Pagina 1 din 1

frana de mana

Scris: Joi 05-Mar-2009 15:13
de antretinatorul
Am obervat ca in viteza a doua cand trag frana de mana se face franarea putin intarziat.In stationare se pare ca tine binisor.Stie careva de la ce este.Si cum se repara frana de mana.

Scris: Vin 06-Mar-2009 13:17
de khan
ce legatura are treapta de viteza cu cit de intirziata e senzatia ca tine frina de mina? adica in a treia e mai putin sau mai mult intirziata? si daca ea tine pe loc, acolo unde ai nevoie de ea, ce conteaza daca in mers are o intirziere (care cumva e normala, nu are aceeasi dinamica (,) cu frina de serviciu)

Re: frana de mana

Scris: Vin 06-Mar-2009 14:23
de videosuzy
antretinatorul scrie:Am obervat ca in viteza a doua cand trag frana de mana se face franarea putin intarziat.In stationare se pare ca tine binisor.Stie careva de la ce este.Si cum se repara frana de mana.


Nu stiu la ce iti trebuie sa franezi in mers cu frana de mana insa, ce pot sa-ti spun este ca, in comparatie cu marea majoritate a autoturismelor, la C5 frana de mana blocheaza rotile din fata, nu pe cele din spate (nici gand sa faci "piruiete" pe zapada)...

Stima

Re: frana de mana

Scris: Vin 06-Mar-2009 17:04
de nicum
antretinatorul scrie:Am obervat ca in viteza a doua cand trag frana de mana se face franarea putin intarziat.In stationare se pare ca tine binisor.Stie careva de la ce este.Si cum se repara frana de mana.


Tu frinezi cu frina de mina? :shock:

Re: frana de mana

Scris: Vin 06-Mar-2009 17:05
de nicum
videosuzy scrie:la C5 frana de mana blocheaza rotile din fata, nu pe cele din spate (nici gand sa faci "piruiete" pe zapada)...


La toate hidraulicele frina de mina e pe fata.

Scris: Vin 06-Mar-2009 17:56
de mesersmith
si nu numai...
cred ca la citroen e un laitmotiv...
la oltcit, de pilda, e la fel...
ideea e ca la c5, frana de mana actioneaza acelasi piston ca si cea de serviciu si la mine "tine" f tare, la fel ca frana de serviciu...
daca o tragi mai tare sau mai incet, nu simti diferente???

Scris: Sâm 07-Mar-2009 20:26
de antretinatorul
Va multumesc pentru ajutor.Am strans putin cablul de la frana de mana si acum e strong.Nu stiam ca la C5 frana de servici se face pe rotile din spate.Mai este ceva ce trebuie sa stiu despre sistemul de franare,ceva diferit fata de celelalte marci.

Scris: Dum 08-Mar-2009 13:00
de khan
frina de serviciu e frina aia actionata de pedala, cu piciorul, si ca la orice masina e pe toate 4 rotile, nu numai in spate. daca frina de mina e pe fata nu inseamna ca aia de serviciu e doar pe spate si invers

LE si inca ceva, frina de mina se autoregleaza daca o tragi de citeva ori tinind apasata pedala. valabil pentru orice sistem cu frina de mina pe fata (si la unele cu frina pe spate si discuri cum ar fi Xsara)

Scris: Dum 08-Mar-2009 13:42
de mesersmith
intr-adevar, la c5 se autoregleaza daca faci cum a spus khan...
la oltcit insa, desi are frana de mana pe fata, nu functioneaza, sistemul e diferit...de unde trag concluzia ca nu e o regula pt toate masinile cu frana de mana pe fata...

Scris: Dum 08-Mar-2009 13:42
de bogdan78
Interesanta treaba cu autoreglarea. Adica sa tin apasata pedala de frana (de serviciu) si sa trag frana de mana de cateva ori si se regleaza?

Scris: Lun 09-Mar-2009 16:04
de khan
da, corecta observatie, la Oltici si la DS e la fel, mecanismul e complet separat de etrierele de frina normale de aceea nu se regleaza asa. deci faza cu autoreglajul e valabila pentru etrierele care au inglobata pirghia pt frina de mina, fie ca e pe fata sau spate