Pagina 1 din 2

Scurgere Ulei Capac tacheti

Scris: Lun 13-Apr-2009 20:33
de ALEXXX87
CIne ma poate ajuta....am inceput sa imi fac oarecum griji....azi am desfacut capota motorului ca sa imi pun niste lichid de parbriz....pana acum totul normal....am zis sa dau si eu la o parte capsula motorului....Stupoare....pe la capacele de la Culbutori(tacheti) imi curge ulei....exact unde vine prins in suruburi.....ma uit la ulei, era sub minim...pe bord nimic aprins.Ma duc iau un litru de ulei si pun.Nivelul ajunge aproape la maxim, dupa care merg la un prieten care are un service auto destul de mare si cu mecanici destul de priceputi. Imi dau capacele jos. Pe ele pe dinauntru erau pline de "bulgari" de ulei, respectiv calamina. Le spala impreuna cu garniturile cu o solutie speciala dupa care mi le pun la loc. S-a spalat si motorul de ulei, respectic pe unde cursese. Dupa 2 zile....iar imi face acelasi lucru...imi supureaza ulei pe langa suruburile de care sunt prinse capacele de motor....va rog cine ma ajuta??a mai patit cineva??nu stiu ce sa fac....

Scris: Mar 14-Apr-2009 08:18
de nicum
Schimba garnitura de capac.

scurgeri ulei capac tacheti

Scris: Mar 14-Apr-2009 16:47
de ALEXXX87
masina este cea din semnatura.....2.0 benzina 103 kw....garnitura nu se poate comanda separat....vine odata cu capacul....ambele capace sunt 13 mil....

capac tacheti

Scris: Mie 15-Apr-2009 17:10
de ALEXXX87
nici un sfat??

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:23
de PEDROS69
incearca sa pui sub garniturile suruburilor silicon rezistent la ulei si apoi sa srtrangi din nou suruburile de la capace. Pe de alta parte daca motorul are uzura pronuntata la segmentii de etansare tot timpul vei avea o presiune suplimentara generate de pierderea de compresie, daca ai ajuns in aceasta situatie poti schimba si capacele cu unele noi si garnituri si ce mai vrei tu,pe undeva tot o sa arunce cu ulei (asta o spun din experienta) solutia: schimbat setul motor, pistoane segmenti si cuzineti

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:25
de abarth_mcm
totusi..cati km are masina ta? :roll:

scurgere ulei capac tacheti

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:28
de ALEXXX87
80.000km

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:34
de abarth_mcm
La 80.000 nu ar trebui sa ai nicio problema cu motorul.. :roll:
Totusi ai folosit doar ulei de calitate(nu neaparat total..dar sa fie marca buna)(si tipul sa fie recomandat de constructor) pe care l-ai schimbat la timp, nu?

scurgere ulei capac tacheti

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:42
de ALEXXX87
am folosit numai ulei total 10w-40..... o problema ar fi ca nu am mai facut revizia de 1 an jumatate....asta nu ar fi ceva ingrozitor ptr ca am mers in acest an jumate' doar 5000km cu ea....nu cred ca asta ar cauza....

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:51
de PEDROS69
ti-a fiert motorul vreodata sa ai pierdut uleiul din motor in mers?

scurgere ulei capac tacheti

Scris: Mie 15-Apr-2009 18:56
de ALEXXX87
am constatat de curand ca ventilatorul motorului nu mai functioneaza pe treapta 1....apa urca un picut la o temperatura mai mare iar ventilatorul porneste direct pe treapta a2 a....nu ajunge pana la limita rosie....am vb cu cei de la citroen si mi-au zis ca nu are nici o legatura una cu alta....probabil la ventilator am un releu sau o rezistenta arsa.....nu am mai stat sa dea bara jos sa se uite la vent ptr ca nu aveam timp sa las masina acolo....

Scris: Mie 15-Apr-2009 19:03
de PEDROS69
S-ar putea sa ai noroc sa nu fie vorba de pierdere de compresie, uleiul pe langa faptul ca are rol de ungere joaca si rol de agent termic respectiv raceste pistoanele si camasile, daca l-ai incins prea tare fractiunile volatile din uleiul tau s-au evaporat si au iesit pe la inbinari. rezolva problema cu ventilatorul si sfatul meu este sa faci un efort sa inlocuiesti si uleiul deoarece acesta s-ar putea sa isi fi pierdut din calitatile de ungere .cam sata ar fi succes.

scurgere ulei capac tacheti

Scris: Mie 15-Apr-2009 19:36
de ALEXXX87
in legatura cu compresia....ar putea astfel manca ulei??

Scris: Mie 15-Apr-2009 19:54
de abarth_mcm
consumul de ulei poate sa fie legat de segmentii de ungere ...sunt si alte cauze, dar astea sunt cele mai frecvente. Si oricum, daca iti consuma ulei ai fi observat banuiesc.!
Dar la 80.000 km nu vad ce probleme sa ai...

scurgere ulei capac tacheti

Scris: Mie 15-Apr-2009 20:05
de ALEXXX87
incep sa cred ca scurgerea de ulei are legatura cu cuplajul treptei intai de la ventilatorul motorului care nu mai imi functioneaza....iar temperatura apei pana cand porneste vent pe treapta 2 se duce un pic mai sus.....