salut,
am o problema la C5 var I, HDI 80KW.
Motorulnu mai trage cum trebuie, creste cam greu in turatii.*sa zicem ca functioneaza la 75/80 % din capacitate.
In accelerare se aude si un zgomot gen trrrr, nu suparator, dar exista.
La decelerare se aude un fel de vajait.
Am fost la tester lexia si a descoperit doar eroare egr, restul nimic.
Masina nu scoate fum deloc, consuma normal, uleiul nu a scazut la joja.
Cel de la service a si accelerat pe loc si mi a aratat cum la turatii mai inalte suiera turbina si ar fi si axul stricat dupa cum se aude.
Pentru a scapa de eroarea egr am mers pe autostrada acum o saptamana vreo 30km in vit a 4 a, peste 3.000 ture.
Nu s a schimabt nimic .
Ce paraere aveti?
turbina si egr
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Verifica si tu axu turbinei simplu .
Scoti furtunul din admisie la turbina cu motorul oprit bagi un deget si misti usor de ax turbinei si vezi ce joc are. Daca are joc mare atunci ai o problema la turbina, daca ai joc foarte mic adica insesizabil turbina este ok ... altundeva este problema. Aceeas problema am avut la un 307.
dar un coleg care a mai avut problema asta la Citroen poate sa dea un verdict sau o parere mai avizata.
Scoti furtunul din admisie la turbina cu motorul oprit bagi un deget si misti usor de ax turbinei si vezi ce joc are. Daca are joc mare atunci ai o problema la turbina, daca ai joc foarte mic adica insesizabil turbina este ok ... altundeva este problema. Aceeas problema am avut la un 307.
dar un coleg care a mai avut problema asta la Citroen poate sa dea un verdict sau o parere mai avizata.
-
- pasionat
- Mesaje: 100
- Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
- Localitate: BUCURESTI
- Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
- 2: ex c5 I 2.0hdi
Salut,
Am fost azi dimineata la service.
Diagonoza completa turbina efectuata. nu are nimic, decat un usor zgomot, care, cnf specialistrului nu influenteaza puterea, performantele.
Am schimbat si uleiul plus filtrele. Mentionez ca si ambreiajul e putin obosit.
Poate se simt in plus la pedala 3 cp acum dupa schimb ulei.
Dar tot nu trage cum ar trebui. Merge undeva sa zic la 80%.
Ce parere aveti?
E valva egr, ambreiajul de vina sau motorul da semne de oboseala?
Multumesc.
Am fost azi dimineata la service.
Diagonoza completa turbina efectuata. nu are nimic, decat un usor zgomot, care, cnf specialistrului nu influenteaza puterea, performantele.
Am schimbat si uleiul plus filtrele. Mentionez ca si ambreiajul e putin obosit.
Poate se simt in plus la pedala 3 cp acum dupa schimb ulei.
Dar tot nu trage cum ar trebui. Merge undeva sa zic la 80%.
Ce parere aveti?
E valva egr, ambreiajul de vina sau motorul da semne de oboseala?
Multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
-
- pasionat
- Mesaje: 100
- Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
- Localitate: BUCURESTI
- Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
- 2: ex c5 I 2.0hdi
Meseriasii sunt 2.
1.Cei de la Citroen (Prestige) unde s-a testat cu lexia si s a descoperit eroarea egr si asa zisa problema a turbinei.
Probabil nu stiau pe ce sa dea vina si au dat o pe turbina.
2.Cei de la service de reconditionat turbine, care au recenzii bune (ionutturbo) si care au testat o din t pct de vedere si mi au spus ca nu trebuie reparata.
Deci e un ping pong fara iesire.
Cred ca ma voi resemna si voi da vina pe motor, e batranel saracu>

1.Cei de la Citroen (Prestige) unde s-a testat cu lexia si s a descoperit eroarea egr si asa zisa problema a turbinei.
Probabil nu stiau pe ce sa dea vina si au dat o pe turbina.
2.Cei de la service de reconditionat turbine, care au recenzii bune (ionutturbo) si care au testat o din t pct de vedere si mi au spus ca nu trebuie reparata.
Deci e un ping pong fara iesire.
Cred ca ma voi resemna si voi da vina pe motor, e batranel saracu>

-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Nu te resemna.
Tre sa fie vre-un senzor, vre-o injectie sau furtun de vacuum sau presiune.
Un meserias ar trebui sa "simta" masinile si motoarele.
Din ce zici tu, la tine e permanenta deci teoretic ar trebui sa fie mai usor de identificat dar din pacate depinzi de meseriasi.
Am si eu o variatie de putere insa incerc sa ma obisnuiesc cu ea pentru ca apare in anumite conditii de temperatura/umiditate si presiune atmosferica si n-am de gand sa schimb jumate de motor mergand pe mana meseriasilor.
Tre sa fie vre-un senzor, vre-o injectie sau furtun de vacuum sau presiune.
Un meserias ar trebui sa "simta" masinile si motoarele.
Din ce zici tu, la tine e permanenta deci teoretic ar trebui sa fie mai usor de identificat dar din pacate depinzi de meseriasi.
Am si eu o variatie de putere insa incerc sa ma obisnuiesc cu ea pentru ca apare in anumite conditii de temperatura/umiditate si presiune atmosferica si n-am de gand sa schimb jumate de motor mergand pe mana meseriasilor.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Eroarea EGR poate aparea si din cauza debitmetrului defect, precum si din alte cauze. Depinde ce eroare este.
In principiu, daca EGR-ul nu mai inchide bine, ai consum marit si posibil ceva fum.
Ambreiajul se simte imediat daca patineaza. In plus creste consumul.
Daca nu trage, principalele posibile probleme sunt:
Debitmetru
EGR murdar care nu mai etanseaza.
Galerie de admisie plina de depuneri din cauza EGR.
Clapeta de aer din admisie blocata semi inchis.
Electrovana control EGR
Electrovana control turbina.
Senzor presiune turbo defect sau deconectat din circuitul de presiune
Catalizator infundat
Pentru problema semnalata de tine este necesar un diagnostic in mers, pentru a elimina defectele "electronice", dar ageamii de la "reprezentante" nu il fac pentru ca nu stiu sa interpreteze datele, mai ales la masinile mai vechi.
Cu diagnoza in mers pot sa te ajut eu. Da-mi un mesaj privat daca vrei.
In principiu, daca EGR-ul nu mai inchide bine, ai consum marit si posibil ceva fum.
Ambreiajul se simte imediat daca patineaza. In plus creste consumul.
Daca nu trage, principalele posibile probleme sunt:
Debitmetru
EGR murdar care nu mai etanseaza.
Galerie de admisie plina de depuneri din cauza EGR.
Clapeta de aer din admisie blocata semi inchis.
Electrovana control EGR
Electrovana control turbina.
Senzor presiune turbo defect sau deconectat din circuitul de presiune
Catalizator infundat
Pentru problema semnalata de tine este necesar un diagnostic in mers, pentru a elimina defectele "electronice", dar ageamii de la "reprezentante" nu il fac pentru ca nu stiu sa interpreteze datele, mai ales la masinile mai vechi.
Cu diagnoza in mers pot sa te ajut eu. Da-mi un mesaj privat daca vrei.
-
- pasionat
- Mesaje: 100
- Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
- Localitate: BUCURESTI
- Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
- 2: ex c5 I 2.0hdi
Masina nu scoate fum si nu sconsuma mult , 5.5% pe autostrada la 130kmh si urban in jur de 10. Are 207.000 km facuti.
E clar , nici eu nu am chef sa schimb jumate de motor cum a spus si colegul.
Ambreiajul sa zicem ca e pe jumate mort, patineaza la plecare, atunci se simte mai tare, cand si trepideaza mai mult.
E clar ce e la reprezentante, m am lamurit, stiu lucrurile de baza, dar la fineturi sunt 0.
Nu stiu daca e de folos si asta, dar iarna porneste f greu la mai putin de minus 8, iar pe la minus 14, 15 deloc.
mentionez ca la diagnoza turbina am facut teste si de presiune si in mers de accelerare in diferite trepte de viteza si la diferite turatii.
Mi au spus ca totul corespunde.
Cand imi voi mai face un pic de timp voi face si testul indicat de admin mai devreme.
E clar , nici eu nu am chef sa schimb jumate de motor cum a spus si colegul.
Ambreiajul sa zicem ca e pe jumate mort, patineaza la plecare, atunci se simte mai tare, cand si trepideaza mai mult.
E clar ce e la reprezentante, m am lamurit, stiu lucrurile de baza, dar la fineturi sunt 0.
Nu stiu daca e de folos si asta, dar iarna porneste f greu la mai putin de minus 8, iar pe la minus 14, 15 deloc.
mentionez ca la diagnoza turbina am facut teste si de presiune si in mers de accelerare in diferite trepte de viteza si la diferite turatii.
Mi au spus ca totul corespunde.
Cand imi voi mai face un pic de timp voi face si testul indicat de admin mai devreme.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Debitmetrul il poti verifica si singur, scotandu-i mufa. Daca motorul devine mai vioi, ai descoperit problema.
NU cumpara decat debitmetru identic cu originalul (Siemens in principiu), celelalte sunt doar o risipa de bani.
Imi imaginez ca motorul tau dezvolta o putere extrem de mica, in mod normal daca ambreiajul ajunge sa patineze la plecare, ar trebui sa nu mai poti conduce masina in treptele superioare.
Problema pornirii la rece e de la bujii sau injectoare.
NU cumpara decat debitmetru identic cu originalul (Siemens in principiu), celelalte sunt doar o risipa de bani.
Imi imaginez ca motorul tau dezvolta o putere extrem de mica, in mod normal daca ambreiajul ajunge sa patineze la plecare, ar trebui sa nu mai poti conduce masina in treptele superioare.
Problema pornirii la rece e de la bujii sau injectoare.
-
- pasionat
- Mesaje: 100
- Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
- Localitate: BUCURESTI
- Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
- 2: ex c5 I 2.0hdi
Poate m am exprimat gresit ref la ambreiaj.
La plecarea de pe loc tb sa tin pedala f jos altfel trepideaza masina cam tare si o ia inainte , folosind o exprimare mai putin plastica.
Cei de la service au dat vina in principal pe volanta si secundar pe ambreiaj.
Ca si putere da senzatia unui motor de 85/ 90 cp.
O sa incerc si metoda debitmetrului, sper sa ma descurc, n am mai facut asta pana acum.
Daca nu mi dau seama cum se face revin cu intrebari
La plecarea de pe loc tb sa tin pedala f jos altfel trepideaza masina cam tare si o ia inainte , folosind o exprimare mai putin plastica.
Cei de la service au dat vina in principal pe volanta si secundar pe ambreiaj.
Ca si putere da senzatia unui motor de 85/ 90 cp.
O sa incerc si metoda debitmetrului, sper sa ma descurc, n am mai facut asta pana acum.
Daca nu mi dau seama cum se face revin cu intrebari

-
- pasionat
- Mesaje: 100
- Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
- Localitate: BUCURESTI
- Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
- 2: ex c5 I 2.0hdi
Salut tuturor,
Problema rezolvata cu ajutorul lui Wld. Multumesc.
Cauza principala a puterii scazute era covorasul de cauciuc care intra sub pedala de acceleratie si aceasta nu avea cursa corecta, completa.
Iarna era mai urat pt ca acel cauciuc se rigidiza si micsora si mai tare cursa.
Doi mecanici dintre care unul chiar de la +celebrul+ Prestige nu si au dat seama pana acum si 1 an am mers asa, mai obosit.
Acum merge aproape de maxim.

Problema rezolvata cu ajutorul lui Wld. Multumesc.
Cauza principala a puterii scazute era covorasul de cauciuc care intra sub pedala de acceleratie si aceasta nu avea cursa corecta, completa.
Iarna era mai urat pt ca acel cauciuc se rigidiza si micsora si mai tare cursa.
Doi mecanici dintre care unul chiar de la +celebrul+ Prestige nu si au dat seama pana acum si 1 an am mers asa, mai obosit.
Acum merge aproape de maxim.

Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes