Anulare fizica FAP + resoftare

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Lun 24-Noi-2014 20:21

Uleiul "de cea mai buna calitate" nu este cel "castrat" de modificatori de frictiune indispensabili unei ungeri cat mai protejante a motorului. Norma "C3" este cea "pentru FAP" insa nicio masina noua sau cvasinoua care nu consuma ulei in cantitati "industriale", de peste 2-3 litri intre schimburi, deci cu un motor OK , "etans", nu va avea de suferit prin colmatarea FAP-ului din pricina normei mai "generoase", in ceea ce priveste modificatorii de frictiune, a uleiului.
Studiaza! Studiaza.....!

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 24-Noi-2014 21:06

Hai sa clarificam o treaba. Daca scoti filtrul de particule, poti trece fara probleme ITP-ul (cel putin la mine). Insa asta nu inseamna ca mai respecta normele de poluare originale (filtrul de particule e obligatoriu la E5, la E4 a fost doar optional). LA ITP de fapt nu se verifica decat opacitatea fumului, la niste regimuri alese ochiometric, nu se face un test standardizat cum e cel al stabilirii normelor Euro. La mine intre Euro1 sau Euro4, testul de poluare e acelasi. Statiile ITP nu au cum sa verifice conformitatea cu normele Euro (ar trebui sa-ti scoata motorul si sa-l puna pe bancul de probe, in regimuri strict controlate).

Problema cu "viata sanatoasa" e dincolo de o alegere personala. Autoritatile au incurajat zeci de ani folosirea dieselului desi era o petarda. In unele tari dieselul reprezinta 80% din parcul auto, iar la ITP ... nu se verifica aproape nimic. Nu se masoara CO, nu se masoara NOx, nu se masoara exact nici macar particulele ci doar opacitatea aia care da doar orientativ cantitatea de particule. Poti trece ITP-ul fara probleme si fara catalizator, daca cel care il face nu se prinde ca lipseste fizic. In schimb la benzinare care mai reprezinta doar 20% din parcul auto verificam scrupulos 4 parametri, ca nu cumva sa dauneze sanatatii.
A... si benzinarele cu injectie directa polueaza cu particule. Insa totusi, asta nu se masoara la ITP. Iar acum, cand dieselul devine curat... si benzinarele murdare.... se gandesc serios sa descurajeze sau chiar sa interzica dieselul in orase... :twisted:

De la incurajarea fiscala acordata dieselului, la stabilirea unor norme de poluare separate care sa permita dieselului sa polueze (de parca toxicitatea NOxului de ex depinde de motorul din care provine) si pana la cum se face controlul tehnic, se vede ca in realitate pe "legiuitor" il doare in pix de poluarea reala si de efectele ei asupra sanatatii.

Acum daca guvernantii sunt tampiti sau ipocriti (doh, ce mai noutate), ramane totusi la alegerea fiecaruia daca vrea sau nu sa fie complice la chestia asta. Mie unuia mi se pare de *AtenĂžie la limbaj* sa ma plang de mizerie si de aerul murdar si in acelasi timp sa imi iau diesel ca sa consum cu 3€/100km mai putin si pe deasupra sa-i mai scot si filtrul de particule ca ma incurca.

Intre timp, realitatea trista e ca in Bucuresti se pierd in medie 2 ani de viata datorita poluarii cu particule (sursa- who). Daca cineva face un calcul cata economie se face mergand cu fumigenele in oras, se ajunge la concluzia ca viata in Romania e foarte ieftina.

Avatar utilizator
Doc
pasionat
Mesaje: 183
Membru din: Vin 24-Dec-2004 10:17
Localitate: Bucharest
Contact:

Mesajde Doc » Lun 24-Noi-2014 21:16

Este simplu. Orice motor euro 5 la care se scoate filtrul de particule, devine euro 4. Fara filtru de particule nu se poate euro 5. Am facut foarte putine modele cu euro 5 si de fiecare data am specificat ca nu se mai incadreaza la noxe. La fel si la TDi-uri.
Cat despre ce au patit alti lasa-ma sa fiu rezervat in afirmatii. Mi-au trecut si mie prin mana destule masini la care s-a scos dpf-ul aiurea, in multe cazuri cu tot cu catalizator. Romanul alege intotdeauna varianta cea mai ieftina si nu face exceptie nici la aceste operatiuni. Se duce acolo unde este mai ieftin si nu il intereseaza ce se intampla cu masina. Nu generaliza, iar camere se pun in service-uri pentru clienti nu la ITP. Ai auzit tu ceva de camere, dar ai zis ca da bine aici pe forum. :)

Acum fiecare este liber sa aleaga singur ce face cu masina personala. Eu sunt de parere ca atunci cand nu iti permiti intretinerea unei masini mai bine nu o cumperi. Fara suparare, dar pana acum nu a venit sa ii pun filtru de particule nou. Si ma repet, cei care s-au saturat de problemele cauzate de filtrul de particule le recomand ca data viitoare cand se gandesc sa-si cumpere o noua masina, sa uite de motorizarile diesel. Am avut clienti cu filtrul de particule infundat la 20.000km. Ce le recomanzi in cazul acesta?
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mar 25-Noi-2014 02:25

Astea-s pure aiureli atata vreme cat aproape jumatate din populatia adulta fumeaza...
Bafta la scapat de pacostea de FAP!

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Mar 25-Noi-2014 09:17

Ca fapt divers ... referitor la uleiuri , citroen c6 2.7 hdi cu 2 catalizatoare + fap este recomandat in carte uleiul 10w40 ! ala nu se mai strica saracu :)
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 25-Noi-2014 09:53

Poti fuma si totusi sa nu te expui decat pe tine. Particulele insa nu fac discriminare intre copii si adulti, fumatori si nefumatori, etc. Iar efectele sunt cumulative, aerul cu vitamine se adauga la cel cu gudroane :)

Pentru fumat nu pot da totusi vina pe stat. Statul profita de pe urma fumatului, asta e alta treaba, insa nu-l incurajeaza. Insa pentru poluarea de la diesel da, statul e principalul vinovat (nu doar cel roman) iar fiecare sofer de petarda (germana de preferinta :D) doar un mic complice, acolo.

@Dok
Problema pe care o vad eu cu normele Euro e alta. Sunt cel putin doua studii de care stiu eu, unul facut in Elvetia si celalalt in Germania care arata ca in ciuda normelor Euro din ce in ce mai drastice, in ultimii 15 ani emisiile reale de NOx de exemplu nu au scazut, dimpotriva, chiar au crescut. Asta e absolut previzibil, motoarele diesel pe masura ce devin mai performante si mai economice cresc temperatura de combustie si saracesc amestecul, exact cei doi factori care duc la cresterea NOx-ului, iar autoritatile invita constructorii sa le fraiereasca prin cyble beating.
Intre testul de omologare Euro si functionarea reala a motorului exista diferente majore date de gestiunea electronica. Singurul poluant care intr-adevar a scazut real este CO-ul.... care intamplator depinde foarte putin de gestiunea electronica.

Acuma, intre non-euro si Euro5 la diesel exista practic doua componente importante: catalizatorul si filtrul de particule (mai sunt si altele gen EGR insa astea pe de o paret ajuta pe de alta dauneaza). Daca scoti la un Euro5 filtrul de particule in viata reala s-ar putea sa polueze ca un Euro2 sau, dupa cum arata testele alea doua, chiar mai rau in anumite privinte.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mar 25-Noi-2014 18:16

Doc scrie:
taxon scrie:baiatul asta incepe sa fie destul de celebru http://www.anularedpf.ro/tag/anulare-fap/


Baiatul asta atat de celebru si care detine lucrarile de pe site-ul amintit mai sus sunt chiar eu. :)

Oricand sunteti bineveniti cu intrebari legate de eliminarea filtrului de particule la modele Citroen. Pe site am prezentat lucrarile complete de anulare si eliminare FAP si ar putea fi considerat o carte de vizita. Am incercat sa arat cam ce presupune o astfel de operatiune si ce probleme pot apare de la un filtru de particule colmatat. Daca nu ma insel, pe site apar si masini ale unor colegi de pe acest forum.


Salut si iertata-mi fie indrazneala.

Am eu o intrebare pentru anularea filtrului de particule.

De ce costa ~1000 lei o eliminare "soft" a filtrului de particule?
Comparativ, cam 1000 lei e manopera pentru refacerea unui motor (desfacut, curatat turbina, egr, trasee, intercooler, segmentat, refacut chiulasa cu simeringuri si supape) si cu putin noroc, 2 oameni buni o termina intr-o zi, cu sculele adecvate. Ce-i drept, refacerea motorului mai necesita si niste piese dar cu un motor aproape nou drept rezultat final.

Din cate am vazut la tine pe site, multe resoftari se fac fara a demonta ECU de pe masina. Bagi un o mufa, dai 2 clici si in 2-3-4 ore ese treaba.
In concluzie, ma intreb, cum ai calculat preturile alea, care pleaca de la 200 euro in sus pentru anularea din soft, cea fizica venind separat, cu pretul ei.

Nu ma intelege gresit, poti cere cat vrei tu pe orice vrei tu.
Dar cand simti nevoia sa te umfli in pene si sa-ti faci reclama in cadrul unei discutii, simt si eu nevoia sa-ti pun cateva intrebari pe care de altfel nu mi-as permite in alte imprejurari.
Asa ca, fa un bine si justifica-ti preturile.

Tine cont ca nu te-am intrebat pe threadul din sectiunea comerciala ci pe un thread in care tu ai considerat de cuviinta sa-ti faci reclama.

Apropo, taxon mai sus te-a numit destul de celebru iar tu n-ai rezistat si te-ai facut atat de celebru. Mai usurel cu celebritatea pe scari.

Btw, Accepti si lei sau doar ieuro? :lol:

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Vin 28-Noi-2014 14:39

pentru ca softul costa, inteligenta costa, ideea costa. orice varianta mai frendly mode, costa.
"Apropo, taxon mai sus te-a numit destul de celebru iar tu n-ai rezistat si te-ai facut atat de celebru. Mai usurel cu celebritatea pe scari"[b]
a fost doar un citat cu prezentare. nu trebuie sa fi ironic.
Imagine

Avatar utilizator
Doc
pasionat
Mesaje: 183
Membru din: Vin 24-Dec-2004 10:17
Localitate: Bucharest
Contact:

Mesajde Doc » Mie 03-Dec-2014 14:08

@IULIAN: forma ta de adresare nu mi se pare una normala.

Nu trebuie sa-ti justific tie nimic. Poate daca ai avea vreo legatura cu acest domeniu, am putea purta o discutie despre software si aparatura de tuning. Momentan, nu ai nici cea mai mica idee despre acest domeniu, dar imi ceri o justificare. Eu nu te-am intrebat de un ai bani pentru un Citroen C5 si nici in ce domeniu lucrezi sa vad daca iti permiti sau nu.

Si este normal sa ma umflu un pic in pene. Oamenii nu ajung la mine pentru costul cat mai mic la manopera, ci pentru lucrari facute asa cum trebuie. Poti sa mergi la oricine si sa faci orice modificarea doresti la masina, nu te oblig sa vii la mine. Daca am ajuns cunoscut pe forumuri sau in spatiul virtual, am facut-o prin munca si experienta acumulata in aproape 10 ani de cand lucrez cu masinile.

Daca vrei iti dau si tie aceeasi mufa si te las sa dai cate click-uri vrei pe masina ta, iar noi asteptam rezultatul aici pe forum.
Chiptuning si Anulare FAP Citroen BY DIMSPORT

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mie 03-Dec-2014 18:11

Eu daca as avea mufa, mi-as asuma fara probleme riscul. As da fara sa ezit cateva clickuri pe masina lui Iulian :D De fapt, as fi chiar da clickuri pe masina oricui... cu cateva exceptii :D

Discutia asta imi aduce aminte de Mr. Bean la dentist.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Lun 08-Dec-2014 23:51

Salut

Intamplator sunt chiar programator (ce-i drept software, nu hardware), de aceea te intreb de unde 1000 de lei pentru o eliminare "soft" de filtru, cand tu nu faci nici softul nici hardware-ul?
Uite c-ai aflat in ce domeniu lucrez si de "un" am bani de C5.

Vad ca iti si place sa te umfli in pene. Oamenii ajung la tine in disperare de cauza pentru ca daca masinile le-ar merge normal si ar fi in parametri, tu te-ai ocupa doar de tuning (ECU desigur).
Partea cu lucrarile facute "cum trebuie" nu o inteleg.
Ce anume este "cum trebuie" la o modificare neautorizata a sistemului de evacuare in urma careia E5 devine obligatoriu E4 iar E4 devine cel mai probabil E3?
Unde se afla "resoftare pentru anulare filtru particule" in nomenclatorul de activitati autorizabile de catre RAR?
Daca RAR-ul ca institurie ar avea si alte preocupari decat spaga, probabil ca nu ai fi ajuns la fel de "cunoscut pe forumuri sau in spatiul virtual" din oarsce retineri de a te expune chiar si unui risc.

Eu pentru modificari la masina merg doar la benzinarie (unde "elimin" aerul din rezervor prin inlocuirea lui cu fluid combustibil) si in service (pentru "eliminarea filtrelor de particule" pentru ulei, motorina, aer motor si aer habitaclu uzate).

Spor la "heliminat la filtre" si inca astept raspuns la intrebarea referitoare la pret.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mar 09-Dec-2014 18:46

frate eu stiu ca daca elimin fap-ul creste noxele ca la um motor cu uzura dar norma ramane la fel E4/E5.

danutz
pasionat
Mesaje: 593
Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
Localitate: Falticeni-Suceava
Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
2: Ex : C 5 I și C 5 II
3: Tel : 0745.81.83.40

Mesajde danutz » Mar 09-Dec-2014 20:58

](*,) ](*,) ](*,) Bine a mai zis Stan-pațitul !!!!

danutz
pasionat
Mesaje: 593
Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
Localitate: Falticeni-Suceava
Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
2: Ex : C 5 I și C 5 II
3: Tel : 0745.81.83.40

Mesajde danutz » Mar 09-Dec-2014 20:59

](*,) ](*,) ](*,) Bine a mai zis Stan-pațitul !!!!

danutz
pasionat
Mesaje: 593
Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
Localitate: Falticeni-Suceava
Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
2: Ex : C 5 I și C 5 II
3: Tel : 0745.81.83.40

Mesajde danutz » Mar 09-Dec-2014 20:59

](*,) ](*,) ](*,) Bine a mai zis Stan-pațitul !!!!


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo