"Frate"
asta vrei tu sa crezi.
Arunca un ochi aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
Daca iei valorile din coloana PM din tabelul "European emission standards for passenger cars (Category M*), g/km" si le pui pe un grafic, o sa vezi de la E0 pana la E4 o evolutie cumva liniara in sensul ca s-au injumatatit cu fiecare standard nou, pana la 0.025 g/km pentru E4.
De la E4 la E5 este o scadere de 5 ori a cantitatii de particule si asta s-a facut doar cu introducerea filtrului de particule pentru ca cu toata optimizarea admisiei/injectiei/evacuarii/catalizarii nu poti scadea de 5 ori cantitatea de particule care ne cam imaginam ca sunt cam cele mai fine posibile.
Daca scoti filtrul de pe un E5 ghici ce se intampla? Nu mai implineste conditiile pentru E5 cel putin la cantitatea de particule si devine E4.
E4 pe de alta parte, e mult mai apropiat de E3 si filtrul de particule nu e tot timpul necesar pentru a obtine E4, cel putin in cazul motoarelor de performanta joasa-medie (a se vedea primele 1.6 hdi care sunt E4).
In cazul ITP-ului in Romania, problema e strict cat de echipata este o statie in determinarea noxelor. Din acest motiv poate, unii nu au probleme la ITP.
Anulare fizica FAP + resoftare
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Nicio statie de control tehnic din Europa nu e echipata pentru determinarea riguroasa a noxelor, sau verificarea respectarii normelor Euro. LA controlul tehnic se verifica doar cativa parametri la benzinare si UNUL SINGUR la diesel, si asta la niste regimuri alese ochiometric de operator. E foarte aproximativa treaba, n-are nicio treaba cu respectarea normelor euro care se verifica pe banc, intr-un ciclu foarte strict controlat. Eu n-am auzit pana acum sa i se demonteze cuiva motorul la controlul tehnic ca sa verifice respectarea normelor euro.
Asa ca-s multi cu diesel care de exemplu n-au catalizator si trec fara probleme ITP-ul... si asta pe bune. Pai de ce? Pai pentru ca ITP-ul la diesel nu masoara cantitatea de CO... asa ca si cu si fara catalizator viata e frumoasa.
Un asa-zis Euro5 la care scoti filtrul s-ar putea ca in realitate ( pe strada, cu Dorel la volan, nu pe bancul de probe, cu ECU-ul ruland in mod "test") sa polueze cat un Euro 2. Sau, poate chiar mai mult la unii poluanti gen NOx.
Asa ca-s multi cu diesel care de exemplu n-au catalizator si trec fara probleme ITP-ul... si asta pe bune. Pai de ce? Pai pentru ca ITP-ul la diesel nu masoara cantitatea de CO... asa ca si cu si fara catalizator viata e frumoasa.
Un asa-zis Euro5 la care scoti filtrul s-ar putea ca in realitate ( pe strada, cu Dorel la volan, nu pe bancul de probe, cu ECU-ul ruland in mod "test") sa polueze cat un Euro 2. Sau, poate chiar mai mult la unii poluanti gen NOx.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu