Sistemul de franare C5
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Joi 25-Oct-2007 00:11
- Localitate: Bucuresti
Sistemul de franare C5
Am incercat azi sa schimb cu tata placutele de frana si nu am reusit din cauza la pistonul care apasa pe placute..Aerisirea nu o poti face decat cu o tubulara cu 5 colturi asa ca am ramas fara idei cum ar trebui sa continui dupa ce am scos placutele vechi..daca ma poate ajuta cineva cu detalii cam cum fac pistonul respectiv sa dea inapoi.multumesc anticipat
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
-
- pasionat
- Mesaje: 225
- Membru din: Vin 09-Iul-2004 12:47
- Localitate: Constanta
- Masina: C 5 Break 2,0 . hidramata, an 2004
- 2: CX 2,0 Break. an 1989
- 3: Xsara 1,4 i , an 2002
c5 aerisire frane
Nu poti sa aerisesti sau nu poti sa retragi pistonul ?Nu poti sa aerisesti din conducta prin desurubare?
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Joi 25-Oct-2007 00:11
- Localitate: Bucuresti
fiorentino_87 scrie:Am reusit pana la urma sa schimb toate placutele..doar pe fata stanga am desfacut pistonasu pentru aerisire.Acum nu prinde frana mai deloc.Presupun ca trebuie aerisita calumea partea aceasta...Si da prin infiletare,dar cine sa stie ca nu am facut asa ceva pana acum.
Era suficient numai prin infiletare! Dar trebuie sa ai grija in ce parte invarti! Daca sunt placutele tocite la maxim iar pistonul este iesit de tot, invartind in sensul celalalt poti risca sa scapi de tot pistonul afara si apoi nu prea mai intra asa usor la loc!
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@fiorentino_87: fiind vorba de frine, daca nu te pricepi, mai bine duci masina la cineva care se pricepe. Sincer nu as vrea sa ma intilnesc cu tine in trafic.
Frinele se aerisesc prin aerisitorul de pe etrier. Se desurubeaza putin aerisitorul (nucomplet) si se apasa pina nu mai iese aer. In momentul asta, in timp ce lichidul de frina inca iese, se stringe aerisitorul la loc, suficient cit sa nu mai piarda lichid. Nu se forteaza stringerea.
Frinele se aerisesc prin aerisitorul de pe etrier. Se desurubeaza putin aerisitorul (nucomplet) si se apasa pina nu mai iese aer. In momentul asta, in timp ce lichidul de frina inca iese, se stringe aerisitorul la loc, suficient cit sa nu mai piarda lichid. Nu se forteaza stringerea.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- simpatizant
- Mesaje: 56
- Membru din: Mar 03-Mar-2009 09:08
- Localitate: ploiesti-prahova
Salutare tuturor....vroiam sa mai completez si eu ceva legat de etrierii de pe fata. Am schimbat si eu placutele si vroiam sa mentionez ca la etrierul de pe dreapta fata,pentru a comprima pistonul se invarte spre stanga si nu spre dreapta.....are filet invers....va spun din propria experienta pentru ca eu am reusit sa raman cu pistonul in mana si cu destul de lichid de frana pe beton....cat depre aerisire nu este necesara....cel putin asa am constatat eu, chiar daca pedala se duce la fund, dupa cateva ridicari ale franei de mana veti observa ca isi revine. Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati......sunt tanar dar invat:D
catza scrie:Salutare tuturor....vroiam sa mai completez si eu ceva legat de etrierii de pe fata. Am schimbat si eu placutele si vroiam sa mentionez ca la etrierul de pe dreapta fata,pentru a comprima pistonul se invarte spre stanga si nu spre dreapta.....are filet invers....va spun din propria experienta pentru ca eu am reusit sa raman cu pistonul in mana si cu destul de lichid de frana pe beton....cat depre aerisire nu este necesara....cel putin asa am constatat eu, chiar daca pedala se duce la fund, dupa cateva ridicari ale franei de mana veti observa ca isi revine. Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati......sunt tanar dar invat:D
Salut.Am patit la fel.Cum ai bagat pistonul la loc?Eu nu mai reusesc sa-l infiletez la loc. HELP!!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
am cateva intrebari legate de frana si pentru a nu deschide alt subiect, le postez aici.
1. Pentru versiunea mea de c5, grosimea de nou a discului de frana pe fata este de 26mm iar grosimea minima este de 24. Problema este ca eu am 22,5 pe o parte si 23 pe cealalta. Cat de mare este riscul la care ma expun circuland asa? Am masurat grosimea discurilor cand am schimbat rotile, altfel masina pare sa franeze in regula.
2. care este situatia cu intervalul de schimb al lichidului de frana? din cate stiu, e dot4. Este cumva 2 ani?
merci
1. Pentru versiunea mea de c5, grosimea de nou a discului de frana pe fata este de 26mm iar grosimea minima este de 24. Problema este ca eu am 22,5 pe o parte si 23 pe cealalta. Cat de mare este riscul la care ma expun circuland asa? Am masurat grosimea discurilor cand am schimbat rotile, altfel masina pare sa franeze in regula.
2. care este situatia cu intervalul de schimb al lichidului de frana? din cate stiu, e dot4. Este cumva 2 ani?
merci
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
-
- pasionat
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
- 2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005
Majoritatea constructorilor recomanda schimarea lichidului de frana la 2 ani.Lichidul de frana este higroscopic,(absoarbe umiditatea din atmosfera), iar apa adunata in lichid ar duce la degradarea unor componente din sistemul de franare.De aceea se reomanda schimbarea periodica a lichidului de frana.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
la discuri chiar e o foarte mare problema cu grosimea.
din cauza tensiunilor care apar in ele odata cu incalzirea lor si apoi racirea, grosimea e f importanta, sub o anumita valoare a acesteia, se produce acea fisura caracteristica acelor corpuri de forma discoidala.
adica, apar fisuri catre centrul cercului.
din cauza tensiunilor care apar in ele odata cu incalzirea lor si apoi racirea, grosimea e f importanta, sub o anumita valoare a acesteia, se produce acea fisura caracteristica acelor corpuri de forma discoidala.
adica, apar fisuri catre centrul cercului.
Am schimbat si eu astazi placutele de frana pe fatza, discurile sunt cam varza, problema este ca am dat jos si etrierii de tot si am fost la un service sa-mi departeze pistonasele ca sa pot baga noile placute de frana, le-am montat eu inapoi frumos, am aerisit o gramada de timp, si in final rezultatul este ca am 3 sferturi de cursa moarta la pedala, tine tocmai jos un cm, care sa fie problema, unde sa mai fie aer, se mai aeriseste si din alte parti, e posibil sa fi intrat aer in blocul abs ? trebuie sa insist mai departe cu aerisirea pe la fiecare etrier in parte? si roata fatza dreapta se incinge , ce este de facut ?
C5 HDI 2.0 80kw 2003
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187705
Total subiecte 18628
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11744
Cel mai nou membru AndreiC5Tourer