 deloc.
mentionez ca la diagnoza turbina am facut teste si de presiune si in mers de accelerare in diferite trepte de viteza si la diferite turatii.
Mi au spus ca totul corespunde.
Cand imi voi mai face un pic de timp voi face si testul indicat de admin mai devreme.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Sâm 14-Noi-2015 15:00

Debitmetrul il poti verifica si singur, scotandu-i mufa. Daca motorul devine mai vioi, ai descoperit problema.
NU cumpara decat debitmetru identic cu originalul (Siemens in principiu), celelalte sunt doar o risipa de bani.
Imi imaginez ca motorul tau dezvolta o putere extrem de mica, in mod normal daca ambreiajul ajunge sa patineze la plecare, ar trebui sa nu mai poti conduce masina in treptele superioare.
Problema pornirii la rece e de la bujii sau injectoare.

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Sâm 14-Noi-2015 17:20

Poate m am exprimat gresit ref la ambreiaj.
La plecarea de pe loc tb sa tin pedala f jos altfel trepideaza masina cam tare si o ia inainte , folosind o exprimare mai putin plastica.
Cei de la service au dat vina in principal pe volanta si secundar pe ambreiaj.
Ca si putere da senzatia unui motor de 85/ 90 cp.
O sa incerc si metoda debitmetrului, sper sa ma descurc, n am mai facut asta pana acum.
Daca nu mi dau seama cum se face revin cu intrebari :?

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Lun 14-Mar-2016 11:17

Salut tuturor,
Problema rezolvata cu ajutorul lui Wld. Multumesc.
Cauza principala a puterii scazute era covorasul de cauciuc care intra sub pedala de acceleratie si aceasta nu avea cursa corecta, completa.
Iarna era mai urat pt ca acel cauciuc se rigidiza si micsora si mai tare cursa.
Doi mecanici dintre care unul chiar de la +celebrul+ Prestige nu si au dat seama pana acum si 1 an am mers asa, mai obosit.
Acum merge aproape de maxim.
:)


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes