Vibratie pedala ambreiaj
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Vibratie pedala ambreiaj
Ieri mi s-a intamplat pentru prima oara. S-a intamplat in urma unui drum foarte prost (nu stiu daca influenteaza cu ceva cursul intamplarilor). Cand am apasat pedala de ambreiaj am simtit o vibratie destul de puternica, neinsotita de niciun zgomot ciudat insa. Am tras instant pe dreapta, am facut ceva teste..pedala vibra destul de intens in momentul in care apasam pe ea. Cand ajungeam la podea, vibratia se oprea. Cand ii dadeam drumul incepea din nou sa vibreze. Sus de tot nimic. Cum apasam sensibil imi zguduia piciorul stang. Imi cupla la fel ca inainte, in acelasi punct, doar ca acest tremurici ma scotea din minti. Am stat putin pe marginea drumului incercand sa imi dau seama de ce totusi s-a intamplat totul atat de brusc. In fine, m-am suit din nou la volan cu gandul sa ajung acasa (mai aveam vreo 200 de km). Merg un pic si observ ca pedala nu mai tremura deloc. Am mers vreo 100 de km ..tot mai mestecam la schimbatul vitezelor, nimic, pedala nu mai tremura. In timp ce imi faceam calculele in gand pentru un kit de ambreiaj nou, iar a inceput. Sunt simptomele unui ambreiaj dus? Precizez din nou ca nimic din comportamentul masinii nu s-a schimbat odata cu aparitia acestei trepidatii (doar la nivelul pedalei, masina nu se zguduie deloc). Pe de alta parte cand m-am oprit l-am verificat pe un controversat prieten de-al meu - un tampon motor care mi s-a parut putin mai slabit. Cumva posibil ca deteriorarea lui sa provoace aceasta vibratie? Mi-ar fi de folos ca inainte sa ajung la un service sa aud si parerile voastre. Multumesc!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Tamponul de la motor poate provoca vibratii, mai exact un fel de suturi, pentru ca la plecare motorul tinde sa balanseze inainte-inapoi.
Ce spui tu legat de vibratiile la ambreiaj, poate fi simptom de ambreiaj pe duca. Daca incepe sa intre cu ciriit in mars-arriere, atunci aproape sigur ai ceva la ambreiaj.
Ce spui tu legat de vibratiile la ambreiaj, poate fi simptom de ambreiaj pe duca. Daca incepe sa intre cu ciriit in mars-arriere, atunci aproape sigur ai ceva la ambreiaj.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Am dat si cu spatele tocmai in ideea ca un amic de-al meu a avut parte de un ambreiaj stricat. La el insa nu tremura pedala, ci doar cupla ciudat, iar cand dadeam cu spatele se auzea un huruit si scotea fum ca pe hornul casei. Acum bineinteles este posibil ca la mine sa fie doar inceputul. Legat de tampon, nu este cel din stanga motorului, ci undeva in partea inferioara a motorului, stanga jos mai exact. Dar din cate spui tu si din ce am mai citit, imi dau seama ca nu prea are legatura cu intamplarea mea, doar la pornirea, respectiv la oprirea motorului as putea sa reclam un tampon.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
lasa tamponul acolo ca nu are nici o vina. daca simti vibratii puternice in pedala cand e apasata pe la jumatate, pot sa fie 2 probleme: prima ar fi de la ambreiaj unde ai de verificat placa si rulmentul, iar a doua poate fi cauzata si de mersul dezechilibrat al motorului, in ideea ca vreun injector iti joaca feste. ceea ce mi se pare tare ciudat este ca spui ca scoate fum mult la mersul inapoi, fapt ce iar ma trimite cu gandul la un injector. din masina nu prea ai cum sa simti ca motorul merge aiurea, trebuie sa te dai jos si sa vezi la esapament daca da rateuri, sau sa il asculti in fata daca merge aiurea. eu spun ca momentan sa lasi tamponul ala in pace ca nu are nici o vina, si sa nu umbli la ambreiaj pana nu verifici bunul mers al motorului. daca era ambreiajul, in momentul in care incepea sa faca, nu se mai potolea asa cum se intampla la tine.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
a... scuze... eu asa am ineles din ce ai scris acolo cu fumul... oricum, mergi si fa un test, dar ai grija unde mergi pentru ca toti vor sari sa iti schimbe ambreiajul ca sa iti ia banii ;) iti repet, 99% din cazuri, daca la ansamblul ambreiaj apare o problema, este permanenta si nu se manifesta doar cateodata.
Am fost cu masina la un mecanic, s-a uitat la ea, i-am explicat tot ce am patit, i-am spus sa se uite doar daca ambreiajul are ceva. Mi-a zis ca e ok, ambreiajul nu are nimic, iar problema pe care am avut-o nu mi s-a mai repetat. Ciudat. Poate reusesc sa ma programez in curand la o revizie si sa fac o inspectie mai amanuntita asupra tuturor elementelor care ar fi putut constitui cauza problemei. Oricum am mers mai putin cu masina, dar aproape in fiecare zi si nu mi-a mai facut nicio problema. Va salut!
Astazi saraca masina m-a lasat. Desi mi s-a spus ca ambreiajul "nu avea nimic" mi s-a repetat faza cu tremuratul pedalei cand voiam sa schimb din 2 in 3 si in 2 a ramas si scoate niste zgomote infernale, ca si cum ar fi ceva sarit. Am apucat sa o imping undeva sa o parchez. Cu motorul oprit pedala se apasa normal, nu stiu ce o fi sarit pe acolo, nici nu ma pricep. Pana la urma e greseala mea, de cand mi s-a intamplat prima oara trebuia sa merg peste tot sa incerc sa obtin o explicatie. O sa va anunt cat ma va costa reparatia, unde o voi face si care a fost cauza daca voi afla.
Va salut! Joia trecuta am intrat in posesia masinii. Am "internat-o" la service-ul domnului Ionut State, care se afla acum inainte de intrarea pe Autostrada Soarelui. Am schimbat kitul de ambreiaj, un simering planetara stanga si un pivot pe partea dreapta. Totul a costat 21 de milioane. Ambreiajul pus este Sachs. Cine mai este interesat, un kit de ambreiaj Sachs poate fi gasit la firma Auto Daro din Bucuresti, contra unei sume de aproximativ 560 lei. Am aflat abia dupa ce am facut toata schimbarea. Sunt insa multumit. Sa va spun si motivul problemelor mele: rulmentul de presiune spart..era bucati , si a fost afectata si o piesa pe care lucreaza rulmentul. Invatare de minte pe viitor pentru mine. Numai bine!
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst