Motor 1.6 hdi
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Te vad ca esti mecanic. Tu de moment de inertie a unei piese, oricare ar fi ea ai auzit? Motorul asta este deosebit de performant SI DIN CAUZA ca are niste piese aparent subdimensionate. Zic aparent pentru ca nu stii din ce material si cum au fost tratate piesele alea. In niciun caz precum cele din motorul de dacie, te asigur.
Si permite-mi sa imi cer scuze, dar este o exagerare (ca sa formulez frumos) ce ai putut sa spui cum ca nu trece de 250.000 de km in stare buna.
Ei bine, pe un forum de marca fiat din UK un Grande Punto cu motor 1.3 Multijet (trage dupa el o masina de 1250Kg) a trecut de 550.000 de kilometri fara nicio interventie. Nici macar de turbina.
1.6 HDI trage dupa el 1499Kg. Eu zic ca este echitabila comparatia.
Si permite-mi sa imi cer scuze, dar este o exagerare (ca sa formulez frumos) ce ai putut sa spui cum ca nu trece de 250.000 de km in stare buna.
Ei bine, pe un forum de marca fiat din UK un Grande Punto cu motor 1.3 Multijet (trage dupa el o masina de 1250Kg) a trecut de 550.000 de kilometri fara nicio interventie. Nici macar de turbina.
1.6 HDI trage dupa el 1499Kg. Eu zic ca este echitabila comparatia.
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
SPF scrie:1.6 HDI are distributie pe lant. Nu se rupe nimic. In cel mai rau caz capata joc lantul si incepe sa faca zgomot. Si se uzeaza intinzatorul de lant si pompa de apa. Dar de crapat catastrofic nu crapa.
Vrei sa spui ca distributia are un lant de pe arborele motor pana la axele cu came?



- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
1.6 HDI este un motor dezvoltat de PSA si Ford si scos pe piata comerciala in 2004 si care echipeaza masini aflate inca in productie... vezi noul C5 ( III ).
Sa mai aminitim si alti producatori de marca care il folosesc pe masinile lor pe langa dezvoltatori: Volvo, Toyota...
Sa mai amintim ca are distributia garantata pina la 240.000km sau 10 ani in regim normal de mers sau 180.000km in regim greu.
Sa mai amintim ca motorul acesta se mai si tuneaza sw de la 110CP pina in 128CP de obicei... si nu cade dupa 50.000km de la modificarea sw-ului.
Din 2004 pina in prezent daca ar avea probleme ascunse de proiectare ar cam fi trebuit sa apara vorbe;
ramane sa aflam in contiuare despre nefericirea altor posesori de astfel de motoare.
Doar ptr ca ai avut ocazia sa desfaci un motor defect si l-ai inspectat vizual nu ar trebui sa te pripesti la asa o concluzie pesimista.
Nu ne-ai spus cati km avea, cum/unde a fost intretinut si exploatat si cati proprietari a avut.
Pentru asa o afirmatie ar trebui niste studii adevarate si testari indelungate pe o serie mai mare de motoare.
Sa mai aminitim si alti producatori de marca care il folosesc pe masinile lor pe langa dezvoltatori: Volvo, Toyota...
Sa mai amintim ca are distributia garantata pina la 240.000km sau 10 ani in regim normal de mers sau 180.000km in regim greu.
Sa mai amintim ca motorul acesta se mai si tuneaza sw de la 110CP pina in 128CP de obicei... si nu cade dupa 50.000km de la modificarea sw-ului.
Din 2004 pina in prezent daca ar avea probleme ascunse de proiectare ar cam fi trebuit sa apara vorbe;
ramane sa aflam in contiuare despre nefericirea altor posesori de astfel de motoare.
Doar ptr ca ai avut ocazia sa desfaci un motor defect si l-ai inspectat vizual nu ar trebui sa te pripesti la asa o concluzie pesimista.
Nu ne-ai spus cati km avea, cum/unde a fost intretinut si exploatat si cati proprietari a avut.
Pentru asa o afirmatie ar trebui niste studii adevarate si testari indelungate pe o serie mai mare de motoare.
urzica scrie:SPF scrie:1.6 HDI are distributie pe lant. Nu se rupe nimic. In cel mai rau caz capata joc lantul si incepe sa faca zgomot. Si se uzeaza intinzatorul de lant si pompa de apa. Dar de crapat catastrofic nu crapa.
Vrei sa spui ca distributia are un lant de pe arborele motor pana la axele cu came?![]()
![]()
Pentru ca eu stiam ca are lant numai intre cele doua axe cu came iar intre arborele motor si unul dintre axele cu came are curea de distributie "dintata".
Mi-a atras atentia un membru deja ca distributia de la 1.6 HDI este pe curea. Asadar citatul nu mai este valabil. Mersi pentru interventie.
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
SPF scrie:urzica scrie:SPF scrie:1.6 HDI are distributie pe lant. Nu se rupe nimic. In cel mai rau caz capata joc lantul si incepe sa faca zgomot. Si se uzeaza intinzatorul de lant si pompa de apa. Dar de crapat catastrofic nu crapa.
Vrei sa spui ca distributia are un lant de pe arborele motor pana la axele cu came?![]()
![]()
Pentru ca eu stiam ca are lant numai intre cele doua axe cu came iar intre arborele motor si unul dintre axele cu came are curea de distributie "dintata".
Mi-a atras atentia un membru deja ca distributia de la 1.6 HDI este pe curea. Asadar citatul nu mai este valabil. Mersi pentru interventie.
sorry
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
pe site-urile de vanzari din EU sunt destule masini cu astfel de motorizari trecute bine de 250.000km in stare de functionare,
am vazut pe site-urile din Franta astfel de masini ajunse la ~350.000km.
probabil multe din ele sfarsesc aduse in Romania si vindute dupa ce km este dat inapoi cu vre-o 150.000-250.000km apoi din cauza intretinerii neconforme cu km reali apar probleme.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
am vazut pe site-urile din Franta astfel de masini ajunse la ~350.000km.
probabil multe din ele sfarsesc aduse in Romania si vindute dupa ce km este dat inapoi cu vre-o 150.000-250.000km apoi din cauza intretinerii neconforme cu km reali apar probleme.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
eu stiu ca daca vorbim de relatia dintre cuplu si masa care trebuie deplasata, forta aplicata de biela pe un maneton trebuie sa fie proportionala cu toate astea. incearca sa tii 5 kg in 3 degete, in 2 si apoi in 1. chiar daca e mai rezistent poate materialul, nu are practic volumul necesar pentru a prelua forta si a disipa energia. corect, el tine in timp, dar faptul ca nu are cota de reparatie si cuzineti macar de cota 1 spune ceva, si anume ca aia e cota minima posibila, odata ce scazi sub, nu mai rezista. de unde trag o singura concluzie, e calculat la minima rezistenta, cea mai mica problema rezulta intr-o catastrofa, ca si in cazul motorului de care vorbesc. masina avea ~ 4 ani si 199.000 km si parea foarte bine intretinuta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Pistonul transmite forta prin biela arborelui cotit care o transmite volantei, care prin intermediul discului de ambreiaj (sau convertorului de cuplu dupa caz) o transmite mai departe arborelui principal care o transmite prin niste pinioane arborelui secundar din cutia de viteze care o transmite diferentialului, care o transmite planetarelor care o transmit rotilor care pun energia din benzina(motorina) pe asfalt.
Unde vezi tu disiparea energiei in toata ecuatia asta? Eu vad numai transmisie.
Exista luptatori cu antrenament care fac flotari intr-un deget. Si pot face 100. Si exista culturisti care nu pot face 50 de flotari cu toata palma pe pamant desi au brandul dublu prin comparatie cu luptatorii numai fibra si sunt si de doua ori mai lenti pentru ca au mult mai multa masa de accelerat. Ai inteles aluzia? Totul tine de perspectiva.
Exista piroane (cuie din alea mari) pe care daca le-ai proptit intr-un perete de beton si le tragi una cu barosul s-au indoit. Si mai exista cuie, absolut normale ca aspect care pot fi impuscate in beton si intra ca in branza. Am batut personal asa ceva cu barosul in perete si sareau scantei si nu s-au indoit niciun pic. Oare or fi fost din acelasi material cu pironul comunist de batut in lemn? Erau marca HILTI si costau fiecare cat 10 piroane.
Eu nu ti-as da masina mea sa executi vreo operatie. Sau as sta numai cu ochii pe tine. Pur si simplu ai niste lacune informationale si faci erori de logica. No offence.
Si as vrea sa iti mai pun o intrebare. Spui ca biela pur si simplu nu are volumul necesar sa preia forta si sa o transmita mai departe (sau sa o disipeze cum spui tu). Pai explica-mi daca biela preia doar o parte din energia pistonului, restul de energie nepreluata unde se duce? Trebuie sa se duca undeva sau sa se disipeze. Daca biela nu este 100% capabila sa preia sarcina dinamica de la piston iti spun eu ce se intampla: cedeaza. Se rupe sau se indoaie provocand griparea imediata a motorului.
Eu spun ca motorul 1,6 HDI este proiectat si construit deosebit de inteligent. In opinia mea, conducator a zeci de motoare diesel, esta aproape o opera de arta. Nu am desfacut niciunul pana acum, dar sunt convins ca as fi deosebit de incantat sa admir miile de ore de inginerie din el.
Unde vezi tu disiparea energiei in toata ecuatia asta? Eu vad numai transmisie.
Exista luptatori cu antrenament care fac flotari intr-un deget. Si pot face 100. Si exista culturisti care nu pot face 50 de flotari cu toata palma pe pamant desi au brandul dublu prin comparatie cu luptatorii numai fibra si sunt si de doua ori mai lenti pentru ca au mult mai multa masa de accelerat. Ai inteles aluzia? Totul tine de perspectiva.
Exista piroane (cuie din alea mari) pe care daca le-ai proptit intr-un perete de beton si le tragi una cu barosul s-au indoit. Si mai exista cuie, absolut normale ca aspect care pot fi impuscate in beton si intra ca in branza. Am batut personal asa ceva cu barosul in perete si sareau scantei si nu s-au indoit niciun pic. Oare or fi fost din acelasi material cu pironul comunist de batut in lemn? Erau marca HILTI si costau fiecare cat 10 piroane.
Eu nu ti-as da masina mea sa executi vreo operatie. Sau as sta numai cu ochii pe tine. Pur si simplu ai niste lacune informationale si faci erori de logica. No offence.
Si as vrea sa iti mai pun o intrebare. Spui ca biela pur si simplu nu are volumul necesar sa preia forta si sa o transmita mai departe (sau sa o disipeze cum spui tu). Pai explica-mi daca biela preia doar o parte din energia pistonului, restul de energie nepreluata unde se duce? Trebuie sa se duca undeva sau sa se disipeze. Daca biela nu este 100% capabila sa preia sarcina dinamica de la piston iti spun eu ce se intampla: cedeaza. Se rupe sau se indoaie provocand griparea imediata a motorului.
Eu spun ca motorul 1,6 HDI este proiectat si construit deosebit de inteligent. In opinia mea, conducator a zeci de motoare diesel, esta aproape o opera de arta. Nu am desfacut niciunul pana acum, dar sunt convins ca as fi deosebit de incantat sa admir miile de ore de inginerie din el.
ok, cu conditia sa te abtii sa ma iei la bataie ca nu ti-am facut nimic
e parerea mea, am sustinut-o cu argumentele mele, poti sa nu fi de acord si sa iti pastrezi calmul in acelasi timp. parerea nu mi-o schimb, atita vreme cit am vazut desfacute mai multe zeci de motoare, de toate felurile si am fost in postura de a admira ingineria aplicata la fiecare. de aia pot sa iti spun ca asta e unul calculat la limita. probabil ca timpul o va dovedi

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Luati in considerare si faptul ca motorul acesta 1.6 HDI 110CP este gandit sa suporte doi timpi suplimentari de injectie fata de unul normal - timpi care apar in momentul regenerarii FAP-ului pentru a creste temperatura gazelor de evacuare pina in 600C.
Fara discutie inginerii au luat in calcul stresul suplimentar la care este supus motorul si automat materialele folosite sunt din alta clasa de rezistenta fata de motoarele vechi.
Faptul ca un mecanic vede ochiometric unele componente mai subtiri fata de motoarele de generatie mai veche este absolut irelevant atat timp cat nu se precizeaza si clasa de rezistenta a materialului in comparare cu motoarele vechi.
Tehnica evolueaza, materialele la fel si la motoarele actuale la cat sunt de computerizate realitatea este ca in afara de cei implicati efectiv in proiectarea unui astfel de motor toti ceilalti ca sunt ingineri, mecanici, utilizatori pot doar sa isi dea cu parerea exact ca la fotbal, sau sa speculeze pe orice tema doresc.
p.s.
Cine isi mai aduce aminte cate ceva din cursurile de rezistenta materialelor din anii de facultate de la Mecanica ?
p.p.s
@khan
da-mi si mie seria masinii respective sa intreb de curiozitate despre istoricul ei, sa vad de unde vine.
Fara discutie inginerii au luat in calcul stresul suplimentar la care este supus motorul si automat materialele folosite sunt din alta clasa de rezistenta fata de motoarele vechi.
Faptul ca un mecanic vede ochiometric unele componente mai subtiri fata de motoarele de generatie mai veche este absolut irelevant atat timp cat nu se precizeaza si clasa de rezistenta a materialului in comparare cu motoarele vechi.
Tehnica evolueaza, materialele la fel si la motoarele actuale la cat sunt de computerizate realitatea este ca in afara de cei implicati efectiv in proiectarea unui astfel de motor toti ceilalti ca sunt ingineri, mecanici, utilizatori pot doar sa isi dea cu parerea exact ca la fotbal, sau sa speculeze pe orice tema doresc.
p.s.
Cine isi mai aduce aminte cate ceva din cursurile de rezistenta materialelor din anii de facultate de la Mecanica ?
p.p.s
@khan
da-mi si mie seria masinii respective sa intreb de curiozitate despre istoricul ei, sa vad de unde vine.
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
majoritatea sunt proiectate sa suporte solicitarile dinamice insa putine sunt proiectate sa reziste si la oboseala:)...ca o completare si eu auzisem de la un prieten bun mecanic, ca motoarele de 1.6 hdi nu sunt prea fiabile, acuma totul depinde la o masina modul in care este folosita si intretinuta.
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
luati de aici si cititi ceva foarte util despre motoarele HDI si puneti-le apoi pe server ptr cine nu mai apuca sa faca download ( doar 10 descarcari posibile ); eu a 2-a oara nu le mai pun si nu le mai trimit nici la cerere.
prezentare: 1.6-l HDi Engine (DV6 TED4 – FAP) si 2.0-l HDi Engine (DW10 BTED4 – FAP)
http://rapidshare.com/files/363438272/H ... s.pdf.html
manualul pentru mecanici: CITROĂN C5 - CITROĂN C8 - 2005 v3
http://rapidshare.com/files/363439509/C ... 5.zip.html
prezentare: 1.6-l HDi Engine (DV6 TED4 – FAP) si 2.0-l HDi Engine (DW10 BTED4 – FAP)
http://rapidshare.com/files/363438272/H ... s.pdf.html
manualul pentru mecanici: CITROĂN C5 - CITROĂN C8 - 2005 v3
http://rapidshare.com/files/363439509/C ... 5.zip.html
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo