la cat ar trebui skimbat uleiul?????

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 19-Iun-2008 16:53

vad ca multi dintre cei care sustin ca uleiul ar trebui sa se schimbe mai rar aveti masini relativ noi ale caror valoare este destul de mare si a caror intretinere costa destul de mult. Voi incercati sa faceti economie la ulei de motor, o chestie atat de ieftina, dar in acelasi timp atat de necesara. Din cate imi amintesc, 5litri de 5w40 Total quartz m-a costat undeva sub 200 ron (chiar nu mai stiu exact) plus filtru plus manopera care costa putin si gata schimbul de ulei. Si mai mergeti cu masinile inca 10 000. Pentru simplul fapt ca spuneti vecinului ca uleiul cu care ruleaza masina voastra e atat de bun incat se schimba numai la 50 000 km sau alte prostii de genul, nu mi se pare ca merita sa va uzati prematur motorul.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Joi 19-Iun-2008 21:54

Uleiul se schimba dupa indicatiile constructorului deci nu dupa vechimea masinii. Daca in manual scrie ca se schimba la 30000 km, atunci se schimba punct. Asta bineinteles daca se tine cont de marca si tipul de ulei recomandat, pentru C5 diesel cel putin la mine in carte scrie ulei TOTAL Quartz sau ACTIVA 5W40

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 20-Iun-2008 01:08

NIMIC MAI NEADEVARAT! cu cat motorul este mai uzat, cu atat uleiul se va uza si el mai repede. jocurile dintre componente cresc in urma uzurii, iar compusii chimici rezultati in urma arderii se acumuleaza mai repede in ulei. chiar n-ai vazut ca la o masina mai veche uleiul se innegreste mult mai repede? si sa lasam ce spune producatorul, fiindca producatorul are tot interesul ca motorul sa duca 200.000km in loc de 300.000 sa zicem, ce "nu tre sa mananca si gura lor o paine?" :lol:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 20-Iun-2008 06:35

urzica scrie:Uleiul se schimba dupa indicatiile constructorului deci nu dupa vechimea masinii. Daca in manual scrie ca se schimba la 30000 km, atunci se schimba punct. Asta bineinteles daca se tine cont de marca si tipul de ulei recomandat, pentru C5 diesel cel putin la mine in carte scrie ulei TOTAL Quartz sau ACTIVA 5W40


eu cred ca tu uiti ca traiesti in romania, o tara in care praful este omniprezent si conditiile de exploatare a unei masini nu sunt tocmai cele optime. Despre cei din bucuresti sau alte orase aglomerate nu mai zic nimica. Este ca si cum ai schimba placutele de frana la x km pentru ca producatorul zice ca atata ar tine, chiar daca ele ar fi uzate mult mai repede (doar un exemplu rapid)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Vin 20-Iun-2008 13:52

Daca voi stiti mai bine fie ca voi ,cred ca aveti mai multa experienta dar nu prea imi vine sa cred ca uleiul se schimba daca s-a inegrit iar comparatia cu placutele de frana ,neelocventa, nicaieri nu spune ca placutele se schimba dupa nr de km.Pace :roll:

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Joi 16-Apr-2009 06:39

In conditiile din Romania daca masina nu ruleaza mai mult de 10.000Km pe an este preferabil sa schimbati uleiul odata pe an, preferabil inainte de venirea ierni, (uzura cea mai ridicata a pieselor apare la pornirile in conditii de temperatura scazuta), alta regula sanatoasa este folosirea uleiurilor full syntetic si inlocuirea filtrului de ulei la fiecare schimb. Preferabil sa folositi uleiul recomandat de producator cu toate ca trebuie sa semnalez o neconcordata caz particular C5 2.0HDI FAP la vremea cand am cumparat masina Citroen recomanda Total Quartz 9000 intre timp tehnologia a evoluat si a aparut Total Quartz Ineo ECS 5W30 cu continut foarte redus de sulf daca nu m-as fi documentat as fi mers mult si bine pe uleiul vechi si as fi riscat colmatarea filtrului de particule .
MESERIAS

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Joi 16-Apr-2009 06:53

PEDROS69 scrie:In conditiile din Romania daca masina nu ruleaza mai mult de 10.000Km pe an este preferabil sa schimbati uleiul odata pe an, preferabil inainte de venirea ierni, (uzura cea mai ridicata a pieselor apare la pornirile in conditii de temperatura scazuta), alta regula sanatoasa este folosirea uleiurilor full syntetic si inlocuirea filtrului de ulei la fiecare schimb. Preferabil sa folositi uleiul recomandat de producator cu toate ca trebuie sa semnalez o neconcordata caz particular C5 2.0HDI FAP la vremea cand am cumparat masina Citroen recomanda Total Quartz 9000 intre timp tehnologia a evoluat si a aparut Total Quartz Ineo ECS 5W30 cu continut foarte redus de sulf daca nu m-as fi documentat as fi mers mult si bine pe uleiul vechi si as fi riscat colmatarea filtrului de particule .


Ce legatura este intre tipul de ulei folosit si filtrul de particule?????? :?:

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Joi 16-Apr-2009 08:29

Asa cum motorina poate avea mai mult sau mai putin sulf, si la uleiuri este valabil. Uleiul Total Quartz Ineo ECS 5W30 a fost facut special pentru masinile cu filtru de particule, deoarece are mai putin sulf (dusmanul filtrului de particule). Mai pe romaneste - trebuie sa te feresti cat poti de sulf pentru ca acesta duce la colmatarea FAP-ului!
Passion pour C5

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Joi 16-Apr-2009 10:44

Pentru Urzica: daca accesezi acest link http://www.lubrifiants.total.fr/lub/lub ... e?readform o sa te lamureste sinur cum sta treaba cu FAP si uleiul INEO ECS. Succes!
MESERIAS


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo