Pagina 1 din 2

roti dezechilibrate

Scris: Lun 16-Mar-2009 11:44
de mesersmith
de ceva vreme ma confrunt cu o problema: nu reusesc sa-mi echilibrez rotile, si patesc asta ori de cate ori cumpar cauciucuri noi...
pana acum am skimbat gumele de 3 ori si de fiecare data am fost in cateva locuri pana cand au reusit sa le echilibreze...
motivul spun ei, ar fi ca jentile mele nu au gaura centrala mare cat sa intre axul de la masinaria lor, si trebuie sa foloseasca acea piesa pe care se pot monta mai multe prezoane/prinderi...
se pare ca acele fiare nu sunt echilibrate...

mai spunea cineva de niste inele de echilibrare, stie cineva de asa ceva??

voi unde si cum va echilibrati rotile?

Re: roti dezechilibrate

Scris: Lun 16-Mar-2009 11:53
de videosuzy
mesersmith scrie:de ceva vreme ma confrunt cu o problema: nu reusesc sa-mi echilibrez rotile, si patesc asta ori de cate ori cumpar cauciucuri noi...
pana acum am skimbat gumele de 3 ori si de fiecare data am fost in cateva locuri pana cand au reusit sa le echilibreze...
motivul spun ei, ar fi ca jentile mele nu au gaura centrala mare cat sa intre axul de la masinaria lor, si trebuie sa foloseasca acea piesa pe care se pot monta mai multe prezoane/prinderi...
se pare ca acele fiare nu sunt echilibrate...

mai spunea cineva de niste inele de echilibrare, stie cineva de asa ceva??

voi unde si cum va echilibrati rotile?


Din pacate asta e o problema destul de neplacuta. Nu am gasit, pana acum, nici o vulcanizare care sa aiba in dotare dispozitivul original pentru jentile originale Citroen C5. Se utilizeaza acel dispozitiv care, spre nemultumirea mea (confirmata de tine acum), nu echilibreaza corect datorita aproximarii cu care "specialistul" de la vulcanizare masoara dimensiunea intre centrul imaginar al jentii si gaura unde intra prezonul dispozitivului...
Singurul loc unde exista sistemul original este la ATS insa echilibrarea costa destul de mult...

Scris: Lun 16-Mar-2009 12:09
de mesersmith
pai si cat ar fi la ats?

tu de ex, unde le-ai echilibrat?
eu le-am echilibrat si la auto soft la dristor si faceau parca mai rau...

Scris: Lun 16-Mar-2009 13:02
de bogdan78
Autosoft, au un sediu pe Fundeni si unu pe langa Baba Novac. Au dispozitivul si intradevar, il monteaza muncitorul. Dar cred eu ca prin constructia lui dispozitivul este echilibrat. Pentru ca daca nu ar fi aliniate perfect prezoanele nu ar intra roata, iar daca sunt aliniate sunt si echilibrate. Pe mine ma costat ultima oara aproximativ 1milion asta incluzand schimbul cauciucurilor, spalat jante *foarte necesar inainte de echilibrare, echilibrat, schimbate ventilele si capacele speciale pentru jante din aluminiu. Mi s-a parut ok pretul.
Incearca sa te duci la tine in oras la o Vulcanizare mai rasarita, si sa convingi pe patron sa achizitioneze dispozitivul. Se poate monta pe aparatul clasic si nu are cum sa fie extraordinar de scump, zic eu.

Scris: Lun 16-Mar-2009 13:10
de bio
Sambata am echilibrat si eu rotile dar nu in Bucuresti ci la Buzau. 30 ron plus 10 de la mine :lol: pentru meserias, la o vulcanizare de soi din oras; totul a durat maxim 20 minute; baietii de acolo vorbeau intre ei de anumite modele de Citroen la care nu se poate face echilibrarea :shock: , nu am intrat in detalii cu ei sa intreb de ce, dar din ce am inteles datorita jentii. Oricum am facut operatiunea pentru ca nu o facusem niciodata in aproape 30 000km, ca altfel nu prea simteam nevoia.
Repet, nu mi-au zis ca nu ar putea face echilibrarea la modelul meu de janta aluminiu din fabrica!

Scris: Lun 16-Mar-2009 13:19
de bogdan78
:) Nu am citit cu atentie primele 2 posturi. Sa inteleg, ca ati gasit vulcanizari cu acel dispozitiv, dar care totusi nu au reusit sa le echilibreze?
Ciudat, mie nu mi s-a intamplat. Inseaman ca respectivii aveau un dispouzitiv artizanal probabil. La autosoft am realizat 4 operatii de acest fel pana acuma si nua au fost probleme.

Sfat Util

Scris: Lun 16-Mar-2009 15:34
de toro
La cumpararea anvelopelor de acelasi tip-model tineti cont si de greutatea lor. Se cantaresc fiecare in parte. Sau gasit diferente intre anvelope de aceleasi Tip - model de pana la 100g. Asta face ca si echilibrarea lor sa fie greu de obtinut .

Scris: Lun 16-Mar-2009 16:38
de bogdan78
Le poti cantari si asta este chiar recomandabil, dar nu are legatura cu echilibrarea. Nu cantitatea conteaza, ci distributia ei pe circumferinta. Eu cred insa ca in general rotile nu se pot echilibara din 3 motive jante lovite, cauciucuri ce au suferit socuri puternice in timpul rularii (desi de obicei tot janta sufera, si dispozitive artiyanale de prindere).
Acel sistem cu adaptor pentru jante fara gaura, cred eu ca nu ar fi fost permis si omologat, daca ar fi existat suspiciuni ca la montare ar putea provoca probleme la echilibrare.

Scris: Lun 16-Mar-2009 16:49
de abarth_mcm
@bio - unde in buzau ai facut echilibrarea?curios...

Scris: Lun 16-Mar-2009 20:21
de mesersmith
la al doilea schimb de cauciucuri, dupa ce am incercat la mai multe vulcanizari mai rasarite, tot la buzau au reusit niste baieti sa mi le ekilibreze, undeva la o vilcanizare de pe centura...

la mine jentile nu sunt descentrate, au fost verificate pe acea masinarie de indreptat jenti...
cauciucurile sunt noi, deci nu aveau cum sa fie lovite...
acele dispozitive pot fi descentrate daca tinem cont cum bat meseriasii aia in ele cand le baga si le scot pe conul axului central al masinii de ekilibrare...

la autosoft, pe langa latraturi multiple si bani luati, in rest am avut parte de zdruncinaturi accentuate...

Scris: Lun 16-Mar-2009 20:29
de abarth_mcm
Da..de pe centura..ei importa michelin! Sunt super de treaba baietii!

Scris: Lun 16-Mar-2009 20:41
de mesersmith
intr-adevar, la ei am fost si eu si desi s-au kinuit f tare, pana la urma au reusit...
acum insa, ce sa fac?...sa ma duc la buzau?

roti dezechilibrate

Scris: Mar 17-Mar-2009 08:59
de cornelioan
Daca nu va suparati, ce fel de jenti aveti? Eu am din aliaj, acelea cu spite multe, si nu am intampinat pana acum nici o problema la echilibrare.cu toate ca schimb cauciucurile la colotul strazii.

Scris: Mar 17-Mar-2009 09:11
de bogdan78
Exista jenti dintr_o bucata are nu au gaura pe centru, probabil la tine este dar e acoperita cu un capac. Aparatele de echilibrat au un ax care intra pe mijlocul jantei.. Janta este fixata cu o piulita mare fluture. Daca nu exista gaura pe mijloc la janta, trebuie montat un adaptor pe aparat, constand din prezoane montate pe niste brate articulate ale unei placi care se fixeaza la randul ei in axul original al aparatului. :) sper ca am retinut eu bine principiul

Scris: Mar 17-Mar-2009 11:12
de mesersmith
jentile sunt fara acel capac, si necesita montarea pe acel adaptor cu prezoane...
din cauza asta cred ca apar dezechilibrele la roti...