Pagina 1 din 2

Surub ghidaj disc frana spate

Scris: Sâm 18-Apr-2009 06:51
de titzy
Salutare,

Stie cineva ce dimensiuni are surubul de ghidaj, de fapt suruburile de ghidaj, de la discul de frana pe spate la Citroen C5 model 2002?
Nu stiu daca este tors sau hexagon si nici dimensiunea.
Si o alta intrebare...
Daca nu a fost dat jos discul niciodata, ce pot sa fac sa scot discul cat mai usor posibil? Mentionez ca este vorba de discurile de frana de pe spate.

Multumiri anticipate si sarbatori pascale fericite la toata lumea alaturi de cei dragi!

C

Scris: Sâm 18-Apr-2009 07:19
de bogdan78
Pai am vazut cand mi-au schimbat mie pe fata. la mine parca estre tors si mai intai mecanici au pus cheia pe poyitie si au batut-o cu un ciocan sa se fixeye bine, apoi s-au desfacut ..cu putina chinuiala. Odata scoase suruburile, discul vechi tot nu s-a desprins, dar dupa 4-5 lovituri de ciocan a picat.

Scris: Sâm 18-Apr-2009 07:32
de titzy
bogdan78 scrie:Pai am vazut cand mi-au schimbat mie pe fata. la mine parca estre tors si mai intai mecanici au pus cheia pe poyitie si au batut-o cu un ciocan sa se fixeye bine, apoi s-au desfacut ..cu putina chinuiala. Odata scoase suruburile, discul vechi tot nu s-a desprins, dar dupa 4-5 lovituri de ciocan a picat.


Si torsul ai idee ce dimensiune era? Pe mine asta ma doare, ca vroiam sa cumpar/imprumut un tors sa il desfac, dar nu mai tin minte exact de cat era. Eu am incercat eu cu un tors in L. Ideea este ca nici nu am acum masina cu mine si sunt destul de departe de masina ca sa stau acum sa masor :). Oricum multam fain de raspuns.

Scris: Sâm 18-Apr-2009 09:40
de bogdan78
Nici eu nu stiu sigur, probabil minim 4 maxim 8. Ia si tu mai multe pentru siguranta. Si ca o gluma...., pe fata poti scoate roata, sa accelerezi apoi pui frana si suruburile se foarfeca. Eu pe stanga fata asa le am din cauza unui mecanic incompetent. :) am inteles ca nu ar fi o problema si este prea mare bataie de cap sa le mai inlocuiesc acuma.

Scris: Sâm 18-Apr-2009 14:07
de khan
se cheama torx si e gradat 15, 20, 25, 30... etc, ala cred ca e 35, dar nu bag mina in foc. daca imprumuti de undeva ia 30, 35 si 40 ca sa fi sigur. iar procedeul cu batutul era pentru ca se folosea o cheie speciala cu impact, adica converteste impulsul in miscare circulara. daca vrei sa il desfaci usor pune un degripant si loveste de citeva ori cu ciocanul in el cu ajutorul unui torx sau orice altceva (surub) care nu e mai mare decit diametrul vizibil

Scris: Sâm 18-Apr-2009 16:18
de bogdan78
Dap. procedeul cu batutul a fost folosit la khan in atelier.

Scris: Sâm 18-Apr-2009 17:39
de titzy
khan scrie:se cheama torx si e gradat 15, 20, 25, 30... etc, ala cred ca e 35, dar nu bag mina in foc. daca imprumuti de undeva ia 30, 35 si 40 ca sa fi sigur. iar procedeul cu batutul era pentru ca se folosea o cheie speciala cu impact, adica converteste impulsul in miscare circulara. daca vrei sa il desfaci usor pune un degripant si loveste de citeva ori cu ciocanul in el cu ajutorul unui torx sau orice altceva (surub) care nu e mai mare decit diametrul vizibil


O sa iau imprumut mister asa cum mi-ai sugerat. Sper sa reusesc sa desfac, pentru ca la prima incercare nu prea mi-a reusit. Dar acum cu atatea sfaturi sper sa imi iasa.
Multumesc mult!

Scris: Dum 19-Apr-2009 06:02
de PEDROS69
Daca nu ai umblat demult la suruburile care tin discurile mai mult ca sigur o sa ai nevoie si de o dalta cu torxul de 35 sigur nu reusesti .

Scris: Dum 19-Apr-2009 07:31
de bogdan78
Ce sa faci cu dalta:)

Scris: Dum 19-Apr-2009 11:53
de PEDROS69
O sa descoperi singur dupa ce o sa rupi torxul si nu ai nici cheie speciala de aia de pomenea Khan.....

Scris: Lun 20-Apr-2009 08:21
de bogdan78
:) Cred ca merge mai bine cu o bormasina sau sistemul acceleratie si frana :) fara roata.

Scris: Mie 22-Apr-2009 09:51
de PEDROS69
mergea aia cu roata si pus frana daca era 4x4 din pacate C5 are tractiune fata iar in topic se vorbea de discurile de pe puntea spate.

Scris: Mie 22-Apr-2009 18:11
de titzy
PEDROS69 scrie:mergea aia cu roata si pus frana daca era 4x4 din pacate C5 are tractiune fata iar in topic se vorbea de discurile de pe puntea spate.


Domnilor am reusit sa schimb ambele discuri, am rupt un torx de dimensiune mai mica dupa ce am batut in mijlocul surubului. Pana la urma am reusit sa le desfac, a mers mai greu cu suruburile de 16 de la etrier. Etrierul l-am dat jos de tot pentru ca nu intra sub nici o forma discul, asa ca l-am scos de tot, apoi am dat jos toata mizeria care se pusese intre etrier si butuc, apoi a mers totul bine(dar greu de tot cu surubul de 16, noroc cu o cheie de forta de la un mecanic din zona :D ). Ce a fost mai ciudat si nu am inteles de ce a trebuit sa fac asta a fost ca a trebuit sa pilesc putin etrierul in zona in care intra discul pentru ca atingea muchia discului nou. Mentionez ca am pus discuri Brembo si placute Pagid.
Pana la urma toata actiunea s-a terminat cu succes si merge super.
Multumiri la toata lumea pentru reply-uri.
Numai bine!

Scris: Mie 22-Apr-2009 20:40
de khan
placute Pagid? e greu sa gasesti unele mai proaste ca alea, dar ma rog, greseala e facuta acum. ideea e ca ceva nu e in regula daca discurile atingeau de etrier dupa toata operatia. mai bine mergeai la un service si pentru citeva zeci de roni totul se termina intr-o ora si fara emotii. acuma, io sincer nu as merge linistit pina nu as verifica ce e cu diferenta aia. s-a intimplat pe ambele parti?

Scris: Joi 23-Apr-2009 05:11
de PEDROS69
Sunt proasta Pagid la 179 Ron Pe Autokarma?